kao: når er gjennomkjøringa på onsdag? og utgangspunkt? det er en eller annen gjøk som har booket de fleste helgene mine før rittet. hadde det ikke vært for gratis mat hadde konfirmasjoner vært noe dritt..
He-he, ferdig med sånt jeg ;-)
Gjennomkjøringen er onsdag 5.5 kl 1800 med frammøte på Skurven hvor start og mål er. Det er bare å slenge seg med for alle som har lyst.
Redigert av kao; 03/05/201020:37. Rediger grunn: Nytt forsøk på kartlink...!
Hvordan er underlaget, andel sti, grus osv. Lurer på om det kan lønne seg med fulldemper ?
Dersom tidsbruk er absolutt prioritet tror jeg at den fulldemperen må være av det lette slaget for at det skal lønne seg. Stigningene er hovedsaklig på grusvei og kjerrevei. Stiene er med god flyt, enten det går bortover eller nedover.
Tror nok dette er et flott ritt, som jeg satser på å delta på uansett gjennomkjøring eller ei:)
KAO: Kjempe fint hvis noen av dere deltar på JH-Cup`n:) Gøy med flere. Ikke forvent ett knirkefritt opplegg med speaker og full pakke da:) Er et enkelt gjennomførbart opplegg. Det som blir bra er at man er flere som presser hverandre... Selv blir målet mitt å henge på noen som jeg veit er bedre enn meg, og da får jeg sinnsykt bra trening:)
Henger på hvis jeg får sykkelen klar. Bakhjulet mitt er på retting, og kan enten ta ritthjulene, eller satse på at jeg får satt på 140mm bremseskiva som ligger på posten og venter på gamlehjula...
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Syklet løypa i dag,ble et slitt.Formen er ikke klar for 5 mil i terreng enda kjener jeg.Kjørte litt feil et par ganger,litt lite merker noen plasser.Ligger faktisk igjen en del snø enda,serlig i bakken opp mot Eikstoppen når du kommer fra skolen.Kan bli veldig morro(og slitsomt)den 15 mai.
Vi var en gjeng som var gjennom løypa nå i kveld! Kjempemorro, men slitsomt! Satser på at snøsmeltinga tar det som gjør det usykkelbart opp til Eksberget, så blir det konge! Nedkjøringa fra Eksberget mot øst er jo helt sinssyk morro!
Dette må forøvrig være norges skjulte perle i terrengsykkelritt sammenheng! Er ikke så langt fra Oslo og opp hit til hedmarken!
Redigert av Elgvenn2; 05/05/201020:43.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Gleder meg. Lurer på om jeg skal ta stisykkelen. Blir den for tung i bakka, eller er det bedre med hardtail her?
Nå har ikke jeg sykla trasen, men tror nok hardtailen er raskere, er vel nesten like mange høydemetre som birken fordelt på halve distansen, mao slitsomt nok. På en annen side er det morsomt med heldempa. Skal noen gjennom tidlig neste uke ? mandag eller tirsdag ? jeg blir med (ca kl 17-18), mulig i helga også, men tror jeg skal på topptur en av dagene så har ikke full oversikt enda.
Suzuki, sjekk tråd om furberget på Utflukt, i morgen kl 16.30, ta deg turen fra Elverum hvis du rekker. Verdt det.
Gleder meg. Lurer på om jeg skal ta stisykkelen. Blir den for tung i bakka, eller er det bedre med hardtail her?
Har du ikke en lett ritt FS, ville jeg tatt HT-en.
Her er forresten høydeprofilen for en runde i Helgøyatråkket, siden det fortsatt ikke ligger noe på hjemmesiden for rittet!
P.S. Moh tallet stemmer nok ikke helt, p.g.a. ikke helt kalibrert GPS.
Redigert av Elgvenn2; 07/05/201017:33.
Hvordan var løypa? Er jo bare 25 km, så den er overkommelig eller? Er noen kneiker som suger ser det ut til
Helt knall løype! Gleder meg, men blir nok maxpuls hele veien. Tipper jeg kommer til å bli tung i beina i bakkene på andre runden og....
Redigert av Elgvenn2; 07/05/201018:35.
Siden jeg er påmeldt må jeg jo ta turen, og som flere andre lurer jeg fælt på om jeg skal velge hardtailen eller rittfulldemper....
Hei, Øystein, godt å se deg på startlista!
Har lurt litt jeg også, men jeg har bestemt meg for rittfulldemperen. Begge deler går nok helt greit, men jeg har sett litt på GPS-sporet fra rittet i fjor med hardtail og treningsturer på fulldemperen nå i vår, og ser at farten oppover stort sett er den samme, mens det går betydelig raskere i utforkjøringene nå i vår.
Men grovere og tyngre stisykler blir nok slitsomt ja ;-)
Kommer akkurat inn fra kosetur på øya nå, nå begynner det å bli tørt og fint, bittelitt snø igjen opp på "skolebakkensida", men syklet opp uten problemer.
Dekkvalg på Helgøya er vanligvis uproblematisk. Underlaget er variert, men stort sett snilt. Mye furuskog med dertil hørende jordsmonn, god drenering så det skal en del til før det blir ordentlig bløtt. Holder dette været blir det skikkelig tørt. Kjører med Rocket Ron og det funker greit, og andre "vanlige" allroud-dekk som Crossmark, Racing Ralph osv funker greit.
Tråkket gjennom løypa på formiddagen i dag.Fine forhold. Er fortsatt et par steder som mangler merking, særlig i nedkjøringen fra masta og ned til asfalten.Ble tatt igjen av noen fra Br.dal og di var veldig fornøyde med forholdene.
Takk for guiding i dag kao og kval, og takk til dere andre som var med..godt selskap. Fantastisk morsom løype, jeg har hørt mye godord om den, men jaggu var den bedre en forventet. Ikke spesielt teknisk, men masser av flytsti både opp og ned. Motbakkene kommer ofte og er bratte. Gleder meg til første runden og gruer meg til andre runden. Får jeg ikke krampe da, skal jeg vurdere to runder på Terrengsykkelrittet også.
Ser det er meldt litt nedbør tidlig neste uke, men vurderer en runde att på mandag eller tirsdag, ca kl 16.30 (17). Men denne trasen kan en sykle i hele sommer uavhengig forberedelse til ritt. For dette er pur moro, og intervalltrening på samme tid. Og vakker utsikt utover Mjøsa.