Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Sølvstufosstittet

Re: Sølvstufossrittet [Re: Terskel] #993671 31/07/2010 19:34
S
særp Offline
Ringrev
Ringrev
S
Sitat: Terskel
Kjempeløype. Var redd for å ikke å finne frem, men utmerket merking, samt takk til alle løypevaktene som var mobilisert.

Fint vite att man hadde merket bra nok...

Det er viljen det står på,Ikke kroppen.

Re: Sølvstufossrittet [Re: Immer] #993672 31/07/2010 19:35
S
særp Offline
Ringrev
Ringrev
S
Sitat: Immer
Resultatservice er noe dritt ??
Eller har jeg misset en website ?
Da var det bedre på sandefjordrittet, der var alt på stell med engang ICON_WINK
ps(var faktisk mange flotte terrengpartier der)

http://idrett.speaker.no/Downloads/53888/docs/resultatsølvstufoss.pdf

Det er viljen det står på,Ikke kroppen.

Re: Sølvstufossrittet [Re: Hekta-MTB] #993673 31/07/2010 19:37
Oystein L Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Hekta-MTB
Sitat: anonymous13
Neste år blir Sølvstufoss hovedmålet mitt regner jeg med.

NM blir vel avviklet i juni/juli?

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=978144#Post978144

Re: Sølvstufossrittet [Re: Oystein L] #993674 31/07/2010 19:37
Terskel Offline
Entusiast
Entusiast
Føler meg ganske sikker på at det har kommet inn ryttere som har kuttet ut andre runden på lista for maratonklassen.

Øyvind
Re: Sølvstufossrittet [Re: Terskel] #993677 31/07/2010 19:44
Oystein L Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Det er det flere som har observert, men jeg valgte å legge den ut nå, så får vi se på dette når dagen gryr (noen valgte den lettvinte løsningen da de så skiltet med "48 / 15 km til mål", men glemte tydeligvis å fortelle om det ved målgang....
(ser også tilfelle hvor overflytting fra Maraton til Halmaraton ikke er registrert)

Resultatlister hvor NC-rytterne er innplassert i sine respektive aldersklasser kommer når dette er på plass

NC-lista skal være kvalitetssikret (med unntak av de ovenfor nevnte rytterne)

Redigert av Oystein L; 31/07/2010 19:50.
Re: Sølvstufossrittet [Re: Oystein L] #993693 31/07/2010 20:17
JKristian Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Resultatene klassevis fra i fjor, når kommer dem?

Re: Sølvstufossrittet [Re: JKristian] #993700 31/07/2010 20:23
Oystein L Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
De trodde jeg faktisk var lagt ut for snart et år siden, men så feil kan man ta... fishwhack
(da får "noen" fikse det, men det skjer nok ikke før morgendagens VeteranCup er tilbakelagt)

Re: Sølvstufossrittet [Re: ] #993704 31/07/2010 20:28
Oystein L Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: anonymous13
Sitat: Oystein L
(noen valgte den lettvinte løsningen da de så skiltet med "48 / 15 km til mål", men glemte tydeligvis å fortelle om det ved målgang....

Fillern også...jeg som så for meg et skikkelig Kodak-moment når herr og fru Lund kryssa mållinja hånd i hånd til henholdsvis bronse og gull. Siste i utklassingsstil.

Ekteparet Lund annonserte bytte til Halvmaraton FØR rittet (pinglete selvfølgelig, men ellers har de jo sitt på det tørre), men "den dumme datamaskinen" fikk tydeligvis ikke med seg det....

Re: Sølvstufossrittet [Re: Oystein L] #993712 31/07/2010 20:40
josse Offline
Sølvstufossrittet ved Sarpsborg er et av de mer teknisk krevende maratonrittene i Norge, og det burde således passe meg ganske bra.
Det var likevel litt tilfeldig at jeg stilte opp, men for min del var det eneste mulighet til å få kjørt et maratonritt før Ultrabirken (UB). Rittet skulle derfor brukes til både å teste dekk, spiseregime samt løpstaktikk. Det som skulle testes ut var:

• Raven 2.2 dekk på vått og teknisk føre.
  • På Lillehamer-Oslo spiste jeg hver halvtime (gel eller bar). Nå skulle jeg forsøke det samme i terrengritt. Jevn spising blir helt essensiellt på UB, hvor jeg fort skal være ute i over åtte timer.
  • Fylling av flaske underveis. Jeg startet bare med en flaske, og planen var å drikke så mye jeg ville, og heller fylle flasken på en matstasjon.
  • Jeg mistenker at jeg ofte starter litt for rolig i ritt, og kjører meg jevnt og trutt oppover. Denne gangen skulle jeg forsøke å henge med teten fra start, og se hva som skjedde.

Kjøringen fra Oslo gikk unna på en drøy time, og jeg fikk en grei oppvarming. Eliten startet for seg, og så var det vår tur. Uvanlig lite knuffing om startposisjoner gjorde at jeg enkelt fikk stilt meg i 2. startledd. En kilometer med masterstart bak motorsykkel skaper stor strekk i feltet, men jeg sitter med i tetpuljen, pulsen er dog i høyeste laget og etter tyve minutter skjønner jeg at dette går for fort.

Jeg slipper puljen og får pulsen litt ned. Dessverre medfører dette at neste tog med ryttere suser forbi og jeg har brent av for mye krutt til at jeg orker å legge meg på hjul.

I første terrengparti er det mange ryttere foran meg, flere er engstelige på det våte føret og det blir mye kaos. Jeg klarer å kjøre meg opp noen plasser, og ligger for meg selv når jeg kommer ut på grusen igjen. De neste par timene kjører jeg i fra i terrenget og blir tatt igjen på grusen, men det er stort sett den samme gruppen jeg kjører med. Etter to timer er det ett lang asfasltstrekke og jeg møter virkelig veggen. Gruppa drar ifra, det er motvind, jeg har vondt i ryggen - tvilen om hvorfor jeg driver med dette kommer sigende. Likevel ER jo dette det morsomste jeg vet, og jeg SKAL jobbe meg til mål.

De neste to timene ser jeg knapt en eneste rytter, de som er raskere enn meg er foran, de som er tregere er bak. Jeg tråkker og spiser jevnt og trutt. Jeg er så ensom at jeg lurer på om jeg har kjørt feil, men jeg passerer blide og flinke løypevakter jevnt og trutt. Jeg passerer skiltet med 10 km igjen, og i en sugende grusmotbakke kommer det to ryttere snikende, den første rekker å passere meg før vi svinger inn på et langt stiparti. Dette tenner meg til en siste kraftanstrengelse, jeg girer opp på storeskiva og suser ifra. Slutten består en lang og bratt grusklatringen og mye flytsti. Midtveis i bakken ser jeg de to ta kraftig innpå, og på slutten har førstemann nesten hjulet mitt, men så er det sti igjen, og jeg skjønner jeg har taket på ham. Litt dårlig merking gjør at jeg kjører noen hundre meter for langt på slutten, men dette endrer ikke resultatlisten og koster meg bare et snaut minutt.

Det var virkelig godt å komme til mål, og det var både brus og burgere til deltagerne. At regnet først begynte etter at jeg var kommet til mål var også en bonus! Men grådig sliten, det var jeg.

Jeg ender på en 7. plass i klassen, med sluttid 4:32:23. Fornøyd med plasseringen, men ikke helt fornøyd med egen innsats.

Oppsummering av testing:
  • Raven fungerte supert, selv på vått føre. Så lenge det ikke er for mye stein i løypa er dette nå mitt førstevalg til ritt, uansett hvor vått det er.
  • Jeg fikk gjennomført spiseplanen min, men det krevde mye disiplin denne gangen også.
  • Jeg fylte flasken en gang underveis, og de hadde klare et litersbeger på matstasjonen så gikk veldig rask å fylle. Håper de er like flinke på UB.
  • Den harde starten var ikke noen suksess. Det ble veldig tungt etter to timer, og jeg er ganske sikker på at det ville gått fortere totalt sett med en litt roligere start. Jeg slapp også så tidlig at jeg ikke fikk glede av god plassering i første terrengparti.

Re: Sølvstufossrittet [Re: josse] #993718 31/07/2010 20:58
Hugen Offline
Entusiast
Entusiast
Supert ritt Øystein

Veldig hard for en amatør

Race King fungert supert

Jeg lånte bort pumpen min til en uheldig kar med mye "guffe" og lite luft, han mistet den, men det satt betaling i speilen på bilen når jeg kom tilbake det er slikt en blir glad av

Re: Sølvstufossrittet [Re: Hugen] #993750 31/07/2010 22:19
front biker Offline
Besatt
Besatt
Tøft ritt, morsom og sugende løype (maraton). Det var grusomt vått og sugende for en som veier 90++. Hadde for lite volum på bakdekket (1.9") og litt for lite knaster. Ble mye slit av det. Fordekket, Ardent 2.2" var perfekt.

Chainsucks x 100 ble en påkjenning. Fikk tidenes lårkramper av det, så jeg sleit fært med å komme meg i mål. Jeg hadde lest forhåndsinfo til at løypa var 70 km, og satt inn spurten ved 67 km. Det ble feil, gitt. Plutselig dukket skiltet "10 km til mål" opp. Da gikk det lille som var av luft ut av ballongen....

Det ble et knallhardt ritt, men løypa er morsom. Likte nedkjøringa til fossen/demningen, slalombakken og de mange flytstiene. De sugenede myrstiene skal jeg forsøke å fortrenge. Om det blir litt tørrere neste år, er jeg med igjen.

Mye hyggelige løypevakter - takk for at dere stiller opp for oss gærninger. Savna oppdatert resultatliste i mål, ellers var alt helt topp. Flotte garderober, høytrykksspyler, burger fra grill og cola etter målgang... Takker og bukker til Sarpsborg Sykkelklubb.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Sølvstufossrittet [Re: front biker] #993769 31/07/2010 23:30
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Gjesp. Enkel seier må jeg si :-)

Re: Sølvstufossrittet [Re: front biker] #993770 31/07/2010 23:36
Niko Offline
Avhengig
Avhengig
Bæl morro! Gleder meg til neste års utgave.

Takk til Sarpsborg Sykkelklubb

Re: Sølvstufossrittet [Re: Henningur] #993819 01/08/2010 08:26
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: Henningur
Ikke enig. med sine 77 km var rittet kortere enn f. eks. Grenserittet, Raumerrittet og Birken.

Men dette rittet går vel I TERRENGET?

Re: Sølvstufossrittet [Re: Stein] #993842 01/08/2010 08:55
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Var nok av sti ja..
Morsom løype og veldig tungt. Jeg må bli mye bedre fra start, når man er nesten sist ut ble det mye klabb og babb på de første stiene. Syklet så forbi mange på vei opp til og ned slalombakken, ble mye alene derfra.. Fikk rundt midtveis høre at jeg var et lite minutt bak en gruppe på 6 og la inn støtet i et langt stiparti, i det jeg så ryggen på de pungterte jeg på bakhjulet. Det ble litt klabb og babb, fikk i for lite luft med min ene patron, hadde 10 psi i mål så var jo nesten som og kjøre fulldemper. ICON_SMILE Tapte nok noen plasser og en del minutter på det, ble syklende alene derfra og. De som passerte meg fikk jeg ikke tak på igjen. Savnet litt mere km igjen skilt, spurte en hvor langt det var igjen og svaret var 10-12 km, ikke verre tenkte jeg, men en liten halvtime senere stod 10 km skiltet. Da fikk jeg litt trøbbel med motivasjonen gitt..
Alt i alt et topp ritt og verdt den lange turen.

Re: Sølvstufossrittet [Re: Kriss] #993940 01/08/2010 12:24
Stine L Offline
Ringrev
Ringrev
Må bare si det igjen - for en flott trase! Masse skryt til løypelegger for variert og morsom (og slitsom ICON_TONGUE ) løype. Er imponert over hvor tørre noen av stiene var til tross for enorm nedbørsmengde siste uka.
Og når man attpå alt ser at man har slått vinneren i eliteklassen med en halvtime er det jo bare å være meget fornøyd ICON_WINK Ja, ja, får nyte det til listene oppdateres.....

Stine
- rimelig godt kjent i Atlantis ICON_TONGUE
www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! ICON_SMILE
(x-MTBea)
Re: Sølvstufossrittet [Re: Stine L] #994082 01/08/2010 18:05
TeddyTrB Offline
Veteran
Veteran
Sitat: erling
Gjesp. Enkel seier må jeg si :-)

Hehe, så da litt sliten (lei?) når du passerte siste matstasjon.
Men grattis med vel gjennomført!

Egentlig glad jeg valgte å stå over i går. Etter trynings i slalombakken på en gjennomkjøring så feiga jeg ut.

Men det var gøy å være publikum! Sto like på stipartiet like før Harehjellhytta. Selv på første passering så en del ut til å ha "fått det" Artig å heie og se at selv de i toppen koster på seg et smil når de får litt heiarop. Fikk mange smil, kommentarer, spørsmål om hvor langt det var frem osv. Kun en som var litt oppgitt og lei, han nærmet seg et to sifferet tall i antall velt.

Får prøve neste år vel.

/Audun
Re: Sølvstufossrittet [Re: Stine L] #994105 01/08/2010 18:38
Oystein L Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: MTBea

Ja, ja, får nyte det til listene oppdateres.....

Sånn, nå er det tilbake til hverdagen...

Re: Sølvstufossrittet [Re: Oystein L] #994150 01/08/2010 19:31
Stine L Offline
Ringrev
Ringrev
ICON_SMILE Fortsatt en dame som syklet 18 min fortere enn Nina G....?

Stine
(x-MTBea)
Re: Sølvstufossrittet [Re: Stine L] #994194 01/08/2010 20:13
Oystein L Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Vedkommende har signalisert det selv, og noen jobber med saken...
(det ble også temmelig tydelig at det var noe muffens da eliten skulle innlemmes i aldersklassene)

Nye, komplette resultatlister er lagt ut nå.

Redigert av Oystein L; 02/08/2010 06:18.
Re: Sølvstufosstittet [Re: Oystein L] #994266 01/08/2010 21:53
sam Offline
Avhengig
Avhengig

CK Fix
Re: Sølvstufosstittet [Re: sam] #994281 01/08/2010 22:30
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt

Er par blinkskudd der ja ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Sølvstufossrittet [Re: Stine L] #994316 02/08/2010 06:34
Moose Offline
Entusiast
Entusiast

Det er noe jeg kan finne på å ha et mareritt om. Nesten som om man drømmer at man får beskjed: du har ikke bestått skoleeksamene dine og må derfor tilbake ditt for å ta de om igjen ...
Hvis den damen heter Gunn Rita Dahle, så er det jo mulig ... Hun var jo ikke med i Verdenscupen på lørdag ...

FATBIKE UTLEIE Geilo - www.geilo-aktiv.com
FAT VIKING - www.fat-viking.com
Re: Sølvstufossrittet [Re: Moose] #994318 02/08/2010 06:39
Oystein L Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!

Re: Sølvstufossrittet [Re: Moose] #994378 02/08/2010 08:33
Stine L Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Moose

Det er noe jeg kan finne på å ha et mareritt om. Nesten som om man drømmer at man får beskjed: du har ikke bestått skoleeksamene dine og må derfor tilbake ditt for å ta de om igjen ...
Hvis den damen heter Gunn Rita Dahle, så er det jo mulig ... Hun var jo ikke med i Verdenscupen på lørdag ...

Godt du slapp med skrekken, da ICON_WINK Bare et utslag av litt enkel humor, litt moro for oss amatører dette, vettu - ikke hver dag vi ser en sånn resultatliste, selv om det ikke var sant det som først stod der ICON_SMILE Lykke til i VM!

Forøvrig morsomme bilder! Og bortsett fra problemene med resultatlistene må dette vel sies å være et godt gjennomført arrangement. Veldig bra ICON_SMILE

Redigert av MTBea; 02/08/2010 09:04.

Stine
(x-MTBea)
Re: Sølvstufossrittet [Re: Stine L] #994441 02/08/2010 09:41
Oystein L Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Neste gang skal vi ikke ha nytt ritt å konsentrere oss om rett etter målgang...

Her er Team Uniteds video fra ritte;
http://www.youtube.com/watch?v=AvOXAOI_AJw

Re: Sølvstufossrittet [Re: Oystein L] #994446 02/08/2010 09:53
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Når blir dato for rittet neste år?

Re: Sølvstufossrittet [Re: erling] #994503 02/08/2010 10:58
Oystein L Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Samme helg

Re: Sølvstufossrittet [Re: Oystein L] #994549 02/08/2010 11:46
svegar Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Oystein L
Det som overrasker er at så mange NC-ryttere (inklusive noen her på forumet) hopper av uten å gidde å fortelle at de har brutt. Det tar oss timesvis å rydde opp i (dommer lar oss ikke legge ut resultater før disse er gjort rede for). Denne tiden kunne vi brukt til noe annet, f. eks resultatservice...

Det som overrasker er også at 1/3 av NC-rytterne faktisk bryter, til tross for at vi tidligere i sommer fikk slått ettertrykkelig fast at det er pinglete å bryte bare fordi det ikke går stang inn denne dagen. Det er nemlig ikke sånn at 1/3 av disse gutta, som alle har helt strålende fysikk, har en kropp som "overhodet ikke fungerer" en slik dag. At de driter i å si fra om at de bryter er et nytt bevis på at mange av dem har et stykke igjen før de har tenkt de nødvendige tanker.

Jeg gratulerer samtidig Bjerkseth med et nytt flott resultat, så vidt jeg har fått med meg har du siden Terrengsykkelrittet blitt supergod til å slå alle disse som velger å bryte slik at de har en unnskyldning for å bli slått. Du slo dem alle sammen, og dette blir du bedre av, dessuten er du et bedre forbilde for f.eks de unge i klubben din.

Klippe-klippe.

sv

Re: Sølvstufosstittet [Re: Oystein L] #994689 02/08/2010 14:48
tbass Offline
Fersking
Fersking
Då var eg heime med plate og skruer i kragebeinet...

Klarte det kunststykket å få bråstopp mot botnen av den siste utforkøyringa før mål, med hovudet og skuldra først i steinane. Etter å ha slutta å sjå i kryss sykla eg til mål, men det vart dessverre slutten på sesongen for min del.

Uansett, rittet var jo eigentleg supert, og min beste prestasjon til no, så får eg heller skryte av at eg har sykla til mål med brote kragebein når alle andre snakkar om haustens merittar ICON_WINK

Redigert av tbass; 02/08/2010 14:49.
Side 6 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå