Super bildeserie. Viser virkelig godt forholdene i løypa nå. Tror også Google autooversetter till engelsk - VIRKELIG verdt å få med seg
Gardfangeråsen blir til farm catcher Hill. Fantastisk!
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Nå må dere slutte å sutre for at enkelte partier i denne tråden bare er forståelig for eliten. Dette er å ta diskusjoner tilbake til røttene, med mye avsporinger. Bare de tøffeste orker å lese alle sidene.
Den øvre er for fulle trøndere som ikke kan sykle, mens den nedre er for finslepne stisyklister, hvor eneste grunn til at det er to er for å slippe å ut i søla hvis man møter en annen syklist.
Fra spøk til alvor: en god klopp av trønderkvalitet krever et ikke ubetydelig stykke arbeid og koster en god del penger. Og planlegging: materialer til klopp kan med fordel kjøres ut om vinteren.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Den øvre er for fulle trøndere som ikke kan sykle, mens den nedre er for finslepne stisyklister, hvor eneste grunn til at det er to er for å slippe å ut i søla hvis man møter en annen syklist.
Ole.
Nå har jeg hørt at det er mye rare folk i Østmarka på våren, så jeg foreslår at standardbredden settes til 4 planker. Smalt nok til at fulle trønderne kjører ut, bredt nok til halvbeduggede og halvgamle hardtailere fra vestkanten kan passere med soignert stil.
På forhånd takk. På vegne av vanvittig mange.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Hmm, var med på TSR for første gang i år, kjempe bra/tøft/insane ritt! Utroolig slitsomt også. Men de første dagene etter rittet tenkte jeg; "aldri mer!" Men jeg synes e g e n t l i g at det var dritmoro til tross for kramper og "tømming"! Herlige og syykt morsomme stipartier og utforkjøringer +++ men den J** Hæll**es gjørma ødela litt da=/ - men har allerede tanken på å stille til neste år!!!...hvis det blir litt klopping(<1st terrengparti>)
Og planlegging: materialer til klopp kan med fordel kjøres ut om vinteren.
Et så godt poeng fortjener å siteres for å øke sjansen for at "de ansvarlige" får det med seg.
Endel partier krever såpass mye arbeid at utkjøring om vinteren vil øke sjansen for et godt resultat betraktelig.
Da legger jeg til at det består muligheter for å få med en sponsor som stiller med nok materialer slik at det kan "kloppes" på trøndersk. (Hvis man skulle "pusse opp" på tysk, så blir det i hvert fall for dyrt :-))). Montèr, Byggmarket, Bauhaus, ...
Jeg synes forresten at det er KONGE at så mange bryr seg om utbedringen av løypen! Det virker som om Øyvind Aas har født et barn som har fått seg en hel haug med onkler og tanter.
Er drenering en mulighet iallefall enkelte steder? Klopping er jo genialt, men selv om jeg ikke eier teknikk så er det jo mest morro med hjulene på moder jord. En smal grøft langs stien de værste plassene?
Og jeg stemmer også for trøndersk klopping...både fordi jeg er trønder og fordi jeg tror færre vil velge å sykle utenom
Det som er genialt med den trønderske kloppa (heter det kloppa?) er at den går på tvers. En klopp trenger sjelden å være bredere enn den under, men å ha langsgående kanter hver 10cm er irriterende ..de er sjelden plane.
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.