Ja men kvist og kvast hekter seg ofte i hjulet og dermed lettere for og treffe wire som er between gaffel og hjul. Jeg trudde det bare er normalt fordi det skal se bedre ut og at den er mere skjult på en måte. Men men....Det er en fillesak...og det er nok bedre når jeg tenker meg om ja, det skal ordnes. Ferdig med det
Da skal jeg være klar både til å nå opp til sete og kunne trå både oppover og nedover.
9,3 kg blei fasit når alt er montert og sykkelen er raceklar. Kommer nok noen flere oppgraderinger før det er snøfritt ute er jeg redd.. Men svært fornøyd med utgangspunktet.
Lekkert! Den begynner å se race-ready ut! Ikke mye mer igjen enn å stripse lockout-vaieren, nå gitt. Hvis du er like nerdete som meg, setter du deg til med saksa og klipper av alle gummitrådene på Race King dekkene, hehe
Er det 28/42 på XX-kranken din?
Thomas
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: ThB]
#89486802/03/201015:39
Hehe, vi har akkurat samme utgangspunkt når det gjelder rammer, Kriss. Bortsett fra at jeg har 2008-fargene, da. Si fra hvis du skulle angre deg. Jeg driver nemlig et hyggelig lite pensjonat for Scott-rammer her inne i østlandets dype skoger. Her blir de godt tatt vare på
Snakker vi rittfulldemper under 9 kg, kanskje?
Thomas
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: ThB]
#89706306/03/201015:06
Kommentar fra kriss (fritt etter hukommelsen); "Sparken ska vårrå "træningssykkel", så ska ha skikkelie dele på denj, men må vel gå an å bøgg foljdemper på 8.5kg utn å ruiner sæ vel? 9kg me skikkelie dækk da."
Og så kan jeg jo sikkert si at Scalen i allefall blir lettere enn den fra i sommer
Ja det er jo fin fin geometri, men skjønner ikke helt det og bli fastlåst til en sittestilling, men det gjør sikkert bare en syklist bedre. Scott har blidd et kjempemerke Lykke til da
Kriss og jeg var ute og gikk på ski i går. Kommentar fra kriss (fritt etter hukommelsen); "Sparken ska vårrå "træningssykkel", så ska ha skikkelie dele på denj, men må vel gå an å bøgg foljdemper på 8.5kg utn å ruiner sæ vel? 9kg me skikkelie dækk da."
Feilsitert!! Sa jo ikke den skulle være treningssykkel.. Men sa den skulle brukes til alt! Så skal brukes til alt av ritt unntatt grusritta og alt av trening så må jo ha noe som holder som f.eks. en nyydelig rotor krank.. (Selv om clavicula'n også har tålt en sesong og 479 gram med klinger, lager og skruer er ganske lett) Tenkte og kjøpe ramme uten integrert pinne av spark'n men engelskmennene hadde ikke igjen.
Scale'n skal nok bli under 6 kg i allefall så får vi se hva vekta viser til slutt.
Etter litt over 800 innlegg har jeg jo nå til min store overraskelse lært meg å legge ut bilder så får prøve på det når den er ferdig..
Redigert av Kriss; 06/03/201017:31.
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: ThB]
#89725307/03/201008:24
Var den til meg? I så fall må du forklare meg hva du ville poengtere, for her klarte jeg ikke å hente ut et innhold.
Integrert setepinne, mener det er bare scott som har dette på terrenget. Og at det må være bedre og kan variere litt på sittestilling. Men allikevel og sitte i fast stilling, gjør sikkert bare en syklist tryggere og kjappere. Den var ment til dere med integrert setepinne.
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: Kriss]
#89725707/03/201008:41
Integrert setepinne, mener det er bare scott som har dette på terrenget. Og at det må være bedre og kan variere litt på sittestilling. Men allikevel og sitte i fast stilling, gjør sikkert bare en syklist tryggere og kjappere. Den var ment til dere med integrert setepinne.
Det er en del flere enn Scott som har integrert pinne på terrengrammer. Og sittestilling skal selvsagt ikke forandres fra en dag til en annen, uavhengig av om man har fastmast eller løspinne. Når det er sagt - det er litt å gå på med en integrert pinne også. Både i høyde- og lengderetning. Litt avhengig av hvilken stubby (norsk ord for det?) du bruker.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: Hæ?]
#89727307/03/201009:27
Neste år kommer jeg til å fortsette å kjøre ritt på denne saken.
Bildet er fra avreisen til Birken. Takket være hyggelig lån fra MortenML av stiv gaffel og Ole av lån av tøyselett bremseskive stilte jeg til start med en 21" 29er med computer, to flaskestativer 180 mm bremseskive foran og pedaler. Vekta stoppet ca 8,8 kilo. Responsen var herlig og kombinasjonen 29tommers hjul og karbongaffel gjorde at jeg tok inn ryttere heller enn å tape i de tekniske partiene.
Til vanlig stiller sykkelen med litt tyngre dekk, ofte litt mer solide hjul og dempegaffel. Da ligger den rundt 10 kilo på startlinja. Det holder i lange baner for meg.
Planen er å bare bytte det som trengs i den kommende sesongen og slite på det som går videre. Forbedringer må komme fra meg selv i 2010.
LarsB
bildekvaliteten er dessverre ikke superbra, vanskelig lys og uvant fotograf gjorde at jeg måtte tyne det litt i Photoshop for ikke bare å være en svart skygge.
Redigert av larsb; 07/03/201021:12. Rediger grunn: æøå-opprør slått ned
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: larsb]
#89733907/03/201012:50
Til vanlig stiller sykkelen med litt tyngre dekk, ofte litt mer solide hjul og dempegaffel. Da ligger den rundt 10 kilo p[ startlinja. Det holder i lange baner for meg.
Flott sykkel! Hadde den ikke vært enda penere med en Lefty?
svært vennlig hilsen sv
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: svegar]
#89736707/03/201014:19
Flott sykkel! Hadde den ikke vært enda penere med en Lefty?
Den så da usedvanlig harmonisk ut med stiv gaffel. Eieren så forresten usedvanlig harmonisk ut også. Ser nesten ut som han gleder seg til en tre-fire timer på grus.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Min spark er 8,54 kg med et 230 gram tungt Gobi sete
Fulldemper på åtte og en halv er lett. Men jeg skjønner ikke helt: Bytte ut så mange deler for å knipe ti og 25 gram her og der, og så sette på et så tungt sete? Her er det jo lett å kutte et helt hekto, og sikkert langt billigere hekto enn enkelte andre på samme sykkel?
Gaute
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: svegar]
#89752707/03/201021:10
Til vanlig stiller sykkelen med litt tyngre dekk, ofte litt mer solide hjul og dempegaffel. Da ligger den rundt 10 kilo p[ startlinja. Det holder i lange baner for meg.
Flott sykkel! Hadde den ikke vært enda penere med en Lefty?
svært vennlig hilsen sv
Jeg hadde faktisk et leftyprosjekt på gang før denne. Remi hadde en fin Lefty som dessverre hadde en poffa lockout. Hvis ikke det hadde blitt mye dyrere å fikse den enn å handle komplett hadde jeg futtet rundt på en On-One Scandal 29" med lefty. Det var en svært smekker sånn i Danmark i forfjor. Men du hadde vel ikke tid til bikespotting? Tanken ligger uansett i bakhodet. Men når jeg har en Fisher som tilsynelatende tåler bruk er det et fremtidig prosjekt.
Andrehua, det er stål-king må vite. Jeg kjører økovarianten.
LarsB
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: larsb]
#89753407/03/201021:26
Hvordan blir det på på dekkfronten i år. Synes jeg kan huske at jeg så flate hjul på Vestmarkrittet, Bukkerittet og Birken om jeg ikke tar helt feil? Og hvordan gikk det egentlig med de "tulle-lette" bremseskivene etter Birken?
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: gauter]
#89754507/03/201022:02
Ingen problemer på Vestmakrsrittet. Prompet ut og punga og løp til mål på Bukkerittet, det stemmer. Litt for lite luft og den aller siste skråkjøringa til slutt var en dårlig kombinasjon. Hadde jeg ikke glemt rittsekken hjemme og fått låne stæsj (men ikke Co2) ville det ikke vært noe stress. Nå ble det stress og pumping som ikke tok luft og legge inn slange og pumpe litt for lite og en løpetur ned slalåmbakken...
På Birken testa jeg å bremse med stålbackingen på klossen på forhjulet mot Scruvbskive. Det hogg så voldsomt at dekket sklei på forhjulet og slapp ut lufta. Det ble løpetur fra toppen av ballettbakken, hundrevis av plasser tapt og penger til Ole for ødelagt testskive. Den ene bremseklossen var "vrang" slik at det hullet som vanligvis finnes var en "tapp" som stod ut i stedet. Denne hadde mishandlet skiva stygt.
Ellers har jeg poffa ut all luft en gang til i fjor, på Skullerud og da var jeg i vei igjen på under tre minutter etter å ha tatt ut Stansventil, lagt inn slange og blåst opp med Co2 pumpa. Det skjedde etter et skrått hopp til flatmark hvor jeg var teit nok til å lande med låst bakhjul. Ingen ting som ikke er DH utstyr ville tålt noe lignende.
Jeg kommer til å kjøre videre med disse rittdekkene: 410 grams The Crow til birken og rask grusræcing The Raven til tørre dager og når jeg føler meg skikkelig i slaget Crossmark til alt annet. Nytt sett blir handlet i år.
LarsB
Redigert av larsb; 07/03/201022:29.
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: larsb]
#89801708/03/201021:40
Som i fjor og året før: Spider FRO med god blanding av nytt og gammelt utstyr. Nytt av året er Lightning-krank modifisert til å passe Extralite lager for 18g vektbesparelse, med Extralite Gara 28/42 drevkombo. Har også satt på XX bakgir og triggere, samt Mini iLink strømper, sparte 44g mot XO og vanlig i-Link. Skal også bruke 954g-hjulene mine (som kanskje blir 950g hvis jeg tar av alle Innolite-merkene?), nå med 54g Eclipse-slanger og hjemmesnekret 9mm thru bolt med Extralite-hendel på fremhjulet. Ellers er det R1 med diverse småtteri for å gjøre dem lettere, SID Team 2009 med Pace remote, og en Fox RP23 med Boost Valve custom tunet med lavere IFP-trykk for økt følsomhet.
Går og venter på de nye DT-gaflene, som har negativfjær av luft, samt ekte oljedemper, hvis den viser seg å være bra, tar jeg 300g på gaffelen. Deler får inn en rimeligere utgave med samme fjær og oljedemper snart, da blir det tafsing!
Slik den står nå, men med Raven 2.0 i stedenfor piggdekk, veier den nøyaktig 8.6kg. Med pigg er det 9.26g.