Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord.

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: erijon] #2702267 22/03/2022 09:15
supernalle Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: erijon
Sitat: supernalle
Sitat: Dexter
Hele den situasjonen er vel summen av mye gnaging over rid. TA er 100% fokusert på å vinne alt alltid, mens Røtterud har litt bedre tid til å nyte utsikten. Man merket det på terapien de var igjennom at TA ikke tok tilbakemeldingen der så bra.

Selve situasjonen var jo bare piss. Noe som hadde roet seg med et enkelt unnskyld i etterkant. Svakt av TA å dra mobbekortet. Men blir for dumt å furte i som en drittunge i flere dager.

Skal Alsgaard unnskylde at han blir trakassert? Det er ingen tvil om at hun drev med manipulering i dagevis (også omtalt som mobbing), i tillegg til å prøve å vende folk mot ham. Ekstremt skittent spill. Hvorfor folk her ikke klarer å se det er fryktelig merkelig. Vil du også at voldtektsoffre skal si unnskyld til overgriper. Det hadde sikkert løst et eller annet det også (uten at jeg vet hva).
Jeg kan ikke se at han furter, men at han ignorer henne. Dette er to forskjellige ting. Han gir tilsvar på oppgulpet hennes, det er det eneste. Det er svært effektivt å ignorere for å få en forandring hos kvinner. Her er det en klar kjønnsforskjell.
At hun ikke har ambisjoner i konkurransen kunne hun nok med fordel informert om. Samtidig er det helt klart at en slik holdning til livet er helt uforståelig for Alsgaard. Hvorfor stiller man da opp i en konkurranse?

At du er den eneste her inne som mener at TA blir trakassert og at han ikke furter synes jeg er merkelig.

Da leser du ikke nøye nok. Det er også overveldende mange som lar seg tvinne rundt lillefingeren av et eller flere kvinnfolk, så det er ikke særlig overraskende at det ikke er mange. Men en til er det i hvertfall.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: supernalle] #2702269 22/03/2022 09:24
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: GeirK

Du har valgt å tolke det på en spesifikk måte du også.

Nei. Jeg referer kun til hva jeg observerer. Jeg publiserer ikke detaljerte beskriveler av hva jeg gjetter på foregår inni hodene til folk

Lol

Der var du kanskje tom for argumenter siden du gikk rett i barnslig/usaklig-modus?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: GeirK] #2702271 22/03/2022 09:28
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J

Du har valgt å tolke det på en spesifikk måte du også.

Nei. Jeg referer kun til hva jeg observerer. Jeg publiserer ikke detaljerte beskriveler av hva jeg gjetter på foregår inni hodene til folk

Lol

Der var du kanskje tom for argumenter siden du gikk rett i barnslig/usaklig-modus?

Det er virkelig LOL når du lager en greie ut av noe annet enn at vi alle kun kan observere å gjøre oss opp våre egne formeninger om hva vi ser. Det er det denne tråden handler om. Hvordan folk tolker dette.

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: JoachimV] #2702272 22/03/2022 09:31
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: JoachimV

Det er virkelig LOL når du lager en greie ut av noe annet enn at vi alle kun kan observere å gjøre oss opp våre egne formeninger om hva vi ser. Det er det denne tråden handler om. Hvordan folk tolker dette.

Å påstå helt bastant at en person har gått og ventet på en anledning er ikke, en mening, men en faktapåstand.

Hvis du hadde startet setningen med "På meg virker det som ...", hadde utsagnet ditt vært gyldig.

- Robert Green Ingersoll
Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: GeirK] #2702274 22/03/2022 09:37
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J

Å påstå helt bastant at en person har gått og ventet på en anledning er ikke, en mening, men en faktapåstand.

Hvis du hadde startet setningen med "På meg virker det som ...", hadde utsagnet ditt vært gyldig.

Da er det jo bra at forumet har deg som kan påpeke gyldigheten av innleggene. ICON_SMILE

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: runermm] #2702275 22/03/2022 09:39
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: runermm
Sitat: mob
Sitat: Anders A-R
Reddit er jo nymotens, TS er myyye eldre ICON_SMILE

TS er VGs nye Nettby ICON_WINK

ICON_LAUGH ICON_LAUGH ICON_LAUGH

Neeeeeei!!

(Så lenge vi ikke konvergerer mot Spraydate eller Blink så kan jeg leve med det....)

Redigert av Anders A-R; 22/03/2022 09:40.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: JoachimV] #2702276 22/03/2022 09:39
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Da er det jo bra at forumet har deg som kan påpeke gyldigheten av innleggene. ICON_SMILE

Noen må ta den jobben.

- Robert Green Ingersoll
Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: Anders A-R] #2702280 22/03/2022 10:09
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: mob
Reddit er jo nymotens, TS er myyye eldre ICON_SMILE

TS er VGs nye Nettby ICON_WINK

ICON_LAUGH ICON_LAUGH ICON_LAUGH

Neeeeeei!!

(Så lenge vi ikke konvergerer mot Spraydate eller Blink så kan jeg leve med det....)

Savner gode gamle IRC, det var tider..

You are what you eat...mmm nuts
Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: supernalle] #2702282 22/03/2022 10:22
runermm Offline
Besatt
Besatt
IRC er jo gjenoppstått som Slack.

Savner Talk og Gopher!

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: runermm] #2702283 22/03/2022 10:23
supernalle Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
TS overrasker stadig, altså.

En lang tråd hvor det brukes betydelige krefter på å diskutere den «digitale skaperen» Elisa Røtteruds motiver og handlinger (?!!)

Da har du nok misforstått. Det er det prinsipielle i denne saken som er viktig. Serien og deltakerne i seg selv er ikke interessante.

Det som egentlig diskuteres her er:
Hvordan skal situasjonen tolkes.... hun trakasserer ham eller han som reagerer feil på åpenbare meningsløse kommentarer?
Skal kvinner få sympati/rett i en konflikt kun fordi de er kvinner?
Skal det aksepteres den fresingen/kjeftingen hun uprovosert driver med, og som danner grunnlaget for alt dette. Hadde slik oppførsel blitt like akseptert hvis en mann gjorde det samme, hvis for eksempel Alsgaard hadde skreket "Elise, din jævla ego!"
Evt. hva er hensikten med en slik destruktiv oppførsel hun viser, som åpenbart svekker konkurranseevnen til teamet?

Svarene her tyder på at de fleste er villig til å senke ambisjonsnivet og dille/gi etter for dette destruktive, heller enn å opprettholde ambisjonsnivået og heller deale med konflikten. Dessverre ser vi for mye av dette i næringslivet, der klegger som ikke driver med verdiskapning får styre arbeidsmiljøet, og vi får en "Kumbaya, my lord"-stemning der det ikke skjer fremskritt (f.eks. gjennom disruptiv innovasjon)

- Voltaire
Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: supernalle] #2702286 22/03/2022 10:43
runermm Offline
Besatt
Besatt
You lost me, men du / dere får bare holde på.

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: supernalle] #2702288 22/03/2022 10:50
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
TS overrasker stadig, altså.

En lang tråd hvor det brukes betydelige krefter på å diskutere den «digitale skaperen» Elisa Røtteruds motiver og handlinger (?!!)

Da har du nok misforstått. Det er det prinsipielle i denne saken som er viktig. Serien og deltakerne i seg selv er ikke interessante.

Det som egentlig diskuteres her er:

En viktigt del av diskussionen tycker jag också handlar om stråmen och falska dikotomier.

Hvordan skal situasjonen tolkes.... hun trakasserer ham eller han som reagerer feil på åpenbare meningsløse kommentarer?

finns faktiskt andra møjligheter ...

Så nu handlar det om kvinner och ikke bara vem som gjorde vad?

Skal det aksepteres den fresingen/kjeftingen hun uprovosert driver med, og som danner grunnlaget for alt dette. Hadde slik oppførsel blitt like akseptert hvis en mann gjorde det samme, hvis for eksempel Alsgaard hadde skreket "Elise, din jævla ego!"

Kvinner vs men igen och påstander om fresing/kjefting.

Evt. hva er hensikten med en slik destruktiv oppførsel hun viser, som åpenbart svekker konkurranseevnen til teamet?

Nu har jag inte sett senaste avsnittet men de ledde innan det avsnittet och de har faktiskt gjort det bra.

Svarene her tyder på at de fleste er villig til å senke ambisjonsnivet dille/gi etter for denne destruktive, heller enn å opprettholde ambisjonsnivået og heller deale med konflikten.

Eller så har ikke alla tolkat denna kønskampen på samma sätt som du har.

Dessverre ser vi for mye av dette i næringslivet, der klegger som ikke driver med verdiskapning får styre arbeidsmiljøet, og vi får en "Kumbaya, my lord"-stemning der det ikke skjer fremskritt (f.eks. gjennom disruptiv innovasjon)]

Har ikke hon elise faktiskt skapat en del?

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: fredriks] #2702289 22/03/2022 10:55
supernalle Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: fredriks

En viktigt del av diskussionen tycker jag också handlar om stråmen och falska dikotomier.

Den påstanden får du står for.

- Voltaire
Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: supernalle] #2702290 22/03/2022 10:56
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: terjelo
ER sine meritter i fjellet og antall døgn i telt de siste ti årene blåser nok TA av banen, uansett hva han har i O2-opptak og «vinnerskalle» (sukk). Fra Norrøna sin profil på ER:

Career highlights/accomplishments (bullet points).

Imja Tse, Nepal, (6189 MASL) 2012
Ama Dablam, Nepal (6848 MASL) 2013
Mont Blanc, France (4809 MASL), 2014
Ama Dablam, Nepal (6848 MASL), 2015
Norway’s Seven Summits in 7 days, 2016, 2017
Manaslu, Nepal (8163 MASL), 2017
Himlung Himal, Nepal (7126 MASL) 2019

Dama er tøff, har sin egen stil og bryter med normen satt av Monsen, Næss og Aasheim. Jeg digger det. TA bryr jeg meg null om. TV-klipping får frem det verste i dem begge, som man må forvente. Who cares?

Hun slet med å dytte en sykkel opp en bakke, og skreik og bærte seg fordi Alsgaard lå noen meter foran (gikk opp på den lille bakketoppen). Null kred fra min side.

Desverre kan ikke alla vara lika starka och flinka som du och Alsgaard.

Som jag tolkade det som visades på tv var att hon hade problem med en tyng el-sykkel i en riktigt brant bakke och Alsgaard försvann rätt många meter foran. Når ikke alla er på samma nivå fysiskt kan det faktiskt vara en bra ide att hjälpa varandra i en lagskonkurranse och jag såg inget problem med hennes kommentar.

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: supernalle] #2702292 22/03/2022 10:58
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Ja, klart jag gör det.

Jag bevisade det till och med i mitt svar til dig.

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: supernalle] #2702294 22/03/2022 11:02
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Tycker faktiskt att situationen och deras reaktioner både då och senare är interessant psykologi.

Tråden är dock bara att le åt men er lite underhållande.

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: JoachimV] #2702297 22/03/2022 11:27
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Nå måtte jeg se hva dette var for noe tull og fullstendig enig med deg Supernalle. Hodeløst angrep av tøtterud, får helt vondt av å se hvor blond det går an å være med å lage en skikkelig fest ut av at en voksen person klarer å spørre om veien. Godt velorganisert angrep som hun tydeligvis har venta på muligheten til å få pirke litt der det gir mest effekt. Dette er verre enn mobbing og det er stygt.

Har du sett resten av serien och bara missat denna episoden eller drar du slutsatsen av att ha sett ett klipp?

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: supernalle] #2702299 22/03/2022 11:32
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Lurte på hur bra hon var på ski. Birken på rundt 4 timmar vilket er merket med rundt 1 timmes marginal för hennes klasse. Ingen Alsgaard (eller ens Jouhag) men tror det er helt ok och antagligen bättre än väldigt många på forumet.

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: supernalle] #2702302 22/03/2022 11:39
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Du har helt objektivt sett fremsatt både stråmannsargumenter og falske dikotomier, så hva noen mener om den saken er helt irrelevant.

- Robert Green Ingersoll
Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: supernalle] #2702304 22/03/2022 12:12
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M
(f.eks. gjennom disruptiv innovasjon)

Beklager, men jeg har dettet av for lenge siden. Så du mener kvinner er til hinder for disruptiv innovasjon, og denne TV-konflikten er bevis på dette?

Kan fremstå som du leser enhver situasjon inn i din mildt sagt snevre samfunnsoppfatning.

Redigert av Mmar; 22/03/2022 12:13.
Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: supernalle] #2702308 22/03/2022 12:29
N
Ndreas Offline
Veteran
Veteran
N
Jeg skulle prøvd å ignorert han, men han sier det bare funker på kvinner frown

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: fredriks] #2702314 22/03/2022 13:04
Tange Online
Flittig Bie
Flittig Bie

Så nu handlar det om kvinner och ikke bara vem som gjorde vad?

Det handlet om kvinner fra starten.

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: runermm] #2702322 22/03/2022 14:32
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Men i en dårligere utgave!

(Jeg liker at vi saboterer denne ellers fornøyelig tråden med en parallell diskusjon om at alt var bedre før, det er jo 100% som i gamle dager. GGG unite! ICON_SMILE )

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: Anders A-R] #2702325 22/03/2022 14:47
perbl Offline
More than words
More than words

(Jeg liker at vi saboterer denne ellers fornøyelig tråden med en parallell diskusjon om at alt var bedre før, det er jo 100% som i gamle dager. GGG unite! ICON_SMILE )

Noen av oss henger nå fortsatt på begge systemene.

Ellers er det noe surrealistisk i å eskalere fra at man misliker et menneskes framtoning i et realityshow til å dra vei med generaliseringer om både kvinner og hindringer for disruptiv innovasjon i næringslivet…

Per B.
Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: supernalle] #2702327 22/03/2022 15:25
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Er det ikke på tide å pense denne diskusjonen i retning Rohloff?

Ut på tur!

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: Mmar] #2702330 22/03/2022 15:47
supernalle Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Mmar
(f.eks. gjennom disruptiv innovasjon)

Beklager, men jeg har dettet av for lenge siden. Så du mener kvinner er til hinder for disruptiv innovasjon, og denne TV-konflikten er bevis på dette?

Kan fremstå som du leser enhver situasjon inn i din mildt sagt snevre samfunnsoppfatning.

Denne gangen var det en kvinne som var problemet. Generelt får kvinner mer tillit og empati.
I bedrifter står nok mange menn for den samme kulturen, så nei det er ingen kvinnegreie.

- Voltaire
Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: Supermann] #2702338 22/03/2022 17:23
Tange Online
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Supermann
Er det ikke på tide å pense denne diskusjonen i retning Rohloff?

Er det noen som ennå bruker Rohloff til annet enn tursykling?
Tror ikke det er mange herinne som driver med tursykling.
Eller har det kanskje blitt en greie med bikepacking?

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: perbl] #2702343 22/03/2022 18:13
runermm Offline
Besatt
Besatt
Sitat: perbl

Noen av oss henger nå fortsatt på begge systemene.

Ellers er det noe surrealistisk i å eskalere fra at man misliker et menneskes framtoning i et realityshow til å dra vei med generaliseringer om både kvinner og hindringer for disruptiv innovasjon i næringslivet…

Besynderlig at Slack-gjengen har klart å lage en så svak implementering av et gammelt system.

Husker at de kuleste på 90-tallet hadde egen A4-skjerm for IRC, det var tider!

Ellers er det jo en klar linje fra Røtterud til Schumpeter - kun på TS!

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: Anders A-R] #2702358 23/03/2022 07:52
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R

Når vi snakker om gamle dager, da hitlet man en tråd. Puter man den nå til dags, eller er det fremdeles Hitling?

Re: Thomas Alsgaard som syndebukk i 71 grader nord. [Re: supernalle] #2702362 23/03/2022 08:01
N
Ndreas Offline
Veteran
Veteran
N
Putler?

Side 3 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå