Aktive tråder | Aktive innlegg | Aktive usvarte innlegg I dag | Siden i går | Denne uken
Racer Hopp til nye innlegg
Re: Er det noen som reparerer bibs? Jåddhå 12 hours siden
Fikk hull på Assos bib etter en litt brei seteveske.Gikk til nærmeste renseri/skredder. De satt på lapp inni og sydde på kryss og tvers. Har funket helt perfekt. Syntes kun om du vet om det.
6 474 Les mer
Hjul hjul hjul....... Raymond 13 hours siden
Hei,

Etter en "vårrydding" i sykkelboden er det plass til et nytt "hverdags og altmulig hjulsett". Jeg har i utgangspunktet landet på Tune TSR 35, men før jeg trykker på knappen og bestiller, tenkte jeg at det kan jo være noen her som har knallgode innspill til annet som bør sjekkes ut/vurderes.

Kriterier:
- felgbrems
- "moderne felgbredde"
- lav-medium profil (absolutt max 40)
- fortrinnsvis alu
- Aller helst sorte felgsider (ja jeg vet de vil bli grå/blanke over tid)
- budsjett: absolutt max 10k inkl mva
0 107 Les mer
Re: sykkelselskaper i trøbbel bjarnetv 13 hours siden
Dagens redningsplan for mavic involverer tydeligvis å få med seg entusiastiske fans som investorer, så om man vil eie en liten bit har man sjansen nå ICON_WINK

https://www.matosvelo.fr/index.php?...E_acCk7ifSgpxOLH6KWNwzg9vSNga2WYmaLC1HpE
25 1,283 Les mer
Salg: Deler Hopp til nye innlegg
Re: EVOC FR Trail Blackline Protektor Ryggsekk ØysteinS 13 hours siden
Hepp. Ikke solgt, enda.
1 255 Les mer
Sti Hopp til nye innlegg
Re: Sti - blokkering av KOM-spor sanouka I går 23:05
Og veldig snart kommer E-biken for fullt..........we are fucked ICON_WINK
98 4,917 Les mer
Sti Hopp til nye innlegg
Re: Stitips Halden/grensa til Oslo på sti Grubler I går 22:12
Gjennom Halden er det flere, flotte muligheter. Du har Bergstien som starter på Bokerød og er ca 30 km med smal blåsti. Litt gjengrodd, men så og si alt er greit å sykle.
Så har du Olavsleden. Litt mer brukt og enklere å sykle. Spesielt fra Aspedammen og nordover til Halden. Mye åpent terreng.
Det er også Karl XII stien. Den kan sykles helt fra Kornsjø, men er ganske teknisk de første km (nyryddet sti).
Til slutt er det Kyststien. Går gjennom mange fine områder. Er blanding av sti og vei. Denne kan man vel ta helt til Fredrikstad, men vet ikke hvordan den er nord for Halden.
Alle disse stiene er godt merket.

Det er nok å velge mellom 😊
5 391 Les mer
Re: Fox 36 float kashima 27.5 F-S 160 2018. TorjusW I går 21:08
Er denne solgt?
1 261 Les mer
Re: Birk NOTS stishorts JB. I går 20:39
Opp
1 193 Les mer
Deler Hopp til nye innlegg
Re: Dropper-post og plattform-pedaler til dama gabbar I går 20:32
Crc og wiggle er ikke med i fortollingsordningen som er innført i Norge, ergo 150-ish i gebyr I tillegg til mva
13 292 Les mer
Re: Problemer med hjul Havre I går 19:55
Vil kalle det uflaks. Men på samme måte som noen får knirkende krank grunnet dårlig produsert ramme vil dessverre noen nok få f.eks vanninntrengning i lager også. Skal ikke skje - og antar det er en reklamasjonssak hvis sykkelen ble kjøpt ny?
8 490 Les mer
Ymse Hopp til nye innlegg
Re: Treng tips for å komme igang med stisykling Kortbeint I går 19:06
På tide med litt oppdatering etter tre sesongar. Ikkje så lett å få sykla så mykje med 2 små barn og totalrenovering av rekkehus i samme periode, så framgangen blir litt deretter. Men ein del sykling har det blitt. Tør heldigvis no å sette utfor mykje meir enn eg gjorde i starten ;-) og har mykje glede i stiane rett utanfor døra. Men fort går det fortsatt ikkje... Meldte meg på eit enduroritt i fjor og endte opp på sisteplass i mastersklassen. Trur eg har satt ny rekord i kor langt bak i % det er mulig å komme uten å ha teknisk trøbbel ;-) Men er gammal nok til å bli motivert av motgang, så har planar om å stille på enduroritt igjen. Kanskje eit med explorer eller funduro-klasse.

Har fortsatt med å øve på ferdigheter som manual og bunny hop, og hatt ein lang periode med flatpedalar. Klarer no ganske konsistent å hoppe over 25 cm hindringar på flatmark. Retningstabiliteten i manual/bunny er på linje med ei full melkeku, så har litt igjen før eg bunnyhoppar over hindringar på teknisk smalsti. Føler også at eg brukar uforholdsmessig mykje krefter for lite hopp i forhold til dei som kan. Tips til utførelsen?

https://youtu.be/B36mknHiZUw

Bunny hop på flatmark er ikkje så interessant, men tenker det er også er bra for å kunne ta ekstra sats på hopp og betre kontroll i lufta. Så tilpasse bunny hoppet til satsteknikk på hopp.

https://youtu.be/JjlDC4RqSYI

Planen var å dra til Drammen og få terpa inn dette med heis og tusenvis av høgdemeter i flytløypa på kort tid. Første runde tenkte eg at dette var både brattare og hoppa større enn eg hadde trudd. På andre runde begynte det å flyte betre, men halvveis nede gjekk eg i bakken i eit skikkelig klønetryn. Passerte ein kar, funderte litt på om eg burde latt han køyre først, såg meg bak for å sjå om noko kom inn frå skrå, og kjørte inn i slak sving med støv på hardt underlag uten å vere heilt tilstede. Sykkelen vinkla feil vei, framhjulet sklei og rett i bakken med skuldra først. Brudd i kragebein og skulderblad.

Så no blir det nokre veker med kun rullesykling og bulgarsk utfall uten vekter....

Psst... Hvis nokon no vart litt forvirra no, så har eg endra navn frå Onkelski til Kortbeint.
17 6,276 Les mer
Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås Hopp til nye innlegg
Re: Er prestisjeprosjektet totalt mislykket? Jomar Henriksen I går 19:00
Handler nok om kultur. Bor opprinnelig i en by på Sunnmøre, men har nå vært et år i Trondheim.

Vestlandet har regn, men lite snø og nesten ingen bakker. Forholdene for vintersykling er altså gode. Her i Trh er det mye snø og sjukt mange lange, seige bakker, altså er forhold for vintersykling litt suboptimale

Likevel er det sjukt mange flere som sykler i Trondheim sammenlikna med i Ålesund.
86 3,198 Les mer
Re: Levetid kjeder king195 I går 18:15
Landevei/Grus:

Bytter Ultegra kjede og Ultegra kassett foran hver sesong. Ca 5000km pr. sykkel og jeg har 3 stk. Orker ikke å styre med å bytte kjeder. Tar bare begge deler når jeg først holder på.

Veldig nøye med renhold og bruker kun Smoove.
9 472 Les mer
Re: Utveksling på landevei Skogsmann I går 17:52
Gikk nylig fra 50-34 til 52-36. Angrer ikke ett sekund. Skulle gjerne hatt 53 skive til tempokjøring 🤠
42 8,100 Les mer
Kjøp og salg av ikke-sykkelrelaterte greier Hopp til nye innlegg
Twintip/ Parkski+støvler til 6-7-åring? larsdx I går 16:45
Far og sønn var på god vei til å bli parkrotter før Corona ødela resten av skisesongen. Jeg fikk handlet meg nytt utstyr på salg, men er det noen som har noe som kan passe til gutten liggende? Han er 115 cm høy nå. Ønsker midtmonterte ski. Vi har andre ski han kan bruke om det er aktuelt med mer vanlig kjøring.
0 9 Les mer
Blandevei, grus, bikepacking og cross Hopp til nye innlegg
Re: Nødvendig dekk for Nordmarka Sepeda I går 15:26
Sitat: spinat
Sitat: Sepeda

TL er Tubeless. Kan brukes med dekk, men altså designet for slangeløst oppsett.

Jeg anbefaler å alltid bruke dekk.

Slange- og dekkløst er det siste. Absolutt ingen fare for punktering. Lufttrykk nøyaktig det samme som i omgivelsene. Dette er fremtidens standard. Bare å kaste seg på toget først som sist. Se bare på alle produsentene som nå selger felger og komplette hjul uten hverken slange eller dekk.

Ellers mye god info fra Sepeda som vanlig.

Takk.

Sitat: ekstraslange

Det befriende med løping er at jeg bare trenger å klare å knyte skolissene ICON_GRIN

Og det er det slett ikke alle som klarer!

Søren. Jeg trodde virkelig at jeg kunne knyte skolissene mine.
29 627 Les mer
Re: Feilkjøpt krank. baronKanon I går 15:13
Sitat: Ole
Sitat: baronKanon
BB30 (original-spec) og BSA30 er to forskjellige ting. BB30 har kortere aksling enn PF30 som kom senere, og dermed ikke kompatibelt med pressfit-lagre. Dette er et bomkjøp og du må nok selge og kjøpe deg ny krank eller ramme.

Nå tror jeg du skrev PF30 når du mente å skrive BSA30. BB30 og PF30 er for samme krank, bare to forskjellige måter å feste lagrene i ramma.

Original BB30 har kort aksling, mens PF30 kan ta lenger aksling, og med adaptere passer de også på BB30. Nå lager folk lenger akslinger for å være kompatible med PF30, og BSA30 ble laget for å få gjenget lager kompatibelt med 30mm lange krankarmer, såvidt jeg kan se. Original BB30 var SYKT smale, og BB30 er fortsatt en dårlig idé, siden lagrene sitter så nær hverandre inni ramma. De tidligste 30mm-krankene fra SRAM var BB30 og "long spindle" ICON_SMILE
6 200 Les mer
Re: Bør jeg skifte kassett/utveksling? sun flyer I går 14:59
Når jeg syklet rundt hele sør-norge i fjor sommer startet jeg med 11-32 kassett. Litt før halvveis var jeg innom verksted og vi testet en 11-36 mtbkassett. Den gikk på og siden har jeg hatt den. Ikke fordi det trengs, men fordi det er digg; som kjasmas sier. Det var tidelt tiagra gs. 34-50 foran.
10 277 Les mer
Re: Sykkeltrening på TV Neko I går 14:36
Det er sikkert Sykkelreparatørene på Tv2 med Paasche. Mest mekking og litt sykling på rulla med Edvald. Ligger på Sumo.
1 153 Les mer
Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås Hopp til nye innlegg
Ticketmaster KAN holdes ansvarlig Gråstein I går 13:30
Tenkte jeg skulle dele denne, for det er en ganske bra, prinsipiell sak.

I våres skulle jeg på Bryan Adams-konsert i Spektrum. Den ble først utsatt til mai pga corona, så utsatt til neste år. Jeg hevdet at en konsert våren 2021 ikke akkurat er det jeg hadde betalt for, og krevde pengene refundert.

Ticketmaster nektet, med henvisning til at de kun var mellommann. Det var Live Nation som var arrangør, så når de ikke ville betale tilbake kunne ikke Ticketmaster gjøre noe. Jeg på min side påpekte at jeg hadde kjøpt billettene på deres side, betalt til deres konto (sjekket bankutskrift) og fikk informasjon om utsettelser fra dem.

Jeg har nok av småarrangementer (og et sesongkort hos den lokale fotballklubben) som ikke blir krevd tilbake. Men akkurat Ticketmaster/Live Nation har jeg ingen barmhjertige følelser for. Som en prinsippsak tok jeg det via kredittkortleverandøren. Der er saken nå ferdigbehandlet (antar de da har kjørt en prosess mot Ticketmaster), og utfallet er at de refunderer pengene. Jeg har ingen tro på at banken har dekket dette selv, men har gått etter arrangøren.

Det tok litt tid, men håper konklusjonen er til glede for andre som sliter med kundeservicen til Ticketmaster. Klageprosessen var veldig enkel. Om mange nok tar dem den veien, vil de kanskje få så mye tyn fra bankene at de selv innser hva de må gjøre?
0 240 Les mer
Re: Punkteringsfrie slanger? vids I går 13:02
Sitat: Kakachka
Tetter de virkelig hullet i slangen? Et skikkelig slangebitt kan jo gi noen gode flenger i slangen.
Jeg ser mer for meg at guffa lekker ut og metter området rundt så man i prinsippet lager et "slangeløst punkt" i dekket ved å klistre igjen dekk samt legge seg mellom slange og dekk i området rundt hullet.

Så om man får et slangebitt og har presta med demonterbare kjerner så kan man bare helle inn litt guffe og etterfylle med luft og få samme effekt?
Burde jo være relativt enkelt å teste.

Jeg gjetter på at det er det samme som å fylle en vanlig slange med guffe slik du beskriver ja. Hadde også slike slanger på konas elsykkel for å unngå alt styret. Det hjalp en god stund, men til slutt fikk vi punktert den også. Men slangeløst er heller ikke idiotsikkert da...
7 282 Les mer
Re: Bilist mot syklist konflikter i media. Gråstein I går 12:27
Ironisk nok føles det tryggeste her å følge hovedveien fra Tøynekrysset ned til gamle Bispelokket.
3,537 4,379,917 Les mer
Blandevei, grus, bikepacking og cross Hopp til nye innlegg
Re: Hengekøyetur i Nordmarka/Krogskogen TorbjornJ I går 12:14
Sitat: AntonS
Katnosa?

Sitat: EspenS
Kan dette bildet være tatt mellom Store og Vesle Sandungen, med utsikt i retning Vesle Sandungen?

Sitat: pharynx
Tipper Øyungen, men kan ta feil! Var der på mandag, for et paradis av en plass. Stappfullt med hyggelige folk også.

www.trommelyd.no - riktig svar er.. Katnosa!
Google maps lokasjon for hengekøya
12 462 Les mer
Re: Hvem bruker Strava? Brusdalen I går 11:54
Gps-trackingen ligger noen meter ved siden av veien, slik at noen segment ikke har blitt registrert. Finnes det en fix på dette, eller må jeg satse på å beholde de gode beina til neste tur?
2,781 4,244,324 Les mer
Kjøp: Deler Hopp til nye innlegg
Re: Mavic Allroad centerlock hjulsett ønskes kjøpt skierpk I går 11:47
Kjøpt :-)
1 73 Les mer
Side 3 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå