Grenserittet 2010
|
Re: Grenserittet 2010
[Re: olechr]
08/08/2010 17:02
|
hårfin
Ringrev
|
Ringrev
Syntes litt av sjarmen med løypa av Grenserittet ble borte i år da mange av de fine partiene var gruset. Dette var liksom litt av det kule med løypa. Skjønner godt at du syns løypa var morsommere/ bedre uten grusing, men jeg tror nok at for de mange tusen som ikke sykla pulje 1-5 (?) var det veldig greit. Jeg er på ingen mote god til å sykle i "ordentlig" terreng, men jeg syns det er gøy, og ikke så veldig redd for å prøve. Jeg er ganske sikker på at det hadde blitt betydelig mer køvandring uten disse forbedring, så jeg er happy as can be  Ikke kjekt å vasse i gjørme når man egentlig skal sykle... Er dere forresten nedi m beina, dere kjappingene?
Wish it * dream it * do it
|
|
|
[Re: Sommer]
08/08/2010 17:11
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Mitt første grenseritt, og andre terrengsykkelritt gjennomført. Sykkelen ble innkjøpt i vår og variable mengder med lapskaustrening er gjennomført. Ladda opp med 3 uker ferie som innebar fjelltur og 2 festivaler med 3 ganger forkjølelse innlagt i mellom. Hadde satt meg et mål på 4.30, men grunnet sykdommen så reviderte jeg det til 5 timer.
Starta i pulje 18, og føler at jeg havna med en del likeverdige folk. Rittet var en kjempeopplevelse med masse liv rundt i løypa, og navneskiltene på sykkelen og ryggen var veldig bra. Morsomt når folk roper og hoier på deg når man sliter seg opp bakkene. Navneskiltene gjorde også at det var lett å kjenne igjen folk. Jeg er brukbar i terreng og utforkjøringer men har elendig kjørestyrke på flatene, så jeg passerte og ble forbikjørt av de samme rytterne flerfoldige ganger i løpet av rittet. Da jeg var som lengst nede i kjelleren etter 65 km så tar jeg igjen kollegaen på nabokontoret. Han er i ok form og hadde sikta seg inn på 3 timer, men hadde punktert 3 ganger. Da fikk jeg litt ekstra motivasjon, og prata litt med han. Han taua meg da i 5 km før jeg falt av, og det hjalp som fy. Fikk opp farta og motivasjonen. Siste mila så var det krampetendenser i alle bakkene, og i "colabakken" holdt det på å gå galt. Nederst i bakken sto en 50 åring og ropte og holdt seg til lårene, og jeg nådde akkurat å tenke "stakkars jævel" før det hogg til i begge låra mine. Jeg bikka over på sida og fikk såvidt klikka ut før jeg hadde havna på hodet i grøfta. Jeg tvang meg gående opp til colafolka og heiv innpå 2 kopper før jeg sykla/stavra meg videre. I siste bakken mot målgang så glemte jeg vist krampene og bare gønna på. Ble heia på av kjentfolk opp bakken og det hjalp nok en del. Slutttida ble på 4.13, noe jeg må si meg veldig fornøyd med. Jeg slo kollegaen min, som nok vil være mere nøye på dekkvalget neste gang.
Lærdom jeg har tatt av grenserittet: -Må bli bedre på å holde farta oppe på flatene -Må bli bedre å spise underveis -Krampe sitter like mye i hodet som i beina! Med bedre og mer systematisk trening så går jeg for en kraftig fobedring og sikter på merket og 3.30 neste år.
P.S sto ikke colafolkene lovlig nært mål? Følte de burde kommet et par km tidligere.
- Stefan
|
|
|
[Re: Stefan77]
08/08/2010 17:37
|
TeddyTrB
Veteran
|
Veteran
Her er noen bilder samboeren min tok under rittet.
/Audun
|
|
|
[Re: ]
08/08/2010 17:52
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hva jeg skal gjøre med gruskjøringa mi, og slutte å bli slått med små marginer av Erling hver gang, må jeg finne ut av. Starten er et mareritt for meg. Full spiker på flate grusveier er helt døden for meg, og jeg bruker vanvittig mye krefter fram til første terrengparti. Det er skikkelig tungt å ikke klare å komme seg opp på hjulet til rytteren foran når det ser ut som han sitter å slapper av.
Det er ekstra kjipt å tenke på den ene avgjørelsen jeg gjorde om å ikke henge på rytteren foran. Særlig når jeg manglet noen få sekunder på å se 40-tallet.
Du oppsummerer også min opplevelse av starten, klint lik. Var 1 min og noen sekund fra å se 40 tallet, var du i pulje 2 eller 3 som meg. Selv inser jeg at jeg ikke kommer til å gjøre stort med det. Trener lite på dette, men blir jo litt bedre på det for hvert år. Beste trening er ritt. Var litt negativ til selve rittet i min oppsummering, men ser jo at det ha sammenheng med at en ikke føler god nok mestring tenker jeg hehe. Blir vel med neste år, er jo kos på campingen, og 2.40 tallet skal jeg klare greit med litt bedre start, det er jo en motivasjon. PS! Til dere som blir provosert over at Bjerkeset ikke liker løypa; Dette er er et forum for ritt og en har faktisk lov til å utrykke om en liker en løype eller ikke. Skal bare de som liker løypa skrive ? Strutselov er det da ? Det ikke Bjerkeset som har et problem som med at han syklet et ritt han ikke likte, men dere som har et problem med at han ikke likte den. Eller må vi alle syntes at Grenserittet er det feteste rittet ? Med handen på hjertet, dette er det rittet jeg har syklet jeg har hatt det minst gøy på i år, men angrer jo ikke, og alt i rundt med det sosiale og trivelige folk gjør at jeg tror jeg blir med neste år. Med gøy mener jeg hvor mange ganger jeg sier "YES" inni meg og gliser og roper til de jeg sykler med at dette er faen meg gøy. De som har syklet sammen med meg vet jeg kan prate mye hehe. Men jeg er stille under Grenserittet, bortsett fra opmuntrende tilrop i rulle (der er jeg ganske flink).
|
|
|
[Re: Oddefa]
08/08/2010 18:03
|
Hekta-MTB
Ivrig
|
Ivrig
PS! Til dere som blir provosert over at Bjerkeset ikke liker løypa;
JEG mener at er du elitesyklist med ambisjoner og du står av hele tiden, enten ved å ligge å slappe av/gi opp eller bryte, tror jeg neppe du blir særlig god. Jeg tror heller ikke du skal bry deg for mye om omgivelsene, dvs de andre rytterne, løypa, været m.m. Da tror JEG at du ikke har det som skal til for bli en veldig god rytter.
|
|
|
[Re: hårfin]
08/08/2010 18:17
|
idapia
Medlem
|
Medlem
Skjønner godt at du syns løypa var morsommere/ bedre uten grusing, men jeg tror nok at for de mange tusen som ikke sykla pulje 1-5 (?) var det veldig greit. Jeg er på ingen mote god til å sykle i "ordentlig" terreng, men jeg syns det er gøy, og ikke så veldig redd for å prøve. Jeg er ganske sikker på at det hadde blitt betydelig mer køvandring uten disse forbedring, så jeg er happy as can be  Ikke kjekt å vasse i gjørme når man egentlig skal sykle... Er dere forresten nedi m beina, dere kjappingene? Det har du sikkert rett i. men for de første puljene var det nesten lettere når det var terreng da grusen var veldig løs å sykle på. Som du sier så trengs det sikkert å gruse når det blir flere og flere for vært år. Det gjør at det blir mindre kø og flere for en fin opplevelse. Nei er ikke nedi med beinet å går, er såfall bare hvis man sklir eller tilsvarende man kan være nede med beinet. Når det er sagt så er grenserittet et helt fantastisk arrangert ritt. Er ingen som er i nærheten av den rammen de har. Samt at de har skjønt det med å arrengere. (mat,pengepremier, arena,salg osv). At det er fint vær gjør ting bare enda bedre. Eneste (som ikke er arrangøren sin skyld) som var dumt at det var få ute i strømstad for å ta en pils/vin kvelden etter rittet. :-)
|
|
|
[Re: idapia]
08/08/2010 18:19
|
olechr
More than words
|
More than words
Ai ai ai. siste innlegg ble skrevet av meg men på en annen PC. :-P
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
08/08/2010 18:45
|
Fersk4
Nytt medlem
|
Nytt medlem
I går syklet jeg mitt aller første noen sinne ! En utrolig fin opplevelse. Startet sammen med mange hyggelige medsyklister i pulje 22. Først måtte vi vente på toget, så kom vi rett i et gjørmebad. Tenkte at dette blir tungt. Heldigvis ble resten av turen en ren nytelse og tiden 3:39 hadde jeg aldri drømt om på forhånd.
Oppladning til rittet ble heller ikke det beste. Brakk nakken på 2. tur i våres, men etter 8 uker med nakkekrave fikk jeg lurt til med rundt 40 mil før start og det holdt i massevis.
Gleder meg til neste år allerede !
Redigert av Fersk4; 08/08/2010 19:01.
Sykler for å begrense magevolumet :-)
|
|
|
08/08/2010 18:50
|
løkken
Fersking
|
Fersking
Synest rittet var kjempe fint, kansje litt for enkle terrengparti men det er jo greit når det starter over 7000. Er fornøyd med tiden 3.45. fra pulje 24. Tror tiden kunne vært litt bedre viss jeg hadde startet i en tidligere pulje. Var litt for mange som måtte trille i terreng partiene der jeg absolutt kunne syklet, og håpløst å danne en gruppe som kunne kjørt hardt på tempostrekkene. Men er alikevell meget fornøyd 
|
|
|
[Re: idapia]
08/08/2010 18:52
|
hårfin
Ringrev
|
Ringrev
Skjønner godt at du syns løypa var morsommere/ bedre uten grusing, men jeg tror nok at for de mange tusen som ikke sykla pulje 1-5 (?) var det veldig greit. Jeg er på ingen mote god til å sykle i "ordentlig" terreng, men jeg syns det er gøy, og ikke så veldig redd for å prøve. Jeg er ganske sikker på at det hadde blitt betydelig mer køvandring uten disse forbedring, så jeg er happy as can be  Ikke kjekt å vasse i gjørme når man egentlig skal sykle... Er dere forresten nedi m beina, dere kjappingene? Det har du sikkert rett i. men for de første puljene var det nesten lettere når det var terreng da grusen var veldig løs å sykle på. Som du sier så trengs det sikkert å gruse når det blir flere og flere for vært år. Det gjør at det blir mindre kø og flere for en fin opplevelse. Nei er ikke nedi med beinet å går, er såfall bare hvis man sklir eller tilsvarende man kan være nede med beinet. Når det er sagt så er grenserittet et helt fantastisk arrangert ritt. Er ingen som er i nærheten av den rammen de har. Samt at de har skjønt det med å arrengere. (mat,pengepremier, arena,salg osv). At det er fint vær gjør ting bare enda bedre. Eneste (som ikke er arrangøren sin skyld) som var dumt at det var få ute i strømstad for å ta en pils/vin kvelden etter rittet. :-) Gleder meg til jeg blir så god at jeg kan sykle alt jeg  Vil tro jeg kommer kjappere dit om jeg er litt mindre "solskinnssyklist" 
|
|
|
08/08/2010 19:37
|
PeterNincompoop
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Tråkket nedi to ganger i pulje 5. Ene var når jeg ikke ville skitne til drivverket på sykkelen i den store sølepytten (2x2,5 meter) som dekket hele veien. Tror det var en riktig avgjørelse. Hørte masse knaking fra drivverket etterpå hos de syklet gjennom.
Andre var de siste 15-20 meterne av den 100 meter lange bakken der det var ryddet ned til fjellet. Hadde klarte å sykle opp hele, men akkurat helt på slutten tok jeg og en annen igjen ganske mange fra pulje 4 som gikk.
Redigert av PeterNincompoop; 08/08/2010 19:45.
|
|
|
[Re: Hekta-MTB]
08/08/2010 19:45
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
PS! Til dere som blir provosert over at Bjerkeset ikke liker løypa;
JEG mener at er du elitesyklist med ambisjoner og du står av hele tiden, enten ved å ligge å slappe av/gi opp eller bryte, tror jeg neppe du blir særlig god. Jeg tror heller ikke du skal bry deg for mye om omgivelsene, dvs de andre rytterne, løypa, været m.m. Da tror JEG at du ikke har det som skal til for bli en veldig god rytter. Tja, men er det ditt problem at, at en elitesykkelist har det som du definerer som svakheter som hindrer evt framgang ? Kan skjønne at du mener det, men forstår ikke hvorfor du gidder å synse om det her. Da blir du etter min mening for personlig i dine holdninger til en annen bruker her på forumet. Bjerkset har sikkert egen trener (og i treningspanelet til Terrengsykkelbladet hvis jeg husker riktig) som helt sikkert coacher han. Til syvende og sist er vel dette bare et evt problem for han selv (og ikke deg). Tipper at det ikke er noe problem heller, han vil vel som oss alle andre, uavhengig av elitenivå eller ikke, bli best mulig, og ha det mest mulig gøy i forsøket på å bli bedre. Er jo bare bra at Fagerli, Manengen, Bjerkset m.flere på dette forumet deler sine tanker og følelser med oss andre.
|
|
|
[Re: bjerkseth]
08/08/2010 19:50
|
ColnagoReflex
Entusiast
|
Entusiast
Fy søren for et drit kjedelig ritt!!! Det var som å sykle birken bare uten alle tilskuerne. Velvel, nå har jeg gjort det og jeg har hvertfall ingen planer om å komme tilbake neste år... Hva skjedde siste mila med deg da ?Hvis jeg klarer å lese resultatlista med mellomtider riktig var snittfarten da nede i 24 km/t - tekniske problemer ? Eller var rittet så kjedelig at du gav opp ? Bare nyskjerrig altså...
Redigert av ColnagoReflex; 08/08/2010 19:50.
|
|
|
[Re: c2firm]
08/08/2010 20:21
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Knallbra levert! Var vel med i denne femmer gruppa, men glapp da det ble mye innblanding av pulje 3 inn i terrengpartier. Klokka inn på 2:51:41, noe jeg var fornøyd med. Skulle gjerne vært med dere to videre, men er meget fornøyd med rittet.
Gratulerer Grenserittet med et perfekt gjennomført arrangement :-D
Måtte passe på å alltid være foran flest mulig av pulje 3 rytterne. Var livredd for å havne bak en fra pulje 3 i rulla. Alle tenkte nok litt på å komme først i pulja (det gav hvert fall meg xtra selvtillit og motivasjon) og løp dermed litt ekstra der vi måtte av og gravde ekstra dypt opp Prestebakke og alle småkneikene på norske-sida. Sinnsykt moro når rulla funka og alt gikk av seg selv. Skal forresten ikke mye til for at elite-gutta blir halshugget her, gitt. Har full forståelse for at Bjerkseth syntes løypa var kjedelig (selv om jeg personlig synes det er litt kult å ikke være kjempelangt bak Bjerkseth), men som Fagerli sier er det de gutta som har vist seg fram hele sesongen de samme som er med lengst frem også i GR og sannsynligvis birken også. Synes vi mosjonister skal holde oss for gode til å synse om de beste guttas meninger og avgjørelser hele tiden. Er ikke tilfeldig at de sykler bra og vi andre til nød bare sykler halvbra. Som oddefa skriver prater han mye, men det er bare bra å ha noe å prate om på langturer, men det er også moro å lese om hva de beste tror, mener og gjør slik at vi andre kanskje kan få noen tips og heve oss noen hakk. Fortsett å mene mye, gutta.. Steng bare ute alt tullet som blir skrevet om at dere måtte være feige, dårlige tapere osv. Kjør hardt på sykkelen og fortsett med sterke meninger!!
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
[Re: stosu]
08/08/2010 20:34
|
Skruovergjenger
Fersking
|
Fersking
Grenserittet er et de beste rittene jeg kjører. Selv med masse gjørme i terrengpartiene var det morsomt.
Startet i pulje 27, kunne seedet meg opp mange puljer, men pga. dårlig form valgte jeg å starte i de bakre rekker. Kjørte på 3:29 og synes det gikk greit å kjøre forbi de som syklet saktere. Det eneste partiet hvor det ble litt kø og gåing var de siste 10km inn mot grensen. Det var også muligheter til å kjøre fortere sammen med andre deltagere da det var 10-15 stk. fra pulja som kjørte fra meg. Alt i alt var det ikke mye tid jeg tapte på å starte så langt bak.
|
|
|
[Re: TeddyTrB]
08/08/2010 20:42
|
hårfin
Ringrev
|
Ringrev
Her er noen bilder samboeren min tok under rittet. Kjekke bilder! Likte spesielt godt ved målgangen hvor nesten alle er opptatt med klokkene sine 
|
|
|
08/08/2010 20:47
|
TeddyTrB
Veteran
|
Veteran
Hehe, jeg la merke til det samme. Viktig å få stopp klokka så sporloggen blir riktig vettu  Ellers så ser man vel litt overvekt av gule og grønne trøyer på bildene. Hun får stappa et kamera i hånden med beskjed om å ta bilder av alle gule/grønne.
/Audun
|
|
|
08/08/2010 21:08
|
Nina-J
Fersking
|
Fersking
Bra jobba folkens!! jeg satt på toppen av bergbybakken og heia på dere..var flink til og bruke navnene deres også:)..heia på en som het Lasse og fikk et godt smil tilbake da så jeg det var lasse kjus..moro grenserittet er populært!!..neste år blir jeg med også..alle så så glade og ivrige ut, ble helt misunnelig..Jeg har jo muligheter til å trene hele løypa da jeg bor i nærheten, kanskje ikke så dumt? 
|
|
|
[Re: ColnagoReflex]
08/08/2010 21:10
|
supadupa
Medlem
|
Medlem
Fy søren for et drit kjedelig ritt!!! Det var som å sykle birken bare uten alle tilskuerne. Velvel, nå har jeg gjort det og jeg har hvertfall ingen planer om å komme tilbake neste år... Hva skjedde siste mila med deg da ?Hvis jeg klarer å lese resultatlista med mellomtider riktig var snittfarten da nede i 24 km/t - tekniske problemer ? Eller var rittet så kjedelig at du gav opp ? Bare nyskjerrig altså... Mener å huske at jeg leste i Terrengsykkel # 26 at Bjerkseth’s svakhet var Utforkjøringer i ritt. Grenserittet går vel en del nedover siste mila.. Hadde vært artig og fått en ritt analyse fra personen selv. De 2 siste splittene ser jo ut som man har gitt opp eller fått hammer’n?
Redigert av supadupa; 08/08/2010 21:21.
|
|
|
[Re: Stefan77]
08/08/2010 21:18
|
RaymondJ
Veteran
|
Veteran
Mitt første grenseritt, og andre terrengsykkelritt gjennomført.
Siste mila så var det krampetendenser i alle bakkene, og i "colabakken" holdt det på å gå galt. Nederst i bakken sto en 50 åring og ropte og holdt seg til lårene, og jeg nådde akkurat å tenke "stakkars jævel" før det hogg til i begge låra mine. Jeg bikka over på sida og fikk såvidt klikka ut før jeg hadde havna på hodet i grøfta.
Ah, jeg også HOLDT på å få kjempekramper i begge beina akkurat på samme stedet! Tro til litt akkurat når jeg kom ut på asfalten, og kjente det hogg til Klarte å slappe av, bøttet innpå med drikke, og syklet veldig rolig opp til colaposten. Heldigvis slapp det igjen, hørt skrekkhistorien om han som lå i siste grusbakken på golfbanen med krampe og bare så vidt klarte å fullføre!
Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
|
|
|
[Re: Nina-J]
08/08/2010 21:20
|
RaymondJ
Veteran
|
Veteran
Bra jobba folkens!! jeg satt på toppen av bergbybakken og heia på dere..var flink til og bruke navnene deres også:)..heia på en som het Lasse og fikk et godt smil tilbake da så jeg det var lasse kjus..moro grenserittet er populært!!..neste år blir jeg med også..alle så så glade og ivrige ut, ble helt misunnelig..Jeg har jo muligheter til å trene hele løypa da jeg bor i nærheten, kanskje ikke så dumt? Det var VELDIG motiverende å høre navnet sitt når en kjempet seg opp en bakke! Var med for første gang selv iår, og det anbefales! Neste år sykler du!
Redigert av RaymondJ; 08/08/2010 21:25.
Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
|
|
|
08/08/2010 21:27
|
svegar
Besatt
|
Besatt
Sletta innlegg. Her skal det definitivt ikke føres noen vendetta, ikke etter et par glass vin en gang.
sv
Redigert av svegar; 09/08/2010 02:28. Rediger grunn: Bra tilbakemelding nedenfor
|
|
|
[Re: anerz]
08/08/2010 21:34
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Morsomt men slitsomt ritt med høyt temp, ny pers på 2:42:34. 8minutter raskere en i fjor og 2min foran Øistein(otoen)  . Var vel en kominasjon av bedre trent + pulje1 i år mot pulje2 i fjor som var årsaken. Mulig også endringen på løypa spillte inn, hva hadde den å si på tiden? Kjørte med Crossmark 2.1 som jeg var fornøyd med, hadde ikke noe problem med det som var av vått underlag Godt fornøyd med tida mi jeg og, 2.44.28 fra pulje 2, og som du skriver Anders så har det endel å si det med puljene.. I fjor kjørte vi begge i pulje 2, og tråkka bra med følte vi skulle klart en bedre tid fra pulje 1. Det samme gjelder meg i år... I pulje 1 kunne jeg ligget i en gruppe med sterkere ryttere, istedet for jevne og dermed fått sterkere og bedre hjelp til en bedre tid... Tipper det minst er snakk om 3-4 min bedre, så det så:).. Neste år blir det iallfall pulje 1 på meg, og dermed får vi en reell duell hvor vi faktisk kan sammenligne tidene og se hvem som er best... Og da må du ned på 2.30 tallet skal du slå meg, så sier bare lykke til!:) Men uansett, bra tråkket Anders, selv om du burde klart bedre fra pulje 1:)... Odd Erik tråkket oxo meget bra til tross for at han ikke er noen gruskjemper (stigubbe derimot, det er han). Og igjen, som Odd Erik skriver det sosiale på hytta er meget bra. Tullprat og stress i samme slengen er en vinner:). Trivelig å få med en ny kar oxo, Simen var en bra fyr som støtta meg under nedsykingen av Odd Erik:) Vi sees på Fredriksten Camping under Grenserittet 2011 gutter:). Og da må dere jammen tråkke bra skal dere være i nærheten av meg:)..
CK ELVERUM
|
|
|
[Re: Yuma]
08/08/2010 21:37
|
gnosegnatten
Medlem
|
Medlem
Kjemperitt. All honør til arrangøren. At jeg fikk hammeren etter 50km kan ikke de noe for. Starta i pulje 5 og var langt fremme lenge helt til det var bråstans med krampe på steder jeg ikke trudde var mulig. Kjørte inn på 3.07. 2-tallet skal sees til neste år.
|
|
|
[Re: ColnagoReflex]
08/08/2010 21:45
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Fy søren for et drit kjedelig ritt!!! Det var som å sykle birken bare uten alle tilskuerne. Velvel, nå har jeg gjort det og jeg har hvertfall ingen planer om å komme tilbake neste år... Hva skjedde siste mila med deg da ?Hvis jeg klarer å lese resultatlista med mellomtider riktig var snittfarten da nede i 24 km/t - tekniske problemer ? Eller var rittet så kjedelig at du gav opp ? Bare nyskjerrig altså... Det var jo rart. Jeg sykla jo fortere de siste 3 mila til tross for krampe(tendenser) og litt mekanisk trøbbel. Fant ut at fremgiret ble ødelagt et sted på veien. Muligens pga. av at jeg slo med foten (hekta skoen?) i giret da jeg ble lansert med sykkelen i en humpete sving. Klarte til nød og neppe å holde meg på beina, men fikk kjørt venstre pedalen inn i leggen. Uansett årsak; kjedet hoppet et par-tre ganger av på storskiva og en gang krøllet det seg inn i bakgiret. Tapte vel et sted mellom 30-60 sekunder på dette.
|
|
|
[Re: Otoen]
08/08/2010 21:47
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg kan ikke psykes ned..ok den gangen i 2004 når jeg skalla i bjelken din to ganger på 1 minutt, kl 22 på kvelden før birken, bare fordi jeg (eller riktigere sagt Øistein) måtte fikse noe på sykkelen min var jeg litt nedpsyka. Sykla også veldig dårlig dagen etterpå. Men Simen er en fin tilvekst på hytta.
Er nok ganske sikker at dere (Øistein og Anders) hadde kommet i mål relativt likt hvis dere hadde startet samtidig. Dere har begge to den irriterende evnen til å tåle harde starter (mye bedre en meg). Kan dette trenes ? Eller er det bare slik ? Jeg merker jo at jeg har bedre kjørestyrke (sykler jo raskere), men spesielt på Grenserittet hvor en ikke får variasjon med et veldig langt stiparti eller bratt bakke (som jeg takler mye bedre en slake) så stivner jeg da jeg prøver å henge på. På slutten tar jeg igjen og kjører i fra mange av de som det er et helvete å holde følge med de første 3-4 mila. Prøver å tenke rundtråkk og relativ høy frekvens mens jeg ligger i toget.
Redigert av oddefa; 08/08/2010 21:48.
|
|
|
08/08/2010 21:48
|
matr
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Eneste grunnen til at feltet i det hele tatt splitter seg er pga den 180-graderssvingen før det går 200 meter oppover på en traktorvei. Hadde ikke svingen vært der hadde vel omtrent hele feltet kommet samlet til mål. Eneste grunnen til at feltet splitter seg er at noen ikke er gode nok til å henge med. For dårlig fysisk, teknisk og/eller taktisk. Er du den som ikke greier å tette luka i de trange partiene der feltet strekker seg på ei rekke så er det du som er for dårlig. Sitter du bak han som lager luka så er du for dårlig taktisk, og kanskje er du da ikke god nok til å ta igjen de foran når det blir plass igjen. Resultatlista juger aldri, og gratulerer med flott fullført ritt til tross for at det ikke gikk stang inn. Du greide i alle fall merket. sv Du glemte å påpeke at feltet også splitter seg fordi det er en tulling som sitter lengre fremme enn hva vedkommende burde og kjører inn i tidtagerboksen og velter inn i klynga og hindrer godt over halve feltet. Jeg burde sikkert sittet helt først absolutt hele veien for å være sikker på å vinne, men jeg følte at topp 30 FØR selve starten hadde gått var mer enn trygt nok, men neida. Når folk ikke har lært seg å sykle er ingenting trygt. Det gikk vel et par velt til før vi hadde kjørt 2 kilometer. Til informasjon er denne såkalte "tullingen" en av norges fremste kvinnelige syklister, og kjørte seg opp til en kjempefin andreplass, og var i mål kun ett fattig minutt etter deg. Årsaken til slike fall er som oftest en kombinasjon av at sånne som deg på død og liv absolutt skal komme seg helt forrest i feltet samt urutinert rykk og napp kjøring....Vi kan vel trygt slå fast at dette fallet uansett ikke påvirket dine vinnersjanser (les: 17.40 min opp til Wengelin)....
|
|
|
08/08/2010 21:55
|
hårfin
Ringrev
|
Ringrev
Hehe, jeg la merke til det samme. Viktig å få stopp klokka så sporloggen blir riktig vettu  Ellers så ser man vel litt overvekt av gule og grønne trøyer på bildene. Hun får stappa et kamera i hånden med beskjed om å ta bilder av alle gule/grønne. Har selvfølgelig full forståelse for at det er viktig å stoppe klokka, selv er jeg urutinert og kom ikke på det før de tok av chipen- hvor skal dette ende  Husk å ta godt vare på den snille samboeren som knipser alt i gult og grønt da 
|
|
|
[Re: gnosegnatten]
08/08/2010 22:24
|
Lillosti29
Ivrig
|
Ivrig
Takk til medsyklister, arrangør og værguder for nok en flott opplevelse. Spesielt medsyklistene må gjentas, det er gjennomført god stemning før, under og etter.
svegar, jeg synes innlegget ditt er ufint. Som et engangstilfelle; kansje greit nok. Som en gjentakelse mot samme person; ufint. Og selvsagt, å kalle medsyklister tullinger er akkurat like ufint.
Redigert av Zoidberg; 08/08/2010 22:26.
Del stien, skru av Strava
|
|
|
[Re: Lillosti29]
08/08/2010 23:06
|
stosu
Besatt
|
Besatt
sletta innlegg her også, gitt.. Den yngre garde går i svegar's fotspor og fjerner tåpelige innlegg
Redigert av stosu; 09/08/2010 03:43.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
|
|