Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Mobilt nettverk i Tyskland?

Mobilt nettverk i Tyskland? #899155 10/03/2010 21:35
Zimen Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Har null peiling på telefoni, og fyrer i vei:
Om man har 3G på telefonen, hvordan fungerer bruken av det i Tyskland? Går det via netcom/Norge? Har èn fri gb i måneden, og vil ikke gå på en smell..

Nokon som veit?

Re: Mobilt nettverk i Tyskland? [Re: Zimen] #899162 10/03/2010 21:44
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Jeg setter en brus på at den GB-en ikke gjelder i tyskland, og at du vil ryke på en enorm regning ved å surfe nevneverdig på mobilen i utlandet.

Uansett er det nok GSM-tilbyderen din som kan gi det beste svaret på spørsmålet.

Re: Mobilt nettverk i Tyskland? [Re: Stein] #899207 10/03/2010 23:09
KjellMa Offline
Avhengig
Avhengig
Det Stein sa, med et lite tillegg: De siste gangene jeg har vært i utlandet har det kommet en sms rimelig kjapt (Telenor Bedrift) med advarsel om at dette koster kroner når mobilen ville dra i gang synkronisering av mail etc. Jeg husker derimot ikke om priser var med i meldinga.

Gi noe som varer, gi fan
Re: Mobilt nettverk i Tyskland? [Re: KjellMa] #899243 11/03/2010 07:57
HRO Offline
Fersking
Fersking
Sitat: KjellMa
Det Stein sa, med et lite tillegg: De siste gangene jeg har vært i utlandet har det kommet en sms rimelig kjapt (Telenor Bedrift) med advarsel om at dette koster kroner når mobilen ville dra i gang synkronisering av mail etc. Jeg husker derimot ikke om priser var med i meldinga.

Eller som en bekjent av meg på (motor)sykkelsvipptur til utlandet - og kom hjem med roamingkostnader på 217.000,- fordi Nokiaen fikk mailhikke. Usikker på om dette var Netcom eller Telenor. Til alt hell en fyr i oljecityen.

Men for hvermansen, dataroaming i utlandet ER dyrt og er ikke inn under "fri trafikk". For tyskland er det 30 kr per MB man laster ned pluss moms. M.a.o - ingen spotify på iPhønen mr!

Man finner mer info på Vilkår for mobilabb - Netcom og Datapriser utland

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå