Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 27 av 31 1 2 25 26 27 28 29 30 31

Høsten nærmer seg, lykteprat

Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: RobG] #832735 16/10/2009 15:24
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Sitat: Fux

Ikke kommer her å sier at ingen har lagt merke til den nedlatende tonen mot MS lyktene, spesielt rettet fra dem med dyrere lys.

Spørsmålet fra JonAre er en typisk startpunk til en kververlant tråd (noe som ts`ere har drevet med i åreshvis) og noe jeg ikke vil være del av. Det er derfor han fikk bildet, som jeg synest er ganske morsom, lettbeint underholdning.....

Jada bildet er morsomt, men du brukte det i kontekst som jeg ikke synes passet helt. Og når du tross alt kom med en såpass kategorisk påstand som du gjorde, må du finne deg i å bli bedt om å svare på dette på en skikkelig måte. Jeg tror ikke Jon Are sin intensjon var å krangle, jeg tror han oppriktig lurte på hva du egentlig mente, og ditt svar var et rimelig billig triks for å slippe unna. Men det er kun min tolkning.

Mitt hovedinntrykk i denne tråden er ikke som ditt at Lupine eiere synes DX er noe tull. Mitt hovedinntrykk er at noen (få, dette er jo tross alt blitt en DX fanboys tråd etterhvert) utrykker skepsis mot DX som i stor grad er begrunnet.
Rapporter fra DX bestillere med ulike typer av utfordringer knyttet til kjøpet er en vesentlig del av denne skepsisen.

Jens
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: Ole] #832776 16/10/2009 16:32
O
olejoro Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Hei !
fikk DX lykta mi i dag, ser Ole skriver noe om lading.
jeg stakk laderen i veggen og kobla til batteriet.
blir det levert fulladet??
det lyser grønnt med en gang...

hvor lang tid, anslagsvis, må den lade før den er full?

er det sånnt fintfølende batteri som absolutt ikke må utlades?

mange spørsmål dukker opp når den voldsomme bruksanvisninga viser hvordan feste lykta til hodebandet, og IKKE noe mer:-)

gleder meg veldig til å ut å teste denne!!

Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: olejoro] #832783 16/10/2009 16:48
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Batteriet skal kunne stoppe seg selv. Når det begynner å bli lite spenning inn på lykten, begynner det å lyse rødt på bryteren. Da har du i hvert fall en halvtime igjen. LiIon-batterier må absolutt ikke lades helt ut, men det er det nok sannsynligvis en sperre på inni cellene.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: Kanondal] #832789 16/10/2009 16:55
fondy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Kanondal
Jeg ønsker lykter jeg kan bruke på styret, hjelmen og hodet.
Hvilke varenummer skal jeg bestille for å få alle muligheter?

Jeg så en post i denne enorme tråden om at hodelykten lyste dårligere enn styrelykten. Stemmer dette?

Er det noe annet jeg må bestille? Adapter etc?

Hei

DX 29489 og 25149 har samme lysstyrken, ikke merkbar forskjell ut fra det jeg har lest på flere forum. 29489 er noe nyere og fabrikant har lagt inn en del kjølepasta, sikkert da de erfarte at dette måtte gjøres da dette ikke ble gjort på 25149 (iallfall på de første leveransene av denne lykten).

Med 29489 får du pannebåndfeste, dette kan en med noen knep feste på hjelmen.

Det følger med en batteriveske med begge lyktene. Den som følger med 29489 er vanskelig å feste på sykkelrammen, men lar seg gjøre med strips el.

Link til 25149: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149

Link til 29489 : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489

Du bør også bestille denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529

Jeg har to stk 29489 og er særdeles fornøyd.

mvh Pål
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: fondy] #832791 16/10/2009 17:00
O
olejoro Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
når vet man at batteriet er fulladet på DX lykta?

Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: olejoro] #832795 16/10/2009 17:06
fondy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: olejoro
når vet man at batteriet er fulladet på DX lykta?

Hei

når laderen lyser grønt. Da jeg fikk mine lykter og skulle lade de opp første gangen lyste laderen grønt. De var da oppladet og klar til bruk. Tok en tur på sykkelen et par timer og ingen problemer. Så det er bare å montere utstyret og komme seg ut i marka :-)

mvh Pål
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: fondy] #832814 16/10/2009 17:47
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: fondy
DX 29489 og 25149 har samme lysstyrken, ikke merkbar forskjell ut fra det jeg har lest på flere forum.

Dette er dessverre tøys. Hodevarianten har merkbart svakere lys. Dette gir seg også utfra spec. 2400mA på styrevarianten og 1000mA på hjelmvarianten. Den er merket med 900 lumen, men det er nok å ta med en klype salt.
29489 er noe nyere og fabrikant har lagt inn en del kjølepasta, sikkert da de erfarte at dette måtte gjøres da dette ikke ble gjort på 25149 (iallfall på de første leveransene av denne lykten).

Dette er nok heller ikke korrekt. Min styrelykt hadde en del kjølepasta på.

Hjelmfeste kan kjøpes annetsteds fra. Sånn utfra det jeg har sett, er det nok lurest å kjøpe en sterk en og heller lage/kjøpe annet hjelmfeste. Det finnes flere varianter der. Da har man mest fleksibilitet. Neste lykt blir en styrevariant for 2 på styret og en på hjelmen. Kanskje jeg tar hodet fra hjelmen ned på styret for nærlys og en sterkere på hodet.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: fondy] #832815 16/10/2009 17:49
O
olejoro Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
suverent:-)
snakk om service.
da er det bare å tute å kjøre.-)

Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: baronKanon] #832832 16/10/2009 18:13
fondy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: baronKanon
DX 29489 og 25149 har samme lysstyrken, ikke merkbar forskjell ut fra det jeg har lest på flere forum.

Dette er dessverre tøys. Hodevarianten har merkbart svakere lys. Dette gir seg også utfra spec. 2400mA på styrevarianten og 1000mA på hjelmvarianten. Den er merket med 900 lumen, men det er nok å ta med en klype salt.
29489 er noe nyere og fabrikant har lagt inn en del kjølepasta, sikkert da de erfarte at dette måtte gjøres da dette ikke ble gjort på 25149 (iallfall på de første leveransene av denne lykten).

Hjelmfeste kan kjøpes annetsteds fra. Sånn utfra det jeg har sett, er det nok lurest å kjøpe en sterk en og heller lage/kjøpe annet hjelmfeste. Det finnes flere varianter der. Da har man mest fleksibilitet. Neste lykt blir en styrevariant for 2 på styret og en på hjelmen. Kanskje jeg tar hodet fra hjelmen ned på styret for nærlys og en sterkere på hodet.

Hadde vært flott å se forskjellen på lyktene mht merkbar forskjell lysstyrke. Har du mulighet å legge bilder vedr forskjellen eller link som viser forskjellen?

Ellers flott at det var kjølepasta på også 25149, dette var iallfall et problem på de første leveransene.

mvh Pål
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: baronKanon] #832834 16/10/2009 18:22
Arnebv Offline
Besatt
Besatt
Sitat: baronKanon

Har begge typene og har problem med å sjå forskjell på lysstyrke. Med godvilje, føler eg det er ørliten forskjell på spredning, men kan muligens tilskrives at eg "har lest" at det skulle vere det.

Utvendig er lyktene i seg sjølv, etter det eg kan sjå, heilt like og begge kan festes på styret eller på hodebåndbraketten etter humør

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: fondy] #832836 16/10/2009 18:22
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Har ikke kamera som lar seg stille inn så det blir sammenlignbart, men det er andre her med sammelykter, så...|

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: tommygutt] #832849 16/10/2009 18:46
olganga Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: tommygutt

Host!!

Ole

"Utrolig kastearm på disse veganerne"
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: olganga] #832861 16/10/2009 19:18
Viggi Offline
Entusiast
Entusiast
Ja, det så veldig bra ut, det der! Sjekket Ay-up sine websider igår og angret nesten littegrann på at det ikke ble Ay-up men DX-lykta. Så ut som om det kom et skikkelig kraftig lys fra disse lyktene. Men ut i fra bildene på websiden virket det som om de har en veldig kraftig spot, nesten litt blendende. Plenty med lys, ihvertfall! ICON_WINK

Vedlegg beam_3.jpgbeam-9.jpg

Vigdis
-
What goes up...

Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: Viggi] #832883 16/10/2009 20:02
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Har sans for Ay-Up, ja. Hadde nok kanskje gått for noe sånt om jeg hadde hatt anledning.

Jens
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: jeth] #832911 16/10/2009 20:39
J
janeb Offline
Ringrev
Ringrev
J
Sitat: jeth
Sitat: Fux

Ikke kommer her å sier at ingen har lagt merke til den nedlatende tonen mot MS lyktene, spesielt rettet fra dem med dyrere lys.

Spørsmålet fra JonAre er en typisk startpunk til en kververlant tråd (noe som ts`ere har drevet med i åreshvis) og noe jeg ikke vil være del av. Det er derfor han fikk bildet, som jeg synest er ganske morsom, lettbeint underholdning.....

Jada bildet er morsomt, men du brukte det i kontekst som jeg ikke synes passet helt. Og når du tross alt kom med en såpass kategorisk påstand som du gjorde, må du finne deg i å bli bedt om å svare på dette på en skikkelig måte. Jeg tror ikke Jon Are sin intensjon var å krangle, jeg tror han oppriktig lurte på hva du egentlig mente, og ditt svar var et rimelig billig triks for å slippe unna. Men det er kun min tolkning.

Mitt hovedinntrykk i denne tråden er ikke som ditt at Lupine eiere synes DX er noe tull. Mitt hovedinntrykk er at noen (få, dette er jo tross alt blitt en DX fanboys tråd etterhvert) utrykker skepsis mot DX som i stor grad er begrunnet.
Rapporter fra DX bestillere med ulike typer av utfordringer knyttet til kjøpet er en vesentlig del av denne skepsisen.

- dette har blitt en DX fanboys tråd fordi du får usedvanlig bra lys og byggekvalitet for pengene. Du kan kjøpe et "batteri" av disse for f.eks en Lupin Tesla. Utfordringer knyttet til kjøp, tja...har kjøpt endel andre ting fra DX og har ikke hatt problemer enda. Heller ikke med lykten.

Ser imidlertid at variasjon i tråden er bra, men DX-lykten er for bra til og oversees. Toyota eller Maserati - sikkert mulig å få en bedre "finish" på lykten, men gjør den en bedre jobb, neppe.

Uansett, det viktigste er at folk er fornøyd med lyset sitt uavhengig av hva de har betalt, men alle er glad i å gjøre et godt kjøp...

Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: jeth] #832917 16/10/2009 20:48
R
RobG Offline
(Formerly Fux)
(Formerly Fux)
R
Sitat: jeth
Har sans for Ay-Up, ja. Hadde nok kanskje gått for noe sånt om jeg hadde hatt anledning.

Helt enig med deg, men i likhet med andre her var 3000,- litt mye penger for en impulskjøp. Jeg tro MS lyktene for mange sykler ut i mørket for alle første gang.

Angre litt på at jeg ikke fikk hevet meg rundt lyktekjøp ifor, og det var AY-Up jeg suglet på. Makan for et nett og pen lys.

#Pedalenkrs
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: RobG] #832924 16/10/2009 20:58
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
En annen stor fordel med Ay-Up, man går ikke tom for strøm på tur ICON_SMILE Plenty med batteri, veier ingen ting og lyser godt. Kort sagt problemfri stitur i mørket på deilig barfrost.

Løp og kjøp ICON_SMILE

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: RobG] #832927 16/10/2009 21:01
jonnykast Offline
Besatt
Besatt
Jeg har ay-up v4 og to dx lykter
ay-up v4 settet gir nok lys på sti og grusvei,men jeg synes det blir litt for lite lys på våt svart asfalt
Dx lyktene gir merkbartt mere lys enn ay-up v4,og lyser til og med opp våt og nylagt svart asfalt

Massevis med smileys i 2012 ICON_SMILE
Nyckelbens-Jonny
Jonny Kåstad
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: jonnykast] #832934 16/10/2009 21:07
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Asfalt????? ICON_WINK

Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: tommygutt] #832938 16/10/2009 21:14
jonnykast Offline
Besatt
Besatt
Sitat: tommygutt
Asfalt????? ICON_WINK

Jeg var så heldig med været de to turene jeg rakk å få med lyktene mine før kragebeinet knakk,at jeg fikk testet de i monsun vær ICON_LAUGH
Så da ble det syklet en fast trimrunde jeg har med lett blanding av sti,grusvei og asfalt
For å se om en lykt er noe særlig tess er våt nylagt asfalt det beste å teste på synes jeg
Dersom lykta/lyktene klarer å lyse opp skikkelig under slike forhold,har en mer enn nok lys til stisykling yes

Massevis med smileys i 2012 ICON_SMILE
Nyckelbens-Jonny
Jonny Kåstad
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: jonnykast] #832939 16/10/2009 21:23
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Sant det da ICON_SMILE

Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: janeb] #832941 16/10/2009 21:24
N
nicolai Offline
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
N
Kjøp hva du vil, det spiller ingen rolle for meg!

Det jeg kicker på, er at du ikke er med på at produktene er forskjellige, og at det er mange fordeler som mange forbrukere vil sette pris på ved å kjøpe en Tesla i Norge.

DX er mye for penga, Tesla er et bedre produkt (hvis pris ikke er en hindring), det skjønner jo alle (håper jeg). Sånn er det, det er jo ikke noe å diskutere eller tviholde på! (Arrogant, ja, kanskje, men har jeg ikke rett da!?).

Quote:
"- God byggekvalitet og fornuftige løsninger/pent design." - her er DX helt grei form følger funksjon.

"- At enkle reservedeler er lett tilgjengelig hos lokal forhandler når du trenger de." - trenger du reservedeler til lykten din kan den være dårlig konstruert.

"- Høy kvalitet på batterier (kvalitetsceller, gode tettninger mot fukt +++)." - foreløpig ikke noe prob. Har [sensurert] i regn og fuktig vær.

"- Høy kvalitet på ledninger og koblinger mot batteriet (holder tett, og sitter fast)." - kan ikke gjøre spes bedre på DX.

"- Kvalitets smartlader." - DX-laderen funker helt fint (så langt) hvorfor gjør den ikke det videre?

"- Gode norske garantier, og en god norsk importør, i tilfelle det er noen problemer." - en sykkellykt er en enkel sak. Hvorfor skal det bli problemer?

"- God holdbarhet og kvalitet, vist over tid." - dette avventer vi, men er Tesla en gammel konstruksjon?

Her er du heelt ute å kjøre.. Ser du ikke det selv? Helt seriøst?

Bare et raskt eksempel, for å ta en spesifikk ting. Hva skjer hvis du tryner og ødelegger lykten din? Trenger du da reservedeler? Ja, skulle tro det, og det har jo ikke noe med kvaliteten å gjøre..

Det er da mange, mange her inne og kompiser/folk jeg vet om som har hatt problemer med lyktene sine (HID/LED/Halogen osv). Det skjer hele tiden, uansett hvor "enkel" du tror/syns disse konstruksjonene er.

Jeje, folk for gjøre som de vil!

Happy trails og fine lykteturer ønskes alle ICON_SMILE

/Are Nicolai
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: nicolai] #832945 16/10/2009 21:30
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: nicolai
et raskt eksempel, for å ta en spesifikk ting. Hva skjer hvis du tryner og ødelegger lykten din? Trenger du da reservedeler? Ja, skulle tro det

Eller bare kjøpe ei ny lykt...

Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: nicolai] #832950 16/10/2009 21:45
J
janeb Offline
Ringrev
Ringrev
J
Sitat: nicolai
Kjøp hva du vil, det spiller ingen rolle for meg!

Det jeg kicker på, er at du ikke er med på at produktene er forskjellige, og at det er mange fordeler som mange forbrukere vil sette pris på ved å kjøpe en Tesla i Norge.

DX er mye for penga, Tesla er et bedre produkt (hvis pris ikke er en hindring), det skjønner jo alle (håper jeg). Sånn er det, det er jo ikke noe å diskutere eller tviholde på! (Arrogant, ja, kanskje, men har jeg ikke rett da!?).

Quote:
"- God byggekvalitet og fornuftige løsninger/pent design." - her er DX helt grei form følger funksjon.

"- At enkle reservedeler er lett tilgjengelig hos lokal forhandler når du trenger de." - trenger du reservedeler til lykten din kan den være dårlig konstruert.

"- Høy kvalitet på batterier (kvalitetsceller, gode tettninger mot fukt +++)." - foreløpig ikke noe prob. Har [sensurert] i regn og fuktig vær.

"- Høy kvalitet på ledninger og koblinger mot batteriet (holder tett, og sitter fast)." - kan ikke gjøre spes bedre på DX.

"- Kvalitets smartlader." - DX-laderen funker helt fint (så langt) hvorfor gjør den ikke det videre?

"- Gode norske garantier, og en god norsk importør, i tilfelle det er noen problemer." - en sykkellykt er en enkel sak. Hvorfor skal det bli problemer?

"- God holdbarhet og kvalitet, vist over tid." - dette avventer vi, men er Tesla en gammel konstruksjon?

Her er du heelt ute å kjøre.. Ser du ikke det selv? Helt seriøst?

Bare et raskt eksempel, for å ta en spesifikk ting. Hva skjer hvis du tryner og ødelegger lykten din? Trenger du da reservedeler? Ja, skulle tro det, og det har jo ikke noe med kvaliteten å gjøre..

Det er da mange, mange her inne og kompiser/folk jeg vet om som har hatt problemer med lyktene sine (HID/LED/Halogen osv). Det skjer hele tiden, uansett hvor "enkel" du tror/syns disse konstruksjonene er.

Jeje, folk for gjøre som de vil!

Happy trails og fine lykteturer ønskes alle ICON_SMILE

- jeg ler hele veien til "DX". Hvorfor er Tesla et bedre produkt? ICON_WINK

Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: -Jan] #832952 16/10/2009 21:50
sl500 Offline
Ringrev
Ringrev
Eller rett og slett finner i frem en lykt til i skapet for man har jo flere.
Så kan man bruke den tryna lykta til deler.

Jeg har aldri eid et skikkelig sykkel lys før så siden jeg ikke vet om det blir brukt satt jeg pris på en billig inngangs bilett til lykte sykling.

Redigert av sl500; 16/10/2009 21:50.
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: sl500] #832956 16/10/2009 22:01
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Nok prat, sykling med lys er gøy, uansett hvor i verden løkta er produsert.

Kveldens tur ble en test av Seca 900 på styret og Stella 200 på hjelmen. Det var overveldende mye lys. Seca 900 er så sterk at den med fordel kan rettes ganske langt framover. Lyset er likevel bredt, og Light&Motion har gjort Scotch Magic-tapejobben på glasset. Den nederste delen av glasset er frostet/ slipt, slik at lyset nærmest sykkelen får bedre spredning. Til og med hjul og gaffelbein er lyst opp.

Lyset fra Stellaen ligger ganske langt fram og litt til venstre i bildet. Tatt med iPhone, og selvsagt verdiløst som sammenligning mot andre.
Men et stemningsbilde av toppen av Grønliåsen i Oslo/ Oppegård badet i LED-lys i kveld.

Harald

Vedlegg seca900.jpg

NOTS
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: HaraldW] #832962 16/10/2009 22:19
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Jeg ser at Stella 300 har to hoder, hvor det ene er ment som spot og det andre flood. Ut fra bildet på CRC, så ser det ut som om det kan være at den eneste forskjellen er at den ene har frostet glass, som du beskriver. Hadde vært interessant å se om det gikk an å modifisere min 200 på mer elegant måte enn mr Scotch.

Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: JonAre] #832966 16/10/2009 22:28
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Hver av 300-lyktene har en output på 150 lumens, mens Stellaen har 200 og går hele fem timer på standard 3-cellers batteri.

Jeg liker at 200en er ganske konsentrert som hjelmmontert for å lyse opp coming up hindringer når man svinger styrelykta en annen vei. Min Stella forblir derfor uforandret. Med tape eller frosting blir transmisjonen dårligere, og dermed lysutbyttet mindre.

Likevel; 300-settet ligner L&Ms svar på AyUp, og det er jo ingen dum idé om man ønsker kun lykter på styret.
Men min screamer-kombo med 900 og 200 er jeg dog godt fornøyd med...

Harald

NOTS
Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: janeb] #832972 16/10/2009 22:42
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Sitat: janeb
- jeg ler hele veien til "DX". Hvorfor er Tesla et bedre produkt? ICON_WINK

Syns du det er en urimelig antagelse at bygge- og komponentkvaliteten sannsynligvis er høyere fra Lupine eller L&M, og at feilraten/hodepinene kan speile dette? Og hvis det ikke er urimelig, er det urimelig at noen er beredt til å betale for det ekstra for det?

Re: Høsten nærmer seg, lykteprat [Re: JonAre] #832975 16/10/2009 22:53
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Jeg kan bare slå fast at byggekvaliteten på mine mange L&M-produkter, som startet med en Solo halogen kjøpt på Oslo sportslager til nesten 3000 schpenn (jeg har den fortsatt..), er upåklagelig. Potte tett i kabler og plugger (striregn med min commuter L&M Stella 120 i dag tidlig), og solide bygg som tåler en støyt. Funker like godt i 10 varmegrader som i 23 minus (fjorårets minusrekord på ski).
Kanskje ikke så rart fra en produsent som også lager undervannslykter.

Også Lupine har jeg vært så heldig å få tafset noe på utover det jeg fikk på den store lyktetesten i fjor, og tyskerne presterer kvalitet med Audi-presisjon. Her er intet behov for å kline inn ekstra kjølepasta, og Lupine vil helst fortelle deg via koder på lysdioder hver volt som mates inn i batteriet ved lading.

MEN, DX-klonene er bang for the bucks, selvom noen er uheldige og får PC-tastaturer i posten i stedet for lykt, batterier som ikke virker og ladere som smelter. Kanskje det aller kuleste er at billiglyktene har gjort mange mange flere interesserte i lyktesykling. Og DET er jo gøy, enten man har en gammel HID, billig DX-lykt eller det feteste fra de beste produsentene.

Det handler jo om å ha det gøy og treffes på sykkeltur i skævvn, ikke sant?

Harald

NOTS
Side 27 av 31 1 2 25 26 27 28 29 30 31

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå