Turner Flux, rå medium, 2010 med PUSHed RP23 Fox F100 RLC Gravity Dropper KCNC MTB Crank 42/29 KCNC hurtigkoblinger Recon-kassett Eclipse-slanger Rocket Ron 2.25 (gir dem en sjanse til med Eclipse) ZTR Podium MMX m/AmClassic disc SRAM X.O-bakgir SRAM X.9-skiftere Selle Italia SLR XC Easton Monkey Bar Ritchey-holker Syntace F99 XTR-pedaler Formula Oro Puro Alligator bremseskiver
Kampvekt: 10490gr. as it stands (Edge-brakett inkludert!) Tiltenkt bruksområde: Terrengsykkelrittet, Ultrabirken Til djøst-raiding-along-hverdagsbruk: DT XR 4.20, 240s og eclipsed Ardent 2.25 (noget tyngre).
Med andre ord 10gr. mindre enn den forrige karbon-fulldemperen. Mission accomplished
Martin, litt uskarp og en anelse for lang i bremseslangene
Jeg skjønte at du slutt kom til oss.
Ski baby! Erik S. Hynne
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: gikke]
#92650423/04/201020:05
Her er ritthoj'en min.. Relativt standard Trek XC 9.8 fra 2008 nytt for året er: -Nytt hjulsett fra Dogstar, ZTR355/AC -Stans The Raven med guffe -XTR kassett -Scrubs bremseskiver -Fizik Gobi XM sete -XTR pedaler vekt slik den står nå er 9.7kg med pedaler og 2 flaskeholdere
I am not crazy; my mother had me tested.
[Re: Buoyen]
#92666024/04/201008:03
Nei, faktisk har jeg ikke veid den Men hadde en tanke om at den kanskje lå rundt 10.5 denne og.
Men står uansett bare bombesikre deler på den, Notubes Race hjulsett, XTR-gruppe, Juicy-bremser og SID-gaffel f.eks... Eneste WW-delen er kanskje Dura Ace framgiret
Får vel legge inn bilde av min sykkel, Som etter jeg meldte meg på farrisrunden har gått fra å være en helt vanlig sykkel til en rittsykkel ved et par tastetrykk =). Får håpe den takler presset.
Redigert av Mom3ntuM; 08/05/201021:24.
Dream like you`ll live forever. Live like you`ll die today
Venter på mer drev fra Hr. Helløre, når de kommer skal Extralite-kranken på. Tenker også å prøve Monkeylite SL styre - men hvorfor kan de ikke lage et lett flatt et?! Og så skal jeg også ha Alligator-skive fram.
Min Spark var nede på 8,2 kg, men det med en mye dårligere gaffel Dt Swiss XCR 100 Race Ltd, scrubs skiver, R1 bremser, Race 7000 hjulsett, Clavicula DP krank, Rocket ron 2,25 og Racing Ralph 2,25, XTR Bakgir, dura ace fremgir, Recon titan kasett, osv...
Lefty ser virkelig fett ut, tenkte å ha det på den nye scalen, men det blir litt pess, da jeg må ha et ekstra forhjul..
Scott Spark Lefty Scott Scale 30 WW Scott Ransom LTD Cube Agree GTC Race
[Re: ThB]
#94755720/05/201019:44
Her er min for 2010 sesongen. Innkjøpt i April. Er ny i gamet, så blir mest trening + 2-3 ritt dette året.
Modell: R4 Elite X.9 mtb Ramme: Full Dynamix R4.0 Aluminium 7005 HT Gaffel: Manitou R7 Hjulsett: Fulcrum Red Metal 10 Disc Dekk: Maxxis Cross Mark Bakgir: Sram X.9 Bremser: Avid Elixir 5 - 185mm foran / 160 mm bak Framgir: Sram X.7 Kassett: Sram PG-970 11-34 Kjede: Sram X.O Sadel: Selle Italia Q-Bik Flow hvit Sadelpinne: FSA SL280 Styre: FSA XC-282 Lowrise Styrestem: Scott 90 mm Kranksett: FSA Comet 44/32/22 Kranklager: FSA BB7000 MegaExo Girhendlere: Sram X.9 Gripshift
Har skiftet ut gaffel (fra Rst Gila Pro til Manitou R7) og bremser (fra Avid Juicy 3 til Avid Elixir 5) og Stem siden jeg kjøpte den i April. Begynner å bli veldig fornøyd med sykkelen nå. Neste som står på ønskelisten er ny krank, men den får jeg bytte når den som står på tar kvelden Vekta er ukjent, men fikk lettet den 1,2 kilo når jeg byttet gaffel.
[Re: M@rtin]
#95590331/05/201011:25
Turner Flux, rå medium, 2010 med PUSHed RP23 Fox F100 RLC Gravity Dropper KCNC MTB Crank 42/29 KCNC hurtigkoblinger Recon-kassett Eclipse-slanger Rocket Ron 2.25 (gir dem en sjanse til med Eclipse) ZTR Podium MMX m/AmClassic disc SRAM X.O-bakgir SRAM X.9-skiftere Selle Italia SLR XC Easton Monkey Bar Ritchey-holker Syntace F99 XTR-pedaler Formula Oro Puro Alligator bremseskiver
Kampvekt: 10490gr. as it stands (Edge-brakett inkludert!) Tiltenkt bruksområde: Terrengsykkelrittet, Ultrabirken Til djøst-raiding-along-hverdagsbruk: DT XR 4.20, 240s og eclipsed Ardent 2.25 (noget tyngre).
Med andre ord 10gr. mindre enn den forrige karbon-fulldemperen. Mission accomplished
Hei, er du fornøyd med KCNC kranken?
(QR's på høyre side!... jålete eller en praktisk årsak?)
;-)
Mamma det er ikke en sykkel - det er en Yeti! (min datter på seks år)
Hei, er du fornøyd med KCNC kranken?
Både ja og nei. 42/29 har fungert veldig greit så langt. Giringa skjer som smurt etter at jeg justerte plasseringen av det eksterne kranklageret med avstandsringer på egen hånd, blant annet også på grunn av q-faktoren som ramma gir.
Det jeg ikke liker er stramming av kranklagerskålene på begge sider. Med korrekt moment går armene altfor tungt rundt. Måtte gi litt etter her av den grunn - regner dog med at slikt også må kjøres inn. Etter Terrengsykkelrittet hadde også høyresiden løsnet litt og armene gikk i hvert fall veldig lett rundt. Har strammet inn igjen og brukt blå loctite på gjengene på begge sider. Raumerittet vil vise om det sitter nå som det skal. Jeg synes Shimanos opplegg er mye bedre i så måte. Jeg stoler ikke helt på KCNCs løsning her men har heller ikke lyst å måtte slepe på en 10mm-sekskant-slegge i sekken i tilfellet kranken skulle løsne.
Quote:
(QR's på høyre side!... jålete eller en praktisk årsak?)
;-)
Faktisk praktisk. Av sviende erfaring har jeg nå låsene på høyre side siden jeg da er langt unna glovarme bremseskiver.
Men skal jeg ordne med en punktering tar jeg som regel av hanskene når jeg begynner å lete etter saker i sekken. Det skjer gjerne før jeg tar av hjulet.