Konflikter EMTB vs Analog
|
Re: Konflikter EMTB vs Analog
[Re: Syklus]
07/04/2021 09:43
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Får satse på å bare børne forbi så ingen får tak i meg og bare blir stående å måpe med geipen full av gjørme.
Ja det høres ut som løsningen, - det er nettopp den oppførselen vi ønsker å etterstrebe på stiene, - en sikker måte å oppnå god stemning. Jeg fant ikke ironi-knappen eller humorklammerne i farten, men hadde vel regna med at de fleste skulle klare å lese det sånn det var tenkt likevel, uten smileblunkefjes. Nei nå ble det bare feil og jeg klarte å tråkke på tær igjen. Bidro bare med mer bensin til bålet. Huff!
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
[Re: Ripen]
07/04/2021 09:55
|
Syklus
Avhengig
|
Avhengig
Får satse på å bare børne forbi så ingen får tak i meg og bare blir stående å måpe med geipen full av gjørme.
Ja det høres ut som løsningen, - det er nettopp den oppførselen vi ønsker å etterstrebe på stiene, - en sikker måte å oppnå god stemning. Jeg fant ikke ironi-knappen eller humorklammerne i farten, men hadde vel regna med at de fleste skulle klare å lese det sånn det var tenkt likevel, uten smileblunkefjes. Nei nå ble det bare feil og jeg klarte å tråkke på tær igjen. Bidro bare med mer bensin til bålet. Huff! Ta det med ro her går ironien begge veier...
|
|
|
[Re: Bendik.S]
07/04/2021 10:11
|
Syklus
Avhengig
|
Avhengig
Joda, men 77-årige Lorentzen virker jo å være i den anstendige målgruppen for el-sykler, og neppe blandt dem som finner glede i å børne forbi redelige tråsyklister på smale stier, så disse blir stående igjen å måpe med den analoge geipen sin full av gjørme.
|
|
|
07/04/2021 10:30
|
knuthaug
Ivrig
|
Ivrig
Joda, men 77-årige Lorentzen virker jo å være i den anstendige målgruppen for el-sykler, og neppe blandt dem som finner glede i å børne forbi redelige tråsyklister på smale stier, så disse blir stående igjen å måpe med den analoge geipen sin full av gjørme. I folkeopplysningens navn skulle jeg gjerne blitt forklart forskjellen på analog og digital geip. Spør for en venn, altså.
Redigert av knuthaug; 07/04/2021 10:30.
|
|
|
07/04/2021 10:37
|
Hogg75
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Joda, men 77-årige Lorentzen virker jo å være i den anstendige målgruppen for el-sykler, og neppe blandt dem som finner glede i å børne forbi redelige tråsyklister på smale stier, så disse blir stående igjen å måpe med den analoge geipen sin full av gjørme. HAHAHA, her kom det frem igjen, vi er ikke anstendige, for vi ikke er gamle nok til å kunne ha EMTB. Tenk så stor fallhøyde det blir for dere under 80år som er «motstandere» når dere endelig finner ut at EMTB er gøy, mange ganger morroa på samme tid, men i og med at du er ironisk så har du sikkert EMTB allerede og bare troller oss  . EMTB er perfekt for alle mulig formål, flesteparten av EWS gutta har jo og emtb som de bruker masse i trening og for å få enda mer tid nerrover. Er det usannsynlig at den harde motstanden kan komme fra en hemmelig misunnelse rett og slett en «guilty pleasure» som vi tillater oss, og ikke dere tør å ta steget? Men meget underholdene å lese dine kommentarer Syklus 
|
|
|
[Re: knuthaug]
07/04/2021 10:41
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
I folkeopplysningens navn skulle jeg gjerne blitt forklart forskjellen på analog og digital geip. Spør for en venn, altså.
Sannheten om elsyklister kommer frem. ![[Linket bilde fra dentistryacademy.com.au]](https://www.dentistryacademy.com.au/wp-content/uploads/2019/10/Digital-Smile-Design.jpg)
|
|
|
[Re: Hogg75]
07/04/2021 10:50
|
TrondAM
Veteran
|
Veteran
"Tenk så stor fallhøyde det blir for dere under 80år som er «motstandere» når dere endelig finner ut at EMTB er gøy, mange ganger morroa på samme tid, men i og med at du er ironisk så har du sikkert EMTB allerede og bare troller oss ICON_LAUGH."
Sjølvsagt er det sikkert gøy og morro, full forståelse for at det er gøy å herje rundt, nyte uten å yte [for mye]..men det bryter fundamentalt med det som gjer stisykling attraktivt (for meg), og viktige (igjen, for meg) prinsipp rundt motorbruk i naturen.. Min aktivitet er mtb, ikkje e-mtb. Det er for meg to forskjellige aktivitetar sjølv om begge innbærer to hjul. Men no har eg like stor glede av å ta ein totimers sykkeltur i marka som å sykle 20min å bruke 1t 40min på å fikse eit vått parti...
Redigert av TrondAM; 07/04/2021 10:59.
|
|
|
07/04/2021 11:02
|
Syklus
Avhengig
|
Avhengig
... i og med at du er ironisk så har du sikkert EMTB allerede og bare troller oss  . Nå var det ikke jeg som begynte å med ironiske og tvetydige budskap i denne tråden. Jeg bare følger opp den standarden du har satt her. (Og nei, jeg har ikke, og ønsker meg ikke EMTB). Men kunne du tenke deg å kommentere posten til Flo kanskje? https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2656551#Post2656551
Redigert av Syklus; 07/04/2021 11:03.
|
|
|
[Re: TrondAM]
07/04/2021 11:06
|
Hogg75
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
"Tenk så stor fallhøyde det blir for dere under 80år som er «motstandere» når dere endelig finner ut at EMTB er gøy, mange ganger morroa på samme tid, men i og med at du er ironisk så har du sikkert EMTB allerede og bare troller oss ICON_LAUGH."
Sjølvsagt er det sikkert gøy og morro, full forståelse for at det er gøy å herje rundt, nyte uten å yte [for mye]..men det bryter fundamentalt med det som gjer stisykling attraktivt (for meg), og viktige (igjen, for meg) prinsipp rundt motorbruk i naturen.. Min aktivitet er mtb, ikkje e-mtb. Det er for meg to forskjellige aktivitetar sjølv om begge innbærer to hjul. Men no har eg like stor glede av å ta ein totimers sykkeltur i marka som å sykle 20min å bruke 1t 40min på å fikse eit vått parti...
Det respekterer jeg 100% og helt sikkert alle andre som kjører EMTB og, du kommer heller ikke med pekefingeren, hadde alle andre vært som deg hadde det rett og slett ikke vært noe gøy innhold denne tråden.
|
|
|
07/04/2021 11:13
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
 Som en nysgjerrig gjest på dette forumet, må jeg bare konstatere at vi blandeveissyklister har et veldig enkelt liv i forhold til dere som må finne ut hvordan prinsipielt forskjellige fremkomstmidler med og uten motor skal sameksistere, og førerne/rytterne samhandle, på de samme, smale stiene. Og særlig når alt er sagt i alvor, men det var bare tøys og humor, men likevel alvor, men bare tøys og humor altså, men alvorlig ment. Men tøys, selvfølgelig. Helt alvorlig.
|
|
|
07/04/2021 11:17
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
[Tenk så stor fallhøyde det blir for dere under 80år som er «motstandere» når dere endelig finner ut at EMTB er gøy,
At det er gøy er det vel aldri noen som nektet for. Det er ikke det debatten handler om. For et kort glimt av alvor: Debatten handler om emtb er etisk forsvarlig i skogsområder med mange brukere. Her er det relativt gode argumenter på begge sider av debatten. "Very fine people on both sides."
Redigert av sykkeloyvind; 07/04/2021 11:54.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
07/04/2021 11:21
|
Syklus
Avhengig
|
Avhengig
[Tenk så stor fallhøyde det blir for dere under 80år som er «motstandere» når dere endelig finner ut at EMTB er gøy,
At det er gøy er det vel aldri noen som nektet for. Det er ikke det debatten handler om. For et kort glimt av alvor: Debatten handler om emtb er etisk forsvarlig i skogsområder med mange bruker. Her er det relativt gode argumenter på begge sider av debatten. "Very fine people on both sides." Ja jeg er enig i at det er det som er den interessante diskusjonen, og at når den diskuteres på en skikkelig måte, så er det argumenter for og imot. Men det nok ikke er helt sånn trådstarter har formulert problemstillingen akkurat i denne tråden. Problemstillingen ble allerede i utgangspunktet lagt fram på en provoserende, konfliktskapende og unyansert måte, der opprinnelige argumenter senere ble trukket tilbake, men ikke helt allikevel osv...
Redigert av Syklus; 07/04/2021 11:25.
|
|
|
07/04/2021 11:23
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
For et kort glimt av alvor: Debatten handler om emtb er etisk forsvarlig i skogsområder med mange bruker. Her er det relativt gode argumenter på begge sider av debatten.
En liten avsporing...den sliter kanskje ikke like mye som elsykler på stiene, men likevel: I en av områdene vi frekventerer møtte vi på en kar på en avansert og nett elektrisk rullestol - på sti! Han koste seg og duret rundt. Tenkte ikke så mye mer over det. Utover vinteren og våren viser det seg at han faktisk kjører masse på stiene, flere ganger i uka, og har det sannsynligvis helt topp. Is, snø, gjørme, røtter, stein og smale stier - men sporene tilsa at han måtte snu ved de fleste cruxene. Imponert over farkosten, fremkommelighet og hans pilot-skills. TS får ta det som et tips!
|
|
|
07/04/2021 12:34
|
Hogg75
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
At det er gøy er det vel aldri noen som nektet for. Det er ikke det debatten handler om. For et kort glimt av alvor: Debatten handler om emtb er etisk forsvarlig i skogsområder med mange brukere. Her er det relativt gode argumenter på begge sider av debatten. "Very fine people on both sides." Du har nok rett i at det er det underliggende som trigger mange, nå er jo en gang lovene blitt som de er blitt. Men etikken er det tydeligvis mange som mener mye om og røres sammen med mye personlige meninger, følelser, halvkveda fakta og en god porsjon av gode gamle Fleksnes, det ville jeg pirke litt borti. Skal være ærlig på at dette innlegget var for å tulle/harselere litt, men med 100% tull uten noen underliggende og meget kraftige meninger kan det være vanskelig og engasjere folk. Kastet derfor på noen brannfakler i teksten: "Nå er vi jo så heldig her i landet hvor vi har fornuftige politikere og interesseorganisasjoner og byråkrater som har gitt fri tilgang på alle stier med EMTB" "det går så sakte" & "raske EMTBer" "Skal man heller tilby å taue de opp" Nei, er heller ikke selvopplevd den situasjonen jeg beskriver, igjen for å tulle. At noen opplevde det som krenkende, provoserende, konfliktskapende og unyansert får jo bare stå sin prøve. Men vi er jo alle buddies på stien når vi møtes i skogen  Gøy harrre vært Peace Out!
|
|
|
07/04/2021 12:49
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Vi må ha forskjellig syn på morro.
Dangfart er morro trolling
Våset ditt blir bare støy i en ellers viktig og betent diskusjon.
|
|
|
[Re: Bendik.S]
07/04/2021 13:37
|
hansib
Ivrig
|
Ivrig
Pokker. Jeg som nettop kom med en jerrykanne.. Får heller dra ut med lycra på luftetur med bikja, på elsykkelen min i skiløypa uten hundepose.. Snakkas!
|
|
|
07/04/2021 14:55
|
Ole
More than words
|
More than words
"Very fine people on both sides." Hehe.
|
|
|
[Re: Ole]
07/04/2021 15:36
|
Syklus
Avhengig
|
Avhengig
"Very fine people on both sides." Hehe. Og Bidens respons var: "With those words, the president of the United States assigned a moral equivalence between those spreading hate and those with the courage to stand against it,"
|
|
|
07/04/2021 16:24
|
Ole
More than words
|
More than words
"Very fine people on both sides." Hehe. Og Bidens respons var: "With those words, the president of the United States assigned a moral equivalence between those spreading hate and those with the courage to stand against it," Så gjenstår det å definere hvem som er hvem. Er analogsyklistene de etablerte rasistene som ikke ønsker nye måter å uttrykke sykkelglede på velkommen, eller er det de brautende e-syklistene som truer med å trampe ihjel de sarte, blomsterbeskuende analogsyklistene?
|
|
|
[Re: Ole]
07/04/2021 17:51
|
Hogg75
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
"Very fine people on both sides." Hehe. Og Bidens respons var: "With those words, the president of the United States assigned a moral equivalence between those spreading hate and those with the courage to stand against it," Så gjenstår det å definere hvem som er hvem. Er analogsyklistene de etablerte rasistene som ikke ønsker nye måter å uttrykke sykkelglede på velkommen, eller er det de brautende e-syklistene som truer med å trampe ihjel de sarte, blomsterbeskuende analogsyklistene? Trådens beste kommentar!!!! Hahahahaha
|
|
|
07/04/2021 20:23
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Hva faen er en analog sykkel?
|
|
|
[Re: baronKanon]
07/04/2021 20:43
|
DesmoSkier
Besatt
|
Besatt
Jeg har hørt om en gjeng menn som liker å ikle seg grønn Helly Hansen oljehyre og sykle i skogen sammen. Så jeg regner med det bare er en feilstaving for anal og sykkel. Såga sier ingenting om disse bruker noen form for elektriske hjelpemidler ute i skogen.
Redigert av DesmoSkier; 07/04/2021 20:45.
Helge StravaKjøper: XG-1199-kassett, send PM
|
|
|
[Re: baronKanon]
07/04/2021 22:04
|
Vestmarka
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
En elektrisk motor er under definisjonen på analog elektronikk.
|
|
|
[Re: Vestmarka]
08/04/2021 04:49
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
En elektrisk motor er under definisjonen på analog elektronikk. Ok, så det er snakk om emtb mot andre elsykler. Melder meg ut.
|
|
|
08/04/2021 05:27
|
Altabjorn
Ivrig
|
Ivrig
Hva med snikmotorsykling? Altså, at man sniker seg rundt på sånn elcrossykkel med pedaler, eventuelt bare fikler med fartssperra på godkjent elsykkel (for utmarksnruk). Det siste er jo bare et googlesøk, litt gaffa og noe plundring unna. Her vil jeg jo si at de som kun bekjenner seg til såkalt analoge sykler, også kjent som sykler, trygt kan sitte på sin høye moralske hest/sykkel. Jeg er litt mer usikker på hvordan Hogg75 og (vi) andre som har vært for å slippe katta løs skal forholde oss. Her vet jeg om opptil flere som har et heller pragmatisk forhold til både regelverk og slitasjeproblematikk, så spørsmålet mitt er rent sykkelmoralsk:
Hvis man mener trege "analogsyklister" må vike for klatrende elsykkel, hva med elsykkel som blir tatt igjen av sniksykkel? Vil det være forskjell på sykkel som bare er tuklet med, og en som har toppfart på 100kmt?
|
|
|
08/04/2021 06:48
|
Hogg75
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Bare pass på slik at dere ikke tråkker så hardt på pedalene deres at dere får "Anal-brokk" så går det sikkert greit. Ellers blir alt irriterende, spesielt emtb 
|
|
|
[Re: Altabjorn]
08/04/2021 07:04
|
Syklus
Avhengig
|
Avhengig
Hva med snikmotorsykling? Altså, at man sniker seg rundt på sånn elcrossykkel med pedaler, eventuelt bare fikler med fartssperra på godkjent elsykkel (for utmarksnruk). Det siste er jo bare et googlesøk, litt gaffa og noe plundring unna. Her vil jeg jo si at de som kun bekjenner seg til såkalt analoge sykler, også kjent som sykler, trygt kan sitte på sin høye moralske hest/sykkel. Jeg er litt mer usikker på hvordan Hogg75 og (vi) andre som har vært for å slippe katta løs skal forholde oss. Her vet jeg om opptil flere som har et heller pragmatisk forhold til både regelverk og slitasjeproblematikk, så spørsmålet mitt er rent sykkelmoralsk:
Hvis man mener trege "analogsyklister" må vike for klatrende elsykkel, hva med elsykkel som blir tatt igjen av sniksykkel? Vil det være forskjell på sykkel som bare er tuklet med, og en som har toppfart på 100kmt? Nå har ikke jeg forum-historikken til Altabjørn i hodet (annet enn at jeg tror du har bidratt mye til stibygging i Østmarka), - men nå lurer jeg: er det sånn at du har vært for å slippe "elsykkel"-katta løs, men at du nå, som vi begynner å se de praktiske konsekvensene og hvordan det utarter seg, har begynt å tenke på om du angrer litt på det synspunktet? F.eks med tanke på det vanskelige skillet mellom lovlige og ulovlige el-sykler som er nærmest umulig å håndheve?
|
|
|
08/04/2021 07:32
|
Syklus
Avhengig
|
Avhengig
Bare pass på slik at dere ikke tråkker så hardt på pedalene deres at dere får "Anal-brokk" så går det sikkert greit. Ellers blir alt irriterende, spesielt emtb  Hogg75, jeg mistenker at det er de mer moderate og reflekterte emtb'ere som blir mest irritert av dine innspill og holdninger, ettersom dine provokasjoner bare bidrar til å synliggjøre de latente problemene med frislippet av emtb i utmark.
|
|
|
|
|