Et forum uten bilder er som en fisk uten sykkel. Helt ubrukelig og kjedelig.
De fleste forum gjør ikke jobben med å legge ut bilder veldig enkel for oss, ikke dette heller. Det enkleste er å lime inn adressen til et bilde på webben via "Enter an image"-knappen over tekstredigeringsfeltet. Dette er enkelt, men har sine klare svakheter.
1. Bildet må ligge på nett fra før. Ergo, bilder lokalt på din egen pc/mac får du ikke lagt ut på denne måten. 2. Å linke til eksterne bilder du ikke har kontroll over kan resultere i at bildet ikke vises. Fjernes bildet fra ekstern server, eller hvis serveren er ute av drift, blir det borte her også.
Et par ting å huske på når det gjelder bilder på web
1. Reduser bildets fysiske størrelse. Anbefalt maksimumsbredde er 800 piksler. 2. Husk at bilder du ikke har tatt selv kan omfattes av opphavsbestemmelser/rettigheter og ikke fritt kan publiseres uten samtykke fra rettighetseier.
Anbefalt metode er å laste bildet opp som vedlegg, for så å linke til det i posten. Se fremgangsmåte under.
1. Klikk "File manager" for å laste opp bildet fra din egen mac/pc til Terrengsykkel.no.
2. Finn bildet du vil laste opp og klikk "Add file". Gjenta hvis du skal legge ut flere. Avslutt med å lukke vinduet. "Done adding files" eller den vanlige lukkeknappen.
3.Bildet har nå lagt seg som et vedlegg i posten. Klikk på vedlegget for å se bildet.
4. Merk adressen til bildet i adressefeltet og kopier denne.
5. Gå tilbake til posten din og klikk "Edit"
6. Klikk knappen "Enter an image" i redigeringsvinduet.
7. Lim inn adressen til bildet (pkt. 4) i det lille vinduet og trykk "Ok"
8. Bildetaggen har nå lagt seg i posten. Sørg for å legge litt luft over og under. Gjør endringene og trykk "Change post"
FERDIG
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: TUTORIAL: Hvordan legge til bilder
[Re: MortenML]
#47914514/11/200712:20
jippi! jeg begynner å bli smågal av mennesker som ikke linker til bildene sine på korrekt må, eller rettere sagt, legger bildene rett inn i posten.
eventuelt kan en last bildene opp på en annen side som pinkbike, et eller annet dump, osv osv, så legge de inn direkte ved å skrive [img] [/img] biten med url'en pastet innemellom der. det jeg pleier å gjøre.
good job mr d
[Re: heinrich]
#47915614/11/200712:32
men det som er er at når eg legg bilder til på fil manager så skjer det ikkje nokon ting! det står (files:1) men det kjem ikkje noko vedlegg i posten!
The best drug is adrenline! Free your heels and your mind will follow! Drop cliffs not bombs! God loves me, that i know because he gave me powdersnow! PS.: Nothing runs like a deere!
[Re: jase]
#47925414/11/200715:33
The best drug is adrenline! Free your heels and your mind will follow! Drop cliffs not bombs! God loves me, that i know because he gave me powdersnow! PS.: Nothing runs like a deere!
[Re: jase]
#47927414/11/200716:33
[Re: Zimen]
#47951415/11/200709:32
Dette er da nettopp en måte å legge bildene rett inn i posten åp.
Nja, om man ikke er logget inn 25/9, får man vel et problem med å se bilder som er lagt til med filmanageren til forumet, og man når heller ikke lesere som er innom uten å være medlem (noe som kan være aktuelt å tenke på i salgstråder).
Testing:
Her linkes det til et bilde jeg har på smugmugen min.
EDIT: Jeg tok feil, og bilder som legges til som vedlegg er likevel synlige når jeg ikke er innlogget
Redigert av perbl; 04/05/201107:34.
Per B.
[Re: perbl]
#117207514/05/201102:06
På Flickr har det nå en stund vært mulighet for å hente ut BBCode for hvert enkelt bilde direkte. Man velger menyen som er på pilen over bildet, velger "Grab the HTML/BBCode", krysser av for BBCode og velger ønsket størrelse. Så kopierer man ut BBCode-snutten og limer direkte inn i posten. I tillegg til selve bildet får man da tittel/link til bildet på Flickr, som i eksemplet under:
Vet ikke hvilket program du refererer til, men om du bruker PC er Irfanview et greit gratisprogram til å skalere bilder og og gjøre enkle justeringer. Du finner det her:
Har prøvd å følge denne oppskriften og det gikk fint helt til jeg skulle trykke på bilde-ikonet under redigeringen. Får da ikke opp bilset som er vist her, men "legg inn et non-floating bilde" Når jeg trykker på dette blir det bare borte. Noen som har forslag til problemløsning?
Stine - rimelig godt kjent i Atlantis www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! (x-MTBea)
[Re: Stine L]
#126609521/09/201115:56
Dette er helt umulig med et bilde fra kameraet. Har klart det før med et mobilbilde, men nå står jeg helt fast. Har skalert ned ved hjelp av InfranView og er på 69,7 kb. Får imidlertid ikke noe opp selv om jeg følger bruksanvisningen......