Samma det. Quality never goes out of style. Syns Ciussi oser stil jeg. Dropper en flaske gjør det heller ikke. Alu variant i sort og gult om det matcher tupperware rammen bedre får går (ja, det har jeg på min tupperware ramme)
Her er min racer for i år.Er fjorårets modell men ny for meg.Ramma rullet i norgescupen + div.ritt i fjor.Den får ett mye roligere liv i år,he he.Bygd opp med deler jeg har hatt i arkivet,så derfor litt utradisjonelle deler. Men morsom sykle å sykle på.
fart før ferdighet
Re: Vis oss din 2010 racer!
[Re: rob1]
#91259705/04/201012:42
Min blir i det store og det hele samme som de 4 siste årene - men med en aldri så liten hjuloppgradering til rittbruk. (på deling med jr) Skal sette på noen andre dekk også så fort jeg får skaffet noen. Disse er bare påmontert for å øve (på parisermontering)
Her er min 2010-racer, som er en 2008-mod HR ovrep rrc. God blandings av Ultegra og Dura-Ace, det viktigste er jo at det står DA på bakskifteren
Hjula er passelig lette Bontrager Race X-lite med ballongdekk (25 mm Pro2race), og gir god komfort synes jeg. Med kassett 112-27 er det jo så en kommer opp noen bakker også, sjøl uten kompaktkrank. Nytt av året er stem montert riktig vei, og sannelig må en holde inn magan når en skal sitte i bukken!
Min sykkel for i år - den samme Synapsen fra 2006, men i år med nytt hjulsett (DT Swiss RR 585) med PowerTap og oppgradert til til Ultegra 6700 (vel, har ikke byttet bremsene enda...). Det ble kanskje vel mye bling på felgene - litt mindre rødt hadde kanskje gjort seg bedre.
Den viktigste nyheten er kanskje den lille blå enheten på styret - en Garmin Edge 500. Jeg har bare en tur med den, men er veldig positiv hittil. Det er ikke en eneste sensor på sykkelen - kun med Edge 500, PowerTap-bakhjul og en pulssensor, så har jeg fart, posisjon, sporlogg, effekt, kadens, puls, stoppeklokke, distanse, klokkeslett osv. Jeg har godt med Polar-utstyr fra før, men nå kan jeg kanskje klare meg kun med Edge 500 hvis jeg flytter hjulet med meg mellom syklene jeg bruker.
Fra og med 2010-sesongen har jeg byttet ramme og girsystem (Ultegra 10s → Chorus 11s). Siden jeg byttet girsystem var det også nærliggende å bytte hjul (se også Schnappis historie om Reynolds Strike-kjøp fra CRC).
Essensielt er det jo samme sykkel som ElGordo har.
Ramme: BMC Race Master SLX 01 Gruppe: Campagnolo Chorus 11s Hjul: Campagnolo Zonda Styrestamme: Syntace Force 119 Styre: Syntace Racelite CDR 31.8 2014 Sete: Time Active Air Flow Flaskeholdere: Elite Custom Race black Flasker: Elite Higene
Sykkelen har vært med på treningsleir på Gran Canaria, og har dermed fått seg noen km.
Min ligner veldig på den jeg har hatt siden 2007 (eller var det 2006?), en Canyon Ultimate Al 8.0i (som har fått kompaktkrank og nytt sete i år): digert bilde her
For pokker, skal du nå sette griller i hodet mitt som sier at chorus11s ikke duger....Og jeg som var strålende fornøyd helt til jeg leste dette....Di2 neste nå:-)
Ellers strålende fin sykkel synes jeg du har! Hilsen ElGordo som ikke skulle ha hverken karbonsykkel eller batteri på giret sitt. *Times there are a changing*
For pokker, skal du nå sette griller i hodet mitt som sier at chorus11s ikke duger....
Hihi.
Det duger jo når jeg tar hensyn til det jeg oppfatter som problemer. Jeg har fått null sympati av asbjorjo, som sykler på Chorus og Record 10s, han synes jeg syter når det gjelder skifting til tyngre gir bak.
Quote:
Og jeg som var strålende fornøyd helt til jeg leste dette....Di2 neste nå:-)
På Gran Canaria så jeg en fyr med en Cervélo P4, fire-eikers-karbonhjul og Di2, og det var i bakkene. Det var visst styrketrening elns.
Han virket fornøyd med sykkelen og alt.
Quote:
Ellers strålende fin sykkel synes jeg du har!
But of course!
Quote:
Hilsen ElGordo som ikke skulle ha hverken karbonsykkel eller batteri på giret sitt. *Times there are a changing*
Du får se om du opplever noen av de samme tingene jeg har gjort med Chorus 11s-hendlene. Hvis ikke, så er det kanskje en skade i flyfrakten, og jeg som har et problem.
Du burde bruker schwalbe sin durano, jeg hadde mye punkteringer på conti dekk for 2 år siden.
Jeg tok følge med deg til mål på en ritt jeg var arrangør på ifor etter du hadde punktert, og husker du hadde bra fart på flatmark. Tro du vil klare deg veldig fint iår etter treningen i vinter, ikke la dekkene ødlegge CLST resultatet!
#Pedalenkrs
[Re: RobG]
#91610309/04/201019:09
Du burde bruker schwalbe sin durano, jeg hadde mye punkteringer på conti dekk for 2 år siden.
Jeg tok følge med deg til mål på en ritt jeg var arrangør på ifor etter du hadde punktert, og husker du hadde bra fart på flatmark. Tro du vil klare deg veldig fint iår etter treningen i vinter, ikke la dekkene ødlegge CLST resultatet!
Da hadde jeg noen ultralette dekk og slanger som fulgte med sykkelen ny. Brukte de noen turer før jeg ga dem opp. Jeg har stort sett gode erfaringer med 4000S som jeg også brukte på fjorårets CLST. Helt nye dekk på nå, så hvis jeg klarer meg uten punkteringer fremover blir det nye dekk av samme type en uke før Hovden-rittet. Hvis ikke får jeg satse på Durano dekkene..
Kansje best å holder seg til det man kjenner, og det er mange som bruker gp4000. Selv merket jeg bedre grep på schwalbe sine racer dekk men største fordel for meg med campa felger var at continental var sykt trangt å montere.
Jeg blir nok med en trenigstur med dere før hovden, men er ikke trent nok til å ta følge på selve dagen.
Fin sykkel, Tordi. Bremsehendlene dine står i "skifte-hjul" posisjonen. Du må klemme over den lille pinnen øverst til den andre siden slik at bremsehendlene kommer inn til skifterhendelen.
Om man skal være helt korrekt skal vel dekk dekalene stå midt over ventilene? ...og så skal man til enhver tid sykle på pariserdekk. Men ikke hør på meg, jeg er til tider observert med startnummer tusjet på leggen ;-)
Om man skal være helt korrekt skal vel dekk dekalene stå midt over ventilene? ...og så skal man til enhver tid sykle på pariserdekk. Men ikke hør på meg, jeg er til tider observert med startnummer tusjet på leggen ;-)
Det er aero da
Sportsnyheter rett til mobilen? Søk Sportsnerd på Android market.
Det er aero da
Det er mye annet enn det også Men det er godt at han ser det selv, han kunne jo f. eks. også føyd til at han holder med et visst rødkledd ballspill-lag som må ha to-tre måls ledelse for å vinne evt. spille uavgjort
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
[Re: gare]
#91637910/04/201012:11
Kjedet skal ALLTID ligge paa storeklinga naar det taes bilde, og helst langt nede paa kassetten. Samt de nevnte ventilene. Samt at spacere, og spesielt over stemmet, er fy. Hjulene kunne ogsaa med hell vaert stilt likt i forhold til hverandre.