Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Zalo vidundermiks?

Re: Zalo vidundermiks? [Re: larsb] #708609 13/04/2009 14:14
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: larsb
Jeg demonterer alt og vasker det i ultralydbadet mellom hver tur.

Da håper jeg inderlig at du har ultralydbad med justerbar frekvens og intensitet! Blant annet har enkelte karbonstyrer resonansfrekvens som faller sammen med frekvensen på de billige, ikke-justerbare ultralydbadene. Har hørt om karbonstyrer som har blitt like sprø som krumkaker etter bare et par minutter i ultralydbad.

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Zalo vidundermiks? [Re: hbakken] #708615 13/04/2009 14:32
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: hbakken
GREIT!!! IKKE ZALO.

Grønnsåpe da. Eller bilshampo. Det bruker jeg jo i varmt såpevann.

Da var det jo lurt å sjekke med det allvitende forum da ICON_SMILE

Helt riktig Håkon IKKE ZALO det er styggedom for lakk og pakninger. Det blir like galt å blande en 12 år BRUT i sitronbrus.

Plumbo har kommet med en fettløser på hendig sprayflaske. "Plumbo fettløser" nydelig rød-rosa farge på innholdet. Denne tar tykt fett rundt avtreksvifter og fliser på en helt syk måte. Om det kan brukes på kjede og drivverk vet jeg ikke, jeg er heller ikke så sikker på om det lenger er så viktig dette helvestes kjedevaskegreiene, ihvertfall ikke for meg.

:-)

Åkkesom ikke Zalo.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Zalo vidundermiks? [Re: SimonS] #708722 13/04/2009 18:17
M
mascara snake Offline
Medlem
Medlem
M
Har GullVisa på Statoil. Nårr e kommer ne fra fjellet gjørmat å jævli kjøre æ bærre inn Visan å velger over-under- sidespyling med full voksing å you name it. Da slår æ to flue i en smekk.; Æ blir rein å sykkelen blir griserein. Ættepå drar æ neppå ei Statoilpølse med reiks å sykle kokfornøyd hjem!
Kor vanskelig træng d å være, spør nu æ!

Re: Zalo vidundermiks? [Re: StigB] #708754 13/04/2009 18:43
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Sitat: StigB

Helt riktig Håkon IKKE ZALO det er styggedom for lakk og pakninger. Det blir like galt å blande en 12 år BRUT i sitronbrus.

Først NÅ ble jeg skikkelig overbevist.

Turte ikke vaske sykkelen etter tur i griseværet i dag. Var redd jeg skulle gjøre noe feil. Tenk DET ville vært flaut og fortalt nå'a...

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Zalo vidundermiks? [Re: hbakken] #710373 16/04/2009 07:50
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Satt akkurat i massasjestolen, P4 sto på i bakgrunnen. Dag Erik Pedersen uttalte seg om vår- og generelt stell av sykkel, og følgende remedier ble beskrevet som "suverent best for rengjøring":
- Zalo i varmt vann for vask av sykkelen....
- Diesel for kjedevask. Billig, løser opp alt og inneholder smørende olje. Tørkes av før påføring av tynn olje.

....Pedersen har vel levd av og for sykkel?

Re: Zalo vidundermiks? [Re: JonahHex] #710381 16/04/2009 07:57
Yeti-man Offline
Ringrev
Ringrev
Vi som er "av den gamle sorten" sverger til Zalo og diesel (noe jeg har forsøkt å fremme her på forumet tidligere uten særlig hell).

Sist vinter oppdaget jeg Turtlewax fantastiske felgrens produkter. De er fenomenal for kjede, klinger, gear ol. Men krever total oppsmøring og oljing etter vask da felgrensen kjemisk vasker delene rene for skit og lort + fett og olje.

Mamma det er ikke en sykkel - det er en Yeti! (min datter på seks år)
Re: Zalo vidundermiks? [Re: Yeti-man] #710383 16/04/2009 07:59
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Jeg er også en Zalo-mann, men bruker også bilshampo og grønnsåpe ved leilighet.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Zalo vidundermiks? [Re: Yeti-man] #710462 16/04/2009 09:28
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: Yeti-man
Vi som er "av den gamle sorten" sverger til Zalo og diesel (noe jeg har forsøkt å fremme her på forumet tidligere uten særlig hell).

He he, zalo og diesel har vært tema tilbake til 2002. Jeg har bestandig brukt diesel til kjede og drivverk og har snakket varmt rundt dette i årevis. Det er svært bra, men det er ikke alle som har mulighet til å bruke dette på grunn av ulempen med søl og lukt.

Det siste året har jeg egentlig driti i å gjøre rent kjede og drivverk så nøye. Det har blitt til noen drag med ei fille i ny og ne.

Når det gjelder zalo så tørker det ut lakk og pakninger. Tror hverken Aas eller Pedersen har syklene sine så lenge at de vil merke den gradvise uttøringen. Men det er ikke mitt problem, jeg har ødelagt lakken på en bil med zalovask og har lært av det.

Redigert av StigB; 16/04/2009 09:29.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå