Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Barn og fulldempere

Barn og fulldempere #2566222 23/07/2019 22:29
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 330
pilaren Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 330
Hei.
Jeg har en guttunge på åtte som liker å sykle. Han har ønsket seg fulldempet siden han var fem.
Jeg har vært ganske kjip og konservativ og fortalt ham at han må lære seg å bruke beindemperene først, akkurat som Danny MacAskill.
I sommer har vi vært innom noen sykkelparker, og guttungen har begynt å gi skikkelig gass.
Det går såpass fort på rufsete sti at jeg må gi på for å holde følge, og i hopplinjer måtte jeg gi tapt da han begynte å klarere de svarte linjene.
Det begynner å bli litt skummelt å se det lille 24 bakhjulet når det spretter rundt mellom grov stein.

Er det noen på forumet som har erfaring med barn og overgang til fulldempere?
Tar også i mot tips om bra fulldempere hvis det blir aktuelt.
Guttungen er 140cm(når han står litt på tå for å komme inn i klatreparken).

Morten

Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2566230 24/07/2019 06:03
Registrert: Aug 2016
Innlegg: 2,500
F
Flamini Offline
Besatt
Offline
Besatt
F
Registrert: Aug 2016
Innlegg: 2,500
Som det er nevnt i ett par andre tråder, har du penger som du kan kaste ut av vinduet så kjøper du en rå fulldemper til pjokken. Bare husk på at han forventer en progresjon i sykkelparken slik at du må kjøpe fra aller øverste hylle til konfirmasjonen.

Men seriøst, hva trenger en åtteåring av sykkel egentlig, se litt på hva kompisene hans triller rundt på også. Kan være greit å ha en sykkel som han kan bruke med kompisene uten at den blir stjålet omgående


Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2566234 24/07/2019 07:01
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 2,241
BjornS Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 2,241
Var innom Trysil i sommer og lånte fulldempere til våre to barn, de er ca 150 og 155 høy nå.

For minsten på 145-150 cm ble Rocky Mountain Reaper med 24" hjul litt for liten. Han trivdes mye bedre på en Reaper 26" hjul viste det seg. Økte litt vandring, og bedre dempere.

Den største kid'n trivdes meget godt på en Reaper 27.5 (ramme XS ca 13").

Begge to syns styret var for bredt, mulig litt tilvenning og kanskje litt kapping er på sin plass. Begge kjørte flatties og brukte vanlige, myke joggesko.

De kjører ikke hardt noen av de, ennå. Men progresjonen til begge var tydelig gjennom to dager i Gullia. Avsluttet dag 2 med Elvestien/flytstien, naturlig flyt gjennom furuskogen! Det beste vi fikk med oss var progresjon i syklinga, store mengder mestring og idrettsglede rett og slett.

Minsten fikk låne en av mine stihjelmer (Sweet Bushwacker), den får jeg nok aldri tilbake ICON_SMILE

(edit: takk til sykkelutleien på Sportlodgen som lot oss bytte sykkel underveis, og som tok seg tid til å sette opp demperne for begge ungene på en skikkelig måte!)

Jeg har sett etter brukt fulldemper i XS en stund, det er ikke mange av de. Og jeg tror ikke jeg handler en brukt 26" fra tidlig 2000. Så da heller vi mot RM Reaper (vpg.no) eller Canyon Spectral i XS (nokså lik geo som Reaper 27.5). I sub 20 tusen klassen...

Kortversjon og konklusjon for oss: ungene fortjener en bra fulldemper, mestring og sykkelgleden øker betraktelig. Men det må en vanlig sykkel til, for vanlig bruk til trening og

My 2 cents iallefall.

Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2566247 24/07/2019 08:15
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 56
R
RuneStrandli Offline
Medlem
Offline
Medlem
R
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 56
Var i samme situasjon i høst når min på 140+ skulle bytte ut sin sykkel.

Han fikk prøve en litt for stor fulldemper og konkluderte med at den var for tung og uhåndterlig.

Etter en del søk og råd endte vi opp med Whyte 405.
https://whyte.bike/products/405

Etter min mening er dette den perfekte stisykkel for han.
Lett nok, god geometri, gode komponenter, bra dekk som griper og demper (har ikke fått set den opp slangeløst enda), bra barnetunet demper.

For lette karer på 140+ så demper jo dekk på 2.2 og en framdemper temmelig bra i seg selv.

Med denne holder han godt moment over steinete stier og kjører nedovercrux som jeg må skjerpe meg på og noenganger gå av på med fulldemperen min.

Om det er primært nedoversykling han skal gjøre så kan kanskje fulldemper være bedre, men for stisykling er vår erfaring at en god stiorientert hardtail er best.

Redigert av RuneStrandli; 24/07/2019 14:12.
Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2566272 24/07/2019 11:27
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 3,199
Juffe Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 3,199
Vi kjøpte en brukt Kona Stinky 2-4 til vår tiåring. Den har blitt brukt til det aller meste, men han har en HD ved siden som skolesykkel. For tiden drar han mest på bakhjulet, lærer seg manuals og står i Aron sammen med meg. Siden han ønsker å holde på med dette, så kommer vi til å fortsette med FS. Ettersom den han har nå begynner å bli litt i minste laget (kommer nok for salg utpå høsen), så har vi vært så heldige å få tak i en brukt DH-sykkel i str S med 26" hjul for en billig penge.

Vi kommer likevel til å kjøpe en HT som han kan bruke til alt mulig annet fra skole, pumptrack, sti og triks. Dette fordi jeg 1) tror han vil ha vel så stor glede av en slik til det han trivs med når han ikke kjører i Aron. og 2) fordi det ikke vil være like moro å sykle til og fra skolen på en downhillsykkel.


'...once more, and more intensity!'
Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2566308 24/07/2019 17:43
Registrert: May 2012
Innlegg: 933
John_Harald Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2012
Innlegg: 933

Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2566319 24/07/2019 19:38
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 56
R
RuneStrandli Offline
Medlem
Offline
Medlem
R
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 56
Den oversikten bekrefter i grunn mitt poeng om at fullsusser for barn er mest aktuelt om man prioriterer nedoversykling høyere enn stisykling.

Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2566324 24/07/2019 20:02
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 330
pilaren Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 330
Takk for svar!
Fint å høre om andres erfaringer.
Gutten har en fin HT, men som sagt er det her snakk om erfaringer om når tiden er inne for å ta det ett knepp videre. Interessen for ballspill og data er begrenset, og sykling er noe han har lyst til.
Han har så smått begynt å sykle litt i Aron.

Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2566585 28/07/2019 07:25
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Jr. bytta fra helstiv 24ŽŽ til brukt FS i liten voksenstørrelse i fjor høst da han var 9, og fant seg aldri til rette på den. Alt for langt overrør, og alt for høy standover (han var rundt 145-147 cm da). Etter litt att og fram der bl.a. RM Reaper ble vurdert, endte vi på en Spark 26ŽŽ Future Pro til ham. En sykkel laget for barn med "barnegeometri", og som passer ham som hånd i hanske. Han sykler ikke veldig rufsete sti, men det ble enda høyere fart på ham nå med større hjul og en sykkel som er langt mer tilgivende for feil linjevalg enn en helstiv en.

Det koster skjorta, men det gjør fader meg foppall også om man begynner å regne sammen hvilke utgifter man har der (og det skal jo liksom være en "billig" idrett; "de trenger jo bare et par sko og leggskinn").

Eneste ulempen med å kjøpe dyr sykkel til kidsa er at de ikke vil/kan/tør bruke den som en vanlig sykkel til kompiser, til butikken osv. Jr. bruker BMXen sin til sånt, men jeg tror han noen ganger savner å bare raske med seg en vanlig sykkel, peise avgårde, skrense i grusen hos kompisen og la sykkelen bli liggende ulåst der skrensen stoppa til han skal hjem igjen.


Vedlegg
Skjermbilde 2019-07-28 kl. 09.37.53.png (267.81 KB, 8441 nedlastinger)
Redigert av Øyvind V; 28/07/2019 07:28.
Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2566602 28/07/2019 11:46
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 330
pilaren Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 330
Takk for svar.
Hva bruker dere av beskyttelse når dere er med unga i bikeparken? Til nå har vi kunn brukt helhjelm, ei ryggplate for ski og knebeskyttere. Ser at det kan bli litt lite når farta gjennom steinrøysa har økt betraktelig.
Har sett nå denne https://www.motardinn.com/motorsykkeluts...BCABEgLvU_D_BwE

Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2566790 30/07/2019 07:29
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 361
J
jaks74 Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
J
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 361
Siden han er 140cm nå, så er han forbi 24" vil jeg si. 26"/27,5" i XS vil nok passe fint, er det primært nedoversykling som er bruksområdet vil nok en fulldemper komme til sin rett det, men blir jo fort kostbart om det skal handles nytt.
Jentene her i familien (140/145cm) fikk nye XS 27,5" i år og i sommer fikk de 100mm dropper, stor forskjell fra 24". Nå sykler vi like mye opp som ned, så ift. innkjøp er sykkelteknisk fokus på ok komponenter, bra geometri og vekt.

Re: Barn og fulldempere [Re: Øyvind V] #2566872 31/07/2019 06:18
Registrert: May 2010
Innlegg: 1,043
U
universalis Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
U
Registrert: May 2010
Innlegg: 1,043
Tror det er en del foreldre av aktive barn som kjenner seg igjen med at rittsykkelen er problematisk å bruke til daglig. Jeg løste problemet tilpasse en enkel Diamantsykkel til det bruket. Etter først å klage litt på vekt og utstyr, bruker han sykkelen til og fra skole/fotballtrening og turer i nabolaget.


********************
Div. sportsremedier ...
Re: Barn og fulldempere [Re: universalis] #2566875 31/07/2019 06:36
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Sitat: universalis
Tror det er en del foreldre av aktive barn som kjenner seg igjen med at rittsykkelen er problematisk å bruke til daglig. Jeg løste problemet tilpasse en enkel Diamantsykkel til det bruket. Etter først å klage litt på vekt og utstyr, bruker han sykkelen til og fra skole/fotballtrening og turer i nabolaget.
Har tenkt tanken selv, når småen blir stor nok til å sykle mer i skogen og sykkelen blir dyrere. Men det sitter også veldig langt inne at et barn skal ha to sykler også...


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2566946 31/07/2019 20:22
Registrert: Nov 2017
Innlegg: 652
J
johannessen Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
J
Registrert: Nov 2017
Innlegg: 652
Eldstemann på 12 har 4 sykler. 2 x fulldempet stisykler, 1 x DH og 1 x dirt. DH blir brukt i parker og Nesbyen, dirt til skole og vennesykling. Den stisyklen han har hatt lengst er egentlig ikke i bruk, men kompiser blir med på stitur innimellom og slikt. Jeg har vurdert å selge den, men det er såpass få unge som sykler sti i området, så jeg tenker på den som «rekruteringssykkel»

Re: Barn og fulldempere [Re: baronKanon] #2567040 01/08/2019 16:22
Registrert: May 2010
Innlegg: 1,043
U
universalis Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
U
Registrert: May 2010
Innlegg: 1,043
Helt enig at to sykler kan være problematisk, men etter diverse reparasjoner etter skolebruk, ble det den beste løsningen. Diamanten var konas gamle, og det var kun småjusteringer som skulle til.


********************
Div. sportsremedier ...
Re: Barn og fulldempere [Re: universalis] #2567070 02/08/2019 06:34
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Sitat: universalis
Helt enig at to sykler kan være problematisk, men etter diverse reparasjoner etter skolebruk, ble det den beste løsningen. Diamanten var konas gamle, og det var kun småjusteringer som skulle til.
Jeg er helt enig i dette, og det er vel en sånn løsning som må komme etter hvert. det er bare det at et barn skal måtte ha to sykler som jeg synes er litt dumt (sa fattern med 4 sykler...)


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2567096 02/08/2019 10:00
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 361
J
jaks74 Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
J
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 361
Hver av disse "barnesyklene" varer ikke mange sesonger før nye størrelse må i hus, så det å ta godt vare på sykkelen og få en god pris ved videresalg er viktig for min del. Syklene spyles etter hver tur, får tett periodisk vedlikehold og lagres innendørs som min egne sti-/terrengsykler. Mine barn bruker mest sparkesykkel til/fra skole/trening, men blir det behov for transportsykkel i hverdagen, blir det helt klart en brukt/enkel "XXLsykkel" i tillegg.

Re: Barn og fulldempere [Re: universalis] #2567143 02/08/2019 19:48
Registrert: Nov 2017
Innlegg: 652
J
johannessen Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
J
Registrert: Nov 2017
Innlegg: 652
Sitat: universalis
Helt enig at to sykler kan være problematisk, men etter diverse reparasjoner etter skolebruk, ble det den beste løsningen. Diamanten var konas gamle, og det var kun småjusteringer som skulle til.


Hvorfor er det problematisk? Hvis godsykkelen står fint i garasjen bortsett fra når den brukes til det den er ment til, og man har en billig slengesykkel til vanlig. Det forårsaker ingen store problemer såvidt jeg kan se.

Re: Barn og fulldempere [Re: johannessen] #2567155 02/08/2019 21:27
Registrert: May 2010
Innlegg: 1,043
U
universalis Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
U
Registrert: May 2010
Innlegg: 1,043
Det problematiske ligger i det at vi kjøper mer enn strengt tatt nødvendig. Da tenker jeg på overflodssamfunnet, ulikheter mellom de som har råd til å kjøpe dyrt utstyr og de som har mindre å rutte med og forbrukets påvirkning på miljøet/klimaet.


********************
Div. sportsremedier ...
Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2567228 04/08/2019 06:52
Registrert: Nov 2017
Innlegg: 652
J
johannessen Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
J
Registrert: Nov 2017
Innlegg: 652
Jeg ser den, men hvis man selv har flere sykler i stallen, så forsvinner hele poenget med å være standhaftig på miljøets vegne ICON_WINK
Dessuten trenger man ikke kjøpe ny eller dyr sykkel som nr 2, og barnet lærer forhåpentligvis verdien av å ta vare på ting ved at den fine sykkelen blir vasket og dullet med. Og en sykkel som blir tatt vare på holder verdien bedre, som hjelper når han vokser ut av den og skal kjøpe seg en ny/større ICON_SMILE
Når jeg sier min sønn har 3 sykler (1 blir ikke brukt av ham) så er alle kjøpt brukt. Stisykkelen som han arvet av meg når jeg kjøpte ny, kjøpte også jeg brukt. Totalprisen på de 3 syklene han bruker er det samme som noen her nevner for 1 FS til barn ICON_SMILE Jeg har vanskelig for å se det som spesielt problematisk ICON_SMILE

Re: Barn og fulldempere [Re: baronKanon] #2567252 04/08/2019 10:31
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406
Tange Offline
Flittig Bie
Offline
Flittig Bie
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406
Sitat: baronKanon
Sitat: universalis
Tror det er en del foreldre av aktive barn som kjenner seg igjen med at rittsykkelen er problematisk å bruke til daglig. Jeg løste problemet tilpasse en enkel Diamantsykkel til det bruket. Etter først å klage litt på vekt og utstyr, bruker han sykkelen til og fra skole/fotballtrening og turer i nabolaget.
Har tenkt tanken selv, når småen blir stor nok til å sykle mer i skogen og sykkelen blir dyrere. Men det sitter også veldig langt inne at et barn skal ha to sykler også...


Sikkert like langt som at det skal ha to par sko?

Re: Barn og fulldempere [Re: universalis] #2567253 04/08/2019 10:35
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406
Tange Offline
Flittig Bie
Offline
Flittig Bie
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406
Sitat: universalis
Det problematiske ligger i det at vi kjøper mer enn strengt tatt nødvendig. Da tenker jeg på overflodssamfunnet, ulikheter mellom de som har råd til å kjøpe dyrt utstyr og de som har mindre å rutte med og forbrukets påvirkning på miljøet/klimaet.


Da liger det problematiske ikke i antallet med i sykkelen i seg selv. Strengt tatt trenger man ikke stisykkel (det gjelder i hvertfall de fleste av oss) for å kunne sykle sti. Eller verre, strengt tatt trenger man hverken skolesykkel eller stisykkel (til å komme seg ut; Østmarkas venner klarer seg utmerket uten sykkel i marka).

Er forøvrig enig i at vi lever i et overflodsamfunn men som mange tråder har vist er grensen mellom fornuft og overflodd blurry i vårt samfunn.

Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2567257 04/08/2019 11:02
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
larsdx Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
Hvor mange av derd som moraliserer over utstyr til barna har kun en sykkel...?

Re: Barn og fulldempere [Re: universalis] #2567262 04/08/2019 11:40
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 3,199
Juffe Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 3,199
Sitat: universalis
Det problematiske ligger i det at vi kjøper mer enn strengt tatt nødvendig. Da tenker jeg på overflodssamfunnet, ulikheter mellom de som har råd til å kjøpe dyrt utstyr og de som har mindre å rutte med og forbrukets påvirkning på miljøet/klimaet.


Det beste er vel å kjøpe bruktsykler til barna. Da flater overfloden ut og vi sitter kun igjen med idèen om at det burde holde med en sykkel fordi det var det vi hadde da vi var på deres alder.

Jeg kan dessuten ikke erindre at det fantes verken downhill, bmx, terreng rundbane eller enduro da jeg var 10. Muligens CX ett sted i Belgia.

PS: Selvfølgelig kan det å leie sykkel være et godt alternativ, men det er relativt enkelt å regne ut når det lønner seg å kjøpe i stedet.


'...once more, and more intensity!'
Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2567263 04/08/2019 11:45
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406
Tange Offline
Flittig Bie
Offline
Flittig Bie
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 13,406
Ja, det hadde vært interessant å vite.

Re: Barn og fulldempere [Re: Juffe] #2567317 05/08/2019 06:49
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Sitat: Juffe
Sitat: universalis
Det problematiske ligger i det at vi kjøper mer enn strengt tatt nødvendig. Da tenker jeg på overflodssamfunnet, ulikheter mellom de som har råd til å kjøpe dyrt utstyr og de som har mindre å rutte med og forbrukets påvirkning på miljøet/klimaet.


Det beste er vel å kjøpe bruktsykler til barna. Da flater overfloden ut og vi sitter kun igjen med idèen om at det burde holde med en sykkel fordi det var det vi hadde da vi var på deres alder.

Noen må nødvendigvis kjøpe nytt for at andre skal kunne kjøpe brukt, men jeg er helt enig i at man så langt det lar seg gjøre bør forsøke å finne brukte alternativer. Det gjelder for så vidt for alt, ikke bare sykkel.

Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2567345 05/08/2019 09:11
Registrert: May 2010
Innlegg: 1,043
U
universalis Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
U
Registrert: May 2010
Innlegg: 1,043
Det er nok mange av oss som kan tenke gjennom forbruket vårt. For min egen del er forbruket av ræl stort, og kan helt sikkert reduseres.Det står heller ikke så verst til på utsyrsfronten. Jeg trenger egentlig ikke to terrengsykler, ei heller 4 par ski. Ei heller alt turutstyret jeg har...
Dette er et vanskelig tema, da samfunnet vårt er avhengig av handel og forbruk. Vi kan ikke slutte å leve. Men kanskje vi kunne beholde utstyret litt lengre, reparere mer?

Som tidligere nevnt i en kommentar over her, så ønsker jeg ikke å moralisere over andres valg. Kun egne valg.


********************
Div. sportsremedier ...
Re: Barn og fulldempere [Re: pilaren] #2618801 21/07/2020 10:03
Registrert: Jul 2020
Innlegg: 5
T
Tone Offline
Fersking
Offline
Fersking
T
Registrert: Jul 2020
Innlegg: 5
Hei! Har en sønn på 11 år som har veldig lyst til å kjøpe seg en stisykkel. Han har en downhill fra før, men da vi ikke har noen parker i nærheten så blir det mye bilkjøring for å komme seg til toppene. Hadde vært gunstig om han kunne sykle både oppover og nedover; samt alle stiene i området.
Da de stisyklene han finner er veldig dyre så lurer jeg på om noen her vet om hvor man kan få tak i en god brukt stisykkel for en rimeligere penge?
Kan også være interessert i å bytte med downhill-sykkelen som en del av betalingen. Mvh Tone

Redigert av Tone; 21/07/2020 10:05.
Re: Barn og fulldempere [Re: Tone] #2618804 21/07/2020 10:35
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 3,199
Juffe Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Sep 2006
Innlegg: 3,199
Sitat: Tone
Hei! Har en sønn på 11 år som har veldig lyst til å kjøpe seg en stisykkel. Han har en downhill fra før, men da vi ikke har noen parker i nærheten så blir det mye bilkjøring for å komme seg til toppene. Hadde vært gunstig om han kunne sykle både oppover og nedover; samt alle stiene i området.
Da de stisyklene han finner er veldig dyre så lurer jeg på om noen her vet om hvor man kan få tak i en god brukt stisykkel for en rimeligere penge?
Kan også være interessert i å bytte med downhill-sykkelen som en del av betalingen. Mvh Tone


Hei, jeg forslår at du legger dette innlegget ut som en egen tråd i underforumet "Kjøp: Sykler" - https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=postlist&Board=25&page=1

Jeg vil også anbefale deg om å lagre et søk på finn.no med varsling. Jeg har gjort dette og det tok meg ca 6 uker å finne ny fulldemper til min 11-åring da vi var i akkurat samme situasjon som deg. DH-sykkelen fikk vi solgt på ett par uker.


'...once more, and more intensity!'
Re: Barn og fulldempere [Re: Juffe] #2618805 21/07/2020 10:39
Registrert: Jul 2020
Innlegg: 5
T
Tone Offline
Fersking
Offline
Fersking
T
Registrert: Jul 2020
Innlegg: 5
Tusen takk for kjapt svar!
Da gjør vi det.


Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå