Ramme: Carrera Veleno R99 Gruppe: Sram Red compact med 50/34 Rotorskiver Hjul: Rol Carbon 58 til ritt og Rol Race SL til trening Dekk: Vittoria Corsa Evo CX 21 og Continental GT 4000 S Sete: fi'zi:k Antares Stem: Zipp SL145 130 mm Styre: Zipp Contour SL Carbon Styretape: Stelle Azzurra Eleganza Pedaler (ikke kommet på på bildet): Look Keo Sprint
- Jeg synes det er penere med dekaler på felgene. Det ser litt billig ut uten.
Et hederlig unntak er Mavic Cosmic Carbone i ymse varianter. De gule dekalene er rett og slett ufattelig støgge og umulig å matche med noe som helst annet.
Et hederlig unntak er Mavic Cosmic Carbone i ymse varianter. De gule dekalene er rett og slett ufattelig støgge og umulig å matche med noe som helst annet.
Der tar du grundig feil. Har du en litt eldre Litespeed med gule Litespeed-merker er de hjula som lagd for sykkelen
Der tar du grundig feil. Har du en litt eldre Litespeed med gule Litespeed-merker er de hjula som lagd for sykkelen
Bortsett fra at de gule klistremerkene er mer som flass å regne, og ikke særlig "esthetically pleasing"
Det er sånn at jeg nesten klarer å begynne og akseptere rammerør som ikke er rette når jeg ser den der. Heldigvis er jeg raskt ute med selvkorrigering og det er ellers godt å se at vi er flere som både mener, og har rett i, at overrøret SKAL være parallelt med bakken!
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Vis oss din 2010 racer!
[Re: gare]
#87535117/01/201011:26
Jeg noterer meg det som per dags dato må sies å være din mest radikale innrømmelse overfor bøyde overrør så langt. Fremtiden er åpen.
Martin
Ja, jeg liker det selvsagt ikke, men sånn er det. Men jeg er ennå streng når det kommer til sloping på racer.
Ja, da får vi se om du endrer mening når fake-randommeuren min dukker opp her i nær fremtid. Jeg er ikke helt ferdig med den, men like greit å få dytta den uti spotlighten for vurdering, bedømmelse for stil/farge/estetikk/design og all det ubehagelige en utsetter for ungen sin. Denne sykkelen har vært gjennom flere iterasjoner, noe som har gått irriterende langsomt.
Akkurat nå er den stuet langt vekk i et lagerhus og jeg savner den. Jeg forventet ikke det, jeg trodde at jeg kunne sende den vekk uten noen emosjonelle komplikasjoner.
Det blir enten Ventepølsa, som her vist seg som mye mer kapabel enn bare til å dempe abstinenser med. Det er nesten en 2010 også siden jeg ble ferdig i slutten av august:
Ellers så skal Colnagoen en tur til Son for reparasjon, så kanskje den blir min 2010 sykkel. Det vil i så fall også bli nesten som en ny sykkel siden jeg ødela den i mai.
Jeg er bare en fiksa ramme og noen girgreier fra å ha to fine og litt tunge racere i 2010. Så en kommer nok til salgs på et forum nær deg.
Magne: - Jeg synes det er penere med dekaler på felgene. Det ser litt billig ut uten. - Bør ha en pinne med setback. Sete bør være sentrert mest mulig rett over pinnen. - Hvit styretape og sort sete. Fy fy! - SLX gaffelen liker jeg ikke. Ser litt spinkel ut. I tillegg er den altfor myk. Du vil få en mye mer stødig sykkel med en stivere gaffel. Jeg hadde godt for 3T Team (modellen over min). - SRAM Red kranken synes jeg er støgg. På med noe annet. Du kan jo kjøpe min pent brukte Zipp Vuma. Lettere, penere og stivere. - Polar sensor på gaffelen. Hallo. Det er jo helt 2007. Alle kjører med GPS nå vettu ;-)
Så det så :-)
Dette var lite konstruktivt Erling! Din og Magne sin sykkel er nesten identiske, og begge svært lekre.
Du må gjerne meina at Red kranken ikkje er fin, men å påstå at den må bytast og er støgg er kanskje unødvendig! Problemet med Redkranken er mjuke drev, ellers er den knallstiv og fornuftig på alle måtar. Magne brukar q-rings og har ikkje det problemet. Du prøver å kvitta deg med ein Zippkrank som òg er kritisert for dårlege drev, men problemet der er at du kun kan nytta Zipp sine eigne drev. Redkranken er forresten stivare enn Zippkranken, sjå testen eg linkar til.
Mogleg det var noko ironi med her som ikkje eg forstod, eg hadde i alle fall blitt lei meg for slik tilbakemelding på min sykkel.
Zipp med kvite dekaler hadde forresten vore flott, men det har stått raude/kvite dekaler på Magne sine 404 som ikkje hadde passa inn like godt.
Magne: - Jeg synes det er penere med dekaler på felgene. Det ser litt billig ut uten. - Bør ha en pinne med setback. Sete bør være sentrert mest mulig rett over pinnen. - Hvit styretape og sort sete. Fy fy! - SLX gaffelen liker jeg ikke. Ser litt spinkel ut. I tillegg er den altfor myk. Du vil få en mye mer stødig sykkel med en stivere gaffel. Jeg hadde godt for 3T Team (modellen over min). - SRAM Red kranken synes jeg er støgg. På med noe annet. Du kan jo kjøpe min pent brukte Zipp Vuma. Lettere, penere og stivere. - Polar sensor på gaffelen. Hallo. Det er jo helt 2007. Alle kjører med GPS nå vettu ;-)
Så det så :-)
Dette var lite konstruktivt Erling! Din og Magne sin sykkel er nesten identiske, og begge svært lekre.
Du må gjerne meina at Red kranken ikkje er fin, men å påstå at den må bytast og er støgg er kanskje unødvendig! Problemet med Redkranken er mjuke drev, ellers er den knallstiv og fornuftig på alle måtar. Magne brukar q-rings og har ikkje det problemet. Du prøver å kvitta deg med ein Zippkrank som òg er kritisert for dårlege drev, men problemet der er at du kun kan nytta Zipp sine eigne drev. Redkranken er forresten stivare enn Zippkranken, sjå testen eg linkar til.
Mogleg det var noko ironi med her som ikkje eg forstod, eg hadde i alle fall blitt lei meg for slik tilbakemelding på min sykkel.
Zipp med kvite dekaler hadde forresten vore flott, men det har stått raude/kvite dekaler på Magne sine 404 som ikkje hadde passa inn like godt.
FWB-forumet er frekventert av fleire delstatssheriffar i stilpolitiet. Dei har testa andre ting òg, blant anna lettvektsbremsar: Lettvektsbremser
Når me først er inne på å rota til tråden så kastar eg inn test av stem: Stiv stem?
Sjekk forresten ut bildegalleriet til fairwheelbikes, eg likte blant anna "Ambrosio skodd med Pavè, kvilande på belgisk brustein". Enkelte ting er akkurat like politisk korrekte sjølv om det er snakk om 1999 eller 2010.
Min 2010-racer (Bindestrek, Kenneth. Bindestrek.):
Den ligner VELDIG på 2009-utgaven, men jeg har omsider ordna meg helsvart Fizik Antares, samt plukka dekalene av Reynolds-hjulene. Sånn at alt matcher ramma bedre, så klart.
Ramme: Canyon CF Ultimate SLX Hjul: Reynolds DV46C Gruppe: Dura-Ace 7900 Styre og setepinne: FSA K-Force Stem: Syntace F119 Sete: Fizik Antares 00 (den nye versjonen som ennå er en sjeldenhet ) Pedaler: Look Keo 2 Max Carbon
Redigert av rasmusic; 19/01/201020:09. Rediger grunn: Spekkliste som etterspurt