Aktive tråder | Aktive innlegg | Aktive usvarte innlegg I dag | Siden i går | Denne uken
Racer Hopp til nye innlegg
Tempobøyler vortex surfer 14 hours siden
Yo, jeg sykler(stort sett) på en endurace, og har h31 cockpiten. Har lyst å montere aerobars på sykkelen, men vet jo at styre mitt ikke er optimalisert for montering av slike.. Men hvor stor er belastningen på klemmmene? Jeg vil jo tro at den er ganske liten?
Må jo selvfølgelig frese klemmene ovale for å passe, pluss utsparing for kabler/slanger.
Har ikke lyst til å bytte styre, er veldig fornøyd med det jeg har.
Noen som har gjort lignende?
0 63 Les mer
Deler Hopp til nye innlegg
Re: Mondraker foxy XR 2016 sprekk i ramme torek 20 hours siden

Fått tak i ei bakramme til foxy carbon Xr 2017, den skal sannsynligvis passe, må muligens ha nytt bolt kit, blir spennende og teste. Mulig vi uansett prøver med sveising, får ha carbon - bakramme som reserve....
18 587 Les mer
Re: Damesykkel til fruen DesmoSkier I går 21:40
For 10 lapper så tror jeg ikke du finner noe bedre enn denne, forutsatt at størrelsen passer
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=177054386
(Selges ikke av meg, men et annet seriøst forummedlem her inne).
Befinner seg attpåtil bare en fergetur unna ICON_SMILE

Dette er neppe noen bra stisykkel for folk som bor på Sunnmøre. Jeg vil kanskje gå så langt som å si at det ikke er en stisykkel i det hele tatt...
2 94 Les mer
Blandevei, grus, bikepacking og cross Hopp til nye innlegg
Re: Dekkvalg til 80 % asfalt og 20 % marka/grusvei runermm I går 21:32
Fullstendig problemfritt med GP5000 i 32 mm til Kikut.

Jeg sykler med Corsa 28 mm på grus og trives med det. Selvsagt sette du ikke noen fartsrekorder i nedoverbakke med skarpe svinger og løsgrus, men ellers ypperlig redskap til både grus og asfalt.
68 8,652 Les mer
DT Swiss Ring Nut Tool til låns? Claus I går 20:30
Hei,

Jeg må rense og smøre baknavet mitt. Det er Roval Traverse 142+, men om jeg ikke har misforstått er det lik DT Swiss?
Uansett så trenger jeg verktøy for å komme til lagerne. Det jeg trenger er Ring Nut removal tool eller Gjengering Avtager på norsk.
Ser Sykkelkomponenter har det (jeg tror) jeg skal ha, men koster litt mye for noe som skal brukes noen få minutter. https://www.sykkelkomponenter.no/products/dt-swiss-240-gjengering-avtager.

Derfor spør jeg om det er noen som kan låne meg dette verktøyet? Jeg holder til i Sandvika (Bærum), så en fordel om du ikke bor altfor langt unna.

Krysser fingrene for at noen her har dette liggende 🙂

/Claus
0 38 Les mer
Re: Sort eller hvit landeveishjelm? Juffe I går 20:13
Hjelm og sko er normalt hvite med mindre noen andre prøver seg på noe sprell.
21 1,630 Les mer
Ymse Hopp til nye innlegg
Re: Strava leaderboards and routes no longer free Velte_Petter I går 19:25
En annen greie med segmentene er at de stadig dupliseres eller overlapper mye. Også mange helt meningsløse korte stubber som; "..fra den store steinen til neste veikryss.." osv. Av og til glimtes det til med et segment som svarer til historisk riktige navn, men også disse dupliseres av nolduser med nada lokalkunnskap som kaller strekningen opp etter eget forgodtbefinnende. Strava burde ansette Sylfest Lomheim som segmentmoderator på heltid!
95 2,595 Les mer
Utflukt Hopp til nye innlegg
Re: Tirsdagssykling i Oslo 26. mai Kristiansoerlie I går 19:25
Blir med neste gang!
11 502 Les mer
Sti Hopp til nye innlegg
Re: Ny "Route"-funksjon i Strava Sutrekoppen I går 18:30
+1
Det er jo relativt mye mer håpløst å lage ruter nå med det nye kartet.... frown
3 519 Les mer
Sti Hopp til nye innlegg
Re: Bærumsmarka terjelo I går 18:02
Sett mye elsykler i bærumsmarka i år (mye sykler generelt, forsåvidt), mot normalt fra tidligere. Ferdes som oftest litt lenger vest.
5 484 Les mer
Re: Sponsor yourself ...Assos-tråden runermm I går 17:46
Sørensen har bra utvalg Assos. Og et farlig stort sortiment for de som lider av Rapha-syken.
1,124 755,756 Les mer
Kjøp: Deler Hopp til nye innlegg
Re: 26" Fox dempegaffel QR over the top I går 17:39
Fortsatt på leit etter en 26" gaffel a la Fox som kan ta 27,5 dekk. Om det ikke er rett styrerør kan jeg evt vurdere konisk....
3 194 Les mer
Re: Konsekvenser av seteplassering i grenseland. DeepFu I går 17:13
Sitat: sykkeloyvind
Sitat: DeepFu
Jeg er antagelig det eneste mennesket som helt frivillig har kjøpt monolink sete og pinne. Og jeg endte med å sette pinnen bak/fram for å få klemma ca midt under sadelen fordi jeg hadde setet kjørt helt fram. Og nå er det fullt mulig jeg innbiller meg ting, men jeg synes det er en mer behagelig fleks i setet nå. Det er også et sete med cut-out som kanskje gjør at sidene flekser litt mere. Estetisk er det jo også bedre at setet ser ut til å være i balanse på setepinnen, er nå min ringe mening.

Tror du ikke dette er et tegn på at du har feil sykkel, eller størrelse på sykkel? Hvis det da ikke er en triatlon/temposykkel du har dette oppsettet på.

Det skal være riktig størrelse.. Det er en Ghost Nivolet i M. Det er opp til 180cm, og jeg er 183. Mulig jeg er veldig kort i overkroppen? Jeg følte liksom ikke jeg nådde fram, men nå er det helt greit.
9 507 Les mer
Trening Hopp til nye innlegg
Re: Polar VS Garmin newbie I går 16:11
Sitat: fredriks
Tror skillnaden mellan 945 och fenix är att noen av fenix klockerna har kart och att fenix är lite mer vanntät och antagligen tål lite mer.

Så var det iallafall når jag köpte en 935 för ett år sen. Exakt samma funktioner i klockorna förutom kart på några modeler.

945 har også kart, tror 945 og F6 er ganske like i features. Hovedgrunnen til å gå for f6 er nok stålkassa og mulighet for safir glass. Tror DC rainmaker har en sammenligningstabell.
21 610 Les mer
Re: Bygg til elleve åring: lette sti deler Håk I går 15:31
Wow. Høres ut som veldig tøft prosjekt. Hva kosta ramma?
Ellers når det gjelder gir så liker jeg godt shadow serien til Shimano med rapid shifter i deore serien. Robust, enkel å skru på og bra i bruk. Pluss bakskifter med shadow profil er smal og derfor mindre utsatt for å bli slått skeiv eller ødelagt på stien. Hvor lett kontra andre vet jeg ikke om det er.
1 143 Les mer
Salg: Deler Hopp til nye innlegg
Re: Styrer gis bort, Trondheim parapax I går 15:07
Gitt bort.
3 143 Les mer
Kjøp: Sykler Hopp til nye innlegg
Re: Stisykkel til person på 185 Voll I går 14:10
Mest truleg fått tak i sykkel.
1 75 Les mer
Re: Cannondale Topstone Sepeda I går 13:33
GCN bruker selvsagt Topstone Neo med fartssperre som slår inn først ved 45 km/t. Motorassistansen blir fortsatt strupt ved 25 km/t her hjemme. Med mindre man fjerner sperren, da.

Fra ca. 05:50.

CyclingTips var på konkurrenten Specialized Creo, også med assistanse opptil 45 km/t, og konkluderte med at det rett og slett ble litt for mye motorassistanse for helstiv sykkel på krevende underlag. Selv med FutureShock.

Men alle er fortsatt like overrasket over at det er veldig gøy med motor.
272 55,048 Les mer
Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås Hopp til nye innlegg
Re: Sykkelkjøp Blongenbrg I går 12:47
Takk for raskt svar ICON_SMILE Har kikket litt på denne typen sykkel og hybrid sykler.

Virkelig mye å velge mellom på markedet om dagen. Brukt kan absolutt være ett alternativ, tar gjerne imot forslag her også om noen sitter på det ICON_LAUGH

Skal få kikket på denne sykkelen neste gang jeg er innom XXL ICON_SMILE
2 203 Les mer
Sti Hopp til nye innlegg
Re: Trailguide 2020 Trond Vidar I går 12:31
Sitat: Bjørn J. Kvande

Trailguide er gratis å bruke, og det vil det fortsatt være, men med økt trafikk så er det en god del økning i de digitale kostnadene vi har for å drive Trailguide. Dette ligger per i dag på rundt 4000 kroner i måneden, og øker enda mer i juni, juli, og august.

Vi har satt opp en Patreon-side hvor du nå har mulighet å støtte prosjektet økonomisk ved å gi en slant hver måned (ca. en halvliter). Du finner dette på https://www.patreon.com/trailguideapp?fan_landing=true

Kommenter gjerne om problemer, ting som er bra, forslag til forbedringer, osv videre her, så skal vi prøve å gjøre så godt på kan får at dette kanskje kan bli den viktigste appen du bruker i sommer.

Mvh,
Bjørn Jarle
Trailguide

Ai ai. Registrerte nå!
3 221 Les mer
Re: Lære teknikk (teorien) tmork I går 12:00
Sitat: Iselilja
Ok, jeg innrømmer det. Elsker setepinnen. Skjønner at det straffer seg å være sta. Veldig praktisk, og spesielt på kurs i dag. Ut av komfortsonen, men ga mersmak ICON_GRIN

"Fun fact", som illustrerer hvor mye jeg faktisk bruker pinnen, er at min heve-senkepinne har blitt brukt 13 000 ganger fra montering i desember til nå. Et slags rundt jubileum før morgendagens tur,
116 3,296 Les mer
Re: Førerapport Nordmarka og andre marker, 2019/ 2020 soeder I går 11:58
Sitat: ejo8210
Noen som har kjør veien fra Guribysaga i Lommedalen den siste tiden? Veien har jo blitt gruset i vår og har vært tung å sykle.

Jeg har syklet skiløypa istedenfor pga. grusingen, men siste tur (26 mai) var det blitt ganske pakket fra der man kommer på Guribysagveien til Plassedammen. Ikke gruset etter bommen ved Plassedammen. Begynte å like skiløypa etter bytte, men vil tro det er ganske hipp som happ nå. Skiløypa er grovere men trolig litt fastere fortsatt. Sikkert noen andre som har tatt Guribysagveien fra start og kan gi bedre beskrivelse.
229 22,715 Les mer
Re: Pumpe med "trøkk" Paulus I går 11:27
Sitat: simson
Sitat: DeepFu
Har også biltema gulv-pumpe. Fungerer helt utmerket, også til relativt høye trykk. En Lezyne HP drive pumpe som alltid sitter på sykkelen, og en Blackburn Wayside Hybrid som reisepumpe.

Har den samme Lezynepumpa på sykkelen.

Måtte ta den i bruk for første gang forrige uke, og slet med at den skulle skrus fast i ventilhodet - som da ble med ut når jeg skulle ta av ventilen igjen.
Fikk det til, men her må det være en eller annen utrolig noob-feil jeg gjorde. Noen som kan opplyse meg?

Noen lezyne-pumper har en sort knapp på slangen som du skal trykke på før du skrur av slangen fra ventilen. Når du skrur ut bør du skru med lett drag. Du skal skru like mange runder av som på, for så å trekke slangen av ventilen. Hvis du skrur og skrur kommer kjernen til slutt med. I tillegg bør kjernen være skrudd i skikkelig. Hvis kjernen kommer ut er det ingen krise. Sett fingeren på hullet i ventilen slik at du stopper lufta fra å blåse ut. Skru kjernen ut av slangen på pumpa og sett tilbake i hjulet igjen.
16 460 Les mer
Salg: Deler Hopp til nye innlegg
2018 Sram Level Ultimate sett danerb I går 11:06
Strøkne! Kun brukt siste 2 uker totalt ca. 40km. Tatt av en 2018 Spark RC SL som jeg kjøpte ny(overligger) i mai 2020. Selges for 2500,- + evt frakt
0 69 Les mer
Re: 29" eller 27,5" ??? kobra67 I går 11:03
Takk for svar. Ser ut til at d blir ny 29" er for meg. Har nå fulldemper og hardtail med lefty gaffel, kanskje prøve om noe annet kan være å foretrekke ICON_SMILE
5 357 Les mer
Side 2 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå