Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

45NRTH, Spatz, Challenge, Castelli, Restrap m.m.

45NRTH, Spatz, Challenge, Castelli, Restrap m.m. #2725227 04/12/2022 20:09
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Ny ladning med topp utstyr og klær som jeg ikke får brukt.

Vinter:

[Linket bilde]

Nye og ubrukte i eske piggdekk 45NRTH Gravdal 700c 38 mm 60 TPI Tubeless. Veil. kr. 1699 pr. stk. Har sett dem for kr. 1299 pr. stk. Kr. 2000 for paret.

Gamasjer 45NRTH Bergraven størrelse 41-43. Knapt brukt og fremstår som nye. Designet for bruk med Wölvhammer sko. Veil. nypris kr. 599. Kr. 300.

Vinterlue i ull 45NRTH Greazy i L/XL. Knapt brukt og fremstår som ny. Veil. nypris kr. 499. Kr. 250.

Vindtett vinterlue 45NRTH Stovepipe i One Size. Lite brukt og fremstår som ny. Blant de varmeste jeg har hatt. Veil. nypris kr. 599. Kr. 300.

Ny og ubrukt i eske langermet innertrøye Devold Duo Active Merino Man Zip Neck svart i S. Har annen trøye fra Devold i S som sitter fint og stramt på meg på 180 cm og 70+ kg. Veil. nypris kr. 849. Kr. 450.

Regn og vind:

[Linket bilde]

Regnjakke Castelli Tempesta i XL. Klassisk italiensk toppjakke. Lite brukt og fremstår så vidt jeg kan bedømme som ny. Har samme jakke og plukket denne opp på Finn for å ha en ekstra, men det blir for råflott. Ingen problemer med strammehempen, ref. Alpers - dytter den inn i ermet. Veil. nypris kr. 2.399. Kr. 500.

Ankeltrekk Gripgrab Shoe Cover Cuffs i L/XL. Knapt brukt. Veil. nypris kr. 179. Kr. 100 eller gratis om du kjøper annet regn/vindtøy.

Skotrekk Spatzwear Legalz 2 i størrelse L-XL. Brukt et par turer og kun små bruksmerker. Jeg er strålende fornøyd med disse, som har høstet ros i tester, men har endt opp med to par. Anbefalt for 46-49, men små i størrelsen og etter min erfaring godt egnet for 43-45 - da er de enkle å ta av og på, og klemmer ikke over leggen. Veiledende nypris kr. 899. Kr. 450.

Vindjakke Castelli Squadra Stretch i L. Myk, behagelig og tettsittende med paneler i strekkbart materiale. Brukt kun et par turer og fremstår som ny. Høy synlighet. Er glad i denne, men klarte å tyne meg inn samme jakka i M. Veil. nypris kr. 999, men er på salg hos Bikeshop for kr. 459 nå. Kr. 350 da!

Generell bruk:

[Linket bilde]

Nye og ubrukt i pakke Schwalbe G-One Speed TLE i 30 mm (622-30) og 40 mm (622-38). Ett dekk av hver størrelse. Den opprinnelige versjonen i Microskin med 127 TPI. Veil. nypris kr. 699. Kr. 250 pr. stk.

Challenge Strada Bianca Pro H-TLR i 36 mm. Håndlaget open tubular i 260 TPI for slangeløst oppsett. Ikke vulkanisert, og dermed flatt, noe som krever en viss teknikk for å få dem på felgen. Til gjengjeld får man fløyelsmyk italiensk luksus av høyeste kvalitet, med lav rullemotstand som gav 5/5 hos Bicycle Rolling Resistance. Lite og pent brukt, med knapt noen slitasje på fiskebeinsmønsteret. Jeg plukket denne opp fra en entusiast på Finn som hadde byttet til en Wilier med mindre dekklaring, men det blir rett og slett for råflott til min tur- og brukssykkel. Veil. pris kr. 849 pr. stk. Kr. 750 for paret.

Styreveske Arkel Signature BB i 4 liter. Håndlaget i Canada. Kun brukt en liten tur i USA. Veil. nypris rundt kr. 800. Kr. 350.

Styreveske Kross Aqua Stop. Oppgitt til 9,5 liter, men er mindre når den er lukket. Brukt et par vinterturer. Veil. nypris kr. 399. Kr. 200.

Seteveske Restrap Saddle Pack i 4,5 liter. Knapt brukt og fremstår som ny. Håndlaget i Yorkshire. Veil. nypris kr. 709. Kr. 400.

Bud er lov! Pruting er lov! Pakkepris er lov! Varene bor i Oslo. Jeg sender gjerne.

Send PM!

Re: 45NRTH, Spatz, Challenge, Castelli, Restrap m.m. [Re: Sepeda] #2725288 05/12/2022 20:42
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Det har dessverre lurt seg inn en feil i innlegget over hva gjelder Schwalbe G-One Speed. Jeg har ikke dekket i 30 mm ICON_BLUSH

Det korrekte er:

Nye og ubrukte i pakke to stk. Schwalbe G-One Speed TLE i 40 mm (40-622, 700x38c). Den opprinnelige versjonen i Microskin med 127 TPI. Veil. nypris over kr. 600 pr. stk. Kr. 500 for paret.

Alt fortsatt tilgjengelig, med unntak av 45NRTH gamasjer ICON_SMILE

45NRTH, Spatz, Challenge, Castelli, Schwalbe m.m. [Re: Sepeda] #2725467 08/12/2022 14:22
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
45NRTH Gravdal og Restrap Saddle Pack solgt.

Blant det gjenværende, må jeg si at særlig eksepsjonelle Spatz Legalz 2, som testet i Landevei (bildene ICON_LAUGH ), og deilige håndlagede Challenge Strada Bianca Pro H-TLR, er mine favoritter.

Og 45NRTHs vinterluer. Og Castelli, selvsagt! Og de opprinnelige G-One Speed også... shocked2

45NRTH, Spatz, Challenge, Castelli, Schwalbe m.m. [Re: Sepeda] #2725953 19/12/2022 14:30
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Her er det som er igjen nå. Husk at vinteren er en god tid også for å kjøpe klær og utstyr for sommeren ICON_SMILE

[Linket bilde]

Regnjakke Castelli Tempesta i XL. Klassisk italiensk toppjakke. Lite brukt og fremstår så vidt jeg kan bedømme som ny. Har samme jakke og plukket denne opp på Finn for å ha en ekstra, men det blir for råflott. Ingen problemer med strammehempen, ref. Alpers - dytter den inn i ermet. Veil. nypris kr. 2.399. Kr. 500.

(Og om du vil ha komplett Tempesta og er slank rundt livet, ser jeg at det ligger tilhørende ny overtrekksbukse i M på Finn.)

Skotrekk Spatzwear Legalz 2 i størrelse L-XL. Brukt et par turer og kun små bruksmerker. Jeg er strålende fornøyd med disse eksepsjonelle trekkene, som har høstet ros i tester, bl.a. i Landevei og Cycling News. Men jeg har tilfeldigvis endt opp med to par (!) L-XL er anbefalt for 46-49, men små i størrelsen og etter min erfaring godt egnet for 43-45. Da er de enkle å ta av og på, og klemmer ikke over leggen. Veiledende nypris kr. 899. Kr. 450.

Vindjakke Castelli Squadra Stretch i L. Myk, behagelig og tettsittende med paneler i strekkbart materiale. Brukt kun et par turer og fremstår som ny. Høy synlighet. Er glad i denne, men klarte å tyne meg inn samme jakka i M. Veil. nypris kr. 999, men er på salg hos Bikeshop for kr. 458 nå. Kr. 350 da!

Ankeltrekk Gripgrab Shoe Cover Cuffs i L/XL. Knapt brukt. Veil. nypris kr. 179. Kr. 100 eller gratis om du kjøper annet regn/vindtøy.

Ny og ubrukt i eske langermet innertrøye Devold Duo Active Merino Man Zip Neck svart i S. Har annen trøye fra Devold i S som sitter fint og stramt på meg på 180 cm og 70+ kg. Veil. nypris kr. 849. Kr. 450.

Vindtett vinterlue 45NRTH Stovepipe i One Size. Lite brukt og fremstår som ny. Blant de varmeste jeg har hatt. Veil. nypris kr. 599. Kr. 300.

Styreveske Arkel Signature BB i 4 liter. Håndlaget i Canada. Kun brukt en liten tur i USA. Veil. nypris rundt kr. 800. Kr. 350.

Styreveske Kross Aqua Stop. Oppgitt til 9,5 liter, men er mindre når den er lukket. Brukt et par vinterturer. Veil. nypris kr. 399. Kr. 200.

Nye og ubrukte i pakke to stk. Schwalbe G-One Speed TLE i 40 mm (40-622, 700x38c). Den opprinnelige versjonen i Microskin med 127 TPI msnheart1 Veil. nypris over kr. 600 pr. stk. Kr. 500 for paret.

Bud er lov! Pruting er lov! Pakkepris er lov! Alt er lov! Varene bor i Oslo. Jeg sender gjerne.

Send PM!

Re: 45NRTH, Spatz, Challenge, Castelli, Schwalbe m.m. [Re: Sepeda] #2725980 20/12/2022 08:32
Registrert: May 2012
Innlegg: 1,088
M
Magnoos Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
M
Registrert: May 2012
Innlegg: 1,088
Tror den Tempesta-jakken kunne passet fint for meg, tar gjerne den om fortsatt tilgjengelig. Sender deg PM


Specialized Phenom 155 mm kjøpes
Re: 45NRTH, Spatz, Challenge, Castelli, Schwalbe m.m. [Re: Sepeda] #2726048 21/12/2022 09:24
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Da er regnjakke Tempesta og dekk G-One Speed solgt. Skotrekk Spatzwear Legalz 2 er holdt av i påvente av prøving.

Restrap, Challenge, Castelli, 45NRTH m.m. [Re: Sepeda] #2734010 20/05/2023 15:59
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Det er vår og ny ladning!

[Linket bilde]

Lang historie, men jeg har endt opp med et ekstra sett Restrap bikepacking-vesker. Tidligere eier oppgir å ha brukt dem kun på et par korte turer, og de fremstår som ubrukte. Håndlaget i Yorkshire.

Seteveske Restrap Saddle Bag 14 liter. Svart/oransje. Har ingen erfaring med vesken selv, men registrerer mange fornøyde eiere på forumet. Liker godt at det er solid og stabilt hylster, og drybag som enkelt kan tas av og på. Veil. nypris kr. 1.449. Kr. 800.

Styreveske Restrap Bar Bag 14 liter, men i versjonen med mindre 1,5 liters food pouch/ekstraveske, som avbildet over og her hos Bikester. Svart/oransje, Mindre ekstraveske fungerer godt på bukkestyre. Den siste versjon av styrevesken i liten versjon har ikke ekstraveske, noe jeg synes er en svakhet. Har hatt samme veske i flere år, brukt den på tre kontinenter, er strålende fornøyd og kan anbefale den på det varmeste. Drybag kan kjapt løsnes eller festes til hylsteret. Og den vesle ekstravesken er festet med magneter og kan på sekundet løsnes og festes. Veil. nypris kr. 1.449. Kr. 900.

Så må det sies at Restrap akkurat nå er nedsatt fra allerede gode priser hos Oslo Sportslager. Uansett lov med bud, men prisene over er de samme som jeg selv nettopp gav, så har ikke allverdens mye å gå på.

Styreveske Arkel Signature BB i 4 liter. Håndlaget i Canada. Kun brukt en liten tur i USA. Veil. nypris rundt kr. 800. Kr. 350.

Styreveske Kross Aqua Stop. Vanntett. Oppgitt til 9,5 liter, men er mindre når den er lukket. Brukt et par vinterturer. Veil. nypris kr. 399. Kr. 150.

[Linket bilde]

Vindjakke Castelli Squadra Stretch i L. Myk, behagelig og tettsittende med paneler i strekkbart materiale. Brukt kun et par turer og fremstår som ny. Høy synlighet. Er glad i denne, men klarte å tyne meg inn samme jakka i M. Veil. nypris kr. 999, men er på salg hos Bikeshop for kr. 619 nå. Kr. 350.

Ankeltrekk Gripgrab Shoe Cover Cuffs i L/XL. Knapt brukt. Veil. nypris kr. 179, men på salg for kr. 119 på Bikeshop. Kr. 75 - eller gratis om du kjøper noe annet!

Vår/høst/vintersko 45NRTH Japanther i 44. Disse har vært mine favorittsko utenom sommersesongen i flere år, og er dermed godt brukt, men også godt holdt. Har brukt andre såler, så originalsålene er lite slitt. Beskjeden størrelse, så med halvtykke vintersokker som f.eks. DeFeet Woolie Boolie passer de om du vanligvis bruker 43. Slo selv nylig til på samme sko i 45 for litt mer plass. Vet at ingen tenker på å kjøpe varme sko i mai, men om du venter til høsten, blir det dyrt. Veil. nypris kr. 2.299. Kr. 350?

Og til slutt: Et par av mine favorittdekk for variert bruk Challenge Strada Bianca Race TLR 36 mm. Sorte. Disse er alminnelig vulkaniserte dekk i 120 TPI, og dermed betraktelig enklere å montere enn de mer kostbare Pro-versjonene, som er håndlagede open tubular. Etter min erfaring også mer slitesterke. Lettrullende og behagelige. Godt grep på både tørt og vått føre. Enkle å sette opp slangeløst. Nettopp hastebestilt fra Tyskland, men siden jeg er en slave av mine tvangstanker, har jeg kommet frem til at jeg likevel må ha dekket med brune sidevegger inntil jeg går back to black på alle hjulsett. Splitter nye og ubrukte. Jeg gir samme avslag som det koster meg å returnere dem til Tyskland. Nypris for paret kr. 1098. Kr. 800 for paret.

Bud er lov! Pruting er lov! Pakkepris er lov! Alt er lov! Varene bor i Oslo. Jeg sender gjerne.

Jeg forsvinner ut av landet mot slutten av mai, så ikke tenk for lenge.

Send PM!

Restrap, Arkel, Castelli, 45NRTH m.m [Re: Sepeda] #2734087 22/05/2023 06:43
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Dekkene Challenge Strada Bianca Race TLR trekkes fra salget!

Det blir barskt back to black likevel ICON_SMILE

Re: Restrap, Arkel, Castelli, 45NRTH m.m [Re: Sepeda] #2734238 23/05/2023 19:11
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Da er begge Restrap-veskene og Arkel-vesken holdt av og kan anses som solgt.

Åpen for bud på det vesle som gjenstår!

Re: Restrap, Arkel, Castelli, 45NRTH m.m [Re: Sepeda] #2734399 26/05/2023 05:50
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979


Tøffing med jakke fra Castelli: Squadra Stretch

Synd og skam at en utmerket, knapt brukt/som ny, tettsittende, trafikksikker og nøye utvalgt vindjakke blir liggende og støve ned hos meg ICON_SMILE

Veil. kr. 999. Fredagstilbud kr. 250.

Castelli Squadra Stretch i L.

Informasjon og størrelsesguide hos Castelli.

PM.


Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå