Det er bra folkens, det kan se ut til at det blir en del karsk en må igjennom med så mange trøndere. Det kan være greit at vi er flere til å hjelpe dem.
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Det er bra folkens, det kan se ut til at det blir en del karsk en må igjennom med så mange trøndere. Det kan være greit at vi er flere til å hjelpe dem.
Kan ikke skuffe deg Stig, skal sette på en dunk og høre om opphavet har brenneriet i kjelleren enda.
Hei Skal sykle "försteupplagan" av Cykelvasan den helgen, men regner med mange turer der oppe i løpet av sommeren. Var der nå ifm Kr. Himmelfart for å teste nybygget sykkel. Og som det fremgår av første bildet er det fortsatt noget "sugende" underlag. Ellers mye fuktighet i underlaget, så det ble grus- og tømmervei denne gangen.
Vi har booket to hytter allerede (fra 10. til 16.), så blir en liten gjeng vi også
Flere av oss vurderer hele uka.
Bra, jeg snakka med Ingerid i Helga som var, og hun skal se hva hun kan gjøre med hytteprisene. Hun ble kjempeglad for å høre at det kommer syklister i år som tidligere. Hun kommer hjem en gang i slutten på neste uke og da tar hun kontakt.
Dette vil selvfølgelig gjelde for alle som inngår i Skei-treffet 09.
Veldig bra at det blir noe på Skei å år også - flott tiltak! Har fått ferie den uka og satser på å være der fra mandag med en delegasjon fra Indre Østfold Hvordan er det med heisen, går den da eller er det muligheter for å få til det?
Stine - rimelig godt kjent i Atlantis www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! (x-MTBea)
Jeg har lyst å bli med, men vet ikke om det er mulig ennå - det spørs om både penger og tid...
"How can you call yourself a true tealover if you destroy the flavour of your tea by putting sugar in it? It would be equally reasonable to put in pepper or salt." -George Orwell
Re: Skei-treff 09, hvem blir å se?
[Re: marknp]
#73918027/05/200914:00
Det frister, men junior nr 2 er nok fire uker gammel på det tidspunktet, så vi får se an hvordan det går. Om jeg kommer, blir fra fredag, og tar med junior nr 1. Det må bli ad hoc, og er det ledig (plass i) hytte er det fint, ellers blir det telt, så får vi heller bomme fasiliteter :-)
Mads | Støtt NOTS - Så mange deler, så lite penger
[Re: StigB]
#74140630/05/200911:10
Vi har booket to hytter allerede (fra 10. til 16.), så blir en liten gjeng vi også
Flere av oss vurderer hele uka.
Bra, jeg snakka med Ingerid i Helga som var, og hun skal se hva hun kan gjøre med hytteprisene. Hun ble kjempeglad for å høre at det kommer syklister i år som tidligere. Hun kommer hjem en gang i slutten på neste uke og da tar hun kontakt.
Dette vil selvfølgelig gjelde for alle som inngår i Skei-treffet 09.
Ingrid gir oss 15% rabatt på hytteprisene under Skei-treff 09.
Det ligger et spørsmål lenger opp i tråden om heis. Der ser det foreløpig ut for at det ihvertfall blir heising onsdag 12 og lørdag 15. Litt avhengig av hvor mange vi blir mulig også fredag (tror det er små sjanser men en må bare prøve å få det til)
Det er fremdeles ledige hytter så det er bare å kjøre på.
Når det gjelder heising på fredag er jeg i prat med de rette. Dette er helt avhengig av hvor mange som vil benytte seg av dette på nevnte fredag.
Sitat: Agnes
Dette er en stor 8-seters heis, og det er strenge regler for hvor mange personer vi må ha tilstede, samt på vakt, i forhold til en eventuell redningsaksjon, noe som gjør at dette er en kostbar affære.
Kan hende vi likegjerne kan benytte oss av bare lørdagen? Det blir litt sånn tilbake til gode gamle dager
Sitat: Agnes
Dersom det viser seg at de fleste ønsker kun å bruke heis på lørdagen, da vi allikevel har åpent, kan vi heller forsøke å gi dere en god pris på dagskortene/enkelturene på lørdagen.
Det er ihvertfall vije til å hjelpe oss. Jeg vet ikke hvor lang tid de trenger på seg men jeg tar en grov opptelling når det lir på.
Jeg stikker oppover på onsdag, da har jeg nok kommet meg etter et trolig fuktig søskenbarntreff på fruens side som skal foregå i storhytta helga før. Jeg rekker vel å få kontroll på nervene til å kjøre oppover igjen onsdag
Jeg har tenkt å bestille en hytte for helgen, planen er å komme fredag kveld og bli til søndag. Renslig room mate søkes. Hvis du/dere snorker, så la meg sovne først!
Kan hende det blir vel mye plass der. Er alene foreløpig (evt sammen med noen gode øller og en whisky som antakelig lukter av sjø), jeg er forøvrig pen og ren i tøyet og oppvokst i et møblert hjem.
Interesserte kan sende PM.. ;-)
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Skal selv til Skei 12-16 august, og tenkte å høre om det kunne være interesse for en liten "grensaksdugnad" på "Åttern" i det tidsrommet? Var der for noen uker siden, og det er blitt forferdelig mye kvist og kvast - rimelig oppiskede ben etter en tur gjennom villnissene der altså
Vet ikke om noe sånt krever tillatelse fra grunneiere i såfall? Og så krever det selvfølgelig tilgang til utstyr og dugnadsånd!
Bare en tanke, det trengs iallefall, og ville gjort åttern til en enda bedre avslutning på turen...
Skal selv til Skei 12-16 august, og tenkte å høre om det kunne være interesse for en liten "grensaksdugnad" på "Åttern" i det tidsrommet? Var der for noen uker siden, og det er blitt forferdelig mye kvist og kvast - rimelig oppiskede ben etter en tur gjennom villnissene der altså
Vet ikke om noe sånt krever tillatelse fra grunneiere i såfall? Og så krever det selvfølgelig tilgang til utstyr og dugnadsånd!
Bare en tanke, det trengs iallefall, og ville gjort åttern til en enda bedre avslutning på turen...
Ingrid
For ei jente du er Ingrid, fantastisk ide. Jeg tar med monstersaksa mi noen kalde lyse i sekken og dugnadsånd med stor D.
Jeg skal sjekke lit med tanke på hva vi kan tilate oss, jeg tror ikke det skulle være noe problem siden vi vinkler det mot de som GÅR tur også.
Åttern trenger etter min mening også utstrakt klopping for at den skal blir verd å sykle.
Helt enig, jeg kan ta en liten runde med folket der oppe for å se på mulighetene og eventuelt hva vi kan få når det gjelder maskinell bistand, fremkjøring av materiell vinterstid og så videre.
Har sendt forespørsel om tillatelse til rydding av stien og så tar jeg resten der oppe. Det burde være i alles interesse, likeså burde vi kunne gjort mye på ei helg, kanskje allerede i høst.
Åttern trenger etter min mening også utstrakt klopping for at den skal blir verd å sykle.
Åttern er fin, men nedbør gjør den raskt til ei gjørmesklie. Helt enig med Geir - enten bør sykling i åttern "forbys" under/etter nedbørsperioder, eller så må den kloppes skikkelig. Og frisering av krattet vil ytterligere forbedre den.
Her er svaret jeg fikk fra Skeikampen Alpinsenter AS på forespørsel om å rydde opp i åttern.
Sitat: Agnes Cimarolli, Skeikampen Alpinsenter AS
Når det gjelder rydding av stien er dette ok fra vår side. Dere må bare passe på at dere kun rydder stien i maks 1-1,5 meter bredde slik at dere kan sykle, men ikke noen annen vegetasjon, for da må vi søke grunneierne, så bare dere begrenser dere, så skal de gå greit. Vi vil gjerne takke for innsatsen deres, og ser det som veldig positivt at dere vil gjøre et slikt tiltak. TUSEN TAKK:0)
Supert at du har fått sjekket ut dette så fort, Stig! Da er det bare å prøve å skaffe seg en skikkelig hagetips (noen som har tips til steder man kan låne, evt gode kjøp?).
Blir bra å få ryddet opp litt der, koselig med en dugnad i blant
Åttern er fin, men nedbør gjør den raskt til ei gjørmesklie. Helt enig med Geir - enten bør sykling i åttern "forbys" under/etter nedbørsperioder, eller så må den kloppes skikkelig. Og frisering av krattet vil ytterligere forbedre den.
Jeg kan bare nevne at jeg møtte verdalingen Gjermund på sykkeltur i skogen her om dagen, og han har hytte der oppe. Han hadde prata med lokalkjente gamlinger som kunne fortelle at de ALDRI før hadde sett så mye vann i fjellet ved Skei som nå. Det er sjøer der det innimellom før har vært små pytter, det er elver der småbekker har sildra, og det er generelt mer vann enn noen gang.
Bare så folk veit hva de går til, lizzom...
Gaute
[Re: gauter]
#78165704/08/200913:03
de ALDRI før hadde sett så mye vann i fjellet ved Skei som nå. Det er sjøer der det innimellom før har vært små pytter, det er elver der småbekker har sildra, og det er generelt mer vann enn noen gang.
Lillehammer hadde 2,5 ganger så mye nedbør i juli som normalt. Det var neppe særlig mye tørrere ved Skei...
Lillehammer hadde 2,5 ganger så mye nedbør i juli som normalt. Det var neppe særlig mye tørrere ved Skei...
Stemmer det, Glomma ligger på 2 gangen av hva som er årlig middelvannføring....Det er faktisk en "liten vårflom" på gang, men prognosen er synkende....
Om noen trenger en liten sag eller liten øks som passer fint i sekken kan jeg låne ut litt stæsj.... Har vært altfor mange helger ute på tur nå til at jeg tror jeg kan ta meg fri og dra til Skei, selv om det er fristende...
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Jeg er en ivrig nybegynner som venter på sin første fulldemper i slutten av uken. Hadde egentlig håpet å komme meg av gårde uka etter dette treffet, men det ser ikke ut til at jeg får mef meg noen. Hva skjer på Skeitreffet? Har man en camp som utgangspunkt? Kanskje jeg klarer å ta fri en uke før..
[Re: MHH]
#78196804/08/200920:47
Jeg er en ivrig nybegynner som venter på sin første fulldemper i slutten av uken. Hadde egentlig håpet å komme meg av gårde uka etter dette treffet, men det ser ikke ut til at jeg får mef meg noen. Hva skjer på Skeitreffet? Har man en camp som utgangspunkt? Kanskje jeg klarer å ta fri en uke før..
Skei-treff 09 er en tilbakeføring av utflukt til det opprinnelige drister jeg meg til å si. Et uhøytidelig tilbakelent treff hvor stisykling, sosialisering med trivelige folk er satt i høysete. Kvalifisert drodling over kaffe, cognac, whisky, sykler, deler/komponenter og ellers alt en kan drodle rundt.
Utflukt ble for stort og komersielt for Skei og flyttes til Kongsberg. Noen ihuga ildskjeler forsøker å holde liv i dette svært uhøytidelige treffet under navnet "Skei-treff".
Skei Appartement vil være basen sånn det har vært tidligere. Hytter med grei nok standard kan leies til en hyggelig pris Skei-treffet har fått en god rabatt på hytteprisen.
Sikkert en del som har god plass i hytta si så det vil være muligheter for å hive seg på et hyttelag.
At værutsiktene ikke er de beste får nå så være. Vi har ikke latt oss skremme tidligere så jeg ser ingen grunn til å la seg skremme nå heller.
Det er bare å hive seg med, det kommer mange trivelig folk.
Det ser ut til at det kommer et par gamliser på torsdagen, innkvartert i hytte 9. Husker jeg riktig at hytte 9 er en av de i den rekken som var først med å få bannere for noen år siden? Snakket litt frem og tilbake med Ingrid på Skei om det og tror vi ble enige om hvilken hytterekke jeg ønsket meg. (Rekken lengst nord hvis man ser på kartet.)
Jeg kommer til å ta med raceren i tillegg, for å ta en tur langs veien en dag. Så hvis noen andre skulle få det for seg å ta med racer så er det altså ikke noe å skamme seg over.
[Re: Dan]
#78264205/08/200920:01
Etter en kort telefon med lokale fikk jeg beskjed om att fjellet i ferd med å tørke opp, varme og vind, og i følge de lokale skal været bli bedre til helga og også mot slutten av neste uke. "Bare så folk veit hva de går til, lizzom..."
Litt tidlig men i følge disse ser det ikke så hakkende ille ut. Det har vært værre prognoser en dette.
Begynner å virkelig glede meg nå. Må en tur til Trysil først, så full uke ble det ikke - men kommer på onsdagsettermiddagen.
Utrolig mange her inne som jeg har snakket, diskutert og pisspreiket med i flere år her på terrengsykkel.no, men som jeg ikke har hilst på før. Hvor bedre enn over et par pils på Skeikampen?
[Re: gauter]
#78365007/08/200906:25
Jeg kan bare nevne at jeg møtte verdalingen Gjermund på sykkeltur i skogen her om dagen, og han har hytte der oppe. Han hadde prata med lokalkjente gamlinger som kunne fortelle at de ALDRI før hadde sett så mye vann i fjellet ved Skei som nå. Det er sjøer der det innimellom før har vært små pytter, det er elver der småbekker har sildra, og det er generelt mer vann enn noen gang.
Bare så folk veit hva de går til, lizzom...
Vi får håpe det tørker opp bra til Kongsberg også. Med over 150mm nedbør i Juli, hvorav nesten 50% fordelt på to dager, og med flere dager hvor nedbøren har passert 20mm hittil i August, så blir det nok dessverre ikke tørt der heller. Men slik er det for hele sørnorge for tiden, så man må nesten bare gjøre det beste ut av det.
Moro Vi blir litt færre enn planlagt. Lander på 5-6stk. Øyafestivalen tok en, og en annen fikk veto fra kona etter ferien...da han ikke hadde gjort stort annet enn å sykle. Sistemann knakk tommelen forrige uke.
Ja det ser lovende ut så det er ingen grunn til ikke å glede seg. Litt lenger ned i dalen er det strålende sommer vær, fjellet er i ferd med å tørke opp.
Akkurat hjemme igjen nå fra et ikke sykkel arrangement på Skei, jo det går ann Men det har blitt noen fotturer i flott sommervær. Fjellet er i ferd med å tørke opp. Vi var et stykke inn over kampen og det ser helt greit ut, det har vært verre. Værutsiktene skal være gode så jeg tror vi får noen flotte dager. En runde over Bjørga viste også tørre stier så nær som de områdene som er myr.
Tror vi kan putte på Bjørga etter Kyrakampen, litt grus blir det men en lovende nedkjøring på nord østsiden av Bjørga er verdt det.
Ellers ser det ut for at det blir 14 hytter med sykkelfolk, Ingerid har en bønn om at vi ikke parkerer biler på tunet. Jeg henger meg på dette, tunet passer bedre med en stor grill og litt slække stifolk med kald solo i neven. Biler skal stå på P-plassen.
Har avklart og fått bekrefta at alle får Skei-treff 09 rabatten på 15%.
Jeg stikker opp onsdag, og må innrømme at jeg gleder meg stort nå gitt.
Jeg følger tradisjonen og dukker opp fredag. Gikke har vært grei og ordnet med hytte i år også. Blir å bruke gammel-Kona'n da ny-ramma lot vente på seg. Felgbremser og kun bittelitt vandring foran er kanskje ikke optimalt, men gjennomprøvd!
Noen som har ledig hytte og plass til sannsynligvis 3? Skal likevel sende mail til Ingerid.
Hun har ledige hytter, ring 61 22 85 18
Vedr. langtidsvarslet er det i følge lokale folk tidtrøyte å lese det i august. Det skifter hele tiden fra time til time så det er ingen god pekepinn, har vi sett det før, ja det har vi.
I helga som var skulle det være drivær fra ende til annen på langtidsvarslet fra storm og yr. Men det slo til med godt varmt sommervær.
Torsdag kommer det, som Dan sier, to gretne og bitre gamle gubber. Vi skal sitte på tunet og spise kamferdrops og fyrstekake mens vi kjefter,smeller og klager på ungdommens forfall generellt.
Dan skal forresten ha med seg karabinkroker så vi kan sikre oss når vi beveger oss over de brattere delene av tunet.
Edit: Vi forbeholder oss retten til å parkere rett utenfor hytta, podagraen har en tendens til å slå seg vrang når jeg passerer 375 moh.
Ole
"Utrolig kastearm på disse veganerne"
[Re: edmann]
#78591410/08/200917:50
Stæsjministern tar med seg etpar oppover. Kommer på torsdagen tenker jeg. Tar med gratis Rock'n'Roll lube samt noen Transitionsykler til de som vil prøve.
Tar med meg:
Transition Covert V2 str M, ledig fredag og kanskje lørdag
Transition TransAM str M, ledig alle dagene (ikke satt opp som SS men med gir)
Transition Blindside str M, kanskje ledig lørdag
Transition Syren str M, i utgangspunktet ikke ledig, men kan prøves for småturer om noen vil
Må jo ha noen forhandlere med også lizzom.
[Re: erling]
#78642911/08/200910:20
Dårlige nyheter folkens, men vi har klart det før og klarer oss vel uten nå også.
Quote:
Hei. Har litt triste nyheter til deg. Pga lynnedslag i stolheisen natt til i går, er en styreenhet blitt ødelagt. Vi må få spesial personell og deler fra østerrike for å få den i gang igjen. Dette betyr at heisen vil være steng på lørdag. Vi beklager dette, men vi jobber på spreng for å få fikset feilen, men de regner med 1-2 uker før den er klar igjen.
Mvh Agnes Cimarolli
Ja ja, til og med jeg klarer å gå opp på 40 min. Det er vel det det tar åsykle ned, kjøpe billet, stå i kø for så å sige oppover, stolheiser er oppskrytt
Joda de siste årene har det vært behagelig å starte fra Skeikampen og kjørt den gule inn til Skardsbua på lørdag. Men det går å sykle opp og det går å gå opp, mange muligheter.
Du tar med deg en camping stol da så du kan sitte å kose deg litt til vi andre kommer sigende opp Frøyseseterlia etter gyntvegen.
Jeg har vel vært borti dette ss fenomenet og bakker i Asker en gang om jeg husker rett som ørnen stiger.
Der tok jeg den gitt, det tok litt tid. Utflukt er der alle skal tjene penger på alle, Treff er der alle skal ha det trivelig i lag uten pengemas og svære feite klokkebasserte program slått opp på hver eneste planke. Fritt for selvopphøyde skrytende sykkelpushere som juger en huden full. Dette er grasrotas eget treff, og sånn skal det bli.
Du tar med deg en camping stol da så du kan sitte å kose deg litt til vi andre kommer sigende opp Frøyseseterlia etter gyntvegen.
Jeg har vel vært borti dette ss fenomenet og bakker i Asker en gang om jeg husker rett som ørnen stiger.
Der tok jeg den gitt, det tok litt tid. Utflukt er der alle skal tjene penger på alle, Treff er der alle skal ha det trivelig i lag uten pengemas og svære feite klokkebasserte program slått opp på hver eneste planke. Fritt for selvopphøyde skrytende sykkelpushere som juger en huden full. Dette er grasrotas eget treff, og sånn skal det bli.
Ja jeg har fått noe jævlig reisefeber gitt.
Er jeg og Hansib selvopphøyde skrytende sykkelpushere?
Jo, men siden jeg er blitt gammel og treig så skrev jeg "det laveste singlespeed-giret" og det står det jo alle fritt å bruke, uansett om man har ett gir eller 27.
Utflukt er der alle skal tjene penger på alle, Treff er der alle skal ha det trivelig i lag uten pengemas og svære feite klokkebasserte program slått opp på hver eneste planke. Fritt for selvopphøyde skrytende sykkelpushere som juger en huden full. Dette er grasrotas eget treff, og sånn skal det bli.
På ingen måte, nei dere henger dere med på "treff" og det var ikke rettet til hverken deg eller Hansib. Det var erfaringen fra i fjor jeg ikke klarte la vær ligge.
Nei jeg er sikker på at dere kommer som entusiaster med glede av å dele deres entusiasme og glede med oss andre. Når dere tar med sykler så ser jeg på det som svært positivt. Fordi jeg regner med at man i fred og ro kan titte litt prøve litt uten at det legges press på handel. Dessuten tror jeg dere begge er hederlige og redelige med beina på bakken, eller grasrota
Stikk bortom storhytta så kan vi ta resten der med en kald solo
Utflukt er der alle skal tjene penger på alle, Treff er der alle skal ha det trivelig i lag uten pengemas og svære feite klokkebasserte program slått opp på hver eneste planke. Fritt for selvopphøyde skrytende sykkelpushere som juger en huden full. Dette er grasrotas eget treff, og sånn skal det bli.
Nei jeg er sikker på at dere kommer som entusiaster med glede av å dele deres entusiasme og glede med oss andre. Når dere tar med sykler så ser jeg på det som svært positivt. Fordi jeg regner med at man i fred og ro kan titte litt prøve litt uten at det legges press på handel.
Her er det kun "prøv om du vil prøve noe annet" prinsippet som gjelder, og ingen av syklene er til salgs.
No offence taken
Ser frem til å se flere kose seg med syklene jeg tar med.
Sitat: StigB
Da er bilen pakka til randen som den bestandig er når kursen settes mot Skei.
Lerret,videofremviser,forsterker,høytalere,klær,verktøy,deler,godsakene står igjen fra sist helg resten handles på Rudshøgda, litt mat og mye pol, sykkel å for helvete syklen skal også med.
God tur til dere andre som skal oppover, kjør pent, vi snakkes.
[quote=StigB] Utflukt er der alle skal tjene penger på alle, Treff er der alle skal ha det trivelig i lag uten pengemas og svære feite klokkebasserte program slått opp på hver eneste planke. Fritt for selvopphøyde skrytende sykkelpushere som juger en huden full. Dette er grasrotas eget treff, og sånn skal det bli.
Nei jeg er sikker på at dere kommer som entusiaster med glede av å dele deres entusiasme og glede med oss andre. Når dere tar med sykler så ser jeg på det som svært positivt. Fordi jeg regner med at man i fred og ro kan titte litt prøve litt uten at det legges press på handel.
Her er det kun "prøv om du vil prøve noe annet" prinsippet som gjelder, og ingen av syklene er til salgs.
No offence taken
Ser frem til å se flere kose seg med syklene jeg tar med.
Sitat: StigB
Går det greit med en pils?
JEg skrev det selvfølgelig ironisk. Husker den første gangen jeg var på utflukt. Da tror jeg beach mountain, aslak som jobbet for trek/foss, og kanskje sykkelbutikken var der, men alle for å sykle, ikke sitte i teltene mens alle syklet og når folk kom tilake prøve preke på en sykkel.
Skal love deg at skal innom stor hytta på fredagskveld. Kroa til Ingrid holder vel ikke åpent som i gamle dager?
Etter en liten obligatorisk kveldstur med sandaler og grusreser opp slagsfjella nettopp er jeg veldig optimistisk mht frykt for griseinfluensabefengte gjørmestier her oppe! Det er noen store dammer men overraskende tørt i partier som tradisjonelt har vært sølete. Kanskje det er ille i åttern men den har aldri vært noen höjdare uansett.. Er det noen som kan fortelle om planer for morgendagen som jeg kan slenge med på er jeg forresten takknemlig for det. Sitter alene i hytte fjorten og drikker en god solo etter å ha tint opp tærne.. ;-)
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Kommer trolig til å sykle Slagsfjella i morgen. En gruppe som først kom i kveld har muligens planer om å sykle der vi dro i dag, nemlig opp alpinbakken og inn langs Skeikampen til Pølsekrysset, så inn mot Svart-tjønn og til grus... osv
Hmmmm.Detta må jo være noe av det styggeste vi har sett. Heeeelt ute av proposjoner!Ikke akkurat noe fruktfat. Sier en samlet jury på Hafjell.
Detta er jo en jentespesifikk modell, så da kan vi vel anta at hele juryen bestod av jenter for at dommen skal ha noen grad av troverdighet. Eller var det kun kjerringer, inkludert formannen?
Jens
[Re: jeth]
#79051716/08/200910:14
Hmmmm.Detta må jo være noe av det styggeste vi har sett. Heeeelt ute av proposjoner!Ikke akkurat noe fruktfat. Sier en samlet jury på Hafjell.
Detta er jo en jentespesifikk modell, så da kan vi vel anta at hele juryen bestod av jenter for at dommen skal ha noen grad av troverdighet. Eller var det kun kjerringer, inkludert formannen?
Kjønnsfascist!
I opened my eyes and - by jingo! I realised I'd married three of 'em.
Må innrømme at det er første gang jeg har hørt noe som helst negativt om utseende på denne.. Går der dermed ur ifra at "samlet jury på Hafjell" består av sidrompa (mannlige) gæmliser som mener alt var bedre før, alt av sykler skal være funksjonelt sort, internett er en flopp og at verden ikke har bruk for mer enn 5 pcer.
Heisann! Siden forumet er blitt rensket for egne tradisjonsverdier og tullprattakhøyde bumper jeg denne tråden, mimrevennlig, med oppdatert og dagsaktuell agenda for sommerferieplanleggende gamle og nye lesere: Jeg fikk overraskende få innbydelser til Skeitreff i fjor, (men var borte hele sommeren og kunne ikke vært med), hva med i år? Er alt flyttet bort og vekk og inn i Yurter, eller er det noen som har tenkt å halv-organisere noe i år?
Redigert av ingeplinge; 09/06/201918:31.
Heisann! Siden forumet er blitt rensket for egne tradisjonsverdier og tullprattakhøyde bumper jeg denne tråden, mimrevennlig, med oppdatert og dagsaktuell agenda for sommerferieplanleggende gamle og nye lesere: Jeg fikk overraskende få innbydelser til Skeitreff i fjor, (men var borte hele sommeren og kunne ikke vært med), hva med i år? Er alt flyttet bort og vekk og inn i Yurter, eller er det noen som har tenkt å halv-organisere noe i år?
Det ble litt amputert i fjor. Jeg og Eddie bodde på en liten hytte og sammen med Erling og Stine (som har egen hytte) hadde vi to turer på fredag og lørdag. På søndagen guidet Hallgeir meg og Eddie på en ny topp et lite stykke unna (en episk tur!)
Jeg satser på at Eddie fortsatt har planer om å halvveis organisere noe. Jeg synes det hadde vært fint å blitt mange nok til å kunne booke storhytta, men det er ikke noe krav. (Hvis jeg husker rett så var prisene på de små hyttene jekket opp så man trenger ikke være så mange før det lønner seg. I tillegg er det jo litt mer hyggelig å samles i en stor hytte).
Geir Bjerke - sitte, stå, gå
Re: Skei-treff 2019, hvem blir å se?
#255962611/06/201908:39
Hvilken helg er det snakk om igjen? Og hvor mange er det plass til i storhytta (senger/soverom)? Jeg er interessert, og kan fort klare å få med samboeren også (men hun vil nok gjerne ha eget soverom, i så fall )
mvh Helge
[Re: ventle]
#255963511/06/201909:12
Hvilken helg er det snakk om igjen? Og hvor mange er det plass til i storhytta (senger/soverom)? Jeg er interessert, og kan fort klare å få med samboeren også (men hun vil nok gjerne ha eget soverom, i så fall )
Tradisjonelt har det vært siste uke/helg i skoleferien (for dem som har den referansen), det er to helger før birken, i alle fall i år. (For dem som har den referansen(!).) Det er visst 4x4 plasser i storhytta hos skei appartement ikke noe direkte enerom, tror jeg.. men det er kanskje mulig å være to på rommet, om det er ønskelig, har vel skjedd før, tror jeg.
Redigert av ingeplinge; 11/06/201909:28. Rediger grunn: Men det er vel ikke nødvendigvis slik at den datoen er spikret og limt, deltakerne kan jo bruke tid her på forumet til sivil og formålstjenlig diskusjon! :)
#256294728/06/201910:46
Vi var 4 mann der oppe Utflukt-helga. 6 år siden siste besøk.
Dag 1: Kyrakampen - kjapptur pga vær/føre. Men holdt overraskende bra standard, lite vann. Dag 2: Selsverket/Formokampen/Karihaugen - MYE errorsjon ned switchbacks, stien ned har endret seg MYE. Vær litt obs på dette. Har vært mye vann ned der i år. Dag 3: Dytta opp Skeikampen, bort hele platåen, opp fronten på Prestkampen(ødelagt og uinteressant sti å sykle ned nå), Bånseterkampen til topps og tilbake igjen, men tok av en ny sti retning Skardsbua, rundt østsida av Svartvatnet, over slagsfjella til Kristiansvarden , Ørnkampen, Sprongberget og ned til grusen... fabelaktig tur og omtrent helt tørt!
Dag 4:Kjapptur, opp fra grusen til Kristianvarden og samme tur ned som dagen før.
Betraktning: Stier som før var for gjengrodd til å sykle brukes mer, mer folk bruker området. En del "gamle" favoritter som Preskampen og Gammeldalen er ikke like spennende mer... de er errodert og utvanna noe voldsomt enkelte steder. Greie som transport opp, ikke interessante ned.
Ellers er stiglemming flott, gamle stier man ikke husker detaljert framstår som nye og strålende :-)
Mange timer ute, til dels fantastiske forhold, vafler, øl, god selskap. alt-utflukt2019 var en suksess :-)
-------------------- Happy Trails! Jørgen
#256729904/08/201920:32
Det er veldig lite aktivitetet i denne tråden, dessverre.. Ser at skeitreffets tradisjonelle tidspunkt også kolliderer med nykommeren "sykkelviku" på andre sida av fjellet. Kan jo forsåvidt være interessant å få lokal guiding på de stiene, selv om shuttling er for slappfisker. Selv med 700 høydemeter transportetappe.. Håper at min sykkelpåførte skulderskade blir bra nok til denne tida, i så fall vil jeg være med, men avgjørelsen må visst tas i siste time. Om jeg blir med skal jeg for første gang ta med