9,2 kilo som den står, men modifikasjoner kommer...
Jøss, skal si at disse 5000-kronerssyklene kan lages nokså lette og fine. Hvordan fikk du tak i resten av sykkelen etter at du hadde kjøpt en felg? Og er enig med deg, her må det modifiseres kraftig, ser ut til at du har noen latterlig billige SL-pedaler.
sv
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: Blade]
#88864917/02/201017:00
Dugast pariser er vel stort sett så funky det går. Ikkje utan grunn at mang eit årgangsdekk frå Dugast, lagra i mørke belgiske kjellarrom, har fått nye logoar og vunne proffritt i fleng.
Frischi har vel og køyrt karbonhjul og Dugast eit par år no.
Gratulerar med sykkelen, osar highend i all sin nøytrale prakt. Eg trur òg at eg hadde vurdert å customlakka Foxen titan når du er i gang. Kanskje òg vore crazy ved å spela på sidevegg-fargen ved å trekka setet og håndtak i "tan-leather" farge.
Eggbeater SL blir nok byttet ut med 4Ti når våren kommer, og mulig også Syntace F119 stemen.
Eller så kommer jeg til og sykle endel på 1 x 10 oppsett, med 11-36 bak og valg mellom 39 og 42 i front, avhengig av terreng. Venter på en E.13 XCX chainguard for dette oppsettet.
Til typiske grusritt blir det satt på en Lynskey carbon gaffel, som snart er på vei.
Når det gjelder dekk er det ikke akkuratt flust og velge mellom når vi kommer til 29" og tubular, men ryktene skal ha det til at Geax kommer med en Saguaro modell etterhvert.
Tror nok Dugast gjør jobben bra:)
Claes Henrik
[Re: thasle]
#88870117/02/201018:39
Dugast pariser er vel stort sett så funky det går. Ikkje utan grunn at mang eit årgangsdekk frå Dugast, lagra i mørke belgiske kjellarrom, har fått nye logoar og vunne proffritt i fleng. T
Joda funker gjør de helt sikkert. Men pene er de ikke.
For min del blir nok denne, som jeg venter spent på, brukt til terrensykkelrittet og evt. Ultrabirken dersom en gjennomkjøring i løpet av sommeren sier go.
Ellers blir den vel mest brukt til moro. Andre grusritt blir det den gamle gode Scale med en del modifikasjoner i vinter.
Redigert av bornoekl; 18/02/201011:15.
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
[Re: paalbn]
#88900418/02/201011:30
stereo'n er sylfrekk:) lite stykke kunst fra cube..!
Ble veldig overbevist av testen i TS-bladet og venter spent på at snøen skal forsvinne. Bruker ventetiden på litt vintersykling på en gammel GT. Guttungen på 6 venter også i spenning at hans lille Cube skal komme for å være med pappa på stisykling.
#88906618/02/201012:56
stereo'n er sylfrekk:) lite stykke kunst fra cube..!
Ble veldig overbevist av testen i TS-bladet og venter spent på at snøen skal forsvinne. Bruker ventetiden på litt vintersykling på en gammel GT. Guttungen på 6 venter også i spenning at hans lille Cube skal komme for å være med pappa på stisykling.
Stilig å ha med guttungen på 6 på stitur.
#88913218/02/201014:09
Har funnet ut at det blir eneste måten å få så mye tid på sti som jeg ønsker er å introdusere begrepet stisykling for min sønn. Regner med at det blir mye i skileikanlegget i nærområdet. Er et genialt område med mye kupert nedover terreng. Håper at det skal gi mersmak for å komme seg ut på sti.
Hbakken, har fått litt inntrykk av det og gleder meg som en unge... Håper jeg blir en hyppig dltager på tirsdagsklubben når den starter opp igjen. Er allerede innvilget hos kona. Jobber på Bøler, så håp og tror at Cuben får mange mil og utfordringer i Østmarka.
Trutech, det bleen Cube på din sønn også...Gratulerer. Regner kanskje med at du også har handlet hos Aslak
#88927018/02/201018:14
@hbakken: Det blir nok en god kombinasjon, men sti er foretrukket. Driver ikke med hopp og slikt så da ble det sting fremfor stereo. Har byttet dekkene til Rampage 3.5, ellers er det ikke mye som må byttes på denne
Blir nok noen ritt også, og da alt annet enn birken ol. !