Vel så mye et spm om øya generelt som sykling dette her. Kona og jeg pleier å ta en billigferie på GC rett på nyåret. Hele poenget med opplegget er at det skal være billig, bonusferie altså. En slik tur har annet fokus enn andre og vi har hatt det fin fint i Meloneras på et fast hotell hvor vi veit hva får og med kona liggende ved poolen hele dagen og jeg ca halve, etter å tatt pedalene fatt på morgenen for å returnere rundt lunsj, samt en heldags for et eller annet prosjekt som feks å komme seg opp på Pico de las nieves. På kveldene går vi gjerne ut og spiser, drikker litt og ser på folk og virkelig nyter norske sommerkveldstemperaturer mens stormene uler her oppe. GC er jo det det er med Playa del Ingles og de norske landsbyene litt lengre mot sør, men Meloneras har vært greit innafor synes vi med fyret, den ryddige strandpromenaden og et deasent tilbud på matsiden. Syklinga har vært andre pri og vil fortsette å være det. Det er bonus bare å hoppe på sykkelen i ni draget i kort kort i januar spør du meg. Hva med Lanzarote?
Ser det stadig dukker opp gode tilbud på pakkereiser dit også og hører at noen nevner hyggelige landsbyer med original arkitektur, mer sol og muligheter for å ikke makse høydemeter hver gang man skal på sykkelen. Hvor på øya bor man og hvor bor man ikke?
Er det helt Puerto Rico/Playa del Ingles overalt der eller går det feks faktisk an å finne restauranter som lager spansk og kanarisk mat?
Er det like mange soner med mikroklima på Lanzarote som på GC?
På GC kan det som kjent regne ganske mye i nord, mens sola stort sett skinner i sør.
Er vinden så plagsom at vi fra Norge tenker over det?
Takker for innspill