|
Davos
|
Davos
13/08/2019 14:09
|
ohjelm
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Har 1 dag til rådighet i Davos om snaut 2 uker. Har leid sykkel og gleder meg som en unge. Jeg har fly hjem 2030 fra Zurich så bør levere sykkel ikke stort senere enn 1630 tenker. Gir meg drøyt 8 timer på setet.
Har sett på trailforks og trailguide og det er jo mengder å velge i. Frister voldsomt å teste Alps Epic Trail. Noen som har syklet den og gi tips? Hvor lang tid tar den for en gjennomsnittlig god norsk terrengsyklist? Ser det er mulig å kutte den så man slipper toget tilbake, men det er kanskje verdt å sykle hele?
Andre tips? Tenker kanskje varme opp med Brämabüel - Clavadeler Alp, evt A-line og så ta Epic Trail.
You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
|
|
|
Re: Davos
[Re: ohjelm]
14/08/2019 13:34
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har ikke vært i Davos men vært litt andre steder i Italia/Sveits og jeg ville ha vært forsiktig med å legge ut på drøy langtur med så tait tidsskjema uten kjentfolk. Folk er jo forskjellige men jeg hadde ihv heller satset på å ta høydepunktene fra bahnetouren istedet. Da bruker du ikke noe særlig tid på klatring og har sånn nogenlunde kontroll på hvor du er ift til tiden. God tur uansett hva du finner på Bahnentour Trained cyclists master the original route of the tour within a day. Route Davos - Weissfluhjoch - Felsenweg - Strelapass - Chörbschhorn - Stafelalp - Frauenkirch - Glaris - Rinerhorn - Äbirügg - Heidboden - Wildboden - Davos - Meierhofer Täli - Wolfgang - Grüenbödeli - Klosters - Gotschna - Chalbersäss - Serneuser Schwendi - Rütiwald - Klosters Dorf - Gotschna - Schwarzseealp - Gotschnaboden - Zugwald - Klosters Dorf - Madrisa - Flue - Klosters Dorf - Madrisa - Arensa - Saas - Küblis
Distance/elevation gain 81 kilometres 635 hm ascent 8,470 hm descent Funicular railways: 8 Maps/Guides Singletrail Map Davos Klosters Guides Highlights Descent form one part of "The Alps Epic Trail" Davos Trail from Weissfluhjoch to Davos Wolfgang via Meierhofer Täli Downhill stretch from Gotschnaboden in the direction of Klosters
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
14/08/2019 19:33
|
hanedalen
Maker of dreams
|
Maker of dreams
Alps epic trail er fullstendig prima. Husk å stoppe for øl ca halvveis..
|
|
|
15/08/2019 09:05
|
ohjelm
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Jeg sjekket mulighet for guide, og det var o overkant dyrt når man reiser alene.
Har syklet alene i alpene tidligere, og i Sveits er det så godt merket at det skal godt gjøres å rote seg bort. Jeg tar det selvfølgelig litt roligere på ukjente stier enn i bakgården (Østmarka). Sikkerhetsmessig er min erfaring at jeg treffer på flere folk i Sveits enn jeg gjør på kveldsturene mine i Østmarka.
Det følger med heiskort med hotellet, så jeg skal ikke bruke mye tid på klatring. Tar Epic trail ganske tidlig så slipper jeg stresse for å komme meg ned tidsnok.
Øl får jeg ta på flyplassen når bilen er levert.
|
|
|
15/08/2019 12:39
|
hanedalen
Maker of dreams
|
Maker of dreams
Overhode ikke noe grunn til å leie guide for å sykle Epic trail. Meget lett å finne frem, ingen skumle seksjoner...
|
|
|
16/08/2019 10:17
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
Davos er prima! Var der i juli.
Bruk trailguide etc. Det funker ypperlig.
Utstyr: Aner ikke hva slags sykkel du har, men typisk vil en grov sti/enduro-sykkel være optimalt. Slangeløst og forsterkede sidevegger er must.
Av stiene på trailguide så vil jeg anbefale ihvertfall første del av Alps Epic trail. Du kan svinge av etter den lange slake klatringen(som forøvrig er er kjempefin!).
Alle de røde stiene ned fra Jakobshorn er flotte, men jeg vil spesielt anbefale Jakobshorn - Teufi. Fantastisk utsikt i begynnelsen og supergøy smal sti resten. Ikke supergrov sti, men nok til at jeg overopphetet både bakdemper og gaffel(!!) etter å ha kjørt uten pause noen minutter.
Ut på tur!
|
|
|
16/08/2019 20:56
|
kid
Rollminister
|
Rollminister
Det var noe skilting på Epic trail med at den ikke bør sykles mellom 10-14 eller 16 eller noe i den duren. På grunn av mye vandrere. Husker ikke helt tidspunktet. Men ville kanskje ha satset på å komme med med den første banen opp der. Den første nedover biten er vanvittig latterlig sykt osv. bra.
Pass dokk for han Snute og han Gryteklut!
|
|
|
[Re: kid]
19/08/2019 10:58
|
ohjelm
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Det var noe skilting på Epic trail med at den ikke bør sykles mellom 10-14 eller 16 eller noe i den duren. På grunn av mye vandrere. Husker ikke helt tidspunktet. Men ville kanskje ha satset på å komme med med den første banen opp der. Den første nedover biten er vanvittig latterlig sykt osv. bra. Takk for tips. Jeg får høre med utleie-sjappa når jeg henter sykkelen. Hadde vært digg å få en runde først for å kjenne litt på sykkelen. Trance med 140/150 og 27.5 er litt annet enn jeg er vant med. Når får bare MeteoSwiss bestemme seg for at det blir bra vær 
|
|
|
14/10/2019 08:51
|
kid
Rollminister
|
Rollminister
Hvordan gikk denne dagen i Davos? Noe episk høyfjellsflyt?
Pass dokk for han Snute og han Gryteklut!
|
|
|
[Re: kid]
20/10/2019 05:03
|
ohjelm
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hvordan gikk denne dagen i Davos? Noe episk høyfjellsflyt? Det ble dessverre ingen tur. Skulle ned i området for å sykle Alpenbrevet, men ble syk så reisen ble kansellert. Alle undersøkelser leder meg dog til at jeg MÅ komme ned dit en dag 
|
|
|
20/10/2019 05:04
|
ohjelm
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hvordan gikk denne dagen i Davos? Noe episk høyfjellsflyt? Det ble dessverre ingen tur. Skulle ned i området for å sykle Alpenbrevet, men ble syk så reisen ble kansellert. Alle undersøkelser leder meg dog til at jeg MÅ komme ned dit en dag 
|
|
|
|
|
|