Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 4 1 2 3 4

Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no

Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no #862708 11/12/2009 14:15
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 5,155
HeavyDude Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 5,155
Jeg har handlet hos bikeshop i flere år, og vært rimelig fornøyd. Inntil nylig, hvor jeg kjøpte en Tacx-rulle ( I-Magic) der , som viste seg ikke å være kompatibel med min Vista 64-bit baserte laptop. Løsningen på problemet er ny Tacx-software ( TSS ver 2.0), som koster veiledene ca. 6o euro ( såvidt jeg husker i farten). Da jeg bestilte rulla, var ikke bikeshop klar over at den ikke funket mot 64bits Vista, noe de har lagt ut info om nå. Så jeg kjøpte rulla i god tro. Jeg foreslo for bikeshop at de var smidige og ga meg den nye programvaren, noe de kontant avslo, men de kunne "tilby" meg å sende rulla i retur og få pengene tilbake.

Jeg gjør følgende :
- beholder rulla
- kjøper ny programvare selv
- legger ikke igjen en krone mer hos bikeshop.
Ut fra hvor mye jeg har lagt igjen der tidligere, vil de tape på det. Et stjerneksempel på både en dårlig, men ikke minst økonomisk kortsiktig og dum kundebehandling. Herved er andre advart om hvor korttenkt og dårlig bieshop kan behandle en god kunde.


You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: HeavyDude] #862716 11/12/2009 14:39
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,520
ELO73 Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,520
Synes egentlig ikke bikeshop har opptrått så klanderverdig her jeg.
Software-leverandøren derimot som tar 60€ for en oppdatering, synes jeg burde skjerpe seg...

Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: HeavyDude] #862719 11/12/2009 14:41
Registrert: May 2008
Innlegg: 6,880
SimonS Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2008
Innlegg: 6,880
Min personlige mening er nå at man burde liste opp hvilke operativsystem som fungerer med programvaren.

Men det forutsetter jo at produsenten opplyser om det til nettbutikken.
Ellers har du vel en svak sak,jeg ville nå fremdeles handlet der,de tilbød deg jo pengene tilbake.
ELO73 Meget godt poeng!

Redigert av snikkarboa; 11/12/2009 18:21. Rediger grunn: Dette innlegget er redigert!

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: ELO73] #862725 11/12/2009 14:51
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 5,155
HeavyDude Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 5,155
Poenget mitt er at bikeshop garantert vil tape mer enn de 60 euroene på at jeg heretter kjøper andre steder. Og de hadde sluppet å få denne type oppslag i en viktig omdømmekanal,- tvert i mot kunne de fått positivt omdømme ved å være litt smidige, og i tillegg fortsatt tjent penger på en god kunde.

Ellers skal ikke jeg forsvare prisen til Tacx på en ny ( ikke oppgradering, men helt ny) programvare.


You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: HeavyDude] #862732 11/12/2009 15:09
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817
EgilS Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817
Jeg vil vel ikke akkurat kalle dette "elendig kundebehandling", men at de på sikt kanskje hadde vært bedre tjent med å komme deg i hvert fall noe i møte når det gjelder programvaren, det tror jeg.

At Tacx ikke leverer gratis oppgradering av programvaren synes jeg er verre...

Redigert av EgilS; 11/12/2009 15:11.
Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: EgilS] #862735 11/12/2009 15:14
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
JonAre Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jul 2003
Innlegg: 3,585
Jeg er heller ikke enig i at dette var "elendig" kundebehandling. Ikke spesielt imøtekommende, men ikke urimelig. En løsning alle hadde vært tjent med, hadde jo vært å selge programvaren til kost, men de er på ingen måte forpliktet til det.

Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: HeavyDude] #862739 11/12/2009 15:27
Registrert: Jul 2004
Innlegg: 9,737
-Jan Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2004
Innlegg: 9,737
Sorry, men her bommer du mener jeg. Hvorfor skal du betale mindre for dette enn hva det egentlig koster? Greit, Bikeshop har gjort en feil, men du har jo ikke tapt noenting etter hva jeg kan skjønne?

Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: HeavyDude] #862744 11/12/2009 15:44
Registrert: Jan 2002
Innlegg: 9,316
gauter Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2002
Innlegg: 9,316
Som vel tydelig uttrykt i en annen tråd, så har jeg veldig vondt for å forstå motivasjonen bak det å starte sånne tråder som dette.

Å forsettelig sette seg foran PC-en for å komponere og skrive et innlegg der enkeltpersoner/butikker/sirkusdirektører/servitriser får det glatte lag, kan da neppe være særlig fruktbart? Er det en merkelig måte å ta "hevn" på? Nå som innlegget er skrevet, er det sånn at du da kan ta helga med et selvtilfreds smil om munnen?

Kall meg gjerne naiv eller tungnem, men det er sikkert også andre som er nysgjerrige på hva du egentlig vil oppnå her. thinking


Gaute
Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: gauter] #862750 11/12/2009 16:04
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 2,034
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
H
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 2,034
Hvis du kjører et 64 bits OP system bør du også ha såpass peil på hva som funker og ikke funker på det. Det er mange programmer som ikke kan kjøres i 64 bit miljø.

Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: Hekta-MTB] #862758 11/12/2009 16:35
Registrert: May 2005
Innlegg: 6,510
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2005
Innlegg: 6,510
I likhet med gauter ser jeg ikke poenget med å skrive en slik tråd.

Det er jo dumt at ikke programvaren var kompatibel, men hva med å spørre om slikt på forhånd? Det er jo, som Hekta-MTB påpeker, ingen hemmelighet at mange programmer ikke funker på 64-bit OS.

Det å boikotte en butikk og slenge dritt i en kanal som dette bare fordi de ikke vil gi deg varene sine gratis, spesielt når det tilsynelatende er en butikk du ellers er veldig fornøyd med, klarer jeg ikke å oppfatte som annet enn en overreaksjon og hårsårhet.

Jeg tviler på at bikeshop på noen måte kunne unngått dårlig omdømme, forresten, hvis det ikke skal mer til enn dette...

LJ

Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: HeavyDude] #862771 11/12/2009 17:27
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Offline
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Jeg handla ny bil i dag, og jaggu fikk jeg den ikke inn i garasjen min. Selger sa ingen ting om at bilen ikke var kompatibel med garasjen, så jeg ba om at selger tok på seg kostnadene med å utvide denne. Men det nekta selger blankt å gjøre. Selger tilbydde meg å levere bilen tilbake og gi meg penga i retur, men det er jo bare dumt. Så nå skal jeg aldri kjøpe bil der mer!

Bu-hu.


Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: Hæ?] #862775 11/12/2009 17:35
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 5,155
HeavyDude Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 5,155
Uffda, her fikk jeg pepper så det holdt thinking

Men jeg synes at det er en lite smidig holdning fra en butikk å ikke kunne finne en minnelig ordning, når man vitterlig har solgt en vare som man ikke har gitt full informasjon om eventuelle tekniske begrensninger på. Det er nå vel en gang slik at det er selger som bør opplyse om dette, ansvaret ligger vel ikke på kjøper vil jeg nå hevde .

Poenget mitt er bare at jeg synes dette var en lite smidig måte ( tror jeg vil endog strekke meg til uttykket "klønete". Og siden nå dette er et sykkelforum så tenkte jeg at også denne type innlegg kan forsvares her. mulig jeg tok feil der ? men at uttrykket elendig var vel sterkt, det kan jeg være enig i.


You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: HeavyDude] #862777 11/12/2009 17:40
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Offline
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Jeg er ikke enig i at det var klønete. Så lenge du kjører 64-bits, noe som ikke er mainstream, og Bikeshop sier at de er villige til å la deg heve kjøpet, forstår jeg ikke hva som er problemet.

Hva hvis det hadde vært opplyst om at denne rulla ikke funker med 64-bits OS? Hadde du kjøpt rulla da? Hvis svaret er ja - så er du villig til å ta ekstrakosnaden ved å oppgradere selv. Hvis svaret er nei, ser jeg ingen forskjell på å ikke kjøpe og å tilbakelevere med full refusjon.

Beklager, men her er jeg altså ikke i nærheten av å være sympatisk. Dessverre.


Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: HeavyDude] #862779 11/12/2009 17:50
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Offline
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Først sier du at Bikeshop ikke visste om problemet ...
Sitat: HeavyDude
Da jeg bestilte rulla, var ikke bikeshop klar over at den ikke funket mot 64bits Vista, noe de har lagt ut info om nå.

... så hvordan kan de klandres for å ikke ha opplyst om noe de ikke visste om?
Sitat: HeavyDude
Men jeg synes at det er en lite smidig holdning fra en butikk å ikke kunne finne en minnelig ordning, når man vitterlig har solgt en vare som man ikke har gitt full informasjon om eventuelle tekniske begrensninger på. Det er nå vel en gang slik at det er selger som bør opplyse om dette, ansvaret ligger vel ikke på kjøper vil jeg nå hevde.


Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: Hæ?] #862798 11/12/2009 18:20
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 4,728
ThB Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 4,728
Sitat: HeavyDude
Men jeg synes at det er en lite smidig holdning fra en butikk å ikke kunne finne en minnelig ordning, når man vitterlig har solgt en vare som man ikke har gitt full informasjon om eventuelle tekniske begrensninger på.

Å tilby å levere tilbake rulla med full refusjon er så absolutt en "minnelig ordning". Tommel opp for Bikeshop her. Ellers synes jeg at eksempelet til Hæ? med kjøp av bil som ikke passet i garasjen var både gøyalt og relevant ICON_SMILE


Thomas
Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: HeavyDude] #862800 11/12/2009 18:27
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,832
C
Cerberus Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
C
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 1,832
Sitat: HeavyDude
Uffda, her fikk jeg pepper så det holdt thinking



Ja og her kommer litt til i samme gaten.

Å henge ut butikken for dette blir meningsløst. Er enig med Hæ? at er du såpass "sær" at du kjører 64-bit bør du samtidig ha kjennskap til at ikke alt er kompatibelt.

Du fikk jo tilbud om å heve kjøpet, noe mer har du ikke krav på. Det var ikke super-duper-extravagant-spæsjal service, men det må ikke bli slik at alt som ikke faller inn under dette er elendig kundebehandling. Hvor mye skal butikker gi fra seg uten noen som helst garanti for at akkurat den kunden kommer til å legge igjen titusenvis av kroner akkurat på grunn av behandling h*n fikk i den situasjonen.

Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.n [Re: HeavyDude] #862806 11/12/2009 18:36
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Blei mye pepper ut av innlegget ditt, gitt, og jeg må nesten henge meg på å si at det var litt fortjent... ICON_WINK

I følge forbrukerkjøpsloven §15 skal (bl.a.) "tingen passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått". Hvis du hadde spurt Bikeshop om softwaren funket på 64bit, og de hadde sagt ja, DA hadde du hatt en sak. Men de kunne sikkert ikke gjette seg til at du kjører 64bit.

Man kan nesten ikke kreve at selger skal opplyse om alle tenkelige (og utenkelige) forhold som tingen passer eller ikke passer til. De kunne jo for eksempel opplyst om dette med 64bit, men da hadde det sikkert kommet en kar med en obskur hjemmesnekret Linux-variant som det ikke funket på, og så mått de tatt høyde også for den.

På den andre siden, gitt at du er helt blank hva gjelder data, så kunne det jo være at du ikke ante at du kjører 64bit, og handlet i god tro. Da kunne Bikeshop vært smidige, ja, men det synes jeg også de har vært når de tilbyr deg å heve kjøpet.

Det som er så bra med sånne saker er at man lærer, så neste gang du skal kjøpe programvare til maskina di så kommer du til å sjekke at det passer før du trykker "Bekreft" i nettbutikken... ICON_SMILE


Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: Hæ?] #862811 11/12/2009 18:58
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 5,155
HeavyDude Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 5,155
Hvorfor selger burde forklart om IT-tekniske begrensninger i en programvare ? ( som hvilke OS programvaren er kompatibel med )

Jo, akkurat det er enkelt å forklare : det gjør enhver som selger prorgamvare, hvis ikke overholder de ikke informasjonsplikten sin til kjøper. Og det gir selvsagt grunn til å kunne heve kjøpet, det er det ingen uenighet om .

Mitt poeng er kun: når selger oppdager at her har jeg gjort noe som gir grunnlag for å heve kjøpet ,har man tre muligheter :

a) Gi f...
b) Følge kjøpsloven til punkt og prikke og tilby retur av varen ( som bikeshop gjorde)
c) Være smart: si at her bommet vi, men vet du hva , vi tilbyr deg å gratis oppgradering av programvaren siden dette har vi lært av , og du er en god kunde av oss, og vi vil gjerne beholde deg som en fornøyd kunde. Når løsning C er den løsningen som gir en fornøyd kunde og mest penger i kassa for firmaet, uten å måtte gå akkord må lover eller regler, så er mitt poeng at det er den løsningen man burde søke.
Det er i hvertfall det jeg har innprentet selgere på salgskurs som jeg har vært involvert i.


You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.n [Re: HeavyDude] #862814 11/12/2009 19:12
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Sitat: HeavyDude
Hvorfor selger burde forklart om IT-tekniske begrensninger i en programvare ? ( som hvilke OS programvaren er kompatibel med )

Jo, akkurat det er enkelt å forklare : det gjør enhver som selger prorgamvare, hvis ikke overholder de ikke informasjonsplikten sin til kjøper. Og det gir selvsagt grunn til å kunne heve kjøpet, det er det ingen uenighet om .

Hvis argumentet skal gjelde programvare, må det også gjelde alle andre varer som selges. I såfall er det mange som bryter det du mener er selgers plikt til å informere kjøper om ting som ikke passer sammen.

Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: HeavyDude] #862819 11/12/2009 19:19
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 513
KnutG Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 513
Jeg skjønner ikke problemet ditt her jeg. Mulig jeg er en smule trangsynt men du får da vittelig tilbud om å refusjon mot å levere varen tilbake. Selger følger det han er forpliktet til iht norsk lov. At du mener at de skal gi deg noe ekstra kan så være men det er vel ingen grunn til å henge ut Bikeshop av den grunn og kalle det for elendig kundebehandling. Her har du både fått svar og tilbud om penger tilbake. Hadde du ikke DET ville jeg kallt det elendig kundebehandling!


Knut

Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: KnutG] #862827 11/12/2009 19:36
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 2,034
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
H
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 2,034
Nå tar jeg bladet fra munnen, jeg bestillte en digital rulle fra Bikeshop andre september i år og da den kom manglet computeren. Jeg sendte en epost men fikk ikke noe svar. Jeg ringte de og da sa de at de skulle se hva de fant. Da fikk jeg etter noen purringer svar at de hadde funnet en computer som de skulle sende, som sagt så gjort og etter noen dager kom den i posten. Endelig skulle jeg få gjennomført min wattbaserte trening. Da hadde det godt ca 3 uker fra jeg bestillte. Når jeg skulle montere computeren var det inget inntak til jackluggen som jeg skulle koble fra rulla, nok en gang ble jeg skuffet. Når jeg tok kontakt "skjønte de ingenting" og tiden gikk. Jeg sendte de bilder og de sa at de skulle snakke med Shimano, tiden gikk hørte ikke noe. Tok selvsagt kontakt igjen og fikk plutselig som svar at de skulle sende meg en ny rulle. Tiden gikk, ingenting skjedde. Purret på nytt og fikk endelig for (10 dager siden) tilbud om en annen rulle. Men de sa at en ny digital rulle var sendt med Express fra Sverige og at den kom om kort tid. Jeg valgte å vente på "Ekspressrulla" som nå altså viser seg å være en svært treg rulle. Jeg har ventet siden 2 september og har senest i dag sendt en epost med spørsmål om hvor rulla er, men som vanlig IKKE fått svar. Når skal de skjønne at jeg er en kunde og slik kan man IKKE behandle kunder. Dere andre får unnskyld meg for at jeg henger ut Bikeshop, men jeg synes denne saken er for jævlig til at jeg kan være tålmodig lenger og holde kjeft. De holder meg for narr.
Jeg mener også at de uoppfordret må meg tilby en kompensasjon for dette, men ikke der i gården.
Bikeshop har ikke kontroll på prosessene sine, dermed basta.
Nå skal denne historien uansett få en slutt, har jeg ikke fått rulla innen mandag vil jeg reise til Horten og ta dette opp personlig med de det gjelder.

Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.n [Re: Øyvind V] #862838 11/12/2009 19:51
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 5,155
HeavyDude Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2005
Innlegg: 5,155
At bikeshop ikke har overholdt informasjonsplikten sin i forhold til kjøpsloven er det ingen tvil om, ei heller mellom bikeshop og meg. Så derfor har de tilbudt seg å ta rulla i retur, slik Kjøpsloven pålegger dem i en slik situasjon.

Mitt poeng har jeg gjenatt nå noen ganger, men jeg gjentar det igjen, fordi det dessverre ser ut til at mange av "sykkelkollegene" tror at det er kjøpers ansvar å finne feil og mangler ved en vare eller tjenste : forskjellen på en å lande et kjøp som dette på en god eller på en dårlig måte handler om selgers evne til å finne en vinn-vinn situasjon: innrømme at ja, vi har gjort noe som var ikke i samsvar med Kjøpsloven, men ja, vi har lært av dette, tar det som en investering i ny kunnskap og i å beholde en god kunde, så vi foreslår at vi spleiser på det som er løsningen her.
Jeg tror at de fleste vil se forskjellen mellom en korrekt kundebehandling i forhold til regelverk, og hva som er både korrekt og smart for begge parter. Min hensikt med innleggene her er jo at vi som kjøpere bør tilstrebe den siste løsningen, ikke bare akspetere minimumsløsningen. Og hvis sykkelbutikken er på minmumstenkingen i slike situasjoner, så vil jeg sette pris på å bli informert om det i vårt utmerkede sykkelforum.


You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: Hekta-MTB] #862840 11/12/2009 19:57
Registrert: Dec 2002
Innlegg: 11,220
StigB Offline
Señor
Offline
Señor
Registrert: Dec 2002
Innlegg: 11,220

Som Gaute sier

"Som vel tydelig uttrykt i en annen tråd, så har jeg veldig vondt for å forstå motivasjonen bak det å starte sånne tråder som dette."

Med all respekt Gaute det er vel ikke den første tråden med misnøye med hvordan ovennevnte firma takler sine kunder. Greit at man kanskje er litt krass, men jeg synes nå at dette forumet også skal kunne speile det negative. Det er ikke bare tjo, hei og fadderittandei der ute. Det skjer at man ikke gjør det kunden forventer, og skal vi på en måte bli kneblet for det, tja da er det noe fundamentalt galt som ikke jeg kan være med på.

Jeg kommer ikke til å fortsette å handle eller kjøpe noe mer fra dette firmaet, til det har de vist en alt for slett oppfatting av kunden sin. Ikke ordner de opp, ikke svarer de på henvendelser, ikke fullfører de avtaler, dette er ikke bare uhøffelig, men det er langt utenfor vanlig folkeskikk.





Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >



Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: StigB] #862846 11/12/2009 20:14
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 898
Knut L Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 898
Jeg syntes ikke HeavyDude har noen som helst sak her. Ser ikke i det heletatt hvorfor det er BikeShop som skal gi noe ekstra her. Jeg hadde vært fornøyd med å få oppgraderingen fraktfritt tilsendt.

Hvis jeg bestiller denne telefonen fra Tele2 i dag, og ikke får dataprogrammet til å funke pa Mac'n min. Skal jeg da få de til å installere Windows på Mac'n? Eller i det minste sende meg Windows programvare gratis? Det står jo bare at det er et Microsoft program. Ikke at det ikke funker på Mac.

Den saken som Hekta-MTB har er imidlertid dårlig kundeservice. Den saken er jeg enig i.

Men makan til sutring HeavyDude. Her er det etter min mening du som tar feil.

Denne tråden ble vel mer en positiv tråd til BikeShop etterhvert.


Knut

Slash 9 - Remedy 9.9 - Stache 7 - Sawyer - District - WTP Envy
Jobber med Trek sykler
Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: HeavyDude] #862855 11/12/2009 21:04
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Offline
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Sitat: HeavyDude
Hvorfor selger burde forklart om IT-tekniske begrensninger i en programvare ? ( som hvilke OS programvaren er kompatibel med )


Jeg har ingen forbindelser med Bikeshop på noen som helst måte, så det er ikke derfor jeg spør, men hvis du leser lengre opp i dine egne innlegg - hvordan kan Bikeshop informere om noe de ikke kjenner til? Alt dette etter ditt eget utsagn i første posten (som jeg har sitert litt lengre nede) om at Bikeshop ikke kjente til begrensningene på kjøpstidspunktet?

Sorry ass, men her synes jeg du er på feil vidde!


Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.n [Re: HeavyDude] #862880 11/12/2009 22:19
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Sitat: HeavyDude
At bikeshop ikke har overholdt informasjonsplikten sin i forhold til kjøpsloven er det ingen tvil om, ei heller mellom bikeshop og meg. Så derfor har de tilbudt seg å ta rulla i retur, slik Kjøpsloven pålegger dem i en slik situasjon.

Kjøpsloven er erstattet med forbrukerkjøpsloven for lenge siden, men det er nå så...

Og så synes jeg du er litt bastant ift dette med butikkens informasjonsplikt. Hadde du spurt om dette passet med 64bit, og de hadde sagt ja, DA hadde du hatt en sak. Men de kan jo ikke opplyse om ting de ikke vet.

Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.n [Re: Øyvind V] #862885 11/12/2009 22:32
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Hekta mtb har i motsetning til trådsarter grunn til og være forbanna.
Men og få tilbud om og heve kjøpet og få pengene tilbake, takke nei til det for så og benytte valgte overskrift kan ikke akkurat kalles og treffe blink!! (Glemte du Caps lock eller?)

Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: HeavyDude] #862888 11/12/2009 22:40
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 918
J
jørgm Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
J
Registrert: Jun 2009
Innlegg: 918
Sitat: HeavyDude
At bikeshop ikke har overholdt informasjonsplikten sin i forhold til kjøpsloven er det ingen tvil om, ei heller mellom bikeshop og meg. Så derfor har de tilbudt seg å ta rulla i retur, slik Kjøpsloven pålegger dem i en slik situasjon.


Mulig jeg misset noe her, men hvilken informasjonsplikt er det de har brutt? Den som pålegger en sykkelforretning å liste alle operativsystemer som _ikke_ er støttet for en gitt duppedings de selger og som tilfeldigvis kan kobles til en PC?

60 euro for programvaren høres imidlertid ut som ran, men det er jo ikke bikeshops feil.

Redigert av jørgm; 11/12/2009 22:40.
Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: jørgm] #862890 11/12/2009 22:47
Registrert: Dec 2002
Innlegg: 11,220
StigB Offline
Señor
Offline
Señor
Registrert: Dec 2002
Innlegg: 11,220
Sitat: jørgm
Sitat: HeavyDude
At bikeshop ikke har overholdt informasjonsplikten sin i forhold til kjøpsloven er det ingen tvil om, ei heller mellom bikeshop og meg. Så derfor har de tilbudt seg å ta rulla i retur, slik Kjøpsloven pålegger dem i en slik situasjon.


Mulig jeg misset noe her, men hvilken informasjonsplikt er det de har brutt? Den som pålegger en sykkelforretning å liste alle operativsystemer som _ikke_ er støttet for en gitt duppedings de selger og som tilfeldigvis kan kobles til en PC?



Helt enig, det er bare de som tar sin virksomhet alvorlig som gjør dette.



Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >



Re: Teit og elendig kundebehandling hos bikeshop.no [Re: StigB] #862892 11/12/2009 23:05
Registrert: May 2005
Innlegg: 6,510
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2005
Innlegg: 6,510
Sitat: Kriss
(Glemte du Caps lock eller?)


Touché!

ICON_LAUGH

Sitat: StigB

Helt enig, det er bare de som tar sin virksomhet alvorlig som gjør dette.


Ne pas touché.

Mener du virkelig at alle som selger noe skal prøve ut absolutt alle kombinasjoner av produkter, i tilfelle noe ikke er kompatibelt?

Skal jeg for eksempel få tak i alle terrengsykkelrammer som er laget, i tilfelle én av dem har for smal bakramme til et 2.25-dekk?

Jeg velger å tro at kommentaren din bare er en sur senkveld-kommentar som følge av bitterhet og fiendtlighet rettet mot én spesifikk forretning, og ikke et generelt krav overfor samtlige av landets detaljister.

I motsatt fall vil jeg tro at du fort slipper opp for butikker du kan handle i...

LJ

Side 1 av 4 1 2 3 4

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå