Etter flere års kjært samhold å vennskap, takket min livsledsager(enn så lenge) for seg på lørdag. Hun led en kontant og smertefri død, alt var over på to sekunder, og med ett høylytt smell.
Hun har levd ett verdig liv, og vært med på utallige turer både innenlands og utenlands, og det var kanskje ett greit tidspunkt å avslutte på. Det passer imidlertid meg veldig dårlig at jeg nå må bruke flerfoldige tusen på ny ramme eller ny sykkel..
Vel, skal sies at jeg har ikke gjort så mye med dette enda, men skal sende inn rammenr og høre. Såvidt jeg har skjønt, produseres ikke denne varianten lenger, kun den "nye" med DW-link, så da kan det jo bli litt vanskelig...vi får se!
Du vil uansett få en rabatt ved kjøp av ny Turner Skal en dømme utfra de sakene som har blitt tatt opp på mtbr,så tror jeg nok du kommer brukbart ut av det Lykke til
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Vi får trøste oss med at frøken flekk ble revet bort uten at hun led. Hun gjorde det hun var skapt for, og det som gav henne liv.
Det ville vært værre om det skjedde etter lang tids nedgradering til fordel for en nyere modell. Hun opplevde aldri å stå med løse eiker, soggy bremser og utslitte dekk mens en nyere og blankere modell fikk all oppmerksomheten og ble tatt med på dans hver gang til fortrengsel for frøken flekk.
Hun ble aldri avertert under "deler til salgs" Hun forsvant ut av livet som en enhet, ikke som en avsjelet liste over deler med lav bruktverdi.
Du får være takknemlig for den tiden dere hadde sammen.
Kondolerer 'stoffer. Turner sitt crash replacement-program gir deg $600 i rabatt på ny ramme. Du velger fritt ramme blant alle modeller, det trenger ikke være samme modell. Jeg vet ikke om Dunkedalen deltar i dette, men du kan jo sjekke med ham.
Synd du ikke er mindre, da kunne du kjøpt deg en velbrukt ramme i sort til en pen pris.
Hvis jeg var rammeprodusenten ville jeg vurdert forsterkning lenger ned på det røret der. Det er jo ganske påfallende at svikten skjedde akkurat der det skjedde. Jeg vil hevde at dette er en konstruksjonsfeil.
Nyere modeller har kanskje kraftigere/større forsterkning, lenger ned på seterøret, slik som Ellsworth?
Hvis jeg var rammeprodusenten ville jeg vurdert forsterkning lenger ned på det røret der. Det er jo ganske påfallende at svikten skjedde akkurat der det skjedde. Jeg vil hevde at dette er en konstruksjonsfeil.
Nyere modeller har kanskje kraftigere/større forsterkning, lenger ned på seterøret, slik som Ellsworth?
Jepp -ved bunning av demperen får du rimelig utrivelige bøyebelastninger på seterøret som følge av interkrefter i linken -som også opptrer samtidig og i samme retning som de globale bøyekreftene fra setet -en loose loose situation...
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
2004 el 2005 kanskje? Har vel noen bilder hjemme, som jeg kan se på datoen på. Jeg kjøpte ny Marz Z1 -04 modell til denne ramma i løpet av første sesongen jeg hadde den.
Forøvrig sub 12kg stibygg med 2200g gaffel og coilover.
Tror dette var andre året 5 Spot var på markedet. Christian Løverås og Gjerms hadde første års, som hadde ball burnished bakramme.
Edit: Er ikke sikkert det ble gjort noen store endringer mellom første og andre års utgaver, men farger og dekaler var nye på denne modellen.
Jeg har faktisk ikke sett så mange (hvis noen) mediumrammer knekke i seterøret.
e
Redigert av Espen; 28/09/200909:31.
*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***
De har pleid å ha 2 eller 3 år Waranty, men har enda ikke hørt om noen som ikke har fått hjelp.
Jeg hadde selv et lite brudd i min 2006 6Pack i vår, mener jeg, og fikk ny 2008 Spot ramme med oppdaterte rockere i bytte. Men nå er de tomme for 08 Spot, kun DW-link igjen, og da gir de som oftest 600 dollar innbytte på rammer utenfor waranty. Så kommer det nok i tillegg an på hva slags feil det er. Som andre sier er nok dette en fabrikasjons/design-feil.
Har sett værre selvpåførte skader ende opp i ny ramme, Turner sin kundebehandling er det ingen som kommer nær. Å nevne Ellsworth i samme åndedrag som en gjorde lenger opp her er artig :-)