Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall?

Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? #2680921 14/09/2021 09:17
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Hva er dine tanker rundt at et av bransjens mest originale racing-merker nå lanserer sin første elsykkel?
Er 160E en naturlig del av Yetis historie og utvikling? Eller er det knefall for ukritiske markedskrefter der elsykler er (den eneste) fremtiden for terrengsykkelsporten?

https://www.terrengsykkel.no/elsykkel/yeti-lanserer-sin-foerste-elsykkel-160e

Redigert av sykkeloyvind; 14/09/2021 09:35.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: sykkeloyvind] #2680929 14/09/2021 09:31
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Offline
Bjolsen Zeit
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
Det er i alle fall et endetidstegn!, Eller kanskje ikke.
I alle fall er det et tegn på at de ikke tør å stå igjen på perrongen når toget går.
Det er for tida masse penger i e-sykler og det er bare tullinger som sier nei takk til markedsandeler. Og hva fremtiden bringer for sporten er det ikke så mange som tror den blir helt uten elsykler.

....men den er For Racing Only da om det hjelper

LarsB


Redigert av larsb; 14/09/2021 09:41.
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: sykkeloyvind] #2680934 14/09/2021 09:42
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Bra for Yeti at de følger med. Skummelt å ikke ha elsykkel slik markedet ser ut nå.

Sykkelen ser flott ut.


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: sykkeloyvind] #2680946 14/09/2021 10:11
Registrert: May 2006
Innlegg: 954
Nilsern Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2006
Innlegg: 954
Tror E-mtb vinklingen kommer til å skje alle, både store(om det er noen igjen) og mindre brands. Ryktes om at IBIS er på ballen, og kan vel ikke tenkte meg at ikke f.eks Transition også jobber med noe i kulissene.

Når det gjelder 160E, syns jeg det er noe av det peneste som er presentert innen for kategorien E-mtb. Det som forundrer meg er valg av motor. Av de reviewene jeg har sett, så velges EP8 av mange som ønsker en så nøytral sykkelopplevelse som mulig, mens det kan vise seg at F.eks Bosch både er vesentlig sterkere enn shimano, og man får lengre rekkevidde med samme størrelse batteri. Så innenfor motorvalg, finnes det nok bedre "race"-vennlige alternativer enn Shimano.

Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: sykkeloyvind] #2680961 14/09/2021 11:07
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Den fikk gode skussmål hos Pinkbike i Field Test, men jeg er glad jeg kun trenger å bytte to opphengslager istedenfor 12 (minst).

Yeti har siste ti pluss årene gått for å gjennomkonstruere og teste produktene sine før lansering. Sixfinity-opphenget har de jo brukt 5 år på(!) for å få en Switch-plattform og plass til motor. Men at de bruker så mye krefter for å få et tråkkevennlig oppheng på en motorsykkel er merkelig.


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: Nilsern] #2681003 14/09/2021 13:10
Registrert: Dec 2003
Innlegg: 11,314
Arne_And Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Dec 2003
Innlegg: 11,314
Sitat: Nilsern
det kan vise seg at F.eks Bosch både er vesentlig sterkere enn shimano, og man får lengre rekkevidde med samme størrelse batteri

Hva mener du med "det kan vise seg"? Har du lest noen troverdig kilde som sier dette, eller synser du?



Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: sykkeloyvind] #2681008 14/09/2021 13:26
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,872
ØysteinS Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,872
Den dagen jeg handler elsykkel er ca. samme dag som jeg handler sånn håndtak som man skrur fast på på veggen, ved badekaret. Da skal jeg følgelig handle fra et merke som leverer elsykkel. Før den tid blir det å unngå Yeti, og de andre som har gått den veien. Yeti er ikke kult, lenger.

Jeg skulle handle Chamois Hagar for litt siden, men fant rykter om at Evil holdt på med elsykkelutvikling, og droppet det. I stedet handlet jeg en 3T Exploro. Og oppdager, etter sykkelen var tatt i bruk, at 3T også leverer elsykler.

Det har lite med prinsipper å gjøre. Skal man ha seg stisykkel, så skal de som står bak merket ha en viss faktor som man kan nikke anerkjennende til. Og nå har Yeti, Mondraker blitt like kule som de merkevarene som omsettes hos bandasjist. Det kan likegodt stå Rehband eller MediCare eller Yeti på elsykkelen jeg kjøper om veldig lenge til. Men aldri Scott. Grensa går likevel et sted.

Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: sykkeloyvind] #2681045 14/09/2021 15:45
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 10,225
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Offline
Høkk, da! Høkk!
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 10,225
Meget pen sykkel!
Er vel en naturlig utvikling. Selges som varm hvetebrød og enduro konkurranser for EMTB får også fokus i media. Naturlig at Yeti kommer på banen, som en historisk aktør innen terrengsykling. Blir nok bare små rare merker som ikke har en EMTB etterhvert.


Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: ØysteinS] #2681048 14/09/2021 16:14
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 1,814
K
knuthaug Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
K
Registrert: Oct 2009
Innlegg: 1,814
Sitat: ØysteinS


Det har lite med prinsipper å gjøre. Skal man ha seg stisykkel, så skal de som står bak merket ha en viss faktor som man kan nikke anerkjennende til. Og nå har Yeti, Mondraker blitt like kule som de merkevarene som omsettes hos bandasjist. Det kan likegodt stå Rehband eller MediCare eller Yeti på elsykkelen jeg kjøper om veldig lenge til. Men aldri Scott. Grensa går likevel et sted.



Mente du "litt med prinsipper å gjøre"?

Forstår jeg deg rett at f.eks Evil hadde denne visse faktoren før, men med en gang de begynte å lefle med el-sykler så mistet de den i dine øyne?


Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: knuthaug] #2681050 14/09/2021 16:38
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,872
ØysteinS Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,872
Sitat: knuthaug


Mente du "litt med prinsipper å gjøre"?

Forstår jeg deg rett at f.eks Evil hadde denne visse faktoren før, men med en gang de begynte å lefle med el-sykler så mistet de den i dine øyne?


Sånn ca riktig siste del. Blir noe geriatrisk, ukult over det hele når de entrer hjelpemiddelmarkedet.

Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: sykkeloyvind] #2681054 14/09/2021 17:06
Registrert: Aug 2015
Innlegg: 198
H
Hogg75 Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
H
Registrert: Aug 2015
Innlegg: 198
Hellig gral definitivt. Ellers blir det Kodak all over again, EMTB er fremtiden ICON_GRIN enig med hbakken om at det kun blir små rare merker uten kompetanse eller pengemuskler til å utvikle en egen EMTB som holder seg til kun analoge. Kommer vel og snart mva fritak på el-sykler også, da blir det enda bedre å kjøpe EMTB ICON_COOL

Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: Arne_And] #2681123 15/09/2021 06:34
Registrert: May 2006
Innlegg: 954
Nilsern Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2006
Innlegg: 954
Sitat: Arne_And
Sitat: Nilsern
det kan vise seg at F.eks Bosch både er vesentlig sterkere enn shimano, og man får lengre rekkevidde med samme størrelse batteri

Hva mener du med "det kan vise seg"? Har du lest noen troverdig kilde som sier dette, eller synser du?


Sett noen reviewer på U-tube. Sams-Bikes mener jeg er en av de som har testet Bosch mot Shimano og hevder at han får mer rekkevidde ut av Bosch-motor og batteri. Ser også at det snakkes om tilsvarende opplevelser på diverse forum på FB. Derav "kan vise seg" ICON_SMILE.

Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: ØysteinS] #2681125 15/09/2021 06:40
Registrert: May 2006
Innlegg: 954
Nilsern Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2006
Innlegg: 954
Sitat: ØysteinS
Sitat: knuthaug


Mente du "litt med prinsipper å gjøre"?

Forstår jeg deg rett at f.eks Evil hadde denne visse faktoren før, men med en gang de begynte å lefle med el-sykler så mistet de den i dine øyne?


Sånn ca riktig siste del. Blir noe geriatrisk, ukult over det hele når de entrer hjelpemiddelmarkedet.


Av nysgjerrighet, hvor langt strekker du prinsippet? Vil det f.eks si at du ikke bruker shimanodeler fordi shimano leverer motor og batteri i markedet?

Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: Nilsern] #2681131 15/09/2021 06:59
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Sitat: Nilsern
Sitat: ØysteinS
Sitat: knuthaug


Mente du "litt med prinsipper å gjøre"?

Forstår jeg deg rett at f.eks Evil hadde denne visse faktoren før, men med en gang de begynte å lefle med el-sykler så mistet de den i dine øyne?


Sånn ca riktig siste del. Blir noe geriatrisk, ukult over det hele når de entrer hjelpemiddelmarkedet.


Av nysgjerrighet, hvor langt strekker du prinsippet? Vil det f.eks si at du ikke bruker shimanodeler fordi shimano leverer motor og batteri i markedet?

Lett å møte seg i døra her ja. Schwalbe, Conti og Kenda dekk utgår også for de leverer jo faktisk produkter til hjelpemidler, rullestoler.


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: Nilsern] #2681132 15/09/2021 07:04
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
Sitat: Nilsern
Sitat: Arne_And
Sitat: Nilsern
det kan vise seg at F.eks Bosch både er vesentlig sterkere enn shimano, og man får lengre rekkevidde med samme størrelse batteri

Hva mener du med "det kan vise seg"? Har du lest noen troverdig kilde som sier dette, eller synser du?


Sett noen reviewer på U-tube. Sams-Bikes mener jeg er en av de som har testet Bosch mot Shimano og hevder at han får mer rekkevidde ut av Bosch-motor og batteri. Ser også at det snakkes om tilsvarende opplevelser på diverse forum på FB. Derav "kan vise seg" ICON_SMILE.


Det er nok ikke overaskende, Bosch kommer med en helt spiller ny motor nå. EP8 er en generasjon gammel... rart hvis ikke Bosch har blitt bedre, på samme måte som EP8 var ganske klar ener når den kom.

Yeti har laaaaaang historikk med Shimano, og i tillegg kommer leveranseutfordringer som følge av covid... chip-leveranser.
Har hørt fra importører om at f.eks. Bosch prioriterer sine STORE kunder for 2022, og at flere mindre kan slite voldsomt... fordi man ikke får tak i motorer.

Så får vi se når Shimano kommer med ny... Yamaha slapp ny på Eurobike nettopp.


--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: Nilsern] #2681134 15/09/2021 07:13
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,872
ØysteinS Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,872
Sitat: Nilsern

Av nysgjerrighet, hvor langt strekker du prinsippet? Vil det f.eks si at du ikke bruker shimanodeler fordi shimano leverer motor og batteri i markedet?


Det er jo ikke noe prinsipp, overhodet. Valg av ny sykkel er en magisk prosess der det går en frydefull kjensle gjennom kroppen, når man begjærer noe som er koblet mot identiteten man har, stilen man vil ha, den uka/året/epoken?. Er det virkelig ingen andre som har hatt den kjensla? Begjær som oppstår ut fra merkevareidentitet, stil, farge og form? Det er jo ikke prinsipporganet som kobler sammen disse tingene, det er en annen svart boks som tar seg av de greiene. Som lett kan trigges til rive i stykker begjæret om den/de som står bakom det man vil ha, gjør noe døvt.


Redigert av ØysteinS; 15/09/2021 07:45.
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: RazeFaze] #2681139 15/09/2021 07:25
Registrert: May 2006
Innlegg: 954
Nilsern Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2006
Innlegg: 954
Sitat: RazeFaze
Sitat: Nilsern
Sitat: Arne_And
Sitat: Nilsern
det kan vise seg at F.eks Bosch både er vesentlig sterkere enn shimano, og man får lengre rekkevidde med samme størrelse batteri

Hva mener du med "det kan vise seg"? Har du lest noen troverdig kilde som sier dette, eller synser du?


Sett noen reviewer på U-tube. Sams-Bikes mener jeg er en av de som har testet Bosch mot Shimano og hevder at han får mer rekkevidde ut av Bosch-motor og batteri. Ser også at det snakkes om tilsvarende opplevelser på diverse forum på FB. Derav "kan vise seg" ICON_SMILE.


Det er nok ikke overaskende, Bosch kommer med en helt spiller ny motor nå. EP8 er en generasjon gammel... rart hvis ikke Bosch har blitt bedre, på samme måte som EP8 var ganske klar ener når den kom.

Yeti har laaaaaang historikk med Shimano, og i tillegg kommer leveranseutfordringer som følge av covid... chip-leveranser.
Har hørt fra importører om at f.eks. Bosch prioriterer sine STORE kunder for 2022, og at flere mindre kan slite voldsomt... fordi man ikke får tak i motorer.

Så får vi se når Shimano kommer med ny... Yamaha slapp ny på Eurobike nettopp.


Nå er vel EP8 en nyere motor enn Bosch sin Gen4. Bosch slapp sin siste motor i 2021, og oppgraderingen for 2022 er slik jeg har forstått kun SW, display, trigger og større batteri. Det er uansett sammenligning mellom Gen4 motor som ble sluppet ifjor og EP8 som ble sluppet i år som jeg siktet til.

Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: sykkeloyvind] #2681141 15/09/2021 07:26
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
Sitat: Nilsern


Nå er vel EP8 en nyere motor enn Bosch sin Gen4. Bosch slapp sin siste motor i 2021, og oppgraderingen for 2022 er slik jeg har forstått kun SW, display, trigger og større batteri. Det er uansett sammenligning mellom Gen4 motor som ble sluppet ifjor og EP8 som ble sluppet i år som jeg siktet til.


ok.

EP8 kom høsten 2020.

Redigert av RazeFaze; 15/09/2021 07:57.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: sykkeloyvind] #2681152 15/09/2021 07:38
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Er så morsomt med alle som har kun elsykkel og mener at sykkel ikke kommer til å vare.

I de enduroritt i år jeg har vært med på eller sjekket listene på har det vært elsykkelklasse. Man kan også telle på én hånd antall deltakere med eMTB mot 20-30-40-gangeren på sykkel. Har heldigvis også gått ned på antall eMTB jeg møter på sti også. Deilig. *host* plussykler *host*


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: sykkeloyvind] #2681157 15/09/2021 07:53
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,872
ØysteinS Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,872
Nilsern og Olechr, dere er/var bransjefolk? Det med å skape magisk tingelingsus rundt merker og det dere pusher er vel endel av greia? Det er vel ikke trauste prinsippnisser dere har som favorittkunder? Trodde greia var å kjøre influensertriks hit og dit, med å appellere sånn at folk forelsker seg litt i tingene dere pusher, så det blir slik at havesyken får kasseapparatet til å kverne stødig i vei?

Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: baronKanon] #2681158 15/09/2021 07:56
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 10,225
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Offline
Høkk, da! Høkk!
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 10,225
Sitat: baronKanon
Er så morsomt med alle som har kun elsykkel og mener at sykkel ikke kommer til å vare.

I de enduroritt i år jeg har vært med på eller sjekket listene på har det vært elsykkelklasse. Man kan også telle på én hånd antall deltakere med eMTB mot 20-30-40-gangeren på sykkel. Har heldigvis også gått ned på antall eMTB jeg møter på sti også. Deilig. *host* plussykler *host*


Hvem sikter du til?

Mer morsomt at du sammenligner emtb med plussykler.


Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: baronKanon] #2681159 15/09/2021 07:59
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
Sitat: baronKanon
Er så morsomt med alle som har kun elsykkel og mener at sykkel ikke kommer til å vare.

I de enduroritt i år jeg har vært med på eller sjekket listene på har det vært elsykkelklasse. Man kan også telle på én hånd antall deltakere med eMTB mot 20-30-40-gangeren på sykkel. Har heldigvis også gått ned på antall eMTB jeg møter på sti også. Deilig. *host* plussykler *host*


Prisen kommer fortsatt til å spille inn her, all den tid det finnes rimeligere innsteg av sykler... der man får mye dårlig utstyrt elsykkel for 60-70k.
Hvis konkurranse-innsteget er Yeti til 110k... da har vi liksom satt ei urimelig høy grense for hva det koster å delta.
Evnt er alle deltagere gubber med unormalt høy inntekt...


--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: RazeFaze] #2681163 15/09/2021 08:05
Registrert: May 2006
Innlegg: 954
Nilsern Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2006
Innlegg: 954
Sitat: RazeFaze
Sitat: Nilsern


Nå er vel EP8 en nyere motor enn Bosch sin Gen4. Bosch slapp sin siste motor i 2021, og oppgraderingen for 2022 er slik jeg har forstått kun SW, display, trigger og større batteri. Det er uansett sammenligning mellom Gen4 motor som ble sluppet ifjor og EP8 som ble sluppet i år som jeg siktet til.


ok.

EP8 kom høsten 2020.


Beklager. Du har helt rett. Jeg roter med årstall. Midt i 2022 budsjettering, så roter med år allerede ICON_LAUGH Så bosch slapp sin motor i 2019 og Shimano i 2020.

Redigert av Nilsern; 15/09/2021 08:18.
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: Nilsern] #2681166 15/09/2021 08:17
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
Sitat: Nilsern
Sitat: RazeFaze
Sitat: Nilsern


Nå er vel EP8 en nyere motor enn Bosch sin Gen4. Bosch slapp sin siste motor i 2021, og oppgraderingen for 2022 er slik jeg har forstått kun SW, display, trigger og større batteri. Det er uansett sammenligning mellom Gen4 motor som ble sluppet ifjor og EP8 som ble sluppet i år som jeg siktet til.


ok.

EP8 kom høsten 2020.


Beklager. Du har helt rett. Jeg roter med årstall. Midt i 2022 budsjettering, så roter med år allerede ICON_LAUGH


:-D


--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: baronKanon] #2681172 15/09/2021 08:28
Registrert: Aug 2015
Innlegg: 198
H
Hogg75 Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
H
Registrert: Aug 2015
Innlegg: 198
Sitat: baronKanon
Er så morsomt med alle som har kun elsykkel og mener at sykkel ikke kommer til å vare.

I de enduroritt i år jeg har vært med på eller sjekket listene på har det vært elsykkelklasse. Man kan også telle på én hånd antall deltakere med eMTB mot 20-30-40-gangeren på sykkel. Har heldigvis også gått ned på antall eMTB jeg møter på sti også. Deilig. *host* plussykler *host*


Da tror jeg du og finner salgstall fra butikk/nett hysterisk morsomt på vanlig analoge fulldempere vs emtb’er. Vanlige analoge sykkler vil nok alltid være der, hvorfor skulle de ikke? Men det er hverken til hinder eller ulempe for videreutvikling av emtb. Analog og emtb har det meget godt sammen. Tipper at de sykkelmerkene som ikke hiver seg på bølgen kommer til å lide økonomisk. Blir som å tviholde på tastetelefonen når man lager, utvikler og selger telefoner da touchskjermen kom, og ble kraftig etterspurt i markedet. Det er tross alt penga som rår uansett, dersom man ikke lever i bobla og stemte Rødt? ICON_SMILE

Redigert av Hogg75; 15/09/2021 08:38. Rediger grunn: typo
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: Hogg75] #2681174 15/09/2021 08:31
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
Sitat: Hogg75
Tipper at de sykkelmerkene som ikke hiver seg på bølgen kommer til å lide økonomisk.


Ingen tvil om dette, dessverre.


--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: ØysteinS] #2681177 15/09/2021 08:35
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Sitat: ØysteinS
Nilsern og Olechr, dere er/var bransjefolk? Det med å skape magisk tingelingsus rundt merker og det dere pusher er vel endel av greia? Det er vel ikke trauste prinsippnisser dere har som favorittkunder? Trodde greia var å kjøre influensertriks hit og dit, med å appellere sånn at folk forelsker seg litt i tingene dere pusher, så det blir slik at havesyken får kasseapparatet til å kverne stødig i vei?


Selger ikke noe annet enn sykkelklær jeg (derfor kommenterer jeg sjelden på tråder om klær) .Jeg har alltid vært Scott mann (alltid syklet det så sant jeg kan velge selv), men er null stress å si at andre merker er flotte. Jeg synes at den sykkelen her ser helt konge ut. Har både anbefalt og sagt at andre merker er flott. Så skjønner ikke helt hva du vil frem til.

Det jeg kan si er at jeg synes eMTB er helt konge så forsvarer gjerne det uansett hvilket merke det er.

Redigert av olechr; 15/09/2021 08:46.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: baronKanon] #2681188 15/09/2021 09:00
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Sitat: baronKanon
Er så morsomt med alle som har kun elsykkel og mener at sykkel ikke kommer til å vare.

I de enduroritt i år jeg har vært med på eller sjekket listene på har det vært elsykkelklasse. Man kan også telle på én hånd antall deltakere med eMTB mot 20-30-40-gangeren på sykkel. Har heldigvis også gått ned på antall eMTB jeg møter på sti også. Deilig. *host* plussykler *host*


Er nok et overveldende flertall av de med eMTB som bare koser seg på sti og ikke tenker ritt. De som tenker ritt og har eMTB har nok også vanlig sykkel.

Selv om det selges mye elsykler så tror jeg aldri det kommer til å flomme over på stiene vi sykler Kristian. Motor eller ei så er det teknisk og knotete til tider. Er ikke slik at bare man får motor så spinner man rundt og er kongen av marka. At det blir mye fete elsykler i Trysil og på grusveiene er jeg sikker på.


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: sykkeloyvind] #2681189 15/09/2021 09:02
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,872
ØysteinS Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 1,872
Om jeg googler etter dette:

"miste magien"
"lost its mojo"

Så får jeg mange tusen treff. Likevel er det noen som snakker om prinsipper.

Jeg svarer sykkeløyvind på det han spør om. "Yeti has lost its mojo", om man skal formulere seg så folk skjønner. Tingelingmagien er borte. "Mojo". En ubegripelig rar greie som ingen har tatt bilde av,

Da jeg en gang røpet at jeg var relativt nøgd med Teslaen vi har, så ble jeg umiddelbart tatt for å være fanboy. Her blir jeg tatt for å være prinsippnisse. Trøtt, nå.

Eneste prinsippgreia mi er at jeg griner litt inni meg over at prinsippet om at friluftsliv skal være umotorisert, røk, for noen år siden. Drar gjerne på tur med hyggelige folk på elsykkel, så prisippgreia trenger ikke å viftes med.


Redigert av ØysteinS; 15/09/2021 09:03.
Re: Yeti 160E - Hellig gral eller trist knefall? [Re: ØysteinS] #2681200 15/09/2021 09:35
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 234
M
mos Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
M
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 234
loven om umotorisert ferdsel i marka ble skrevet da motorene lagde mye lyd og var kraftige (minst 50cc?) og forurensende. En stillegående el-motor gjør absolutt ingen skade på naturen (utover det en sti allerede er), eller er til forkleinelse for andre turgåere.

Redigert av mos; 15/09/2021 09:35.

The emptiness of those lives shocks me.
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå