Terrengsykkelrittet 2010
|
Re: Terrengsykkelrittet 2010
[Re: thomasengen]
22/05/2010 17:13
|
ludo
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Om jeg putter alle de 140 bak meg så har jeg jo en knallplassering :o)
|
|
|
[Re: svegar]
22/05/2010 17:15
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Det første terrengpartiet må nok bestå, men Aslak og jeg snakket sammen om å sette i gang litt i sommer og høst med pussing og snekring. Det er mye flyt å hente på å unngå de flate myrene og gjørmehullene. De gjørmete motbakkene skal vi se på hva vi kan gjøre med.
At vi gikk tom for flasker må vi bare beklage. I fjor hadde vi mange flasker igjen etter rittet. I år feilberegna vi rett og slett.
De beste vinner uansett løype viser det seg. Gratulerer til alle som deltar og gjør dette mulig.
En stor takk til hjelpemannskap og deltagere er på sin plass.
Jeg våknet dessverre midt på natten med dundrende hodepine og gjennomsvettet sengetøy. Om det er stress, psyke eller sykdom vet jeg ikke.
Moro å se alle deltagerne som kom inn med møkk over hele kroppen og store glis i hvert fall.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: thomasengen]
22/05/2010 17:18
|
TNO
Avhengig
|
Avhengig
For min del ble dette vanskelig. Allerede etter 400m røk kjedet med påfølgende retur til start for nytt kjede. Kjedet hadde vridd seg så 10 ledd måtte av!!?? Etter 30min satte jeg ut på min første av 2 runder, men bestemte meg for kun 1 runde. Vi får satse på Nordmarka rundt i morgen! Grattis til alle som fullførte og spesielt imponert av de som virkelig kjørte 2 runder.
|
|
|
[Re: TNO]
22/05/2010 17:27
|
Rockefoten
Ivrig
|
Ivrig
Så synd Øyvind. Skulle hatt en sånn "kudos" knapp i forumet. Da hadde du fått mange!
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
|
|
|
22/05/2010 17:27
|
efg
Entusiast
|
Entusiast
fullførte i NC mot 97 eller noe sånt påmeldt? Kan det stemme?
sv Jeg syklet, men har tydeligvis ikke kommet med på listene, så du kan i hvert fal llegge til én  Eller må jeg si meg enig kommentaren din om første terrengparti. Følte jeg var mer med i en slags ekspedisjonskonkurranse enn et sykkelritt. Uansett var det artig med litt avveksling fra de vanlige grussrittene, selv om jeg taper mye når det blir hårete.
Erik
|
|
|
22/05/2010 17:29
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
brøt Rune Høydahl og Håkon Austad? Finner de ikke på listen. 43 fullførte i NC mot 97 eller noe sånt påmeldt? Kan det stemme? sv Austad møtte jeg trillende i motsatt retning kort tid etter start (10.30), i først bakken, der vi krysser grusen. Høydahl sto i langesonen, han sykla nok minst en runde da han står oppført på reslisten med tid i forhold til birken-seeding.
|
|
|
[Re: efg]
22/05/2010 17:32
|
Sykkeline
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg syklet, men har tydeligvis ikke kommet med på listene, så du kan i hvert fal llegge til én  Jeg syklet ikke, men er allikevel oppført i resultatlista med tid. Jeg har ikke hentet startnr. engang. Merkelig. 
Sykkeline
|
|
|
[Re: Oddefa]
22/05/2010 17:39
|
svegar
Besatt
|
Besatt
brøt Rune Høydahl og Håkon Austad? Finner de ikke på listen. 43 fullførte i NC mot 97 eller noe sånt påmeldt? Kan det stemme? sv Austad møtte jeg trillende i motsatt retning kort tid etter start (10.30), i først bakken, der vi krysser grusen. Oi, dette var en bombe. To surmaga innlegg på rad her, men det får stå sin prøve: Jeg synes det bør kjøres en kampanje i forhold til å fullføre konkurranser blant eliten, det er altfor mange av de beste som velger å ikke fullføre selv om det er fullt mulig for dem. Det synes jeg er lite sportslig, og vitner også om lite respekt overfor resten av feltet. Jeg lurer også på hva sponsorene mener om dette, er det slik de ønsker å bli profilert? Sånn, nå lover jeg å være positiv i lange tider, og jeg er også blid som ei sol etter et flott sykkelritt. Det gikk tungt, jeg sykla 10 minutter saktere enn jeg burde, men jeg fullførte. sv
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
22/05/2010 18:01
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Det første terrengpartiet må nok bestå, men Aslak og jeg snakket sammen om å sette i gang litt i sommer og høst med pussing og snekring. Det er mye flyt å hente på å unngå de flate myrene og gjørmehullene. De gjørmete motbakkene skal vi se på hva vi kan gjøre med. Hvorfor må første terrengparti bestå? (det er ikke hånlig ment, det er et reelt spørsmål) Og som antydet spurt lengre oppi her: Hvorfor i Mai? All den tid jeg ikke vet en dritt om jordsmonn, vil jeg tro løypa blir mindre gjørmehælvette om man lar løypa få komme seg en måned eller 2 ekstra etter snøen?
Trønder osv
|
|
|
[Re: Espen J]
22/05/2010 18:04
|
Håkon SSL
Avhengig
|
Avhengig
noen som sitter på bilder/video fra rittet?
- Wilier Cento 1 Dura-Ace DI2 SRM - Trek Top Fuel 9.9 SSL Sponsor: Bilforumet AS www.bilforumet.no
|
|
|
[Re: Espen J]
22/05/2010 18:11
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Det første terrengpartiet må nok bestå, men Aslak og jeg snakket sammen om å sette i gang litt i sommer og høst med pussing og snekring. Det er mye flyt å hente på å unngå de flate myrene og gjørmehullene. De gjørmete motbakkene skal vi se på hva vi kan gjøre med. Hvorfor må første terrengparti bestå? (det er ikke hånlig ment, det er et reelt spørsmål) Og som antydet spurt lengre oppi her: Hvorfor i Mai? All den tid jeg ikke vet en dritt om jordsmonn, vil jeg tro løypa blir mindre gjørmehælvette om man lar løypa få komme seg en måned eller 2 ekstra etter snøen? To gode og ytterst reelle spørsmål: Det første terrengpartiet er en av ytterst få muligheter til å få lagd en runde ut av det. Jeg har tenkt på Østmarka og hvordan jeg kunne lage et maratonritt her i 10 år. Stien på nordsiden av Elvvåga åpner for å lage en runde der både Slettfjell og Skullerudåsen er med. Mange andre alternativer har blitt sett på. Senere på året er det ekstremt trangt om plassen på rittkalenderen dessverre. Vi skulle gjerne tatt en dato nærmere sommeren, men det er ikke mange ledige. Etter Birken dør dessverre rittlysten ut hos folk. Erfaringer og tilbakemeldinger tas uansett til etteretning og vi setter i gang om litt med planlegging av Terrengsykkelrittet 2011.
Redigert av sykkeloyvind; 22/05/2010 18:36. Rediger grunn: 2011 er neste år ja.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
22/05/2010 18:22
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
brøt Rune Høydahl og Håkon Austad? Finner de ikke på listen. 43 fullførte i NC mot 97 eller noe sånt påmeldt? Kan det stemme? sv Austad møtte jeg trillende i motsatt retning kort tid etter start (10.30), i først bakken, der vi krysser grusen. Oi, dette var en bombe. To surmaga innlegg på rad her, men det får stå sin prøve: Jeg synes det bør kjøres en kampanje i forhold til å fullføre konkurranser blant eliten, det er altfor mange av de beste som velger å ikke fullføre selv om det er fullt mulig for dem. Det synes jeg er lite sportslig, og vitner også om lite respekt overfor resten av feltet. Jeg lurer også på hva sponsorene mener om dette, er det slik de ønsker å bli profilert? Sånn, nå lover jeg å være positiv i lange tider, og jeg er også blid som ei sol etter et flott sykkelritt. Det gikk tungt, jeg sykla 10 minutter saktere enn jeg burde, men jeg fullførte. sv Tja, kan være brekkasje av noe slag, sykdom. Om det er det eller en dårlig dag, eller hva som helst så tror jeg ikke vi skal stille krav til noen at de skal fullføre (hvis jeg skjønner deg riktig, beklager hvis jeg misforstår). Det er opp til den enkelte. Klarer heller ikke å bli opprørt over at noen bryter. Håper de ikke skader seg eller noe sånt, eller må folk få lov til å gjøre det de vil mht å fullføre[/u]Fikk ikke fiksa slik att quote ble riktig, men det altså det siste jeg mener, dvs det jeg skriver i kursiv hehe.
Redigert av oddefa; 22/05/2010 18:27.
|
|
|
22/05/2010 18:23
|
Henningur
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
I det store og det hele er jeg fornøyd med traseén selv om gjørmemotbakken ideelt sett kunne vært kortere/borte. År nr 1 kunne man sykle mye; i fjor og i år ble det en del trasking,.
Skled på en langgående rot på runde nr 1 ned fra Skullerudåsen, forlot sykkelen og surfet nedover stien i høy hastighet. Mange fine sår rundt omkring på kroppen ettersom surfingen gikk over steiner og røtter osv. Måtte bryte da kneet hovnet kraftig opp og var vondt. Veldig god sportsånd fra de etterfølgende deltakerne; minst 20 spurte meg om jeg trengte hjelp.
|
|
|
22/05/2010 18:24
|
Håkon SSL
Avhengig
|
Avhengig
når blir det klatretrøye opp til radaren a?  skikkelig publikums vennlig strekning  bare en tanke.....
- Wilier Cento 1 Dura-Ace DI2 SRM - Trek Top Fuel 9.9 SSL Sponsor: Bilforumet AS www.bilforumet.no
|
|
|
[Re: Håkon SSL]
22/05/2010 18:33
|
ludo
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Er jo lov å lage en tråd her og poste egentatte tider? Lage en vandrepokal av noe skrot kanskje? Er jo blitt gjort her www.kongsveien.com
|
|
|
22/05/2010 18:35
|
front biker
Besatt
|
Besatt
Det første terrengpartiet må nok bestå, men Aslak og jeg snakket sammen om å sette i gang litt i sommer og høst med pussing og snekring. Det er mye flyt å hente på å unngå de flate myrene og gjørmehullene. De gjørmete motbakkene skal vi se på hva vi kan gjøre med. Stiller gjerne opp på en dugnad eller tre. Det synes jeg alle kritikerne av løypa bør gjøre. Dersom man klopper noen av de små myrhøla, blir det mulig å holde seg på sykkelen og greie neste bakke. Den store myra (og stien ned dit) trenger et omfattende byggeprosjekt. Ettersom rittet og løypa er kommet for å bli, er det vel bare å ta en etappe hvert år?? Etter Birken dør dessverre rittlysten ut hos folk. Mulig TSR har en litt annen målgruppe? Men et tidlig-ritt har også sjarm da. Hold på mai. Erfaringer og tilbakemeldinger tas uansett til etteretning og vi setter i gang om litt med planlegging av Terrengsykkelrittet 2010. Litt seint ute? Synes egentlig dagens arrangement virket bra planlagt... ;-)
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
|
|
|
22/05/2010 18:40
|
kao
Ivrig
|
Ivrig
Grattis til kao (1 plass juhuu, spurt og greier, imponert over tiden også), kval (3 plass i klassa, råsterkt) og Anerz med knall tid og plassering. Dette er et morsomt ritt gitt, men hadde helt klart tjent på å kjørt gjennom noen runder på forhånd, men det er min egen feil at jeg ikke har gjort det.
Takk og takk :-) Men det var slettes ikke bare meg, nei, synes stisyklistene fra Hedemarken bet godt fra seg i dag, grattis alle sammen! Og grattis til Ole krutt, utrolig imponert, og selvfølgelig like imponert og morsomt, må jeg innrømme, med Manengen. Ellers var det en morsom og slitsom dag, og morsomt med resultatet, men hadde faktisk ikke peiling på hva som var under oppseiling på slutten.. Men vi på pallen pratet sammen etterpå, så vi fikk oppklart det. Frøyrytteren på 3. passerte jeg i en av de siste svingene før vi kom inn på Haraløkka, og bakfra kom Arne Mikkelsen som ei kule etter punktering på førsterunden, så da skilte det til slutt fire sekunder mellom de tre på pallen..! Forholdene var slett ikke så ille som jeg fryktet etter gjennomkjøringen på onsdag, men det er klart det ble mye gåing i det første terrengpartiet. Resten var bare moro, spesielt på førsterunden ;-) På andrerunden ble jeg dyktig sliten og da gjør man etter hvert en del dumme ting teknisk, ble et par tryn, men det var heldigvis bare sykkelen som traff furua og ikke rytteren ;-) Takk til alle blide fjes i dag, både deltagere og ikke minst gjengen som har laget et alle tiders arrangement :-)
Redigert av kao; 22/05/2010 18:40.
|
|
|
[Re: kao]
22/05/2010 19:09
|
mersjen
Medlem
|
Medlem
Helt klart det kuleste rittet!! Ser mye syting om gjørme og annet gøy.
Det er dette som er TERRENGRITT
Mersjen
|
|
|
22/05/2010 19:12
|
svegar
Besatt
|
Besatt
Tja, kan være brekkasje av noe slag, sykdom. Om det er det eller en dårlig dag, eller hva som helst så tror jeg ikke vi skal stille krav til noen at de skal fullføre (hvis jeg skjønner deg riktig, beklager hvis jeg misforstår). Det er opp til den enkelte. Klarer heller ikke å bli opprørt over at noen bryter. Håper de ikke skader seg eller noe sånt, eller må folk få lov til å gjøre det de vil mht å fullføre Klart det, hvis det av helsemessige eller tekniske årsaker ikke er mulig å fullføre så er det helt i orden. Jeg veit imidlertid med sikkerhet at det nokså ofte ikke er dette som er grunnen. Noen, og her kunne en for eksempel nevne Håkon Austad, gir ganske enkelt faen i det øyeblikket de ikke kan vinne. Det synes jeg er usportslig, og jeg synes det er respektløst overfor de gutta som tar seg helt ut for en 15., 43. eller 100. plass. Og på et terrengritt så bør en være forberedt på en punktering eller to, samt å skjøte kjedet om det ryker. Og jeg lurer som sagt på om sponsorene synes det er helt greit å bryte mange konkurranser. Var jeg sponsor ville jeg ikke gått etter de gutta som bare viser innsats når det går stang inn. sv
|
|
|
[Re: mersjen]
22/05/2010 19:33
|
paalbn
Ivrig
|
Ivrig
Sitter med et glis om munnen og et glass vin. Herlig tur, dog veldig slitsomt. Deilig å se at det ble ganske bra fly i en del partier. Når jeg stor sett har kjørt asfalt og grus så langt i år. Avangserte en del i nedfartene, men kondisen tilsa at jeg så noen igjen når det gikk oppover. Hadde et herlig tryn i en liten sølebytt som mer eller mindre jeg og sykkel gikk opp i (føltes ihvertfall sånn). Gleder meg til nste år. Heldigvis hadde jeg en del igjen i Camelbacken så at det var tomt på drikkestasjonen gikk greit. Skjønte egentlig ikke at det var der det var før jeg var forbi...
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
|
|
|
[Re: MortenML]
22/05/2010 19:36
|
Moose
Entusiast
|
Entusiast
Jeg takker også for et fint ritt, masse hyggelige folk i løypen, god stemning og alt.
Jeg stiller på dugnad hvis jeg kan overnatte hos noen og får syklet litt i marka også ;-).
Man bør finne en RIK HOVEDSPONSOR og søkt om lov å bygge litt "North Shore" der det er verst med søle. Sponsoren kunne da vært en treverksbedrift eller så noe ... Jaja, fantasi.
Uansett er jeg med neste år.
|
|
|
[Re: Moose]
22/05/2010 19:51
|
svegar
Besatt
|
Besatt
Man bør finne en RIK HOVEDSPONSOR og søkt om lov å bygge litt "North Shore" der det er verst med søle. Sponsoren kunne da vært en treverksbedrift eller så noe ... Løvenskiold.
|
|
|
22/05/2010 20:06
|
panorama
Veteran
|
Veteran
Jeg veit imidlertid med sikkerhet at det nokså ofte ikke er dette som er grunnen. Noen, og her kunne en for eksempel nevne Håkon Austad, gir ganske enkelt faen i det øyeblikket de ikke kan vinne. Det synes jeg er usportslig, og jeg synes det er respektløst overfor de gutta som tar seg helt ut for en 15., 43. eller 100. plass. Og på et terrengritt så bør en være forberedt på en punktering eller to, samt å skjøte kjedet om det ryker.
sv
Nå er vell ikke Håkon det beste eksemplet å trekke fram her hvis du kjenner historien hans. Skjønner ikke at folk gidder å bruke tid og energi på å tenke på de som bryter ritt og grunnene til dette. Ta heller en titt på de som fullfører og deres gode prestasjoner, f.eks dagens pall i M-elite. Meget sterk kjøring etter min mening.
Redigert av panorama; 22/05/2010 20:09.
|
|
|
[Re: panorama]
22/05/2010 20:41
|
Erlend Sande
Medlem
|
Medlem
Jeg vil også gjerne takke for en super dag i hyggelig lag i Østmarka i dag. Kom gjennom en runde på 2.14, som antakelig er omtrent det jeg er god for.
Som Øyvind sier, er vi i Terrengsykkel / Fri Flyt AS innstilt på å gjøre en innsats for at flere skal få syklet mer i det første stipartiet. Selv synes jeg det går an å sykle mye - om ikke det meste - her når jeg er ute på tur på egenhånd, men når det er ritt og hundrevis av syklister har passert blir det annerledes.
Det er ingen tvil om at utbedringene av løypa må skje på sommeren eller høsten. De få ukene som er snøfrie før rittet om våren blir rett og slett for knapp tid. Siden det er langt å bære materialer, er det ganske krevende å jobbe i dette stipartiet. Men hvis mange er positive, kan vi sikkert utrette mye!
Erlend Sande Ansvarlig redaktør i Fri Flyt AS
|
|
|
[Re: Erlend Sande]
22/05/2010 21:03
|
Oeyvind
Ringrev
|
Ringrev
Jeg vil takke en hyggelig kar som gjorde dagen min litt lysere! Etter å ha punktert tre ganger var jeg tom for både slanger og lappesaker, og det ble dermed en lang rusletur fra toppen av startpunktet for utforprisen og tilbake til målmrådet. Fant etter hvert ut at det var ganske langt! Når jeg var 3-4 km fra målområdet dukket det opp en rytter som tilbød meg en slange, men jeg sa at han burde beholde den siden jeg uansett hadde brutt, og man vet jo aldri om man punkterer på den siste biten. Men til tross for dette la han slangen i hendene på meg, smilte og ønsket meg lykke til. Det var fantastisk deilig å slippe å gå de siste kilometerne! Så hvis du leser dette; takk skal du ha! 
|
|
|
[Re: Oeyvind]
22/05/2010 21:21
|
olechr
More than words
|
More than words
Når det gjelder første terrengparti syntes jeg det bør bestå, men bare utbedres litt. For egen del så er det ikke så mange plankene som skal til for å få det vesentlig mere syklbart. Et par steder kan man også ta og kutte bort noe kratt og dritt så man får et par spor. Er ikke så mye som skal til. Jeg kan godt bli med på en dugnad når sesongen går mot slutten.
Når det gjelder at man bryter så ser jeg egentlig ikke noe galt i det. Har man en skikkelig dårlig dag så er det ingen grunn til å presse seg gjennom syntes jeg. For egen del har jeg verken slange eller verktøy med meg. Så punkterer jeg så får jeg bare håpe jeg er i nærhet av teknisk sone.
Som sagt når det gjelder første stiparti. Kunne vi ikke tatt en dag på høsten hvor vi tar en dugnad og grilla litt pølser feks. Jeg blir med for det partiet er veldig bra når det er bra. For min del var det bra på første runden men skjønner at folk sleit for på andre runden var det SLEIPT!!
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: MHH]
22/05/2010 21:37
|
Maggie-Mag
Entusiast
|
Entusiast
Herlige bilder, Marius