Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Konflikter EMTB vs Analog

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Hogg75] #2656453 06/04/2021 18:03
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 10,225
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Offline
Høkk, da! Høkk!
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 10,225
Ekstra artig når man begynner å dra inn hersketeknikken "rettskrivning" som del av saken! ICON_LAUGH ICON_LAUGH

Nei, nå er det på tide at vi får kommet oss ut i skauen og hatt det gøy på to hjul, så får vi se om det blir noen skikkelig Fleksnes øyeblikk der ICON_LAUGH


Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Hogg75] #2656456 06/04/2021 18:21
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Lyser igjennom at e i eMTB fort kan gå for å være ego... Jeg skal frem, fløtt deg!


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: hbakken] #2656457 06/04/2021 18:23
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 701
Bendik.S Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 701
Sitat: hbakken
Ekstra artig når man begynner å dra inn hersketeknikken "rettskrivning" som del av saken! ICON_LAUGH ICON_LAUGH

Nei, nå er det på tide at vi får kommet oss ut i skauen og hatt det gøy på to hjul, så får vi se om det blir noen skikkelig Fleksnes øyeblikk der ICON_LAUGH

Det var poenget mitt, at hans post var såpass usmaklig at det gjorde seg med en usmaklig kommentar. Han kan få ro så mye han vil med det her:
Sitat: Hogg75
Kanskje det var noe av meningen med hele innlegget her. Så dumt at kun «haters» biter skikkelig på, småligheten og hatet for emtb tyter ut..... Sykkel er sykkel, enten man kaller det analog eller emtb, vi er brukere av samme stier. Er vel heldigvis ikke mange som sier at man ikke slipper andre raskere på analog forbi. Hvem ville nektet en WC XC kar å komme forbi på sti, husk vi har Nino Power i pedalene :-D Artig tråd, som viser hvor lett det er å lokke frem et tullete hat og motstand, de fleste tok nok denne. ;-)


Hater ikke EMTB, men folk uten sans for sti-vett vil jeg helst slippe å møte på skauen.

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Hogg75] #2656459 06/04/2021 18:30
Registrert: Dec 2020
Innlegg: 66
J
JoPro Offline
Medlem
Offline
Medlem
J
Registrert: Dec 2020
Innlegg: 66
Det er vel ren folkeskikk å slippe fram noen som kommer raskere bak deg ,uansett kjøretøy, så snart det lar seg gjøre for deg. En gidder jo ikke å holde noen bak seg fordi man mener at de ikke skal få komme forbi ettersom du ikke vil være treigere, det ligner jo bare på sånt man gjør i førsteklasse.

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Hogg75] #2656467 06/04/2021 18:57
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 500
S
Syklus Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
S
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 500
Sitat: Hogg75
Kanskje det var noe av meningen med hele innlegget her. Så dumt at kun «haters» biter skikkelig på, småligheten og hatet for emtb tyter ut..... Sykkel er sykkel, enten man kaller det analog eller emtb, vi er brukere av samme stier. Er vel heldigvis ikke mange som sier at man ikke slipper andre raskere på analog forbi. Hvem ville nektet en WC XC kar å komme forbi på sti, husk vi har Nino Power i pedalene :-D Artig tråd, som viser hvor lett det er å lokke frem et tullete hat og motstand, de fleste tok nok denne. ;-)


Det er nok mange tradisjonelle terrengsyklister som har hatt fordommer overfor eMTB'ere, - og tenkt at disse har vært late, egoistiske, at de mangler respekt for trasisjonelle syklister og andre markabrukere osv. I denne tråden så gjør hogg75, hbakken osv sitt beste i å vise oss at det ikke er snakk om fordommer men realitet.

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Hogg75] #2656468 06/04/2021 18:59
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 1,124
Flo Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 1,124
Hele problemstillingen høres for meg oppkonstruert og teoretisk ut? Kan du nevne en konkret situasjon hvor du ligger bak og ikke slipper forbi? Hva er det som gjør at du ikke klarer å passere? Blir du hindret av at personen foran kjører sikksakk og blokkerer, da er jo i såfall den personen ikke helt rett i nøtta. Men slik det legges fram her virker det nesten mer som at du ikke klarer å chille i 2sek akkurat der hvor du traff på «hindringen»? Hvor lenge ligger du normalt bak og sliter med å komme forbi? Stisykling er jo gjerne litt rykk og napp opp tekniske stier og kruks, og jeg klarer ikke å forestille meg hvor dette skal være et problem. De gangene man møter/tar igjen andre syklister opp en bakke kan man fint stoppe opp og se litt på hverandre og eventuelt lære litt eller lære bort litt linjer etc. om man ikke vil kjøre videre sammen så er det faktisk bare å vente to minutter, eller sette opp farta litt. Den med høyest fart og best teknikk klarerer som regel hindringen knirkefritt og drar fra.
Om problemet er at du må sette en fot i bakken i ny og ne for å vente og ikke får hundre prosent flyt oppover bakkene i 25kmt så må du gjerne levere inn sykkelen for min del. Høres ut som du er en katalysator for nettopp disse konfliktene du spør om innledningsvis.

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: baronKanon] #2656488 06/04/2021 20:07
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 10,225
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Offline
Høkk, da! Høkk!
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 10,225
Sitat: baronKanon
Lyser igjennom at e i eMTB fort kan gå for å være ego... Jeg skal frem, fløtt deg!



Tja.. se bort i fra mine og Hogg75 sine innlegg så gjør det jo ikke det.


Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Flo] #2656492 06/04/2021 20:17
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 10,225
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Offline
Høkk, da! Høkk!
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 10,225
Sitat: Flo
Hele problemstillingen høres for meg oppkonstruert og teoretisk ut?


Det er riktig, hele innlegget. Ute på stien er dette ikke noe problem!

En del skjønte dette var tull og fjas og heiv seg på, mens for andre så kom motstanden mot EL frem så fort som bare det.Og ikke helt klarer å ta det med humor når det blir opplagt...

Jeg kan nå si at både Hogg75 og jeg har andre holdninger på stien enn det som er vist her ICON_WINK Ut på tur!

Redigert av hbakken; 06/04/2021 20:21.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Hogg75] #2656493 06/04/2021 20:17
Registrert: Apr 2019
Innlegg: 1,172
S
Stupfull Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
S
Registrert: Apr 2019
Innlegg: 1,172
Sitat: Hogg75
Kanskje det var noe av meningen med hele innlegget her. Så dumt at kun «haters» biter skikkelig på, småligheten og hatet for emtb tyter ut..... Sykkel er sykkel, enten man kaller det analog eller emtb, vi er brukere av samme stier. Er vel heldigvis ikke mange som sier at man ikke slipper andre raskere på analog forbi. Hvem ville nektet en WC XC kar å komme forbi på sti, husk vi har Nino Power i pedalene :-D Artig tråd, som viser hvor lett det er å lokke frem et tullete hat og motstand, de fleste tok nok denne. ;-)


Nesten som dangfart du, billig vei ut da ICON_WINK

Redigert av Stupfull; 06/04/2021 20:29.
Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Fjeldheim] #2656495 06/04/2021 20:33
Registrert: Jun 2010
Innlegg: 858
Frank H Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Jun 2010
Innlegg: 858
Sitat: Fjeldheim
Ikke faen om jeg slipper forbi en med motor!

Da kjører vi deg bare rett ned! ICON_WINK

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Bendik.S] #2656497 06/04/2021 20:57
Registrert: Jun 2010
Innlegg: 858
Frank H Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Jun 2010
Innlegg: 858
Sitat: Bendik.S
Sitat: Hogg75
Hei,

Leser jo om krigslignende tilstander blant annet i USA med konflikter med EMTB og analog med tanke på tilganger til stier og områder. Nå er vi jo så heldig her i landet hvor vi har fornuftige politikere og interesseorganisasjoner og byråkrater som har gitt fri tilgang på alle stier med EMTB men det er jo ikke sikkert at dette varer dersom det blir konflikter... finnes det noen retningslinjer på samhandling mellom de ulike sykkelgruppene? Do’s and don’ts. Er jo litt redd for å provosere, men har samtidig erfart hvor irriterende det er å bli liggende bak analog syklister oppover, det går så sakte og ødelegger flyten. Virker ikke som om det er gjengs å flytte seg og vike for raske EMTB’er. Hva mener dere er god etikette? Skal man heller tilby å taue de opp med glimt i øyet?


Hadde jeg vært deg ville jeg solgt sykkelen og brukt pengene på et kurs i rettskrivning. Poenget ditt er like dumt som bilister som tror de har forkjørsrett bare fordi de har en større, raskere og dyrere bil enn deg.


Kanskje vi kunne fått til en kveld på grendehuset i Eikerbygda hvor du kunne kommet å lært oss å skrive korrekt? yes

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: hbakken] #2656499 06/04/2021 20:59
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 500
S
Syklus Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
S
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 500
Sitat: hbakken
Sitat: Flo
Hele problemstillingen høres for meg oppkonstruert og teoretisk ut?


Det er riktig, hele innlegget. Ute på stien er dette ikke noe problem!

En del skjønte dette var tull og fjas og heiv seg på, mens for andre så kom motstanden mot EL frem så fort som bare det.Og ikke helt klarer å ta det med humor når det blir opplagt...

Jeg kan nå si at både Hogg75 og jeg har andre holdninger på stien enn det som er vist her ICON_WINK Ut på tur!


Den eMTB- humoren altså, den er skikkelig utspekulert og god!

"La oss "late som" vi er noen drittsekker, og hvis noen blir sure på oss så sier vi at vi bare kødda, og at det er de som er dumme!! Men det morsomme er at vi egentlig mente det vi sa, - haha"

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Syklus] #2656504 06/04/2021 21:43
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 10,225
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Offline
Høkk, da! Høkk!
Registrert: Apr 2004
Innlegg: 10,225
Sitat: Syklus


Den eMTB- humoren altså, den er skikkelig utspekulert og god!

"La oss "late som" vi er noen drittsekker, og hvis noen blir sure på oss så sier vi at vi bare kødda, og at det er de som er dumme!! Men det morsomme er at vi egentlig mente det vi sa, - haha"


[Linket bilde]



Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Frank H] #2656514 07/04/2021 06:11
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 701
Bendik.S Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 701
Sitat: Frank H


Kanskje vi kunne fått til en kveld på grendehuset i Eikerbygda hvor du kunne kommet å lært oss å skrive korrekt? yes

Åja, tok du ikke humoren? Det var jo bare humor, klart det bare var humor, ja!

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: sykkeloyvind] #2656516 07/04/2021 06:21
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Online
More than words
Online
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Sitat: sykkeloyvind
Jeg forventer ikke at evt syklister jeg måtte ta igjen, som ikke sykler sammen med meg viker for meg når jeg kommer bakfra. Det er helt og holdent opp til den som kommer bakfra å finne en farbar linje og/eller vente på klar bane uten å forpurre syklingen for dem man måtte ta igjen.


Men de aller fleste gjør det. Da ingen liker å føle seg i veien. :-)


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Bendik.S] #2656519 07/04/2021 06:31
Registrert: Aug 2015
Innlegg: 198
H
Hogg75 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
H
Registrert: Aug 2015
Innlegg: 198
Sitat: Bendik.S
Sitat: Frank H


Kanskje vi kunne fått til en kveld på grendehuset i Eikerbygda hvor du kunne kommet å lært oss å skrive korrekt? yes

Åja, tok du ikke humoren? Det var jo bare humor, klart det bare var humor, ja!


Å jo, har fått mange gode latterbrøl her! Keep up the good work ICON_LAUGH Godt vi kan le litt av dette alle man ICON_GRIN Ingen som hadde vært her uten Hu-mor ICON_COOL

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: olechr] #2656526 07/04/2021 06:55
Registrert: Aug 2015
Innlegg: 198
H
Hogg75 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
H
Registrert: Aug 2015
Innlegg: 198
Sitat: olechr
Sitat: sykkeloyvind
Jeg forventer ikke at evt syklister jeg måtte ta igjen, som ikke sykler sammen med meg viker for meg når jeg kommer bakfra. Det er helt og holdent opp til den som kommer bakfra å finne en farbar linje og/eller vente på klar bane uten å forpurre syklingen for dem man måtte ta igjen.


Men de aller fleste gjør det. Da ingen liker å føle seg i veien. :-)


Var jo det som vi kanskje ønsket å få frem her, at når det kommer til vanlig høflighet så gjelder den for enkelte typisk kun for de som bruker 100% ren naturlig muskelkraft (purister eller hva man kaller de). Enkelte respekterer rett og slett ikke at noen «jukser» seg til stor sykkelglede, kjøper seg skills eller hva man kaller det. Når det blir så segmentert så kommer trollene i oss alle lett frem. Hadde lovgivningen vært som i USA så er det ikke sikkert at vi heller hadde klart å være mer siviliserte …. Men regner jo med at dersom det kommer en utrent 50-60åring med pondus og i lateks på en altfor dyr sykkel bak KanonBaron på sti så flytter han seg og IRL Men det er jo gøy å se diversiteten til folket her ….

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Hogg75] #2656530 07/04/2021 07:04
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Sitat: Hogg75
Sitat: olechr
Sitat: sykkeloyvind
Jeg forventer ikke at evt syklister jeg måtte ta igjen, som ikke sykler sammen med meg viker for meg når jeg kommer bakfra. Det er helt og holdent opp til den som kommer bakfra å finne en farbar linje og/eller vente på klar bane uten å forpurre syklingen for dem man måtte ta igjen.


Men de aller fleste gjør det. Da ingen liker å føle seg i veien. :-)


Var jo det som vi kanskje ønsket å få frem her, at når det kommer til vanlig høflighet så gjelder den for enkelte typisk kun for de som bruker 100% ren naturlig muskelkraft (purister eller hva man kaller de). Enkelte respekterer rett og slett ikke at noen «jukser» seg til stor sykkelglede, kjøper seg skills eller hva man kaller det. Når det blir så segmentert så kommer trollene i oss alle lett frem. Hadde lovgivningen vært som i USA så er det ikke sikkert at vi heller hadde klart å være mer siviliserte …. Men regner jo med at dersom det kommer en utrent 50-60åring med pondus og i lateks på en altfor dyr sykkel bak KanonBaron på sti så flytter han seg og IRL Men det er jo gøy å se diversiteten til folket her ….


I mange år har det jo blitt sett på som juks å være i god form også. De samme tingene som sies her har flere ganger blitt ytret mot "terreng"syklister i lycra. Som Ole sier så er det ingen som ønsker å være i veien, men jeg håper også at folk ønsker å fullføre den kneika de er i. Derfor er det en smal sak og trackstande litt i bunn av bakken i påvente av klar bane, hvis man er raskere enn dem foran seg.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: hbakken] #2656531 07/04/2021 07:05
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 500
S
Syklus Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
S
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 500
Sitat: hbakken
Sitat: Syklus


Den eMTB- humoren altså, den er skikkelig utspekulert og god!

"La oss "late som" vi er noen drittsekker, og hvis noen blir sure på oss så sier vi at vi bare kødda, og at det er de som er dumme!! Men det morsomme er at vi egentlig mente det vi sa, - haha"


[Linket bilde]



Nei, - ryggradsløs trolling er ikke krenkende, - det er bare pinlig og irriterende.

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Syklus] #2656534 07/04/2021 07:14
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 1,301
Fjeldheim Offline
Førstemester
Offline
Førstemester
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 1,301
Bare disse EL- juksemakerne med holder seg unna heisbasert sykling så er det greit. Ta heis og ha EL-motor er jo helt dust.


@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Bendik.S] #2656537 07/04/2021 07:19
Registrert: Jun 2010
Innlegg: 858
Frank H Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Jun 2010
Innlegg: 858
Sitat: Bendik.S
Sitat: Frank H


Kanskje vi kunne fått til en kveld på grendehuset i Eikerbygda hvor du kunne kommet å lært oss å skrive korrekt? yes

Åja, tok du ikke humoren? Det var jo bare humor, klart det bare var humor, ja!

Humor?

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Fjeldheim] #2656543 07/04/2021 07:36
Registrert: May 2003
Innlegg: 240
O
olehen Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
O
Registrert: May 2003
Innlegg: 240
Sitat: Fjeldheim
Bare disse EL- juksemakerne med holder seg unna heisbasert sykling så er det greit. Ta heis og ha EL-motor er jo helt dust.


Ja støtter den ! Blir jo like dust som om at sti/enduro syklistene bruker heisen, de kan jo bare tråkke opp .


Hafjelldobbelkroneforening
Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Fjeldheim] #2656546 07/04/2021 07:40
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
Sitat: Fjeldheim
Bare disse EL- juksemakerne med holder seg unna heisbasert sykling så er det greit. Ta heis og ha EL-motor er jo helt dust.


Jeg har hørt om emtb-eiere som klager over vekta på sykkelen når den skulle løftes opp på shuttlebiler i Nesbyen...


--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Hogg75] #2656551 07/04/2021 07:49
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 1,124
Flo Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 1,124
Sitat: Hogg75

Var jo det som vi kanskje ønsket å få frem her, at når det kommer til vanlig høflighet så gjelder den for enkelte typisk kun for de som bruker 100% ren naturlig muskelkraft (purister eller hva man kaller de). Enkelte respekterer rett og slett ikke at noen «jukser» seg til stor sykkelglede, kjøper seg skills eller hva man kaller det. Når det blir så segmentert så kommer trollene i oss alle lett frem. Hadde lovgivningen vært som i USA så er det ikke sikkert at vi heller hadde klart å være mer siviliserte …. Men regner jo med at dersom det kommer en utrent 50-60åring med pondus og i lateks på en altfor dyr sykkel bak KanonBaron på sti så flytter han seg og IRL Men det er jo gøy å se diversiteten til folket her ….


Blir forvirra nå. Var det tull, eller ikke?

Først kommer du med et lett (for noen) uspiselig innlegg, som mange inkludert meg gikk på en angivelig "lim-pinne"

Så sier du at det var bare tull.
Jeg går tilbake og leser innlegget med tullebrillene og ironifilteret skrudd på. Skjønner kanskje litt hva du mente, selv om jeg ikke akkurat tilhører gruppen hvor dette treffer innertier.

Så nå er du tilbake og sier at du faktisk mente at du føler manglende høflighet når du kommer bakfra.

Har du fortsatt tulletrusa på?
Jeg er lettlurt jeg altså ICON_SMILE

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: olehen] #2656553 07/04/2021 07:55
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 1,301
Fjeldheim Offline
Førstemester
Offline
Førstemester
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 1,301
Sitat: olehen
Sitat: Fjeldheim
Bare disse EL- juksemakerne med holder seg unna heisbasert sykling så er det greit. Ta heis og ha EL-motor er jo helt dust.


Ja støtter den ! Blir jo like dust som om at sti/enduro syklistene bruker heisen, de kan jo bare tråkke opp .



JA! enig, dem har jo sykler som bomber som en DH sykkel ned og klatrer som en fjellgeit opp. Perfekt til alt.


@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: RazeFaze] #2656561 07/04/2021 08:09
Registrert: May 2003
Innlegg: 240
O
olehen Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
O
Registrert: May 2003
Innlegg: 240
Sitat: RazeFaze
Sitat: Fjeldheim
Bare disse EL- juksemakerne med holder seg unna heisbasert sykling så er det greit. Ta heis og ha EL-motor er jo helt dust.


Jeg har hørt om emtb-eiere som klager over vekta på sykkelen når den skulle løftes opp på shuttlebiler i Nesbyen...


Jeg hjalp noen å opp på hengeren med en slik moderne sti/enduro sykkel , den var jo så lett at den nesten havnet i hekken til naboen. Nei de kan tråkke opp sammen med E MTB gjengen , så kan vi DH syklister med nok kroner (2) sitte å kose oss i bilen/heisen.


Hafjelldobbelkroneforening
Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: olehen] #2656577 07/04/2021 08:39
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
RazeFaze Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 17,682
Sitat: olehen
Sitat: RazeFaze
Sitat: Fjeldheim
Bare disse EL- juksemakerne med holder seg unna heisbasert sykling så er det greit. Ta heis og ha EL-motor er jo helt dust.


Jeg har hørt om emtb-eiere som klager over vekta på sykkelen når den skulle løftes opp på shuttlebiler i Nesbyen...


Jeg hjalp noen å opp på hengeren med en slik moderne sti/enduro sykkel , den var jo så lett at den nesten havnet i hekken til naboen. Nei de kan tråkke opp sammen med E MTB gjengen , så kan vi DH syklister med nok kroner (2) sitte å kose oss i bilen/heisen.


:-D

Man har for få sykler...rett og slett... så man har lov å delta på alt med rett verktøy.


--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Fjeldheim] #2656581 07/04/2021 08:53
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 30
C
Chrisborgeolsen Offline
Fersking
Offline
Fersking
C
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 30

Sitat: Fjeldheim
Sitat: olehen
Sitat: Fjeldheim
Bare disse EL- juksemakerne med holder seg unna heisbasert sykling så er det greit. Ta heis og ha EL-motor er jo helt dust.


Ja støtter den ! Blir jo like dust som om at sti/enduro syklistene bruker heisen, de kan jo bare tråkke opp .



JA! enig, dem har jo sykler som bomber som en DH sykkel ned og klatrer som en fjellgeit opp. Perfekt til alt.


Det er blitt forbud mot elsykler i Æljen,Bløyta og 3050.. De sykler altfor fort opp.. Kom opp skilt igår. Signert hevneren fra 3050

Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Hogg75] #2656582 07/04/2021 08:53
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470
Ripen Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2007
Innlegg: 6,470

"Jeg flytter meg ikke, disse tullingene har ikke noe på mine stier å gjøre! Her har vi hatt det fint og fredelig på stiene i førtifem år og så kommer disse bråkete bøllene og ødelegger alt!" "Ventilhetter har de også!!"

Knis...

Jeg er klimanøytral enn så lenge, men det blir spennende å se om jeg blir sparka langt uti lyngen eller utfor en skrent den dagen jeg tropper opp med hjelpemotor.
Får satse på å bare børne forbi så ingen får tak i meg og bare blir stående å måpe med geipen full av gjørme. Toodaloo cacksackaaas!


Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS





Re: Konflikter EMTB vs Analog [Re: Ripen] #2656596 07/04/2021 09:35
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 500
S
Syklus Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
S
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 500
Sitat: Ripen

Får satse på å bare børne forbi så ingen får tak i meg og bare blir stående å måpe med geipen full av gjørme.


Ja det høres ut som løsningen, - det er nettopp den oppførselen vi ønsker å etterstrebe på stiene, - en sikker måte å oppnå god stemning.
(Dette er tydeligvis en tøyse-tråd, der det ikke er meningen at man skal si noe som er ritktig eller relevant)

Redigert av Syklus; 07/04/2021 09:39.
Side 3 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå