Støttar Gare. Kneet skal ikkje vera bak pedalakslingen, ikkje noko problem at den er litt framfor. Eg vil tru at du får noko meir kraftutvikling med å flytta setet litt fram, men har ikkje sett anatomien din.
Jeg tror nok heller ikke det er noen "lov" som sier at leddet kneet ikke skal være foran/bak pedalakslingen. Har man proporsjoner som er litt utenom normen, så bør man også være litt fleksibel med hensyn til slike normer. Kanskje du også burde hatt litt lenger pedalaksler? Da kommer jo pedalakslingen litt lenger frem
Vil uansett tro at med lange bein og kort overkropp, vil du få snodig vektbalanse på sykkelen din når du sitter så langt bak? Det er vel heller ikke bra. Så man bør nok prøve seg litt frem, og finne det som gir best resultat sånn totalt sett, og ikke se seg blind på enkeltstående "normer"
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Jeg har også lange lår, og da ender setet helt bakerst på en setepinne med 25mm setback. Jeg har prøvd å flytte det litt fram, men da fikk jeg raskt knesmerter.
Jeg har også lange lår, og da ender setet helt bakerst på en setepinne med 25mm setback. Jeg har prøvd å flytte det litt fram, men da fikk jeg raskt knesmerter.
Ditto - og hoftesmerter og en hæl som vrir seg utover. Setet bak er akkurat sånn som proffene likar det.
Mange flotte sykler her Landeveissykling er mer moro enn jeg hadde regnet med. Helt hekta! Fått lagt bak meg 700km siden midten av juli. Syklet mitt første ritt på raceren nå i august- Gaularfjellrittet og det ga mer smak. Desverre hadde eg ikke funnet den optimale innstillingen da, den fant eg først nå på søndag. 0.5cm opp og like langt frem med sete. Då forsvant ømheten på venstre side av nakke/skulder og tråkket ble mye bedre. Ble så sliten i leggene på helt feile steder, spes i motbakker. Glad eg testet ut den nye innstillingen, ser ut til å være helt optimalt.
Syklet mitt første ritt på raceren nå i august- Gaularfjellrittet og det ga mer smak.
Sykla over Gaularfjellet (Jølster-Dragsvik) i midten av juli; 8 grader og plaskregn! Håper dere hadde bedre vær, for turen min var rett og slett ufyselig... Men utforkjøringen ned til fjorden var vanvittig morsom (og kald)!
I tillegg er det jo en italiener på et russisk lag som har lært oss hvordan vi skal innstille sykkelen. I så tilfelle burde du gå ned på rammen og skaffe lengre stem..
Kjøpte denne sykkelen brukt i vår. Den har tjent meg godt i 2010 sesongen. Har vært med på: - Enebakk Rundt - Follorittet - Nordmarka Rundt - Mjøsa Rundt - Trondheim-Lillehammer... - Sarperittet - Klubmesterskap - Follo og mange morsomme treninger.
Jeg digger denne sykkelen! Den går som ei kule! Mulig oppgraderinger er Deda styret. Liker at det er "flatt" i krumningen for mer komfortabelt grep.