kanskje legge føringer på hvordan det skal postes? Mitt forslag: - emnetittel inneholder minimum by og sykkelmodell, og gjerne dato den ble stjålet. Eks. "Trondheim: Gary Fisher Superfly, 28.06.2009" - man behøver ikke lenger skrive "stjålet" i emnetittel - førstepost bør inneholde nøyaktig beskrivelse av sykkel (merke, modell, farge, deleliste, spesielle kjennetegn og ikke minst RAMMENUMMER), nøyaktig sted den ble stjålet (dersom man anser det som trygt å opplyse om dette - viktigst hvis den ble stjålet utendørs), telefonnummer og kanskje e-postadresse man kan kontakte eier på, og ett eller flere bilder av sykkelen vil også gjøre det lettere å identifisere den.
Kanskje det går an å slenge inn en post her om man ser en stimaskin som ser stjålet ut? Det var vel bare noen dager siden noen her på forumet over lengre tid hadde observert en sykkel av typen dyr stisykkel han var sikker på at var stjålet, grunnet behandling sykkelen fikk og personen som satt oppå den. Man trenger kanskje ikke legge inn en post hver gang man ser en narkoman på sykkel, men dersom man gang på gang ser en svinedyr customisert sykkel med kjærlighet i delvalgene, men med "feil" rytter går det jo an å skrike ut?
Politiet i Trondheim har funnet 4 sykler de mener er stjært og levert de til Falck. Kanskje det er noen av de som er savnet? De som savner en sykkel eller fire kan jo ta kontakt med Falck for å høre.
I Grenland er det et organisert sykkeltyverimiljø. Om politiet hadde giddet å i det hele tatt åpnet øyelokka og sett "utlendingene" som går rundt med klippetenger og avbiter, til tider også sykkeldeler, så hadde mye vært løst, det er sikkert liknende saker rundt om i det veldige land. Nå har jeg blitt frastjålet 2 sykler til en samlet verdi på over 65.000 kroner, og må dermed avslutte satsningen min på terrengsykkel... trist igrunn!
Det er vel slik at sykkeltyver nesten får herje helt fritt, synd å skam etter min mening!
Men det går jo også an å ta med sykkelen inn i huset da, ikke at jeg mener det er noen optimal løsning etter en gjørmetur i skauen men et alternativ som flere kanskje burde vurdere. I tillegg dekkes den da ved oppbevaring inne hus av innboforsikringen. " dette er individuelt ifra selskap til selskap, så ingen fasit ifra meg "
Ellers etter en lørdagstur i lillestrøm så jeg sikkert et titalls ulåste sykkler dette skaper etter min mening ugunstig statistikk med tanke på antall " låste stjålene sykkler "
Kun en liten refleksjon ifra en sykkeleier som passer på sine eiendeler:)
Re: Stjålet sykkel i xxxxx
[Re: BGA]
#122546901/08/201112:09
Kan det kanskje være en ide om en MOD/Admin lager en liste med sortert etter sykkelmerke med link til hovedtråd eller noe? Da vil det gå litt lettere å lete frem ulike stjålne sykler når man først observerer dem og man muligens kun har mobilen man kan surfe på?
Men krever jo litt effort i å holde oppdatert...
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Uten å ha detalj kjennskap til alle samfunnets mørke sider;
Biler, motorsykler, tråsykler, båter etc stjeles hovedsakelig av to grunner; kjapp glede ved å bruke noe heftig man ikke får tilgang til på ærlig vis - eller for å slakte gjenstanden og tjene raske kroner.
Får man ett tilbud om ett røverkjøp som er for godt til å være sant, vel så er det trolig for godt til å være sant og bokstavelig talt ett røverkjøp.
Uten heler Ingen stjeler
Regner med at alle på forumet her ser an selgere før de slår til på gode kjøp privat
Spørs hvor det er snakk om. Feks er det sjeldnere og mindre sannsynlig at sykkelen din blir stjålet når den er låst på den måten om du går på folkehøgskole oppe i Lofoten enn hvis du går på bibelskole i Oslo.
Har lenge forundret meg over hvorfor folk flest kjøper billige kode-/vaierlåser. Selv har jeg en "fortøyningskjetting" jeg kjøpte via mitt forsikringsselskap for mange år tilbake og med en Abus hengelås a la denne
Veier drøyt 1,5 kg til sammen, men jeg har fått ha mine sykler i fred - med unntak av sete, men det var før jeg monterte klemme uten hurtigkobling.
Re: Stjålet sykkel i xxxxx
[Re: ]
#143446728/06/201218:02
Hei Er nye i dette forum, men jeg bor i Bergen sentrum og i nu i helga fant jeg et Cannondale Series 3.0 terreng sykkel i porten av leiligheten jeg bor i. Ingen som kjenner til sykkelen i huset og det er klart at noen har stjålet sykkelen og etterlatt den i mitt port. Sykkelen er en del brukt men har riktig flott retro look fra 89". Hva skal jeg gjøre med denne sykkelen? sikker på at en riktig eier vil være glad hvis han for det tilbake. Skal jeg med sykkelen på politistasjonen eller hvordan er best å finne denne riktig eier?
Hei Er nye i dette forum, men jeg bor i Bergen sentrum og i nu i helga fant jeg et Cannondale Series 3.0 terreng sykkel i porten av leiligheten jeg bor i. Ingen som kjenner til sykkelen i huset og det er klart at noen har stjålet sykkelen og etterlatt den i mitt port. Sykkelen er en del brukt men har riktig flott retro look fra 89". Hva skal jeg gjøre med denne sykkelen? sikker på at en riktig eier vil være glad hvis han for det tilbake. Skal jeg med sykkelen på politistasjonen eller hvordan er best å finne denne riktig eier?
Jeg har prøvet falck registrering men det var ikke registrert der
Kanskje det går an å slenge inn en post her om man ser en stimaskin som ser stjålet ut? Det var vel bare noen dager siden noen her på forumet over lengre tid hadde observert en sykkel av typen dyr stisykkel han var sikker på at var stjålet, grunnet behandling sykkelen fikk og personen som satt oppå den. Man trenger kanskje ikke legge inn en post hver gang man ser en narkoman på sykkel, men dersom man gang på gang ser en svinedyr customisert sykkel med kjærlighet i delvalgene, men med "feil" rytter går det jo an å skrike ut?
Hva mene du egentlig med "feil" rytter??
Ser du en hardbarka heroinist på en S-Works til 70k er dette mest sannsynlig en feil rytter.
På perrongen på Majorstua T-banestasjon i går kl. 17: En fyr fra fjerne himmelstrøk med en terrengsykel av typen Alpace med SR-gaffel og mekaniske skivebremser. I nyshick. Fortalt han hadde gitt kr. 800 for den på Finn samme dag. Muligens stjålet, førsøkte jeg? No, svarte han, the seller did not looke like a drug adict, and was an elderly person. And he had several bikes. And he wrote me an receipt. Did you see any ID? No, but...
Marin Mount Vision stjålet fra skjermet del av gårdsplass i Asker i natt. Hvit, fulldempet terrengsykkel fra 2008 med ganske spesielt design, helt lik den i linken under. 12 åringen i huset er relativt fortvilet... Flere sykler stjålet i samme gate samtidig. Bare de "dyre" som sto ute ble tatt. "Lukter" tyver med en stor vare eller lastebil som ikke er redde for å gå helt inntil huset. Har oblat for sykkelregister gjemt langt ned på stanga som holder setepinnen.
Kona Dew Delux stjålet i Bergen sentrum. Skiller seg fra mengden ved 1) fargen: gull/bronse, 2) styret: bakoversveipt bystyre, 3) setet: svart brooks b17s imperial (kortere dameversjon med utskjæring), og ikke minst 4) hjulene: 650b dischjul med Pacenti pari-moto dekk.
Jammen fant vi ikke denne igjen henslengt midt i sentrum på vei hjem fra et arrangement. Dessverre uten sete og forhjul. Setet er særlig savnet. Har hatt flaks med å finne ting igjen på Finn tidligere, så lager meg et søk på setet der.
Jeg vil gjette på at Everest-sykkelen er stjålet, siden det er husmerket til Oslo Sportslager.
Mjoa, jeg stusser også litt over alle disse fine og kostbare syklene på denne siden, men tross alt, Polen er jo egentlig et sivilisert land, selv om inntekten er lav blant folk flest, terrengsykling er en ganske utbredt aktivitet også der, og veldig mange har returnert dit etter lang tid bosatt i Norge,..
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye