Men for å prøve å slenge tråd tilbake til tema: Har oppdaget en solid flenge i mine Panaracer Gravelking 28mm, men ingen punktering enda. Verdt å forsøke å tette med lim e.l.? Mistenker det lever på lånt tid nå (det ser ut som jeg har truffet glasskår)
FLO Wheels nevnte i en artikkel eller blog post jeg en gang leste, at i deres testing, så viste GP4000 seg å være i en helt annen klasse en konkurrentene hva gjaldt aero, uten at de klarte å forstå / forklare hvorfor.
Nå er ikke jeg god i tysk og orker ikke oversette, men hva testet de dekkene på? Er det ett utvalg av mange ulike felger? Hvis nei, er ikke dette ting som vil være såpass følsomt at om eksempelvis felgbredden endres bittelitt, eller overgangen mellom felg og dekk ("clincher-kanten") endres bittelitt (altså en annen felg), så risikerer man å få ett helt annet resultat?
Uansett, så er vel dette målt på en eller flere felger. Når man da måler aerodynamisk drag, så måler man ikke dekkets aerodynamiske drag, man måler "pakka" sin aerodynamiske drag (felg+hjul).
Att Dekk-X gir bedre resultat enn Dekk-Y på hjul-Z, betyr ikke automatisk at det trenger være slik om man endrer Hjul-Z til Hjul-Æ.
Ville ihvertfall likt å se mer tester som gir tilsvarende resultat før jeg ville bekymret meg stort, med mindre man er en av de heldige som tilfeldigvis bruker akkurat disse lightweight-hjulene.
Flere ting som fortjener å bli omtalt på forumet fra siste (rikholdige og stilsikre) nummer, men må dessverre begynne med en beklagelse på vegne av Schwalbe:
Under "Dekkdrops" bringes nyheten om at (b)landeveisdekket G-One Speed kommer i tanwall/skinwall. Det heter "Endelig har det slangeløse superdekket G-One Speed fra Schwalbe kommet med dette utseendet. Dekket er lettrullende, punkteringssikkert og vanvittig slitesterkt (...) Gå for dekkbredde 30 mm, da tåler dekket absolutt alt."
Men dessverre: I likhet med andre Schwalbe-dekk med tanwall/skinwall (Schwalbe kaller det Classic-Skin Farbe), finner vi ikke den helstøpte gummitypen MicroSkin TLR, men Lite Sistnevnte er ikke egnet for slangeløst oppsett. Og dessuten kommer dekket med de nostalgiske sideveggene kun i 27,5 x 2,0".
Eller jeg tar feil og Landevei har plukket opp noe som jeg ikke har registrert sluppet fra Schwalbe. I så tilfelle: Hurra!
Jeg har erfaring med "alle" forhandlerne i hele Tyskland tror jeg kan anbefale både r2 (der er jeg stamkunde) og Bike-discount. Sistnevnte har jeg lite erfaring med, men det jeg har har vært bra.
Bestilte dekk hos Bike-discount i påska nå. Gikk for 28mm vanlige clinchers som var på lager nå. Bytter de trolig ut med TLR versjonen senere i sommer.
Og siden dette er en dekkønsketråd så er mitt dekkønske for 2019 at Corsa TLR Graphene 2.0 også kommer i 30mm og/eller 32mm.
Er det noen som har erfaringer med det billige dekket Continental Ultra Sport II i 25mm? 169kr var jo billig og raceren til kona trenger nye etter rift i sideveggen.
Jeg har de på bysykkelen. Kjipe og ufølsomme møkkadekk synes jeg (men noe av det kjipe inntrykket kan komme av at det er Shimano R500 hjul på sykkelen). Ellers så ruller de sikkert ok og jeg har punktert lite og grepet virker ok. Men de lukter vondt.
akkurat dekk synes jeg er en dårlig ting å spare penger på - de har jo enormt mye å si for hvordan sykkelen oppfører seg, og hvor trygg man føler seg i svinger. om du uansett tenker å "pimpe" sykkelen, så er det jo mye bedre anvendte penger med noen gode hjul og dekk kontra nytt gruppesett.
Ikke utsett yndlingskona di for billige dekk som lukter vondt :-) Klink til med noe du kan si "skulle ønske jeg hadde samme selv", da blir hun glad. Tror det lander et par GP 5000 Tubeless dekk og en liter guffe på Coop i kveld (har 3 sykler som venter på å få av piggdekk + ny guffe) etter kun landevei i det siste....
Redigert av EmilZipp; 29/04/201909:31.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Om dekket hadde kommet i 28 mm, hadde jeg vært fristet til å bestille et par bare for sjokkverdien
Men bare for å opprettholde nerdenivået: Så vidt jeg kan se er det her kun påført farge på sorte dekk, stemmer? Ser ikke ut som dekksidene i seg selv er gjennomgående av annet materiale med annen farge (?).
Det ryktes at en av de store produsentene er nær å lykkes med et slangeløst landeveisdekk i gjennomgående tan wall (minn meg på norsk betegnelse!), men så vidt jeg vet er status fortsatt som beskrevet av for eksempel Academy Bikeworks, med 30 mm som smaleste slangeløse dekk med tan wall.
Hey! Hvorfor vil du unngå nevnte conti dekk? Har ikke fulgt hele tråden, er det noen dårlige erfaringer?
Nei, nei. Det er helt sikkert glimrende dekk. Men Conti er min bestefiende. Det er personlig.
Etter det jeg har hørt stammer denne holdningen ovenfor de tyske dekkene fra en gang under leirskolen i hans spede ungdom da han ble avvist på dans av ei jente som hadde en onkel med tyske aner.