Ser at mange nå er i gang med utetesting etter måneder inne på rulla, og tenkte å høre om noen har begynt å kjøre Ferista-Skistua i Trondheim (evt. annet start/stopp på den ruta). Hadde vært interessant å høre hvilke tider dere kjører på, slik at jeg har noe å strekke meg etter...
Vil du være med på en prøvetur i morgen? Ble jaggu nysgjerrig jeg også, nå ...
Bare så det er sagt - jeg er halvfeit, over gjennomsnittet usosial og kan terge på meg en gråstein på en dårlig dag. Men går det bratt nok oppover holder jeg kjeft.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Etter å ha halset bak henrikg i starten av begge Ståggån-dragene(han forsvant merkelig fort av syne), samt fulgt ham opp Bjørndalen og Eklesbakken, tok jeg ut det lille jeg hadde i sykkelbuksa lårene og klokka inn på ca 18:30.
henrikg klarer å korte inn 30 sek bare ved å justere innlegget sitt - han kom opp 5:30 før meg ... Dessuten var tiden noe uoffisiel siden jeg ikke har sekundviser på 'puteren. Men mulig henrikg har sjekka pulsklokka si?
Med litt mindre syre i beina og litt ferre enn 2,5t med kupert terreng skal jeg vel klare å kappe inn til 18:15 på en god dag? Neida, et håret mål er å komme seg opp rundt 15:00. Jeg så at snittfarten var to-tre km/t under det jeg har holdt opp før når jeg er i bedre form.
Redigert av Hæ?; 13/04/200918:12. Rediger grunn: tiden, ikke siden!
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Syklet der en tur i dag jeg også. 14.45 ble tiden på HT. Hvor mye ca kan men vente å knappe inn på ræser? ca 20 sek? Flying start? (hadde flying start i dag)
17:43 i dag.. Har ikke testa det strekket før, så aner ikke hvordan jeg ligger an ift tidligere. Andre jenter som har testa opp?
Jeg er dog ikke jente, men jeg syklet ifølge min polar på 17:43,2
Kjørte rimelig friskt fra Stavne bru og opp til ferista på ca 12 minutter og startet klokka med engang der. Så med en liten pause skulle jeg kunne knappe to tiendeler, MEN jeg hadde jo flying start da....
Redigert av Dr.Gonzo; 16/04/200917:20. Rediger grunn: øøøh omformulering
Det var innmari mange folk på vei opp og ned til/fra Skistua i ettermiddag, så det ryr vel på med gode tider...
Det var masse folk på tur opp i dag også.
Merkbar motvind, 2-3 kilo for mye klær/vinterfett og resignasjon mot slutten ga 13:20 til slutt. Det betyr vel et sted på 12-tallet i mai en gang, men jeg vet ikke om jeg er fullt så optimistisk som Henrik?
Jeg trøster meg uansett med at jeg er bedre på annet underlag og med annen sykkel.
hvorfor fra ferista og ikke hele veien fra ila, egentlig?
Godt spørsmål
Jeg hadde hørt at folk bruke bakken fra Byåsen Butikksenter opp til Skistua for å kjøre intervaller, og i den første posten her var det vel tilfeldig at jeg nevnte Ferista som startsted; kunne like gjerne vært krysset ved BB. Eller Ila. Men så var det altså en som svarte og definerte et tydeligere start- og stoppsted. For å kunne sammenligne bruker jeg derfor disse punktene jeg også.
For min del vil det også være for langt å kjøre helt fra Ila. Jeg har tenkt å bruke Ferista-Skistua til lange intervalldrag, og jeg synes dragtid på 15-20 minutter er lenge nok. Det er sikkert noen som kjører helt fra Ila og opp på den tida, men jeg er ikke der, for å si det sånn... Dessuten ville jeg blitt altfor kald hvis jeg skulle trilla helt ned til Ila mellom hvert drag; jeg synes det er ille nok ned til Ferista.
Hvor folk starter klokka, og hvor de stopper den, skal de få lov til å bestemme helt selv. For min egen del synes jeg det var greit å få en definert strekning å måle tida på, og så var det vel litt tilfeldig at det ble Ferista (skjønt "tilfeldig" er det vel ikke; det aner meg at det er mange som bruker nettopp denne løypa som intervall-/test-løype).
Jeg har ikke kjørt intervalldrag opp til skistua foreløpig, så da har jeg like greit gått for hele lengden. hva ligger folket her på fra ila? Ser de beste tidene på bedriftskarusellen nærmer seg 20 minutter.
og med fare for å boikotte tråden, er det noen som har erfaringer med drag oppover steinberget?
Ser de beste tidene på bedriftskarusellen nærmer seg 20 minutter.
Har hørt rykter om en kar som kjørte Ila-Skistua på 18 minutter på bedriftskarusellen for mange år siden. Hvis det er sant, er det innmari fort.
Det var nok Willmann junior som vel kom under 18 minutter.
Jim Kjerpeseth har de to raskeste tidene i bedriftsrittet i hvertall; 19.22 i 1998 og 19.11 i 2002. Men det er jo ikke utenkelig at andre har kjørt fortere.
Det er steinfort. Etter min første (halve) og høyst ustrukturerte sesong har det blitt i underkant av 24min - dog var den største utfordringen å ikke blåse seg helt før siste kilometer. Håper å ta bort et par minutter innen vinteren kommer igjen.
Hadde vært artig om folk meldte inn tider gjennom året - finnes det ikke noe garmin-baserte sites for logging av slikt? eller er det vanskelig å kvalitetssikre tidene..?
Hadde vært artig om folk meldte inn tider gjennom året - finnes det ikke noe garmin-baserte sites for logging av slikt? eller er det vanskelig å kvalitetssikre tidene..?
Enig; morsomt om folk melder inn tider gjennom sesongen. Fint om man da skriver hvilken løype man har kjørt, og om man satt på en ræser, HT, fullspjong, SS osv.
Kvalitetssikring av tidene er jeg ikke så opptatt av. Om noen ønsker å bløffe på seg en raskere tid så gjerne for meg, men jeg tror nok folk flest her kommer til å poste ærlige tider
Jim Kjerpeseth har de to raskeste tidene i bedriftsrittet i hvertall; 19.22 i 1998 og 19.11 i 2002. Men det er jo ikke utenkelig at andre har kjørt fortere.
For min del vil det også være for langt å kjøre helt fra Ila. Jeg har tenkt å bruke Ferista-Skistua til lange intervalldrag, og jeg synes dragtid på 15-20 minutter er lenge nok. Det er sikkert noen som kjører helt fra Ila og opp på den tida, men jeg er ikke der, for å si det sånn...
Nesten nøyaktig 20:45 på tre drag. Presisjonssykling med PowerTap (29.7.2008, ræser)