Tenkte å legge ut bilde av min rittsykkel jeg også, men da den så at det var så mye XX og XTR og gull og bling og ding den skulle konkurrere mot i 2010 ble den grepet av akutt prestasjonsangst og nektet å stille opp på bilde.
Mange fine bakhjul man kan glede seg til å se forsvinne ut av syne her...
Det er ikke nødvendigvis sånn at [XX + XTR + gull + fine bakhjul] ~ rittprestasjoner , så det er ikke sikkert de forsvinner ut av horisonten. t
Tenkt om alt vi kjøper oss skal være fornuftig? Hadde blitt kjedelig det, halve greia er å ønske seg noen nytt og kult. Stikke bortom lokale sykkel sjappa se på herligheten snakke om alt det coole utstyret den har osv osv.... det er glede i sånt.
Selv har jeg hatt og har en gammel Gary Fisher Tassajara i 11 - 12 år nå med Lx utstyr og den fungerer helt fint til sitt bruk. Den har værken dempergaffel eller er spesielt lett. Usikker på om i det heletatt er alu i den, men stål.
Men nå har jeg fått interessen for terrensykling og har bestilt meg denne på Sørensen sykler og ja jeg vet den er altfor dyr men fin er den.
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: peroo]
#88240602/02/201020:29
Tenkt om alt vi kjøper oss skal være fornuftig? Hadde blitt kjedelig det, halve greia er å ønske seg noen nytt og kult. Stikke bortom lokale sykkel sjappa se på herligheten snakke om alt det coole utstyret den har osv osv.... det er glede i sånt.
Jo takk, tror du ikke jeg er fullstendig klar over dette? Det er morsomst å ønske seg/drømme om/spare til/endelig kjøpe noe som er råflott og lekkert. Til sammenligning irriterende når man merker at man kan ha det like moro med noe til halve prisen... Nuvel. Nok trøttende fornuftsvissvass fra meg.
Gaute
[Re: gauter]
#88257003/02/201009:07
[quote ] Jo takk, tror du ikke jeg er fullstendig klar over dette? Det er morsomst å ønske seg/drømme om/spare til/endelig kjøpe noe som er råflott og lekkert. Til sammenligning irriterende når man merker at man kan ha det like moro med noe til halve prisen... Nuvel. Nok trøttende fornuftsvissvass fra meg
Jo skal vel være enig i at en sykkel til halve prisen kan sikkert til tider være like morro og ikke minst sikkert mye mer fornuftig. Selv har jeg stort sett vært fornuftig i kjøp av stash jeg har skaffet meg, men som alt her i verden så koster det meste av ting som er bra markedsført mer enn gjenomsnittet. Om superflyen er verdt alle pengen er jeg ikke sikker på, men får håpe det. I utgangspunktet koster den 35 000,- men med klubbrabatt kommer den bedre ut en mange andre sykler jeg vet om, og jeg tviler vel på om det er så mange her inne som kjører på så billige sykler. Ofte følger pris og kvalitet værandre, men dog ikke alltid. Uansett, jeg gleder meg som unga gjør til jul, og kan knapt vente til riggen kommer.Så får tiden vise om det var et godt kjøp.
Redigert av Allon; 03/02/201009:14.
[Re: Allon]
#88292504/02/201008:03
The Eagle has landed: Superfly 100 er på plass i Oslo. Spinn har fått inn dei første syklane, inkludert min størrelse XL. Innveiing ut av boksen viste rett over 11 kg. F29, Elixir, XO, Noir Redwin, Bontrager X/XXX komponenter.
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Og, ifølge MBAction jan. 2010 er den også fantastisk å sykle. De påpekte kun ett "issue"på sykkelen de testet - noe med løstsittende/dårlig overganganordning fra std. 6 bolts bremseskiveinnfestning til Shimanos egen standard. Men det gjalt vel kun oppsettet på sykkelen de testet?
Må innrømme at jeg et par ganger har nesten angret på at jeg anskaffet (selvfølgelig ikke til full pris) det som er min rittsykkel for kommende sesong - se innlegg nr. 2 i denne tråden. Har lenge siklet på 29´ere, men ventet på at løsninger og teknologi for fulldempede 29´ere skulle bli mer modent. Den kommende Superfly 100 var i fjor egentlig mitt 1. valg - men endte opp med Epic´en fordi jeg har hatt så fantastisk god erfaring med den 2004 modellen jeg hadde frem til i høst. Og så fikk jeg et godt tilbud da...
Eg la denne i bestilling tidleg i haust, og kjem til å få preorder-/klubbrabatt. Veilprisen er like under 5000(£), som mange andre syklar her på forumet.
For første gong på nokre syklar har eg kjøpt komplett hjå lokal sykkelbutikk. Var stort sett nøgd ned oppsettet, men det kan bli nokre lokale tilpasningar likevel. Synes den er fornuftig bygd: 64 cm styre med 12 grader sweep, drivlinje og bremsar etter min smak. Kjem nok til å ta med kranken frå den gamle sykkelen (180 mm 970), håpar at det er kompatibelt med det låge krankhuset på Superflyen. Hjula har eg ikkje så mykje info om, Bontrager har brukt DT240 nav tidlegare, men det var rykter om at det no var andre nav. Kjem tilbake med spekk og vekt på nokre av komponentane etterkvart.
Tror ikke jeg blir ferdig med min 29" Specialized, så jeg satser på min oppgraderte 26", On One Scandal. Den har fått nytt hjulsett, NoTubes 355, Hope Pro II-nav og Raven-dekk. Ja, den har også fått Rotor Q-rings. Spennende! Den har også nytt X0 bakgir, og vekta står nå på 10,2 kg, og i selvransakelsens lys må jeg innrømme at det er mer fornuftig å satse på vektreduksjon på rytteren enn på sykkelen.
Etter mye fram og tilbake, vurdering og synsing (nesten det morsomste med å kjøpe utstyr...) har valget falt på denne. Blir fabrikkoppsett, kanskje noen fetere hjul når kontoen en eller annen gang utpå høsten har fått hentet seg inn etter banesåret innkjøpet medfører.... [img:left]http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php[/img]
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Her er en som klarer seg fint uten det siste av bling og stæsj. Hadde vært kult å sett han i Birken. Sjekk skoene(sandalene)hans. Ikke mye SPD der. Han ble nummer 2 i XC-rittet Jamaica Fat Tyre Fesrival. Inspirerende.
Vel, Multivan skulle ikke ha noe problemer med å komme seg fram der de syklene skal brukes...
BTW: Sikkert en digg bil (med 4Motion) hvis du har uhorvelig med sportsutstyr, stor familie (eller mange venner), rikelig med penger og skal land og strand rundt.