Den var lekker! - spesielt med hvitt og svart som går igjen på ramme og felger. Hvit styreteip er jo også stilig, men ikke så smart mht møkk, som du også peker på... Jeg mister jo kjeden av og til, hvit styreteip er altså ikke noe for meg.
Egentlig veldig upraktisk, men hva gjør vel det...
Sitat: ElGordo
Tøff, til tross for at åpenbare brudd på bildepolitiets regler trekker ned.
Her er da min racer, som jeg plasserer i low-end klassen i forhold til resten av gjengen her. Nordmenn er jo gærne når det kommer til utstyr og stæsj. Alle skal jo ha bedre sykkel enn naboen sin! Menmen, hver sin interesse... De fleste syklene her inne kan jo gli rett inn i et hvilket som helst pro-tour lag i Europa. Vekten på selve sykkelen bryr jeg meg ikke så altfor mye om, da jeg har ca 10 kg å hente på kroppen først. Hjulsettet dere ser her forresten er til salgs i denne tråden: ROL Racing Carbon 38 selges . Jaja, jeg vet at hvitt sete og svart styreteip er FYFY, men det kommer på ny hvit styreteip senere i uka.
Er usikker enda. Er fornøyd med det hjulsettet jeg har nå, så jeg må ikke selge. Men planen utover våren er å kanskje bygge en ny sykkel fra scratch, og da er det greit å kunne frigjøre litt kapital.
Jeg ville også hatt hvit sadel og styreteip. Men nå syntes jeg det uansett.
Fin sykkel, eneste jeg ikke skjønner er hvorfor de har røyk på ramma. Uten røyk dekoren ville den vært tøffere syntes jeg. Men fin og lett sykkel.
Nakkisen som er samme sykkel kom med hvit styretape og uten røyk og når jeg i tillegg har montert et hvitt sete er jeg jaggu helt der jeg skal være og klar for 14 dager i syden! Ingen bakglatte ski, men sol sykkel og varme..
Syns årets utseende ser veldig bra ut, blir moro å kjenne hvordan den funker..
Flott sykkel det der! Og da har jeg slått fra meg tanken på at Diamant bare har "barnesykler".
Men til dere alle som bruker 50-100.000,- på sykkel og utstyr: Har dere tenkt på at kroppen deres skal passe til sykkelen? Jeg var hos Ben Clarson på NIMI Ullevål i dag for sykkeltilpassing. Skal si jeg fikk meg en aha-opplevelse! Har tydeligvis kjørt med feil innstillinger i hele fjor. Koster skjorta for tilpassing hos Ben, men hvis man har brukt +20.000 på sykkel, har man også råd til å få den tilpasset.
Jeg ville også hatt hvit sadel og styreteip. Men nå syntes jeg det uansett.
Fin sykkel, eneste jeg ikke skjønner er hvorfor de har røyk på ramma. Uten røyk dekoren ville den vært tøffere syntes jeg. Men fin og lett sykkel.
Nakkisen som er samme sykkel kom med hvit styretape og uten røyk og når jeg i tillegg har montert et hvitt sete er jeg jaggu helt der jeg skal være og klar for 14 dager i syden! Ingen bakglatte ski, men sol sykkel og varme..
Syns årets utseende ser veldig bra ut, blir moro å kjenne hvordan den funker..
Gratulerer med godt sykkelvalg. Blir morro å følge Diamant videre nå med både Pinnacle og Apex. Gleder meg sykt til pedalene kommer i kveld eller i morgen slik at jeg får satt den på rulla og tråkket de første milene inntil snøen går....
Flott sykkel det der! Og da har jeg slått fra meg tanken på at Diamant bare har "barnesykler".
Men til dere alle som bruker 50-100.000,- på sykkel og utstyr: Har dere tenkt på at kroppen deres skal passe til sykkelen? Jeg var hos Ben Clarson på NIMI Ullevål i dag for sykkeltilpassing. Skal si jeg fikk meg en aha-opplevelse! Har tydeligvis kjørt med feil innstillinger i hele fjor. Koster skjorta for tilpassing hos Ben, men hvis man har brukt +20.000 på sykkel, har man også råd til å få den tilpasset.
Godt tilps. Hvor mye kostet det? Jobber rett ved Nimi og skal dit uansett ifm et kne som har blitt sint på meg (...).
NIMI (Ben Clarson) tar 1750,-. Tar ca 2 timer. Han har erfaring fra pro-tour lag/TdF og er tidligere kiropraktor for Cavendish. Han sjekker hele kroppen med tanke på skjelett, muskler, tidligere skader, hva du legger i trening, hva slags ritt du deltar i osv. Han markerer diverse punkter på kroppen med tusj, for å så bruke laser mens du sitter på rulla. Han skrudde og stod i noe alvorlig med sykkelen min i hvertfall. Ganske morsom fyr også: Han merket at jeg hadde større muskel på høyre side av ryggen enn på venstre og spurte "have you done to much single hand action lately?". Tok en test på hjemmerulla nå med det nye oppsettet. ca 45 min. Kunne holde høyere watt med mindre puls, og da kan jeg ikke klage...
Foss Sport på Strømmen tar kr 1500,- for samme opplegg. Men de tar vel neppe hensyn til selve kroppen, oppbygning, muskler, skader osv. De på Foss Sport kan jeg neppe tenke meg har den samme erfaringen som Ben Clarson.
Med bare 250,- kr i forskjell, vet jeg hvor jeg ville gått...
He he du skriver at det kostet skjorta. Da hørtes det ut som om det kostet veldig mye mere. 1750 kroner for 2 timer er da ikke så mye. Koster jo mere hos frisøren. :-)
De har vel ikke samme erfaring men for min del funker det veldig bra. Har vært der en gang før og skal nå igjen siden jeg har byttet merke. For min del er det ganske ett fett om han har hjulpet cavendish så lenge jeg er fornøyd :-)
Men vet at Ben er veldig flink han, men er ikke dermed sagt at noen andre ikke kan være flinke.. :-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
NIMI (Ben Clarson) tar 1750,-. Tar ca 2 timer. Han har erfaring fra pro-tour lag/TdF og er tidligere kiropraktor for Cavendish. Han sjekker hele kroppen med tanke på skjelett, muskler, tidligere skader, hva du legger i trening, hva slags ritt du deltar i osv. Han markerer diverse punkter på kroppen med tusj, for å så bruke laser mens du sitter på rulla. Han skrudde og stod i noe alvorlig med sykkelen min i hvertfall. Ganske morsom fyr også: Han merket at jeg hadde større muskel på høyre side av ryggen enn på venstre og spurte "have you done to much single hand action lately?". Tok en test på hjemmerulla nå med det nye oppsettet. ca 45 min. Kunne holde høyere watt med mindre puls, og da kan jeg ikke klage...
Foss Sport på Strømmen tar kr 1500,- for samme opplegg. Men de tar vel neppe hensyn til selve kroppen, oppbygning, muskler, skader osv. De på Foss Sport kan jeg neppe tenke meg har den samme erfaringen som Ben Clarson.
Med bare 250,- kr i forskjell, vet jeg hvor jeg ville gått...
Agree. Takk. Skal få booket meg en time.
Re: Vis oss din 2010 racer!
[Re: SMO]
#90603923/03/201010:10
Foss Sport tar nå litt hensyn til kroppen de også. Kanskje ikke like bra som hos denne Ben (hva vet vel jeg som ikke har hvert der?). Hos Foss (Henrik) ble i alle fall min fleksibilitet, i forhold til mange andre sykelister ble jeg fortalt, utnyttet så til de grader i forhold til tidligere oppsett på sykkelen.
så uten å ikke anbefale Ben som sikkert også er flink så kan jeg trygt anbefale Foss Sport, og si meg enig i at har du svidd av uanstendig mye på selve sykkelen så har du råd til profesjonell tilpassing