Følger opp suksessen fra "vis oss din 2010 racer" Er spent på å se forskjellige oppsett, merker, og ikke minst bilder ! Jeg gjør som Kenneth1 og starter ballet:
Ramme: NoSaint MaxAri R Hjul: Veltec light (byttes ut etterhvert) Gir/bremser/drivverk: Sram XX Demper: RockShox Sid XX Sete/setepinne: KCNC med tune speedneedle Pedaler: Crank brothers eggbeater 4ti Vekt ca 8,5 slik den står nå.
ja det er peeeen sykkel det, ikke mange som har SS rittsykkel her, gleder meg til min er ferdig bygget, selv om jeg har feiget ut med et alfine hjul når jeg "må" ha gir
Blir spennende å se hvordan sesongen blir på denne, foreløpig er den kun testet med piggdekk. Frykter det blir en oppdatering av hjulene for å komme under 10kg.
Re: Vis oss din 2010 rittsykkel !
[Re: peroo]
#88195901/02/201020:02
Blir spennende å se hvordan sesongen blir på denne, foreløpig er den kun testet med piggdekk. Frykter det blir en oppdatering av hjulene for å komme under 10kg.
Fin sykkel! Men kutt styrerøret/få ned stemmet en del! Asap!
Kapping og slikt får vente til jeg har kjørt den litt på vårføre, jeg er ganske lang og litt stiv i ryggen ;-) På bildet står demperen med max vandring.
Jeg kjører et år til på min Intense Spider FRO. Ingen store endringer fra fjorårets forholdsvis bombesikre 9.5 kilos rittoppsett. Bare en god vask, muligens!
Og for dem som er redde for holdbarheten på lette deler, med mine 85 kilo har jeg fått testet litt hva lette deler tåler. 600 grams krank, 1200 grams hjulsett, 200 grams pedaler o.s.v. Overraskende problemfritt så langt. (Bank i bordet!)
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Ser at alle har skivebrems. Er jeg den eneste som enda har V?
V-bremser hører vel hjemme på nittitallet!? Med vekten på Forumla R1 og MILEVIS forskjell i funksjon, ser jeg ikke hvorfor man skal spinke og spare gode bremser både penge- og vektmessig. Det er kun vekt som taler for dem, og der stopper det. Skiver er kommet for å bli.
Min rittsykkel blir ingen rittsykkel likevel grunnet utenlandsopphold, så den får heller en shining i ytland. Ser sikkert finere ut senere. (og da kommer bilder)
Solgte den litt grovere stisykkelen så da tar Ax den plassen. Kommer nok til å trene en del på den også ettersom været i Trondheim ikke alltid er like venlig mot utstyret.
Redigert av Erik$; 01/02/201022:26.
[Re: Erik$]
#88205401/02/201022:43
Ser at alle har skivebrems. Er jeg den eneste som enda har V?
V-bremser hører vel hjemme på nittitallet!? Med vekten på Forumla R1 og MILEVIS forskjell i funksjon, ser jeg ikke hvorfor man skal spinke og spare gode bremser både penge- og vektmessig. Det er kun vekt som taler for dem, og der stopper det. Skiver er kommet for å bli.
Skjønner, skjønner. Jeg går vel sikkert også automatisk over til V en gang...
Min Ritt-sykkel, og treningssykkel:
...Joshua...
[Re: Joshua]
#88207102/02/201007:16
Eg òg bruker v-brems, men berre bak – fordi gaffelen eg bruker, ikkje har feste for noko anna enn skivebrems. Sjølv om eg eigentleg ikkje er så glad i konkurransar, blir det kanskje eit ritt i ny og ne på denne:
[Re: simenf]
#88211802/02/201009:11
Tenkte å legge ut bilde av min rittsykkel jeg også, men da den så at det var så mye XX og XTR og gull og bling og ding den skulle konkurrere mot i 2010 ble den grepet av akutt prestasjonsangst og nektet å stille opp på bilde.
Mange fine bakhjul man kan glede seg til å se forsvinne ut av syne her...