Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Forskjellig dekkebredde foran og bak i snø?

Forskjellig dekkebredde foran og bak i snø? #2645084 19/01/2021 07:48
P
Pendleren Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
P
Hei, har I alle år pendlet med ISP dekk 29 tommer, disse er brede og gode når det er mangelfull brøyting, men i år gikk jeg for Continental Contact Spike 240.

Positivt:
- Stillegående siden det ikke er pigger I midten av dekket.
- Fleksibelt grep siden man kan hardpumpe disse ved isfrie perioder, det blir mindre piggstøy og det ruller lettere, og heller senke lufttrykk under isperioder og piggene får god kontakt.

Negativt:
Manglende snø-egenskaper, smalt dekk som skjærer seg ned i snøen, får lett gjennomslag og bærer dårlig (iforhold til ISP).

Konklusjon: Continental Contact Spike 240 er et godt by dekk, og i områder hvor det er lite snø, eller godt brøytet.

Så til selve hovedpoenget:
Satte igår kveld på Ice Spiker Pro foran da jeg var lei av snøsjangling, og beholdt Continental Contact Spike 240 på bakhjul.
Litt interessant oppførsel, i urørt snø rett fram får man ikke ubehagelige kast frem og tilbake, men et mer nervøst bakhjul (som om det er punktert), bakhjulet veiver litt fra side til side, mykt og behagelig siden ISP gir et bredt spor å følge.
Dette må testes mer, jeg utsetter ISP på bakhjulet inntil jeg får mer erfaring 😊

Andre med erfaringer?

Redigert av Pendleren; 19/01/2021 08:18.
Re: Forskjellig dekkebredde foran og bak i snø? [Re: Pendleren] #2645490 22/01/2021 13:26
N
Ndreas Offline
Entusiast
Entusiast
N
Jeg kjører ISP 2.6 foran og 2.25 bak (27.5") og sykler bare på sti, men syntes å funke greit så langt iaf. Har bare syklet på hardpakket snø med 5cm løsssnø på toppen og da var det noen gang at bakhjulet føltes litt "glatt" ut, men ellers var det en god blanding.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå