Bra innspill!
Enig, med turer over 3-4 dager mente jeg egentlig
lengre enn. Men når det sagt, så foregår jo strengt tatt de fleste turene vi (?) bedriver i siviliserte strøk uten at det nødvendigvis gjør det noe enklere å skaffe det riktige girøret, bremseklossene, eiken, eller skifteren man trenger. Om man ferdes langt østover i europa, og på de andre kontinentene, stiller det seg kanskje annerledes, og man bør kanskje se for seg å klare seg selv i enda større grad.
Ventilverktøy bør være med om man kjører tubeless eller bruker lezyne-pumper, ja.
Dekkbit har jeg droppet da jeg har tenkt at jeg klarer å mcgyvere meg til nærmeste "sportsbutikk" og får tak i ett eller annet slags dekk, spørsmålet blir vel hvor langt det er dit.
Kroppsvedlikehold hadde jeg ikke med, da må det legges til
* tannbørste og minitannkrem
* assos chamois krem og repair-krem
* liten beholder med vaskemiddel til bibs
* sårrens, plaster (pluss tape fra repair kitet) og smertestillende
* engangshøvel og bartekam
* våtservietter, dopapir, litt såpe og klut (som håndkle)
* solkrem
Av ting jeg vurderer å sløyfe for turer i norge fra kitet mitt er
* vaiere - ikke fullstendig kritisk, ryker sjelden og heller ikke veldig vanskelig å få tak i (første sportsbutikk)
* cleat - ikke fullstendig kritisk, ryker svært sjelden og heller ikke veldig vanskelig å få tak i (første eller neste deretter sportsbutikk)
* en slange - sjeldent man dobbeltpunkterer, og i de tilfellene får man lappe
* co2 patron - heller bruke overgang på nærmeste bensinstasjon om man mister tettingen så mye at man ikke klarer å pumpe opp igjen
* guffe - ryker det så ryker det, og da får kona ta til takke med slange derfra...