Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Malaga og nedi strøket der..

Malaga og nedi strøket der.. #2728245 05/02/2023 18:48
Howard Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Min bedre halvdel har kjøpt flybilletter til Malaga i sommer. Da er det mye som tyder på at det er i området der jeg skal tilbringe et par uker… vi har ikke sett oss ut bolig / hotell ennå, men Torrox har et par alternativer som ser ok ut.
Noen som har vært i området og har generelle tips og triks å dele?
Hvilken sykkel tar jeg med? Landevei eller sti? Jeg heller mit å ta med landeveissykkel for enkelhetens skyld…
Tips til sykkeldestinasjoner / ruter?

Hælsing Håvar

Re: Malaga og nedi strøket der.. [Re: Howard] #2731811 18/04/2023 13:34
Z
Zemfiro Offline
Fersking
Fersking
Z
Hei, Jeg er opprinnelig fra Spania og har selv en leilighet i Torrox Costa hvor jeg er ofte på ferie. Område har muligheter for både landevei og terreng. Dette er en landeveis paradis med gode lett trafikkert veier langs kysten (det fins en nesten parallell motorvei hvor alle trafikk går) og samtidig bratte fjell med lokalveier og bygda langs vei, man kan samle mange høydemeter i en tur om beina tillate det 😊 Sommer er varm, men veldig fint om man starte turen tidlig og er tilbake for det blir for varm. Man finner også sykkelgrupper fra alle lander helle året rund der. Når skal du ditt? Kanskje jeg er der også? 😊

Re: Malaga og nedi strøket der.. [Re: Howard] #2731842 19/04/2023 07:42
ScottRacing Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg har vært der nede ett par ganger, som Zemfiro skriver - kom deg opp tidlig om morran og sykle innover i landet. Det kan bli fuckings varmt.
Så spørs det litt hvor sprek du er og hvor lange turer du skal ta. Ronda er en vinner, hvis jeg ikke husker feil er det flatt og fint inn til Pizzara. A-397 fra kysten er flott men her kjøres det fort med MC og raske biler, spesilet skiltet i så henseende. Har aldri sett skilt der det varsles om grisekjøring andre steder. Se etter høydemeter for utsikt og lite trafikk.

Æresmedlem i KrampeKameratene

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå