Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

fartslek.no

fartslek.no #2597984 29/03/2020 07:30
F
Fartslek Lier Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
F
I disse Corona tider oppmuntres folket til å jage segmenter under fartslek.no

Premiene er som vanlig heder og ære

Re: fartslek.no [Re: Fartslek Lier] #2597986 29/03/2020 07:54
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Sitat: Fartslek Lier

Eeehhh... i disse coronatider oppmuntres det vel ikke til å jage segmenter? I hvert fall ikke nedoversegmenter. Premien bør i såfall være skam.

@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: fartslek.no [Re: Fartslek Lier] #2597998 29/03/2020 08:45
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q
Er vel bare oppoversegmenter på fartslek.no.

Lars Olav
Re: fartslek.no [Re: quattro] #2597999 29/03/2020 08:54
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Ikke bare oppoverbakker. Det er bare å se på listen. Tidligere ble nedoversegmenter fjernet på Strava.

Hvorfor oppmuntres dette spesielt nå?

Redigert av Juffe; 29/03/2020 08:56.

'...once more, and more intensity!'
Re: fartslek.no [Re: quattro] #2598000 29/03/2020 08:56
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Sitat: quattro
Er vel bare oppoversegmenter på fartslek.no.

nei definitivt ikke.

Nesbyen enduro, Moss enduro, Telemark enduro, Stimester Bragernesåsen...ect ect. For å nevne noen.

@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: fartslek.no [Re: Fjeldheim] #2598004 29/03/2020 09:19
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Fjeldheim

Eeehhh... i disse coronatider oppmuntres det vel ikke til å jage segmenter? I hvert fall ikke nedoversegmenter. Premien bør i såfall være skam.

Så sant det skal sies. Ikke utsett deg selv for unødig fare! Premie er evig pisk på pung

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: fartslek.no [Re: Fartslek Lier] #2598051 29/03/2020 14:50
F
Fartslek Lier Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
F
Målsettingen til fartslek.no er at man skal måle krefter mot venner, bekjente og andre med samme sykkelinnteresse - og at dette gjøres med relativt uformelle rammer. Premieringen er moderat, heder og ære.

Det er ikke vår intensjon at en god plassering på fartslek.no skal henge så høyt at folk er villig til å skade seg eller risikere sykhusopphold. Usikker på om vi skal føle oss smigret hvis noen faktisk er villige til det. Forventer at de som deltar er i stand til å passe på seg selv og jeg ønsker ikke å delta i noen form for moralpoliti som utøver kroppslig avstraffing eller trusler om sådant.

Fartslek.no har over tusen fartsleker og jeg har kun oversikt over de i Lier og Asker. Av de som er tilgjengelige nå i mars så er alle på asfalt og så godt som alle med det jeg vil kalle meget enkle veier og stort sett med lite trafikk.

i disse Corona tider må alle ta noen ekstra hensyn og det regner jeg med at de fleste har fått med seg allerede...

Re: fartslek.no [Re: Fartslek Lier] #2598255 30/03/2020 14:42
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Målsettingen til fartslek.no er at man skal måle krefter mot venner, bekjente og andre med samme sykkelinnteresse - og at dette gjøres med relativt uformelle rammer. Premieringen er moderat, heder og ære.

Det er ikke vår intensjon at en god plassering på fartslek.no skal henge så høyt at folk er villig til å skade seg eller risikere sykhusopphold. Usikker på om vi skal føle oss smigret hvis noen faktisk er villige til det. Forventer at de som deltar er i stand til å passe på seg selv og jeg ønsker ikke å delta i noen form for moralpoliti som utøver kroppslig avstraffing eller trusler om sådant.

Fartslek.no har over tusen fartsleker og jeg har kun oversikt over de i Lier og Asker. Av de som er tilgjengelige nå i mars så er alle på asfalt og så godt som alle med det jeg vil kalle meget enkle veier og stort sett med lite trafikk.

i disse Corona tider må alle ta noen ekstra hensyn og det regner jeg med at de fleste har fått med seg allerede...
Og derfor er det ansvarlig ikke å oppfordre til å gå hals over hode for å få en KOM. KOM er KOM, selv uten premier, og folk som tar seg mye ut gjør også flere feil.

Redigert av baronKanon; 30/03/2020 14:43.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: fartslek.no [Re: Fartslek Lier] #2598261 30/03/2020 15:41
Panda Offline
Besatt
Besatt
I disse koronatider oppfordres vel idrettsutøvere og supermosjonistene til å trene rolig for ikke belaste kroppen og immunforsvaret mer enn høyst nødvendig.

Re: fartslek.no [Re: Fartslek Lier] #2598265 30/03/2020 16:37
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Nå er jeg bare en gretten gammel gubbe, men dette konseptet likte jeg ikke. I Trondheim var tilnærmet alle segmenten nedover, og flere av disse er det til tider bra trafikk av fotturister. Stort fokus på å slå rekorder her vil kunne medføre konsekvenser vi ikke ønsker. Noen krasj og barn som blir skadet samtidlig som avisa linker dette mot farttslek-konkurranse, så starter debatten brått om rettigheter til sykling i marka vs trygghet til fotgjengere.
Hadde det derimot vært overvekt av oppover-segmenter her så hadde dette vært noe bedre. Men da er vi vel på klatrekongen.no, og den ble desverre nedlagt i 2018.

http://www.martinhoff.com/

Please, kan ikke noen starte klatrekongen på nytt igjen?

Re: fartslek.no [Re: kolli] #2598269 30/03/2020 17:25
F
Fartslek Lier Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
F
Sitat: kolli
Nå er jeg bare en gretten gammel gubbe, men dette konseptet likte jeg ikke. I Trondheim var tilnærmet alle segmenten nedover, og flere av disse er det til tider bra trafikk av fotturister. Stort fokus på å slå rekorder her vil kunne medføre konsekvenser vi ikke ønsker. Noen krasj og barn som blir skadet samtidlig som avisa linker dette mot farttslek-konkurranse, så starter debatten brått om rettigheter til sykling i marka vs trygghet til fotgjengere.
Hadde det derimot vært overvekt av oppover-segmenter her så hadde dette vært noe bedre. Men da er vi vel på klatrekongen.no, og den ble desverre nedlagt i 2018.

http://www.martinhoff.com/

Please, kan ikke noen starte klatrekongen på nytt igjen?

Nå har denne fartsleken https://fartslek.no/fartslek/134 vært tilgjengelig ett par år....utover det så er det drøyt tjue oppover-segmenter i Asker og omtrent det samme i Lier. Jeg har dessverre ikke full oversikt over Trøndelag.

Det er ikke vår intensjon at en god plassering på fartslek.no skal henge så høyt at folk er villig til å skade seg, risikere sykehusopphold eller fremprovosere sykdommer. I disse Corona tider må alle ta noen ekstra hensyn og det regner jeg med at de fleste har fått med seg allerede.

Utover det så anser jeg det som en selvfølge at man tar hensyn til andre når man ferdes på sykkel, uavhengig av KOMer og plassering på fartslek,no

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå