Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Grail:ON 7 vs andre forslag til ca 50k

Grail:ON 7 vs andre forslag til ca 50k #2734064 21/05/2023 15:54
Registrert: Aug 2022
Innlegg: 3
H
henrikoe Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
H
Registrert: Aug 2022
Innlegg: 3
Hei

Ser det er 15% rabatt på canyon grail:On 7, så vidt jeg skjønner kommer denne ikke med den bosch smart system. Hva går jeg glipp av her?

Andre forslag her? Dette er første sykkelen på et par år. Så er litt fersk

Re: Grail:ON 7 vs andre forslag til ca 50k [Re: henrikoe] #2734065 21/05/2023 16:42
Registrert: May 2011
Innlegg: 311
L
Labbetuss Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
L
Registrert: May 2011
Innlegg: 311
Pt. er det ikke stor forskjell med eller uten Smart. Motorene er stort sett de samme men Bosch har tilpasset elektronikken for selve Smart-delen.
Uten Smart vil du ikke ha muligheten til OTA (over the air) oppdateringer av firmware på motor, batteri, computer. Du må til LBS og de som driver med Bosch diagnose/oppdateringer.

Men er det norsk forhandler, og har du selv sjekket eller med dem om hvilken Bosch motor den faktisk har? Googlet litt og noen specs sier bare Bosch motor mens en sier 'Bosch Performance Line Speed', noe som betyr S-Pedelec og er registeringspliktig da motorstøtte kutter ved omtrent 42 km/t og ikke 25.
Hvis det stemmer at det er en 'Bosch Performance Line Speed' og du ønsker å følge regelverket så ville det se helt "idiotisk" ut med nummerskilt bak etter min mening. I tillegg, med skilt ekskluderer det deg fra sykkelfelt, fortau og ikke minst mange grusveier.
Og om det er en vanlig motor hvor motorstøtten kutter ved 25 km/t så må du spørre deg selv om det er en slik el-grussykkel du ønsker deg.

Redigert av Labbetuss; 21/05/2023 16:46.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå