Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kudos til Norrøna

Kudos til Norrøna #2057417 02/02/2016 11:51
tron Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jeg har mange ganger uttalt meg kritisk til prisene som Norrøna setter på endel av plaggene sine, og at kvaliteten ikke alltid står i stil. Men nå skal de få litt kudos i stedet:

Jeg benyttet meg av Norrønas reparasjonskampanje og leverte inn to jakker. På den ene, en Bitihorn Dri1, hadde membranet sluppet fra ytterstoffet i nakken, og beskjeden var at den ikke kunne repareres. Den ble sendt i retur med beskjed om at den var produsert i 2009, og at de antok at den ikke var innenfor 5-årsgarantien. Men at jeg kunne sende kvittering hvis den var kjøpt senere.

Vel, da må jeg vel kaste den, tenkte jeg, men siden dette var en jakke som jeg fikk ny av Norrøna i 2011 pga samme problemet, svarte jeg på mailen og redegjorde for dette. Jeg skrev at jeg husker tidspunktet veldig godt, siden jeg oppdaget feilen mens jeg satt på sykehuset og ventet på at sønnen min skulle bli født.

Etter et par timer fikk jeg svar at det var godt nok bevis, og at de dermed godkjenner det som en reklamasjon. Ny jakke på vei, og jeg ble plutselig en usedvanlig godt fornøyd kunde :-)

Ja, og den andre jakken, en Lofoten Goretex/Primaloft, syr de nye mansjetter på, reparerer et par mindre hull og skifter glidelås på - helt gratis!

Re: Kudos til Norrøna [Re: tron] #2057435 02/02/2016 12:45
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Det er fin service.

God service på reperasjoner og reklamasjon er kalkulert inn når produksjonen ble flyttet til Kina. Selv hadde jeg foretrukket at plaggene faktisk tålte og holdt litt til å begynne med.

Re: Kudos til Norrøna [Re: tron] #2057445 02/02/2016 13:08
voldemort Offline
Vinkelskriver
Vinkelskriver
Kudos til Norrøna. Det er alltid kjekt å kunne lese på slike fora om bedrifter som fortjener ris eller ros.

Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
Re: Kudos til Norrøna [Re: tron] #2057503 02/02/2016 15:25
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Jeg har et lass med Norrøna-klær for både ski og sykkel. I tillegg til at jeg liker design (både bruks- og utseendemessig) er reklamasjon og reparasjon en av grunnene til at jeg er villig til å betale en Premium pris.
Jeg har hatt en del klær inne til reparasjon og det har alltid vært en positiv opplevelse. Bare det at de har en lokal systue (for oss i Oslo, i hvert fall) som gjør at jeg har plaggene raskt tilbake i omløp er ekstremt positivt.

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Kudos til Norrøna [Re: tron] #2057518 02/02/2016 17:30
I
Initium Offline
Avhengig
Avhengig
I
Kudos fra meg også, tenk at noen i 2016 faktisk tenker at det går an å utbedre noe som helst.....

Jeg tok meg friheten å sende følgende sommeren 2014 til produsenten STORMBERG , da de ønsker som de fleste andre å selge ting & tang til en aktiv familie:
hei
vi er en familie på 4, som tidvis er ganske store konsumenter av sports og fritidstøy.
Vi er, i alle fall ifølge oss selv, over snittet opptatt av miljø, rettferdig og etisk handel osv. Vi kjører elbil, sorterer avfall, flyr så lite som mulig, fyrer huset vårt med bioenergi og forsøker i den grad det er mulig å gjøre ansvarlige valg. Dette er ikke lett, da sammenhenger ofte er kompliserte, og det kan være vanskelig å se helheten i samfunnet.
Derfor setter vi veldig pris på Stormbergs engasjement, og ikke minst tydelige profil på disse områdene. Ideen om at en betydelig aktør skal vise samfunnsansvar utover å skrive noen pene ord, tiltaler oss.

Vi er også ekstremt opptatt av kvalitet, fordi vi mener kvalitet på produkter, altså at de varer over tid og ikke går i stykker, er et av de viktigste bidragene VÅRE til et bedre miljø, mindre forsøpling og generelt mindre forbruk. Og dette er der vi mener Stormberg bommer litt på sin strategi. Dere har en ekstremt stor kolleksjon, og vi føler det på ingen måte sånn at produktene ikke er verdt sin pris, men vi opplever ganske ofte at produktene deres oppleves som litt ..."billige". Vi kunne ønske oss bedre kvalitet på en del områder. Og er selvsagt villig til å betale for dette.

I dag velger vi ofte produsenter som Bergans, HellyHansen, PeakPerformance og Norrøna framfor Stormberg når vi skal velge tekstilprodukter, da vi føler disse har bedre kvalitet i layout, stoff/tekstiler/tekniske fiber, maljer, glidelåser mv. Passformen er bedre og produktene framstår som mer " eksklusive". Vi er selvsagt innforstått med at disse produktene er i en annen prisklasse enn Stormberg også, men vi skulle ønske at Stormberg kunne strekke seg mot dette segmentet, da deres syn på verden rundt tiltaler oss som kunder. Kanskje en "Stormberg-PRO" kolleksjon kunne være noe for kunder som ønsker ... litt ekstra ?

Som dere kanskje forstår er dette et forsøk på et konstruktivt innspill, vi har selvsagt ikke forsøkt ALLE deres produkter, og uttaler oss jo om de vi har prøvd / vurdert å kjøpe.
F.eks har vi noen VARIG fleecegensere og fleecejakker til hele familien, som virker nesten uslitelige, som har fin passform og er ganske rimelige i innkjøp på toppen. Dere hadde også en kolleksjon sko for noen år tilbake, med EKSTREM god kvalitet for en hyggelig pris. Disse er sårt savnet.

Vi håper våre innspill er noe dere vil ta med dere i arbeidet videre.

Mvh
Espen & Mona

Hvis ingen bryr seg, hvorfor skal egentlig produsentene gjøre det ?

Re: Kudos til Norrøna [Re: tron] #2057548 02/02/2016 19:14
U
universalis Offline
Ringrev
Ringrev
U
Kudos til deg, Initium. Mye av det du skriver kjenner jeg meg igjen i, og deler mye av tankegodset.

Jeg lurer bare på om du fikk noe svar fra Stormberg?

Div. sportsremedier ...
Re: Kudos til Norrøna [Re: tron] #2057552 02/02/2016 19:24
I
Initium Offline
Avhengig
Avhengig
I
jada, jeg fikk svar ganske radig:

Takk for innspill, disse er vidersendt vår produktansvarlig.

Turhilsen fra
Stormberg

Mulig jeg er litt streng, men leste det vel på omtrent dette viset:

Dra til helvete, vi blåser i hva du mener...

Vi har ikke lengre Stormberg på lista over aktuelle leverandører. Selv bruker jeg utelukkende Bergans, noe ispedd Norrøna. Jeg liker Norrøna godt, men er litt for stutt-tjukk til at passformen blir noe særlig. Det er dog min feil, ikke Norrønas. Bukser og shortser sitter dog veldig fint på meg, så det bruker jeg tom på kontoret.
Til kontorstilpolitiets store glede... bigsmile

Re: Kudos til Norrøna [Re: anonym22] #2057553 02/02/2016 19:31
chili Online
Ivrig
Ivrig
Sitat: anonymous22
Det er fin service.

God service på reperasjoner og reklamasjon er kalkulert inn når produksjonen ble flyttet til Kina. Selv hadde jeg foretrukket at plaggene faktisk tålte og holdt litt til å begynne med.

Enig. Servicetilbudet deres er kjempebra, men kvaliteten på plaggene deres tilsier at det også er høyest nødvendig.
Ila de siste årene har jeg gått over til andre merker i samme bruks- og prissegment, og har aldri hatt noe å klage på. Mens med Norrøna er jeg innom med reklamasjoner rett som det er.
Summa sumarium er det helt uaktuelt å bruke de klærne på turer der det er helt essensielt at klær og utstyr fungerer. Da har jeg nok av andre klær jeg vet jeg kan stole på! Det er litt balle å stå i vinterfjellet med løse glidelåser, sømmer som går opp, og skall som delaminerer seg.
Men for all del, de har mye fint og mye som også tåler litt, spesielt blant de litt eldre produktene.

MEN! Det tilbudet er helt fantastisk å ha i de tilfellene man selv klarer å ødelegge noe. Utrolig bra å kunne få reparert flenger etc skikkelig etter uhell, den muligheten skulle jeg gjerne hatt fra andre produsenter!

Redigert av chili; 02/02/2016 19:35.

NOTS – Vern om terrengsykling
Re: Kudos til Norrøna [Re: tron] #2063562 23/02/2016 11:22
A
AndreasLie Offline
Avhengig
Avhengig
A
Må slenge inn en god dose kudos til Norrøna jeg også. Under litt super nice pudderkjøring i gummiskogen i helga revnet skritte på Røldal buksa mi fra 2012. Fikk lappet den der og da med gaffa og dro innom butikken på Strømmen igår. Ble veldig godt mottatt og butikksjefen selv tok med seg buksa inn idag for sying. Nå kom det mail om at den er klar og jeg kan hente den idag klokka 15. Jeg er ganske fan av Norrøna sine produkter og når man får sånn service så er de verdt prisen.

Kvalitet opp mot andre merker så synes jeg Norrøna er bra, det jeg har har tålt mye og har tilgode å ødelegge et plagg. Sweet jakka feks revna ved første møte med et tre. Det supre her var at hos Norrøna fikk jeg gratis lappesett jeg kunne bruke på Sweet jakka!

Redigert av AndreasLie; 23/02/2016 11:23.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå