Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 11 1 2 3 4 5 6 10 11

Cannondale Topstone

Re: Cannondale Topstone [Re: eladc] #2508431 08/09/2018 14:07
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline OP
Anonym22
OP Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Jeg mener 105-varianten er det beste valget her. Ikke sikkert det er en veldig kjip alusykkel. Husk at Cannondale også har det som av de fleste regnes som den beste alu-landeveissykkelen: Caad12. Jeg har en slik og jeg skal love at den er responsiv. Det er mindre vibrasjonsdemping som er svakheten - det veies lett opp med litt mer dekkvolum, som jo Topstone kommer med. Men det er en viss fare for at Topstone ikke føles lett og responsiv. Kanskje du bare skal kjøpe deg en litt rimeligere karbonsykkel til vinterpendling? Som den rimeligste Canyon Grail. Det er jo bare Topstone Sora som er billigsykkel, de andre er egentlig ganske dyre alusykler - men ikke med 30 % Antonbonus da.

Det er ikke karbonramma, som er største problemet på vinterføret. Problemet er at en veldig fin og dyr sykkel har mange dyre komponenter, og jo fortere flere av de blir slitt, jo dyrere blir det å skifte ut. Det største problemet er nok mest at det blir en del mer utskifting av slitedeler på våren for å få sykkelen fresh i følelsen igjen. Vaiere, kranklager, fett og kjede koster knapt 500 kroner tilsammen. Men så kan man regne med at etter et par sesonger kanskje hjul eller drivverk eller kalipere må skiftes før man ellers ville trengt. Mer timer til mekkearbeid blir det helt sikkert av slikt. Det er ikke sikkert det er billigere med egen vintersykkel hvis man kjøper den ny til over kr 10 000. Mange av oss bruker gjerne en eldre sykkel som man knapt kan selge for en tusenlapp som man kjører til vrak i 2-3 vintersesonger på tampen av dens livsløp.

Tror nok mange vet hvordan Anton bonus fungerer. (Men noen tror at når de har medlemspris stående på nett at det også bare er bonus. Det er det ikke, det er vanlig tilbudspris alle får hvis de sier ja til å melde seg inn i Anton club.) På Topstone vil man ha valget mellom 15 % forhåndsbestillingsrabatt. Helt vanlig rabatt og altså en lavere pris å betale. Eller så kan man betale fullpris og få 30 % bonus på "konto" man kan bruke på seinere kjøp. Såfremt man ikke kjøper noe man egentlig ikke trengte, eller bruker opp pengene kjapt fordi man føler de "brenner" på den kontoen, eller ikke har råd til å la de stå der, så er det en god deal. Jag kan fint ha bonusen stående i ett år jeg. Kr 5550 er 30 % bonus på en 105 Topstone. Det kan man bruke på hjulsett f.eks.

Redigert av anonym22; 08/09/2018 14:12.
Re: Cannondale Topstone [Re: anonym22] #2508436 08/09/2018 14:32
Registrert: Jan 2018
Innlegg: 118
E
eladc Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
E
Registrert: Jan 2018
Innlegg: 118


Sitat: anonymous22
Tror nok mange vet hvordan Anton bonus fungerer. (Men noen tror at når de har medlemspris stående på nett at det også bare er bonus. Det er det ikke, det er vanlig tilbudspris alle får hvis de sier ja til å melde seg inn i Anton club.) På Topstone vil man ha valget mellom 15 % forhåndsbestillingsrabatt. Helt vanlig rabatt og altså en lavere pris å betale. Eller så kan man betale fullpris og få 30 % bonus på "konto" man kan bruke på seinere kjøp. Såfremt man ikke kjøper noe man egentlig ikke trengte, eller bruker opp pengene kjapt fordi man føler de "brenner" på den kontoen, eller ikke har råd til å la de stå der, så er det en god deal. Jag kan fint ha bonusen stående i ett år jeg. Kr 5550 er 30 % bonus på en 105 Topstone. Det kan man bruke på hjulsett f.eks.


Poenget mitt er vel heller at 30% bonus ikke betyr 30% avslag om man bruker bonusen på en vare til fullpris. Da ender man gjerne opp med 15% på begge varene totalt sett, noe man fint kunne klart i andre butikker med forkjøpsrabatt og/eller rabatt fordi man er fast kunde.

Re: Cannondale Topstone [Re: eladc] #2508437 08/09/2018 14:37
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline OP
Anonym22
OP Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Sånn ja! Ja, det er veldig godt poeng. Som her, hvor man får 15 % forhåndsbestillingsrabatt på sykkelen og antakelig lett får prutet seg til minst 15 % rabatt på et hjulsett de bestiller for deg. (Men samme pruterabatten vil man få selv om man betaler med bonus.)

Det er en grunn til at jeg som har handlet ganske mye hos Anton (bl.a. to Cannondalesykler), så å si aldri har handlet til fullpris og fått bonus, men benytter meg av andre tilbud der i stedet. Jeg har ganske høy bonus mest fordi det stammer fra gammel avtale fra Anton club var helt nytt.

Trikset her hvis man kjøper Topstone og får 30 % bonus, er jo å vente med å bruke bonusen på kr 5550 på noe som er på 30-50 % tilbud.

Re: Cannondale Topstone [Re: anonym22] #2508439 08/09/2018 15:01
Registrert: Jan 2018
Innlegg: 118
E
eladc Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
E
Registrert: Jan 2018
Innlegg: 118
Sitat: anonymous22
Sånn ja! Ja, det er veldig godt poeng. Som her, hvor man får 15 % forhåndsbestillingsrabatt på sykkelen og antakelig lett får prutet seg til minst 15 % rabatt på et hjulsett de bestiller for deg. (Men samme pruterabatten vil man få selv om man betaler med bonus.)

Det er en grunn til at jeg som har handlet ganske mye hos Anton (bl.a. to Cannondalesykler), så å si aldri har handlet til fullpris og fått bonus, men benytter meg av andre tilbud der i stedet. Jeg har ganske høy bonus mest fordi det stammer fra gammel avtale fra Anton club var helt nytt.

Trikset her hvis man kjøper Topstone og får 30 % bonus, er jo å vente med å bruke bonusen på kr 5550 på noe som er på 30-50 % tilbud.


Jepp, akkurat det jeg ville fram til. Folk lar seg fort blende av "30% bonus". Men den må brukes smart. Hvis ikke kan man like gjerne handle et annet sted . I tillegg har AntonS kronisk høyere priser på det meste av klær, sekker, tilbehør ++ Men jeg er fornøyd med min lokale butikk og får fantastisk god service der.

Re: Cannondale Topstone [Re: eladc] #2508466 08/09/2018 18:38
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821
P
Paulus Offline
Besatt
Offline
Besatt
P
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 3,821
Tror ikke du skal være redd for lett og responsiv. Grand fondo sa vel at aluversjonen av endurace føltes mer responsiv enn karbonfiberversjonen. Ikke samme sykkel, men det er vel ikke noe automatikk i at karbonfiber er mye bedre enn alu. Ofte er det vel bare tre-fire hundre gram i forskjell på ei alu og karbonramme. Klatrer du mye så kan du sikkert merke forskjellen.

Re: Cannondale Topstone [Re: anonym22] #2508477 08/09/2018 19:21
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 641
o-five Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 641
Nydelig flaskegrønn Sora bestilt på Sykkeldelisk i dag. Levering desember-ish. Vi var såpass usikre på størrelse at han la inn både L og XL.
De fikk inn en L nå i september slik at den kan prøvesittes og da kansellere en av to ordre. Kreativ og bra kundeservice!

Kjøpte samtidig de TRP Hy/rd kalipperne etter tips fra Sepeda. Nytt hjulsett kommer nok også på etterhvert.
Takk til gravende gravelists for all nyttig info i prosessen, blir gøy å ligge i bukken og mate grus:)

PS. Fikk faktisk 20% på sykkelen (ikke 15)


Surfin' the turf
Re: Cannondale Topstone [Re: o-five] #2508487 08/09/2018 19:52
Registrert: Jan 2018
Innlegg: 118
E
eladc Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
E
Registrert: Jan 2018
Innlegg: 118
Sitat: o-five
PS. Fikk faktisk 20% på sykkelen (ikke 15)


Hmm.... Visste ikke at prosentene under markedsdagen også gjaldt bestilling av 2019-syklene. Burde jeg kanskje ha spurt de om litt før, jaja

Re: Cannondale Topstone [Re: anonym22] #2508670 09/09/2018 18:32
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 641
o-five Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 641
Med TRP Hy/rd ettermontert på sykkelen, er det da slik at jeg må/bør bytte bremsestrømper? Ser at det snakkes om kompresjonsløse strømper.
I så fall hvilke og hvor i Oslo/på nett?


Surfin' the turf
Re: Cannondale Topstone [Re: o-five] #2508679 09/09/2018 19:24
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,076
Elmersen Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Sep 2015
Innlegg: 1,076
Jeg kjøpte de på nett, jagwire. Om det hjalp vet jeg ikke. Er blitt fornøyd med de bremsene etterhvert, men har krevd en del mekking. Endte med å bestille en ny "bremsearm" (eller hva det heter på norsk) for å få litt kortere vandring på bremsehendelen. Har shimano 5600, kan oppleves annerledes på andre. Hvis du ikke får til setupen på disse umiddelbart, finnes det masse triks på nettet.

Re: Cannondale Topstone [Re: anonym22] #2508715 09/09/2018 21:07
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 1,826
S
sun flyer Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
S
Registrert: Aug 2010
Innlegg: 1,826
Har hatt trp hy/rd på en sykkel. De er kjempefine. Armen kan få problemer med å returnere og begynne å subbe hvis man slurver med rengjøring om vinteren (som jeg gjorde). Men når jeg kjøper topstone med sora vil jeg bruke de orginale bremsene en periode for å se om jeg blir fornøyd. Det er jo herlig med bremser som ikke trenger luftesett.

Re: Cannondale Topstone [Re: anonym22] #2509115 11/09/2018 08:01
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 641
o-five Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 641
Ok, da vil jeg prøve originale strømper først.

Sykkelen er betalt og man skulle tro alt var greit. Sånn er det jo HELDIGVIS ikke;

Dekkpakke...hva skal jeg ha? Synes tan er tøft og går nok for tubeless. Sora er oppgitt med u-tubeless felger (Maddux cx 2.0),
men virker som de kan fungere med tape likevel. Noen kommentarer på dette?

Volum? Er det bare å makse, 42-45 fremme og 40-42 bak for eksempel. Tenker da på +/- fart/komfort/grep. Er ikke ute er rekorder, men iom at det blir mye asfalt, prioriteres nok lite/raskt mønster.

G-one blir nevnt, men finnes ikke i tan. WTB ser ok ut, men det som kanskje frister mest er Panaracer Gravel king. Erfaringer (og butikk) tas imot med takk!
Finner lite slicks ca 40c i tan btw.


Surfin' the turf
Re: Cannondale Topstone [Re: o-five] #2509125 11/09/2018 08:34
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline OP
Anonym22
OP Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Sitat: sun flyer
Men når jeg kjøper topstone med sora vil jeg bruke de orginale bremsene en periode for å se om jeg blir fornøyd. Det er jo herlig med bremser som ikke trenger luftesett.

Problemet er jo - i likhet med felgbremser og gir - at man kan få problemer med at vaier fryser. Hvis man er litt forsiktig med spylinga og har sykkelen innendørs sånn at den både får tørket seg og heller ikke fryser til, så blir det ikke så lett et problem. Og WD-40 kan hjelpe i krise, men det er no skikkelig griseri. Hvis man får problemer med hydrauliske i form av sprukne pakninger (salt, vann, pluss og minus om hverandre) og følgende lekkasjer eller stempler som kiler seg, har man iallfall et større problem. Så jeg er enig i at mekaniske faktisk kan fungere bra (med jevnlig etterjustering) til vinterpendling. Så når det først står på sykkelen, hvorfor ikke gjøre seg sine egne erfaringer? (Jeg har vintersyklet siden barneskolen og trommelbrems og det er utrolig mange problemer som nevnes på dette forumet jeg aldri har hatt, så jeg synes det er fint å gjøre meg egne erfaringer.)

Uansett bremsetype er det mest avgjørende for vellykket vintersykling for oss som bor der det er både minus og plussgrader i skjønn forening, hypping spyling og oppbevaring innendørs.

Sitat: o-five

Dekkpakke...hva skal jeg ha? (...) Sora er oppgitt med u-tubeless felger (Maddux cx 2.0),
men virker som de kan fungere med tape likevel. Noen kommentarer på dette? (...)

Volum? Er det bare å makse, 42-45 fremme og 40-42 bak for eksempel. (...)

G-one blir nevnt, men finnes ikke i tan.


Ghettotubeless på landevei hadde jeg ikke giddi. Ett tapelag i stedet for to på tubelesslandeveisfelger er nok feilmargin til at dekket blåser rett av felgen.

Skal du bruke sykkelen på grusveiene i Marka? Og da også på de mer rufsete som i Movannområdet? Hvis det blir 90 % asfalt, ville jeg gått for godt volum og lettrullende dekk. Som f.eks. G-One Allround i 38/40 mm (de finnes i classic skin, da ikke tubeless, men hvis du skal ha slange er jo det bare bra). Mange andre liknende dekk å få.

Re: Cannondale Topstone [Re: anonym22] #2509181 11/09/2018 10:46
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 641
o-five Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 641
Helt sikkert riktig at ghettotubeless er risikabelt på 28mm landeveissykling med enormt trykk, men blir det like problematisk med 45mm og 30 psi? Gidder jo ikke prøve dette hvis feilmarginen blir for stor.

Men da forstår jeg at mye volum stort sett er positivt og ser derfor etter 40-45mm.


Surfin' the turf
Re: Cannondale Topstone [Re: o-five] #2509185 11/09/2018 10:56
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline OP
Anonym22
OP Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Grailen min kom med tubeless readyfelger fra DT Swiss. De var ferdigtapet. Sikkert en runde, men siden DT ofte leverer klart og ferdig tenkte jeg å å prøve uten å tape en runde til. Siden de poppet lett opp og var 99 % tette uten guffe, gikk jeg videre. Etter guffepåfyll og risting og ligging, alt fint. Så satt jeg de på sykkelen (i stativet) og når jeg spant hjulet rundt og trykket inn bremsen (for å sjekke bremsene) sa det poff og guffespruten stod. Dette var med høyere trykk enn aktuelt å sykle på, siden alle slangeløstoppsett bør ha høyere trykk under/etter oppsettet, men ikke mer enn max for G-One Bite 40 mm: dvs. ca. 65-70 psi.

Det er ikke utenkelig at dette dekket ikke er helt 100 % i sideveggen, det er vært en del klager på G-One i kombo med enkelte felger på dette punktet på internettet. Men de har nå funka fint milevis etterpå med en runde til med tape (håper jeg ikke jinxer det nå da, og blir stående i plaskregn ved Gjerdingen i mørket i kveld - noen som kan sende pm om de vet om nøkkel til den etatshytta ved dammen ligger ute en plass? ICON_WINK ).

Så med ikke-tubelessfelger....

Re: Cannondale Topstone [Re: anonym22] #2509195 11/09/2018 11:26
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 480
N
nordfonn Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
N
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 480
Sitat: anonymous22
Grailen min kom med tubeless readyfelger fra DT Swiss. De var ferdigtapet.

Kanskje ett dumt spørsmål, men hva annet enn at de er ferdigtapet er det som gjør at de hjulene er tubeless ready?

Re: Cannondale Topstone [Re: nordfonn] #2509207 11/09/2018 12:02
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline OP
Anonym22
OP Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Tubeless ready-felger er langtfra alltid levert ferdigtapet. F.eks. DT Swiss og Stans som står på ferdigsykler er ofte ferdigtapet (med da bare ett lag, som er nok til terreng, men ett for lite på landevei). Felger kjøpt løst er sjeldent (eller aldri?) ferdigtapet selv fra disse fabrikantene - men ventiler og nok tape pleier å følge med.

Tubeless ready-felger har annen konstruksjon, særlig i felgkantene, men også i form og tolerenser som gjør at dekket sitter tett på felgen. Og som gjør det ganske mye hardere å få på dekka, ofte kan 90 % av tiden jobben med å sette opp tar, være å få dekket på felgen. Men det blir enda vanskeligere hvis man bruker slange på samme tubeless dekk/felg-kombo.

Re: Cannondale Topstone [Re: anonym22] #2509790 13/09/2018 11:01
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
HAHA, Claes Henrik (Sykkel) har greid å snoke til seg en blå Topstone 105. Den rekker akkurat frem til en gjeng skal på grusrally neste uke. Gleder meg til å kikke på den :-) Tror jeg heller mot 105 fremfor Apex.


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Cannondale Topstone [Re: EmilZipp] #2509805 13/09/2018 11:37
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 641
o-five Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 641
Sitat: EmilZipp
Tror jeg heller mot 105 fremfor Apex.


Har også en følelse av 2x er mer fornuftig hvis det ikke er eventyr som står på menyen daglig. Tett giring og ledig kapasitet på venstrehånden (ikke senkepinne) trumfer kulhet.
Det sier hvertfall han som venter på Sora (2x) ICON_WINK


Surfin' the turf
Re: Cannondale Topstone [Re: anonym22] #2509813 13/09/2018 11:53
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 56
R
RuneStrandli Offline
Medlem
Offline
Medlem
R
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 56
Madux CX 2.0 er da tubeless felger er de ikke? Jeg kjører iallfall tubeless med G-One på disse.

Gjorde ikke annet enn å bytte ventiler og fylle guffe.

Har kjørt et år uten problemer.

Re: Cannondale Topstone [Re: RuneStrandli] #2509825 13/09/2018 12:23
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline OP
Anonym22
OP Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Hvis det er akkurat samme felger, så høres jo det mulig ut. Kanskje Cannondale har vært litt upresise i meldinger?

Re: Cannondale Topstone [Re: o-five] #2509882 13/09/2018 16:56
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Sepeda Offline
Marka-speider
Offline
Marka-speider
Registrert: Nov 2014
Innlegg: 12,979
Må ta alle forbehold, men om det er samme Formula/Jalco/Maddux CX 2.0 som Cannondale har brukt på bl.a. SuperX, ser jeg at disse i tester faktisk omtales som egnet for slangeløst oppsett. Men dette er OEM-felger som muligens kommer i flere versjoner.

WTB Nano med kanttråd, som er originalt på sykkelen, er så vidt jeg vet ikke slangeløse.

Re: Cannondale Topstone [Re: anonym22] #2510146 14/09/2018 12:34
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 56
R
RuneStrandli Offline
Medlem
Offline
Medlem
R
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 56
Jeg har de som sitter på CaadX Apex 1 fra i fjor, kjører som sagt slangeløst på disse.

Re: Cannondale Topstone [Re: anonym22] #2511890 22/09/2018 10:50
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
2x11 i svart er bestilt. Får den satt opp slangeløst med Cannondale Save pinne og har et bittelitt lettere Cannondale styre/stem liggende som også skal med. Ingen lettvekter uansett.


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Cannondale Topstone [Re: EmilZipp] #2511895 22/09/2018 11:57
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 641
o-five Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 641
Sitat: EmilZipp
2x11 i svart er bestilt. Får den satt opp slangeløst med Cannondale Save pinne og har et bittelitt lettere Cannondale styre/stem liggende som også skal med. Ingen lettvekter uansett.


Godt valg! Prøvesatt den i XL på Sykkeldelisk nylig. Stoor sykkel og jeg strøk den av bestilling og gikk for L. Ser ut til at 45c kan gå akkurat både foran og bak.

Finner kun en nyere test av sykkelen:

https://www.google.no/amp/s/www.bicyclin...el-bike-review/


Surfin' the turf
Re: Cannondale Topstone [Re: anonym22] #2513615 01/10/2018 12:06
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 33
A
anonym2 Offline
Fersking
Offline
Fersking
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 33
Jeg lurer på noe angående dekk. Den kommer jo med 700x40c, og sånn jeg forstår det vil både 42c og kanskje litt mer passe.

Samtidig har jeg lest at 650b, f.eks. i størrelse 47c, antageligvis ikke vil være optimalt fordi kranklageret da blir for lavt. Så sykler som også skal kunne bruke 650b bør ha mindre "bottom bracket drop", slik jeg har forstått det.

Spørsmålet er da: Betyr dette at man ikke kan/bør bruke noe mindre enn 700x40c? Hva om man vil sette på noen slicks i størrelse 32c, 35c, 38c?

Re: Cannondale Topstone [Re: anonym2] #2513618 01/10/2018 12:13
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
A
anonym22 Offline OP
Anonym22
OP Offline
Anonym22
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
Du må ned på 23 mm for å nærme deg omkretsen til 650bx47mm:
http://www.bikecalc.com/wheel_size_math

Så 700c x 30/32 o.l. går nok fint.

Re: Cannondale Topstone [Re: anonym22] #2513717 01/10/2018 19:14
Registrert: Mar 2018
Innlegg: 862
123nils Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Mar 2018
Innlegg: 862
Denne ser jo ganske snasen ut.... og virker jo som flere her liker den (skumma kjapt over postene her) tenkr da med 105-oppsett

Hadde CAADX 2018 i kikkerten... (litt fordi den er lik i fargen som Synapsen min.... selvsagt ikke et argument for å kjøpe)

Men denne er vel mer komfort-rettet en CAADen... (mener jeg jeg så i en post)
Og denne kam jo ha 40-dekk... det går ikke på CAADen, et stort pluss.






Redigert av 123nils; 01/10/2018 19:26.
Re: Cannondale Topstone [Re: anonym22] #2513726 01/10/2018 19:52
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 33
A
anonym2 Offline
Fersking
Offline
Fersking
A
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 33
Sitat: anonymous22
Du må ned på 23 mm for å nærme deg omkretsen til 650bx47mm:
http://www.bikecalc.com/wheel_size_math

Så 700c x 30/32 o.l. går nok fint.


Takk for godt svar! Den oversikten var nyttig.

Re: Cannondale Topstone [Re: 123nils] #2513761 02/10/2018 06:06
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
E
Registrert: Aug 2014
Innlegg: 5,654
Sitat: 123nils
litt fordi den er lik i fargen som Synapsen min.... selvsagt ikke et argument for å kjøpe


Joda, farge er et godt argument. Jeg har en lilla Cannondale Habit og en lilla Caad12. Sykkelpusher'n min sendte meg bilde av den nye 2019 CAADX Ultegra for en stund siden og det rykket litt i noen muskler, smashing i lilla den også. Men X modellene blir nok litt mer urolige på langtur enn en Topstone. Jeg synes forresten CAAD12 er flott på grus, kombinasjon av save setepinne og 28 mm slangeløse dekk gir god komfort.


Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Cannondale Topstone [Re: EmilZipp] #2513873 02/10/2018 10:34
Registrert: Mar 2018
Innlegg: 862
123nils Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Mar 2018
Innlegg: 862
Sitat: EmilZipp
Sitat: 123nils
litt fordi den er lik i fargen som Synapsen min.... selvsagt ikke et argument for å kjøpe


Joda, farge er et godt argument. Jeg har en lilla Cannondale Habit og en lilla Caad12. Sykkelpusher'n min sendte meg bilde av den nye 2019 CAADX Ultegra for en stund siden og det rykket litt i noen muskler, smashing i lilla den også. Men X modellene blir nok litt mer urolige på langtur enn en Topstone. Jeg synes forresten CAAD12 er flott på grus, kombinasjon av save setepinne og 28 mm slangeløse dekk gir god komfort.


Urolig? Hva legger du i det?
Tenker jo noen turer på 10-15 mil....

Men ønsker 40-dekk. Føles "safere" enn 35... i hvert fall mer comfort på kjærreveier og trillestier.

Side 4 av 11 1 2 3 4 5 6 10 11

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå