XCR 100 Race World Cup edition er den gamle med Pace-innmat som dykket i bunnen for et godt ord. XRC 100 og XRC 100 Race er de nye, med negativfjær av luft samt oljedemper hvor du kan justere low speed comp og retur. Samme fjær og demper finnes i XMM-modellene også, og det er disse som er en god del rimeligere (men på ingen måte billiggafler). Den nye innmaten betyr forsåvidt ikke automatisk at DT-gaflene nå har blitt bra, DT har tidligere hatt enn veldig andeledes (det er den pene måten å si det på) tilnærming til oljedemping, hvor de har basert seg på orrifice damping, ala det som ble brukt på motorsykler på 50-tallet. De andre produsentene har drevet med skikkelige shim stack-oljedempere i 15-30 år nå, og har således et bittelite forsprang.
Men Joachim, har dere fått inn en XMM? Hit me'n!!
Ole.
Du har nok mye mer peiling enn meg Ole, men utiifra det jeg så i dag så virker det nye systemet som en veldig bra måte å bygge opp en demper på. Veldig fint med lowspeed comp. demping som den ikke hadde før, pluss at på twinshot dempingen så er det et launchcontrol system som ligner i praksis på samme måte som på dt bakdemperene på Scott Spark. Altså fullt åpen, halv vandring, helt låst eller helt låst halvt nede i vandringen. Lockouten låste i tillegg helt 100% i motsetning til tidligere utgaver. Som en ekstra liten pluss så er de like enkle å ta service på som før.
XMM kommer samtidig som XRC, ca. mai mnd.
Sitat: Jzbig
Hvilke DT XCR gaffel snakker vi om her?? den kommer jo i 3 utgaver, XCR 100, XCR 100 Race, XCR 100 Race World cup edition
XRC 100 er med twinshot demping og carbon ytterben, XRC 100 race er samme gaffel med carbon krone og styrerør, XRC 100 Race WC edition er gamle innmaten, men du får verdensmesterstriper på ytterbeina:-)
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: aug11x]
#89862810/03/201000:01
Sykkelen til Fagerli er sikkert 8kg uten all reklamen
Viktigere med reklame enn en lett sykkel. Eller så blir det dårlig med sykling i hele tatt. :-P
Har trua på at det blir en konge sykkel på årets første viktige ritt på hjemmebane, Terrengsykkelrittet. Da satt opp med Pariser dekk med 2.2 også under 9 kg.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
XCR 100 Race World Cup edition er den gamle med Pace-innmat som dykket i bunnen for et godt ord. XRC 100 og XRC 100 Race er de nye, med negativfjær av luft samt oljedemper hvor du kan justere low speed comp og retur. Samme fjær og demper finnes i XMM-modellene også, og det er disse som er en god del rimeligere (men på ingen måte billiggafler). Den nye innmaten betyr forsåvidt ikke automatisk at DT-gaflene nå har blitt bra, DT har tidligere hatt enn veldig andeledes (det er den pene måten å si det på) tilnærming til oljedemping, hvor de har basert seg på orrifice damping, ala det som ble brukt på motorsykler på 50-tallet. De andre produsentene har drevet med skikkelige shim stack-oljedempere i 15-30 år nå, og har således et bittelite forsprang.
Men Joachim, har dere fått inn en XMM? Hit me'n!!
Ole.
Du har nok mye mer peiling enn meg Ole, men utiifra det jeg så i dag så virker det nye systemet som en veldig bra måte å bygge opp en demper på. Veldig fint med lowspeed comp. demping som den ikke hadde før, pluss at på twinshot dempingen så er det et launchcontrol system som ligner i praksis på samme måte som på dt bakdemperene på Scott Spark. Altså fullt åpen, halv vandring, helt låst eller helt låst halvt nede i vandringen. Lockouten låste i tillegg helt 100% i motsetning til tidligere utgaver. Som en ekstra liten pluss så er de like enkle å ta service på som før.
XMM kommer samtidig som XRC, ca. mai mnd.
Sitat: Jzbig
Hvilke DT XCR gaffel snakker vi om her?? den kommer jo i 3 utgaver, XCR 100, XCR 100 Race, XCR 100 Race World cup edition
XRC 100 er med twinshot demping og carbon ytterben, XRC 100 race er samme gaffel med carbon krone og styrerør, XRC 100 Race WC edition er gamle innmaten, men du får verdensmesterstriper på ytterbeina:-)
Ser ut til at det blir en DT Swiss XCR 100 Race lTD 1250 grams gaffel til salgs snart med andre ord, hadde tenkt å gå for en Fox demper på Spark'n i år, men vist Dt demperen skulle vise seg å bli bra så får vi vurdere den..
Hva tror dere?? nye Dt xcr 100 race kontra Fox top of line i 100 mm ??
Redigert av Jzbig; 10/03/201012:10.
Scott Spark Lefty Scott Scale 30 WW Scott Ransom LTD Cube Agree GTC Race
[Re: Jzbig]
#89884910/03/201012:20
Jeg ser på Ole sin fro og for eks fagerli sin sykkel. Hvor lang er dere siden dere har setepinnen så høy? Man må jo være bra lang i beina for og kunne sitte og trå på en slik sykkel Og man ska vel nå ned med tuppen av tærne i bakken når man sitter på setet.
Jeg ser på Ole sin fro og for eks fagerli sin sykkel. Hvor lang er dere siden dere har setepinnen så høy? Man må jo være bra lang i beina for og kunne sitte og trå på en slik sykkel Og man ska vel nå ned med tuppen av tærne i bakken når man sitter på setet.
Jeg er heldigvis akkurat så lang at beina når riktig ned til pedalene. Hadde jo vært leit med for korte bein slik at man ikke når ned. Jeg er 1890mm.
Ole.
[Re: Ole]
#89986012/03/201012:38
snasen den der Jens Fredrik og trollmannens spesh var jo ikke så verst den heller På tide noen tok opp stafettpinnen der Bjørn la den fra seg med Lafrosken sin
Det hadde vært herlig å kuppe denne tråden så jeg slenger inn et bilde av min rittsykkel og jeg Dog delene er vesentlig forandret siden dette bildet ble tatt
la rittene komme!
edit; beklager om bildet var litt bredt - om folk syns det er irriterende får dere heller gi et ord så skal jeg fikse det.
Etter å ha vært befengt med dårlig utstyr og dertil r...a vedlikehold i flere år skal denne gamle hederskaren fra Santa Cruz komme til heder og verdighet igjen og få seg en start eller to i de enkleste grusrittene.
Nå har den fått avløsning av en fulldemper og kan således parkeres i kjelleren i overskuelig framtid for en høyst fortjent og langvarig extreme makover.
I skrivende stund mangler bare ny krank på utstyrsfronten, ramma er slipt ned og i påsken starter lakkeringen...
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Flunk ny Diamant Apex txx. Dekk blir byttet til noe litt kraftigere! Vekt ut av esken 8,15 (21'), vekt nå med eggbeater SL og div annet ble 8,5 kg. Gleder meg!
[Re: olask]
#90698924/03/201018:40
Her er mitt våpen for 2010 sesongen. Hentet på butikken for kun få timer siden. oppgradert med CR bremser, Race X-lite hjul og litt XTR utstyr. Dette blir en særdeles morsom sesong:)