Skal bytte til kortere stem og sette Schwalbelogo riktig i forhold til ventil på framdekk ...og ta av ventilhetter. Mulig jeg skal ha på pedaler etterhvert også.
Redigert av Olen; 31/03/201000:04.
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: Olen]
#91037931/03/201007:42
Liker denne tråden godt Er det ikke flere som har bilder og vise frem? Eller er det sånn at oppskriften ska holdes hemmelig
Samme hemmeligheten som de siste to åra. Stålramme fra forrige millenium som jeg kjøpte brukt for 500,- supplert med deler som er kassert av kunder, funnet (styret) eller fått som gjentjeneste for en vennetjenneste. Syntes det var et morsomt konsept og ble fornøyd med resultatet. Dårlige klatreegenskaper, men det merkes først for alvor på sti og det er det fint lite av i norske terrengritt. Stabil rettfrem og utfor er egenskaper som teller for meg. Skal oppgraderes i år med Tune-setepinne og jeg står i et dilemma om jeg skal montere et KMC gold-kjede som ble kjøpt nytt, men til en såpass latterlig lav pris at det ikke vil brytte med lavbudsjettkonseptet. Men kjedet er nytt.
[Re: Tange]
#91042331/03/201008:44
Rammen er en 'DBS Custom', Tange Ultimate-rør. Et 'selvbyggerprosjekt' som DBS hadde på nittitallet (trur 97-98). Man kunne vel velge forskjellige utstyrspakker og dempere til rammen. Kjøpte rammen 'brukt' i 2000 av en som hadde valgt for stor ramme; 20,5" og selgeren var vel ikke mye over 170.
Synes selv at den ser best ut med en 'project 2'-gaffel men da bikker den over 9 kilo. Og så var utseende ikke første pri.
Sykkelen er heldigvis ikke helt ferdig. Ikke prøvesyklet ennå engang. ESI-grips (røde selvfølgelig) og flaskeholdere og sånt skal ordnes. Bremseslangen foran også
Inspirerende å se at det går an å bruke "eldgammelt utstyr" og få et så bra resultat.
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
[Re: ]
#92568022/04/201019:11
Turner Flux, rå medium, 2010 med PUSHed RP23 Fox F100 RLC Gravity Dropper KCNC MTB Crank 42/29 KCNC hurtigkoblinger Recon-kassett Eclipse-slanger Rocket Ron 2.25 (gir dem en sjanse til med Eclipse) ZTR Podium MMX m/AmClassic disc SRAM X.O-bakgir SRAM X.9-skiftere Selle Italia SLR XC Easton Monkey Bar Ritchey-holker Syntace F99 XTR-pedaler Formula Oro Puro Alligator bremseskiver
Kampvekt: 10490gr. as it stands (Edge-brakett inkludert!) Tiltenkt bruksområde: Terrengsykkelrittet, Ultrabirken Til djøst-raiding-along-hverdagsbruk: DT XR 4.20, 240s og eclipsed Ardent 2.25 (noget tyngre).
Med andre ord 10gr. mindre enn den forrige karbon-fulldemperen. Mission accomplished
Martin, litt uskarp og en anelse for lang i bremseslangene
[Re: M@rtin]
#92635823/04/201015:54
Wow, jeg har aldri tenkt på Turner som særlig vakre sykler (smakssak) men den her var finfin...
Når det gjelder gravity-dropper: Jeg har aldri syklet et eneste ritt i mitt liv, men er likevel sikker på at folk flest sparer tid med en slik setepinne. I alle fall slike som meg, som blir som en gammel bestemor i teknisk terreng med høy setepinne Den ekstra vekten er ingenting å tenke på.