Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Fremtiden til norsk Enduro

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720559 20/09/2022 19:57
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Er jo helt på trynet den lista som er der nå også. Neistein junior er jo oppført to ganger på sammenlagtlista...

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: baronKanon] #2720592 21/09/2022 07:20
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: baronKanon
Er jo helt på trynet den lista som er der nå også. Neistein junior er jo oppført to ganger på sammenlagtlista...

Ser ut som alle som deltok i Trysil ligger dobbelt og ikke er slått sammen med den eksisterende. Tipper den fortsatt er work-in-progress den listen.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: knuthaug] #2720597 21/09/2022 07:52
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: knuthaug
Sitat: baronKanon

Ser ut som alle som deltok i Trysil ligger dobbelt og ikke er slått sammen med den eksisterende. Tipper den fortsatt er work-in-progress den listen.

Om det bare hadde vært noe som var enkelt... *panneklask*

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720604 21/09/2022 09:11
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Som langvarig involvert i en cup med sammenlagtresultater vil jeg si at jeg ikke misunner NCF nå.
Blir det først krøll i en sånn sammenheng er det jævlig vrient å nøste det opp igjen.
Gi dem litt tid til å bale med alle regneark og datasett, og prikk vennlig på skulderen om ting er feil. Så til slutt blir det riktig.

LarsB

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: larsb] #2720608 21/09/2022 10:09
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: larsb
Som langvarig involvert i en cup med sammenlagtresultater vil jeg si at jeg ikke misunner NCF nå.
Blir det først krøll i en sånn sammenheng er det jævlig vrient å nøste det opp igjen.
Gi dem litt tid til å bale med alle regneark og datasett, og prikk vennlig på skulderen om ting er feil. Så til slutt blir det riktig.

LarsB

Den ser bedre ut nå. Og den er jo enig med fasiten på norskenduro.no ICON_LAUGH

Så må jo noen bare ta den kjipe telefonen til utropt norgescupvinner og si at sorry, du vant jo ikke likevel.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: knuthaug] #2720616 21/09/2022 10:38
Anerds Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: knuthaug

Så må jo noen bare ta den kjipe telefonen til utropt norgescupvinner og si at sorry, du vant jo ikke likevel.

Må være bittert å tape med 30 poeng tilslutt der(1830 vs 1800p), men Holiman har lagt inn greit med energi i dette selv så er ikke noe dårlig NC vinner der. Det er jo også i Enduro sin natur at alle rittene teller, man må jo faktisk kjøre bra på alle etappene i ett ritt for å kunne få det til. Steady wins the race in the end.

Den sammenlagt lista til Norsk Enduro er jo ett utrolig bra datasett for videre forskning fra NCF sin side.
Hva skal få de 132 stk som i år deltok i "Menn åpen klasse 17+" til å melde seg inn i en klubb?
Om man samkjører listene med fjoråret(som var en noe kannibalisert sesong) så vil man finne folk som stilte ifjor, men som har "gitt seg". Hvorfor det? osv.

Redigert av Anerds; 21/09/2022 10:41. Rediger grunn: la til en setning
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720709 22/09/2022 11:05
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Jeg har hatt inntrykk av at enduro først og fremst har vært en gren for stisyklister litt oppi åra (30-40) som tror de er raske og ønsker å konkurrere litt. Også flere tidligere DH folk og noen rundbanefolk har vel slengt seg med innimellom. Mye av dette skyldes vel tidligere aldersgrense for rittene på 17 år. Etter at det åpnet for yngre klasser ser man at det gror utrolig godt i barne/ungdomsklasser. Flere og flere av barna konverterer fra rundbanetrening til enduro. Enduro er mer spennende ikke så mye slit og struktur og liksom litt tøffere har jeg inntrykk av. Der hvor sporten virkelig sliter er i kvinneklassene, og spesielt da i barn/junior. Det virker som det er vanskelig å få til rekrutering og et miljø her.
For egen del skulle jeg ønske meg mer aldersinndeling. De vanlige aldersklassene vil gjøre det mer atraktivt for eldre utøvere å stille. Det er stor forskjell i hastighet på den jevne 40 åring og 55 åringer. Men ser helt klart at med den deltagermengden som stiller på enduro vil de eldre klassene bli relativt tynt. Men når det er sakt ser man flere klasser hvor det kun er 1 til 3 deltagere. Det virker som det er like gjevt å komme på pallen allikevel.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: knuthaug] #2720722 22/09/2022 12:27
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N

- Jeg tenkte at NCF ville forsøke å promotore og gjøre noe ut av norgescupen. Jeg var inne på sykling.no og forsøkte å finne stillingen i norgescupen sammenlagt (jeg har min egen poengberegning på norskenduro.no, forøvrig) men klarte kun å finne noen godt gjemte tabeller som kun fungerer fo eqtiming-ritt. Men ingen artikler eller noe annet om rittene. Og ritt-kalenderen mangler også flere ritt. De har en NCF ranking for enduro, men den embedder bare en eqtiming side som ikke viser noen ting, ingen ritt eller personer. Ikke så rart siden svært få bruker eqtiming som tidtager til enduro, da det suger kraftig lut sammenlignet med mylaps og sportident.

Svar
Under nyheter finner man faktisk noen rittrapporter. Ellers er jeg enig at informasjon og promotering er mangelfull.

- NM-status og nm-trøye (finnes det?) kan jeg se nytten av, det er en positiv effekt.

Svar
Det finnes en NM trøye

Hva vil forbundet med enduro, annet at de vil ha det under paraplyen? Noen som vet om de sponser trophy of nations-lagene i EWS i noen grad? Hvordan ble folk tatt ut til trophy of nations, var det noe åpenhet rundt det? Mulig jeg bare ikke følger godt nok med, men om noen har gode svar på de spørsmålene her er jeg lutter øre.

Svar
Vet ikke om de sponser lagene, men uttaket går etter hvor mange EWS poeng man har. Flere av de norske takket nei og da blir det nestemann på listen som får tilbudet.
I år er det tre lag som jeg vet om som stiller. Det offisielle VM laget. Et kompis lag fra Rye enduro og at annet kompis lag. Vet at begge kopislagene stiller med ryttere som har flere poeng en det offisielle laget, men de har altså valgt å avstå fa VM laget.

Ble litt surr med quote opplegget så prøvde å klargjøre hva som er klippet ut fra knuthaug og hva som er svar

Redigert av neistein; 22/09/2022 12:30.

Stokk og stein sykkelklubb
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå