Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Gave i barnehagebursdag

Gave i barnehagebursdag #2581939 07/11/2019 09:59
A
AllanHov Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
A
I helgen er det bursdag i barnehagen der de har slått sammen 4 barn i slengen. Det er ikke nødvendig å gi gave (står det i innbydelsen), men vi ønsker å gi noe hyggelig, men som ikke går inn under kategorien ræl eller bidrar til verdens klimaundergang.

Selv skrev vi også at gaver var valgfritt og oppfordret til brukte gaver, noe som var stor suksess da hvert barn fant noe fra sine egne leker som de tenkte at vår sønn ble glad for, og det gjorde han jo.

Har dere noen gavetips i en slik kategori?

www.triallan.com Veien til Ironman Hawaii.
Re: Gave i barnehagebursdag [Re: AllanHov] #2581940 07/11/2019 10:06
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Penger.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Gave i barnehagebursdag [Re: AllanHov] #2581952 07/11/2019 11:15
tais Offline
Ringrev
Ringrev
Har ikke noe konkret forslag, men etter noen år har jeg nå fått fast rutine å kjøpe barnebøker rimelig på salg, for hamstring utover året.

Typisk salgspris er 49-79.- og vi i får alltid bruk for de på et eller annet tidspunkt.

eva
Re: Gave i barnehagebursdag [Re: tais] #2581979 07/11/2019 12:31
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: tais
Har ikke noe konkret forslag, men etter noen år har jeg nå fått fast rutine å kjøpe barnebøker rimelig på salg, for hamstring utover året.

Typisk salgspris er 49-79.- og vi i får alltid bruk for de på et eller annet tidspunkt.

+1.
Vi har en egen gavehylle med bøker og annet (lego, playdoh, klistremerker) kjøpt på salg.

Også populært for tiden: Badebomber o.l. - koster 20kr og oppover på Normal. (Selvfølgelig artigst i familier som har badekar, men funker også i vasken)

Så er det en hårfin overgang mellom "ræl" og "nyttig":
Våre barn har alltid elsket lommelykter, der noen av de billigste de har fått har vart i mange år. Og en favorittleke i barnehagealderen har vært målebånd som de kan dra inn og ut, og måle alt mulig med.

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: AllanHov] #2582007 07/11/2019 14:14
Bishop007 Offline
Avhengig
Avhengig
+ 1 til lykter, der i grunnen må være en av de mest allsidig gaver man kan gi. Hvem setter ikke pris på en fin lommelykte ung som gammel? ICON_LAUGH

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: AllanHov] #2582108 08/11/2019 09:14
P
pbk Offline
Ivrig
Ivrig
P
Gulltusj - bare én. Koster lite, blir garantert brukt (julekort). Evt. sammen med en sølvtusj.

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: AllanHov] #2582179 08/11/2019 18:01
Panda Offline
Besatt
Besatt
Bøker er et hit her.

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: AllanHov] #2582185 08/11/2019 18:36
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Bøker støttes, alltid en hit

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Gave i barnehagebursdag [Re: AllanHov] #2582187 08/11/2019 18:54
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Bøker er en fin ting å gi, men ikke alle er like flinke til å glede seg over bøker.
Jeg gir aldri penger i gave.

Regner med at det kan komme mange barn og at gavene blir mange og forsvinner.

Prompepose (slike som man gjemmer under stolputer)
Ballonger (med oppfordring om at de ikke skal smelles....)

Lommelykt som nevnt over blir aldri feil, ihvertfall ikke nå

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Gave i barnehagebursdag [Re: AllanHov] #2582194 08/11/2019 19:31
G
Gubbe Offline
Entusiast
Entusiast
G
Penger i gave er typisk wannabe ingeniørforeldres løsning. Bøker og prompepose støttes fullstendig.

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: Gubbe] #2582197 08/11/2019 20:02
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Gubbe
Penger i gave er typisk wannabe ingeniørforeldres løsning. Bøker og prompepose støttes fullstendig.

Min erfaring är att det inte stämmer alls. När barnen började i skolan så gick alla över till att ge pengar på barnebursdagarna (och antalet ingeniör föräldrar er lavt om det är viktigt att veta). När jag först hörde det så tyckte jag det var rart men på en gång merkte man hur bra det fungerar.

Mycket bättre om barnen får lite pengar fra flera så att de kan köpa något de vill istället för att de får en massa billiga gaver som väldigt ofta inte blir så lykkade.

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: fredriks] #2582199 08/11/2019 20:10
G
Gubbe Offline
Entusiast
Entusiast
G
Sitat: fredriks

Min erfaring är att det inte stämmer alls. När barnen började i skolan så gick alla över till att ge pengar på barnebursdagarna (och antalet ingeniör föräldrar er lavt om det är viktigt att veta). När jag först hörde det så tyckte jag det var rart men på en gång merkte man hur bra det fungerar.

Mycket bättre om barnen får lite pengar fra flera så att de kan köpa något de vill istället för att de får en massa billiga gaver som väldigt ofta inte blir så lykkade.

..og agnet ble slukt.

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: AllanHov] #2582200 08/11/2019 20:15
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
Gi en morakniv. Det er alltid moro, og så kan en bruke friluftsargumentet om at "[...] hjorten vil ikke flå seg sjæl."

En sånn Fiskarsøks funker også, men de er litt dyre.

Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
Re: Gave i barnehagebursdag [Re: Gubbe] #2582203 08/11/2019 20:23
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Ok, vad var du din poäng med att skriva något som inte alls stämmer? Eller tror du faktiskt att jag som ingenjör tog åt mig av det du skrev och att det var därför som jag svarade och inte att jag svarade för att det faktiskt är en vanlig ordning bland alla sorters föräldrar i dagens Norge?

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: fredriks] #2582208 08/11/2019 20:47
G
Gubbe Offline
Entusiast
Entusiast
G
Ok, vad var du din poäng med att skriva något som inte alls stämmer? Eller tror du faktiskt att jag som ingenjör tog åt mig av det du skrev och att det var därför som jag svarade och inte att jag svarade för att det faktiskt är en vanlig ordning bland alla sorters föräldrar i dagens Norge?

Jeg forstår ikke hva du skriver, dette er er vel et forum for norskspråklige. Mulig jeg tar feil. Fint om det kan oversettes om du vil at jeg skal forstå deg.

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: Gubbe] #2582209 08/11/2019 20:53
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Det gidder jeg ikke. Men om du nu ikke förstår ett av mina inlägg så skulle jag uppskatta om du inte svarar "..og agnet ble slukt." någon mer gång.

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: AllanHov] #2582210 08/11/2019 21:00
G
Gubbe Offline
Entusiast
Entusiast
G
Ok! ...og agnet ble slukt... igjen.

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: Gubbe] #2582211 08/11/2019 21:03
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Hvor gammel er du? (siden du kaller deg "gubbe")

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Gave i barnehagebursdag [Re: Gubbe] #2582212 08/11/2019 21:12
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Du verkar ju bara vara en **** som vill provosera på nettet vilket har framkommit i en del trådar nu.

Du får väl vinna en tredje gång eftersom ditt enda mål verkar vara att andra svarar dig.

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: AllanHov] #2582213 08/11/2019 21:13
G
Gubbe Offline
Entusiast
Entusiast
G
Gammel nok.Om ikke navnet "gubbe" forteller nok om det @garpen, vel... dont't bullshit a bullshitter. Hvor gammel er du? Jeg ser du har en solid postcountkølle, men det er jo i beste fall .....ingenting

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: fredriks] #2582214 08/11/2019 21:15
G
Gubbe Offline
Entusiast
Entusiast
G

Du verkar ju bara vara en **** som vill provosera på nettet vilket har framkommit i en del trådar nu.

Du får väl vinna en tredje gång eftersom ditt enda mål verkar vara att andra svarar dig.

En hvafornoe? Hva er en ****?

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: Gubbe] #2582222 08/11/2019 22:21
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Jeg forstår ikke hva du skriver, dette er er vel et forum for norskspråklige. Mulig jeg tar feil. Fint om det kan oversettes om du vil at jeg skal forstå deg.

Forumregler
Bruk hodet.
Vær grei.
Vanlig folkeskikk gjelder her som ellers i verden.
Vær hyggelig, og bruk nettsiden til å spre positive vibber!
Når du registrerer deg aksepter du vår personvernerklæring

Dette er forumreglene, det står ikke noe om norskspråklig her

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Gave i barnehagebursdag [Re: Gubbe] #2582224 09/11/2019 06:58
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Gammel nok.Om ikke navnet "gubbe" forteller nok om det @garpen, vel... dont't bullshit a bullshitter. Hvor gammel er du? Jeg ser du har en solid postcountkølle, men det er jo i beste fall .....ingenting

seksåførr. No bullshit - jeg har til og med bursdag i dag. ICON_LAUGH

Edit: forøvrig gjør jeg veldig lite av bullshit, så det kan du ha for deg selv.

Redigert av Garpen; 09/11/2019 07:04.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Gave i barnehagebursdag [Re: Torshov-Simen] #2582229 09/11/2019 08:47
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Sitat: Torshov-Simen

Forumregler
Bruk hodet.
Vær grei.

det er ingen grunn til å sjikanere innvandrere, herunder svensker, fordi de ikke lærer seg norsk. diskusjoner rundt integrering tas i andre forum og ikke innunder barnehagebursdag tråder

regner med at svenske- og molbovitser fortsatt er innafor...men bruk nettsiden til å spre positive vibber

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Gave i barnehagebursdag [Re: Garpen] #2582236 09/11/2019 10:24
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Gratulerer med dagen, Garpen!

Spørsmålet er selvfølgelig om du vil ha penger, bok, badebombe, lommelykt, gulltusj, sølvtusj, prompepute, ballonger, morakniv eller øks present

Antar at alt er greit så lenge bruksanvisningen ikke er på det fremmedkulturelle og lingvistisk komplett ubeslektede språket som visstnok snakkes i vårt ytterst fjerne naboland i øst. Heeeeelt umulig å forstå for nordmenn, i hvert fall en sen fredagskveld ICON_SMILE

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: Gubbe] #2582243 09/11/2019 11:18
E
erik e Offline
Avhengig
Avhengig
E
Tur! Prøv,og du er favoritten neste år. Slitsomt,men det beste for alle Hilsen bestefar.

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: Garpen] #2582248 09/11/2019 12:27
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Garpen

seksåførr. No bullshit - jeg har til og med bursdag i dag. ICON_LAUGH

Edit: forøvrig gjør jeg veldig lite av bullshit, så det kan du ha for deg selv.

Filler'n, er jo bare barnehagebarn som er stolt av å fortelle at de har bursdag. Seksåførr sa du? Har de utvidet maksiklubben i barnehagene?

Grattis ICON_WINK med 4500 nyttige bidrag.

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: simson] #2582265 09/11/2019 15:42
A
AllanHov Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
A
Sitat: simson
Sitat: tais

+1.
Vi har en egen gavehylle med bøker og annet (lego, playdoh, klistremerker) kjøpt på salg.

Også populært for tiden: Badebomber o.l. - koster 20kr og oppover på Normal. (Selvfølgelig artigst i familier som har badekar, men funker også i vasken)

Så er det en hårfin overgang mellom "ræl" og "nyttig":
Våre barn har alltid elsket lommelykter, der noen av de billigste de har fått har vart i mange år. Og en favorittleke i barnehagealderen har vært målebånd som de kan dra inn og ut, og måle alt mulig med.

Det endte opp med å bli 4 stk ledlykter i morsomme farger fra Clas Ohlson til 29kr samt + batteri. Akkurat hvor lenge de varer er uvisst men greit å ha nå som det begynner å bli mørkt. Takk for tipset 😀

www.triallan.com Veien til Ironman Hawaii.
Re: Gave i barnehagebursdag [Re: Torshov-Simen] #2582276 09/11/2019 18:30
G
Gubbe Offline
Entusiast
Entusiast
G

Forumregler
Bruk hodet.
Vær grei.

så dialekt, engelsk, tysk, fransk, spansk, italiensk, finsk og swahili er greit, for det står jo ikke noe om det i forumreglene. Tenkte jo ellers at normal folkeskikk er å gjøre seg forstått blant folk.

Re: Gave i barnehagebursdag [Re: Gubbe] #2582283 09/11/2019 19:52
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Forumregler
Bruk hodet.
Vær grei.

så dialekt, engelsk, tysk, fransk, spansk, italiensk, finsk og swahili er greit, for det står jo ikke noe om det i forumreglene. Tenkte jo ellers at normal folkeskikk er å gjøre seg forstått blant folk.

Helt greit det ja.
Om man ikke forstår det som skrives lar man bare være å svare, det er helt normal folkeskikk.

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå