Hvorfor ble klimatråden stengt a?
|
Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a?
[Re: ]
06/05/2019 15:02
|
GeirK
More than words
|
More than words
Dette lurer jeg på også. Hvis admin har en finger inn i spillet her, er det litt i overkant passiv-aggressivt å gjøre dette uten en eneste grunngivelse.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
06/05/2019 16:20
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Fjernet? Den ligger da fortsatt under snikksnakk, med 1091 poster?
|
|
|
[Re: GeirK]
06/05/2019 18:16
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er vel ingen andre enn admin som kan stengje trådar?
|
|
|
06/05/2019 18:48
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Det har sikkert ingen sammenheng med at dere bare diskuterer hverandre og ikke klima...
|
|
|
06/05/2019 18:52
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Følgende fra Torshov-Simen ble tydeligvis for drøyt:
«Men i så fall beklager jeg misforståelsen»
Stengt, tvert.
|
|
|
[Re: EHAa]
06/05/2019 19:03
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Følgende fra Torshov-Simen ble tydeligvis for drøyt:
«Men i så fall beklager jeg misforståelsen»
Stengt, tvert. Jeg tar fullt ansvar, legger meg langflat og lover bot og bedring, aldri mer skal jeg beklage noe som helst
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
07/05/2019 01:11
|
RoyK
Besatt
|
Besatt
Det har jo stort sett vært det vanlige skrikekoret med DETERIKKEVÅRFEILOGDEREKANIKKEBEVISENOEOGJEGVILKJØRESUVOGDEREKANIKKESTOPPEMEG og sånt.
Det var også en god del som gikk over grensa og gikk fra sak til personangrep når de gikk tom for argumenter. Det burde være grunn nok.
Så admin, steng gjerne andre tråder også når det sklir ut.
Redigert av RoyK; 07/05/2019 01:11.
|
|
|
07/05/2019 07:20
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Tråden ble bare krangling på person og gikk ingen vei. Mange varslinger fra brukere førte til at vi syntes at nok var nok. Et generelt ønske er at brukerne holder diskusjonsformen på et mer sivilisert nivå.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
07/05/2019 08:03
|
GeirK
More than words
|
More than words
Og det er helt greit, men en avsluttende kommentar fra Admin med en begrunnelse hadde sett uendelig mye mer voksent ut enn å bare stenge.
Når det er sagt, så lurer jeg fryktelig på hva som får folk til å lese en tråd de ikke ønsker å lese.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
07/05/2019 08:35
|
Hoaas
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har fulgt tråden fra dens spede begynnelse, og jeg må jo ærlig innrømme at jeg fant den veldig interessant, selv om det til tider kunne være side opp og side ned med personangrep og gjentakelser.
You are what you eat...mmm nuts
|
|
|
07/05/2019 08:49
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Jeg synes dere heller skal slette hele tråden, ...
Men som man så populært sier om dagen: Dere er jo et privat selskap og kan gjøre hva dere vil.
Som nevnt av andre - det var mye interessant i diskusjonen. Men den utartet. Vi har ikke bare lov til å gjøre hva vi vil, vi er som følgere av redaktørplakaten forpliktet til å luke i egne kommentarfelt, inkludert forumet.
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
07/05/2019 09:00
|
GeirK
More than words
|
More than words
Som nevnt av andre - det var mye interessant i diskusjonen. Men den utartet.
Men så tok den seg inn igjen. Da dere stengte den, hadde den vært saklig i flere døgn. Vi har ikke bare lov til å gjøre hva vi vil, vi er som følgere av redaktørplakaten forpliktet til å luke i egne kommentarfelt, inkludert forumet.
Åå - den var tynn. Det argumentet har INGEN TING med denne saken å gjøre så lenge alle kommentarene fremdeles står. Dere har ikke luket i noe som helst her, bare stengt. Dette virker som en impulsiv handling som dere ikke har tenkt igjennom i det hele tatt. Få gjerne noen andre i redaksjonen til å forklare deg hvor fantastisk inkonssekvent, emosjonell og lite voksen dette får redaksjonen til å se ut, Øyvind. anonymous13. Du står etter hva jeg forstår fritt til å starte en ny tråd. Jeg er med!
|
|
|
[Re: GeirK]
07/05/2019 09:13
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Dette virker som en impulsiv handling som dere ikke har tenkt igjennom i det hele tatt. Få gjerne noen andre i redaksjonen til å forklare deg hvor fantastisk inkonssekvent, emosjonell og lite voksen dette får redaksjonen til å se ut, Øyvind.
Det var bred enighet i redaksjonen(e) om dette.
|
|
|
07/05/2019 09:55
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
På vegne av dem som er interessert i sykkel, får jeg inderlig håpe at redaksjonen vil få arbeidsro til å videreutvikle landets beste sykkelmagasiner fremfor å måtte være barnehageonkler for den gjengen som underholder seg selv med kvasi-leke-debatter, barnslig selvhevdelse, nedrige sjofelheter og ufine personangrep i visvas-forumet.
|
|
|
[Re: Sepeda]
07/05/2019 10:33
|
GeirK
More than words
|
More than words
På vegne av dem som er interessert i sykkel, får jeg inderlig håpe at redaksjonen vil få arbeidsro til å videreutvikle landets beste sykkelmagasiner fremfor å måtte være barnehageonkler for den gjengen som underholder seg selv med kvasi-leke-debatter, barnslig selvhevdelse, nedrige sjofelheter og ufine personangrep i visvas-forumet. Så lenge enkelte velge å lese debatter de tar seg nær av og så klage over at de tar seg nær av det som debatteres, så blir det vel slik. Hvis man hadde trøbbel med debatten slik den utviklet seg etter at Admin hadde sagt sitt, skjønner jeg ikke hvordan man kommer seg gjennom en vanlig dag. ALLE deltakerne fulgte Admins oppfordring - og debatten ble ettervert 100% saklig, men det var tydeligvis ikke nok for skjøre snøfnugg som holder krenkingsretten i hevd og i tillegg aktivt oppsøker ting de krenkes av. Dere skal få diskutere vær og klima så mye dere bare gidder. Men her er en oppfordring:
På godt og vondt, vil kanskje noen si, så har vi noen ganske enkle kjøreregler på dette forumet: «Bruk hodet. Vær grei. Vanlig folkeskikk gjelder her som ellers i verden. Vær hyggelig, og bruk nettsiden til å spre positive vibber!»
Reglene er fryktelig enkle å forstå, og det er heldigvis veldig sjeldent vi har behov for å gå inn i diskusjoner og moderere/sende advarsler/utestenge brukere.
Dette er en påminnelse om dere bruker 10 sekund på å tenke gjennom om de påfølgende postene deres er i tråd med eller bryter med punktene over før dere trykker på "Send", så både håper og tror jeg at det vil føre til en bedre debatt og hyggeligere tone for alle involverte.
Jeg er overhodet ikke interessert i en metadiskusjon om forumregler/moderering/ytringsfrihet eller hva det måtte være. Fortsett gjerne diskusjonen, men ta med denne oppfordringen på veien.
Men nei. Vi fikk ikke diskutere vær og klima så mye vi orket. Til tross for at vi fulgte oppfordringene.
|
|
|
07/05/2019 11:15
|
GeirK
More than words
|
More than words
Og kanskje vi først bør ha en enighet om diskusjonsform. Jeg mener at diskusjonstaktikken din minner mer om såkalt funnel-tactics fra selgefaget enn et oppriktig ønske om å få belyst en problemstilling. skikkelig. Det er en fin taktikk for å få gjennom et salg, eller få en følelse av at man vinner noe. Men ikke for å få en diskusjon om et sammensatt emne som ikke har boolsk eller skalært svar.
Jeg har ikke satt meg grundig nok inn i den underliggende matematikken til å diskutere klimamodellene. Men jeg har rett til å kjøre kildekritikk på en hver person som påstår at de har svakheter ved å be vedkommende grunngi åstandene sine. Og det gjør jeg. Du trenger ikke gjøre annet enn å svare på mine spørsmål.
|
|
|
07/05/2019 12:30
|
GeirK
More than words
|
More than words
Man har liksom ikke oppklart emnet om graden av klimatrussel (kall det gjerne klimahysteri eller klimaignoranse) fordi man kan link til et utall artikler som viser at CO2 har klimagassegenskaper.
Det er jeg enig i, men det er vel ikke det de mest kompetente vitenskapsfolka argumenterer med heller.
|
|
|
07/05/2019 13:24
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
På vegne av dem som er interessert i sykkel, får jeg inderlig håpe at redaksjonen vil få arbeidsro til å videreutvikle landets beste sykkelmagasiner fremfor å måtte være barnehageonkler for den gjengen som underholder seg selv med kvasi-leke-debatter, barnslig selvhevdelse, nedrige sjofelheter og ufine personangrep i visvas-forumet. Rørende!
Men dette tar vi mer av i klimatråden om den får Sepedas velsignelse til å bli åpnet igjen. (Han har fondueselskap til helgen og både sorenskriveren og presten er invitert. Sepeda ønsker _ikke_ at det skal bli kjent at han skriver i en slik klimkokkoblogg som terrengsykkel har fått utviklet seg til å bli)
Og du blir fortsatt overrasket og indignert når trådene du deltar i blir sperret? Burde du ikke snart lære noe av det? Eller er det bare så fantastisk morsomt å se hvor langt man kan dra det før det blir reagert?
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
07/05/2019 14:10
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Burde du ikke snart lære noe av det? Eller er det bare så fantastisk morsomt å se hvor langt man kan dra det før det blir reagert?
Jo, jeg lærer noe hver gang. Det heter impulsresponsbasert systemidentifikasjon. Jeg prøver å se om det er noen ulineariteter i systemet som kan lineariseres i enkelte områder. Det ser ikke ut til at den læringen hjelper deg noe nærmere å utvikle en omgangstone uten den sarkasmen, raljeringen og latterliggjøringen av andre forumdeltagere som gjør at diskusjonene du deltar i har en tendens til å utarte i grad som gjør at de blir stengt, slettet eller fastlåst i et helt ufrukbart spor. Er det i det hele tatt noen utsikt til at den læringsformer kan hjelpe deg med det? Forøvrig var det dette som var det sentrale spørsmålet i innlegget du svarte på
Og du blir fortsatt overrasket og indignert når trådene du deltar i blir sperret?
Redigert av Torshov-Simen; 07/05/2019 14:13.
|
|
|
[Re: Torshov-Simen]
07/05/2019 14:12
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
anonymous13 er da stort sett sakleg og sivilisert, men eg forstår godt at han svarer slik på dei moraliserande innlegga frå Sepeda.
|
|
|
[Re: -Jan]
07/05/2019 14:17
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
anonymous13 er da stort sett sakleg og sivilisert, men eg forstår godt at han svarer slik på dei moraliserande innlegga frå Sepeda. Man kan godt reagere på et innlegg uten å slenge på sarkasme og karakteristikker av avsenderen. Hva mener du innleggene som jeg har sitert anonymous13 på i denne tråden tilfører diskusjonen av saklig og sivilisert innhold?
|
|
|
07/05/2019 14:31
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Omtrent like sakleg og sivilisert som Sepeda sitt innlegg. Eg skreiv at anonymous13 stort sett er sakleg og sivilisert ikkje at dette var det. Ein kan reagere på innlegg på mange måtar. Eg er usikker på om dette var den beste måten, men eg tåler fint at andre reagerer slik.
|
|
|
[Re: -Jan]
07/05/2019 14:35
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Omtrent like sakleg og sivilisert som Sepeda sitt innlegg. Eg skreiv at anonymous13 stort sett er sakleg og sivilisert ikkje at dette var det. Ein kan reagere på innlegg på mange måtar. Eg er usikker på om dette var den beste måten, men eg tåler fint at andre reagerer slik. Hvor siterte Sepeda et av anonymous13s innlegg bare for å besvare det med en tom sarkasme? Hvor leverte Sepeda en latterliggjøring som nevnte anonymous13 ved navn? Og jeg er stort sett uenig med deg, jeg oppfatter anonymous13 som en av de fremste garantistene for at diskusjoner skal utarte fordi han har en tendens til å møte innlegg han ikke liker eller ikke har noe godt svar på på denne måten.
Redigert av Torshov-Simen; 07/05/2019 15:26.
|
|
|
07/05/2019 16:15
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Det ser ikke ut til at den læringen hjelper deg noe nærmere å utvikle en omgangstone ....
Nei, og det er heller ikke målet. Og jeg tror rett og slett ikke jeg har så dårlig omgangstone som du skal ha det til. Det er bare at jeg irriterer deg så rullgardina går ned. Rart med det med den rullegardinen, for det er du som har startet drittslengingen i de disputtene vi har hatt. Men ja, løgn og uetterrettelighet irriterer meg. Og med hensyn til moralister; om man møter irriterende mange av det man oppfatter som en viss type mennesker er det ofte lurt å se litt på seg selv.
Redigert av Torshov-Simen; 07/05/2019 16:37.
|
|
|
08/05/2019 05:43
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Og med hensyn til moralister; om man møter irriterende mange av det man oppfatter som en viss type mennesker er det ofte lurt å se litt på seg selv.
Ække mange. Da burde man virkelig kunne forvente at det utvises litt mer toleranse og vanlig høflighet de få gangene det skjer
Redigert av Torshov-Simen; 08/05/2019 06:16.
|
|
|
08/05/2019 06:01
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
På vegne av dem som er interessert i sykkel, får jeg inderlig håpe at redaksjonen vil få arbeidsro til å videreutvikle landets beste sykkelmagasiner fremfor å måtte være barnehageonkler for den gjengen som underholder seg selv med kvasi-leke-debatter, barnslig selvhevdelse, nedrige sjofelheter og ufine personangrep i visvas-forumet. Siden dette hjertesukket som forventet ble møtt med med karakteristikker som "moralist" og "krenket snøfnugg" osv  får jeg ta på meg den rollen over morgenkaffen Redaksjonen har gjentatte ganger måtte rykke ut i den omtalte og andre tråder og tålmodig forklart hva som er de felles spillereglene vi alle har godtatt da vi registrerte oss som brukere og hva som er redaksjonens ansvar i henhold til redaktørplakaten. Redaksjonen snakker for seg selv, men mitt poeng med innlegget over var nettopp at det er synd at entusiastene som utgjør Terrengsykkel og Landevei må bruke av sin begrensede tid og ressurser på stadig veiledning av de samme, voksne menneskene, luking i forumtråder og i verste fall utestengelse av brukere. Ingen ønsker det. Som lettkrenkelig snøfnugg av en moralist, vil jeg føye til at vi er et felleskap av mennesker som deler sykkelinteresse her på forumet. At en gruppe nettkrigere insisterer på å bruke forumet som en arena for egen selvhevdelse og nedrakking av andre, helt uavhengig av hvilket tema man til enhver tid måtte krangle om, forsurer miljøet og preger hele forumet. Nå har jeg dessverre ingen tro på at oppfordringene hverken fra redaksjonen eller brukere vil gi noe utslag. Der andre ville beklaget at man har gått over streken, svarer nettkrigerne med å gå rett inn i offerrollen og rette nye anklager og angrep mot andre brukere eller redaksjonen. For ordens skyld: Jeg har ikke involvert meg i "klimatråden", har ikke varslet hverken om den eller andre tråder, heller ikke har jeg bedt om sletting eller utestengelser. Jeg har bare et håp om at folk skal være litt greie med hverandre på forumet. Som Kristoffer skrev, er det fryktelig enkelt å forstå.
|
|
|
08/05/2019 06:49
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Da burde man virkelig kunne forvente at det utvises litt mer toleranse og vanlig høflighet de få gangene det skjer Hvorfor? Når noen i så stor grad er villig til uttrykke seg nedsettende og hånlig for meningsmotstandere som f.eks du og Sepeda (nei, det er ikke spesielt formildende at ikke brukernavn ramses opp direkte), ser jeg ingen grunn til å ikke la mine meninger flyte like fritt. Jeg har jo ingen behov eller ønsker for at dere skal vise aksept for min adferd. Alle bør utvise et minimum av respekt for alle, generelle betraktninger er definitivt bedre enn å gå direkte på navngitte personer og jeg har ikke startet den respektløse tonen i de disputtene vi har hatt. Måten det gjøres på er også sentral, jeg sa ikke noe på den første kommentaren din til Sepeda, for den kan man unnskylde med litt triggerhappy flåkjeft. Men når du følger det opp med latterliggjøring i senere innlegg er du over i ondsinnet systematisk mobbing.
Redigert av Torshov-Simen; 08/05/2019 06:59.
|
|
|
08/05/2019 07:00
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Moralister irriterer meg . Hva kjennetegner en moralist for deg? Du slenger om deg med begrepet slik andre krever dokumentasjon, men jeg får ikke helt fatt på sammenhengen og hva du egentlig legger i begrepet.
Anonym5
|
|
|
08/05/2019 07:01
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
For ordens skyld: Jeg har ikke involvert meg i "klimatråden" Men har du lese den?
|
|
|
08/05/2019 07:19
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Men når du følger det opp med latterliggjøring i senere innlegg er du over i ondsinnet systematisk mobbing. La oss si det sånn at vi ser forskjellig på det Åpenbart. Jeg har da aldri oppsøkt Sepeda i diskusjon, det er uten unntak han som oppsøker tråder for fortelle hvor svekkede sjelsevner vi som diskuterer har.
I denne diskusjonen som vi nå forholder oss til har ikke Sepeda oppsøkt deg personlig, det har derimot du gjort med ham. Jeg har også deltatt i klimatråden og kunne således like lett ha følt meg truffet av den generelle karakteristikken Sepeda ga av deltakerne der.
Redigert av Torshov-Simen; 08/05/2019 07:26.
|
|
|
|
|