Jeg lurer på når høstdumpet kommer på Bjorli.... kanskje i starten av november? Mener å huske at de åpnet i slutten av oktober i for i fjor med en meter snø....
Nå er det ikke lenge til.. kanskje det blir åpning iløpet av oktober. Det er jo ganske rått. Sykle den ene dagen og kjøre løssnø den neste. Det er et fint land vi bor i! Bjorli akkurat nå.
I Drammen også. Meldt sludd i morgen tidlig. Gubben har handlet ny topptursekk til meg i dal'n i går. Deilig å ha på plass etter at rubbel og bit ble stjålet i mai.
Her er jeg på testtur med nevnte brett over, dvs. det eksemplaret som ble tatt av tjuvraddene i mai. Kan virkelig anbefales for hasjplankekjørere som liker topptur. Energiøkonomisk smart. Man sparer så sykt mye krefter på å slippe truger og bære brettet på sekken, pluss at brettet i seg selv funker over all forventing. I høy fart er det overraskende stabilt, i lav fart litt rart men man skal jo GØNNE!
Har du fått skia laget med annen grafikk enn den fantastiske originale? Jeg vurderte faktisk om jeg skulle få Birdos til å lage en überfeit ski med Rocker og Puder Luder-grafikk til meg da jeg var i Andermatt sist vinter. Men det ble med tanken...
Syns det manglet flere "fjellrenne"-bilder, håper flere kan bidra på det området. Her er jeg oppover Midtstølknutrenna i Hunnedalen, ser nesten asfalten på riksveien der nede i dalen. Fotograf Rasmus Todnem.
Nå renner det på med bra bilder her.. "Padam-pissch"
Deilig med lekre pudder- (en spade er en spade) og rennebilder. Jeg tror det blir en veldig fin vinter med masse snø i skjegget og myke landinger i pudder til pungen.
Håper bare sjappa snart får inn de nye støvlene mine. Aldri mer Scarpasmerter.
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
Syns det manglet flere "fjellrenne"-bilder, håper flere kan bidra på det området. Her er jeg oppover Midtstølknutrenna i Hunnedalen, ser nesten asfalten på riksveien der nede i dalen. Fotograf Rasmus Todnem.
Hei, er dette Hunnedalen som i Rogaland Hunnedalen?? Kjørte dere ned samme renna??
Har du fått skia laget med annen grafikk enn den fantastiske originale? Jeg vurderte faktisk om jeg skulle få Birdos til å lage en überfeit ski med Rocker og Puder Luder-grafikk til meg da jeg var i Andermatt sist vinter. Men det ble med tanken...
Ja, jeg har Puder Luder med Floater "topsheet". Dan & co lager akkurat det du vil ha. De første skiene mine hadde noen bobler på toppen, så Dan sa "ride them hard" og lagde noen nye til neste sesong. Rett før de nye skulle i pressa, ringte han for å høre om jeg ville ha den nye baktuppen (de hadde bygget om hele pressa), og la ut om hvordan det vill fungere i snøen. Super service og knallski - anbefales!
Du ser renna til "venstre" (nord/sør/øst/vest?? Ikke sprek i orientering) rett etter at du har passert bomstasjonen i hunnedalen retning sirdal. Der vegen går snorbeint rett over et vann.
Vinteren er helt klart på gang, noen bilder som gir meg gode minner fra tidligere vintre er disse. Er ofte utålmodig og har mer lyst til å kjøre på ski en stoppe og ta bilder, spesielt når det er løssnø. Men heldigvis stopper en opp noen ganger Bildene under er fra Gressony, Italia 2009, St Anton, Østerrike 2008 og Kirketaket 2008. Gleder meg til vinteren.