Heh. Synd, men kanskje lurt. Bling-faktor må ikke undervuderes, men pris-forskjellen mellom XT og XTR er mye større enn forskjellen i funksjon og vekt (samme med X9/X0, faktisk)...
"How can you call yourself a true tealover if you destroy the flavour of your tea by putting sugar in it? It would be equally reasonable to put in pepper or salt." -George Orwell
Det blir bare drita dyrt når Mark og Harald er i farta i Nordmarka, og skifteren gjerne vil være med en tur rundt kassetten.
Jepp...vi var innen 3-400 meter fra stedet hvor bakgiret mitt hadde begått selvmord på akkurat den samme måten et par måneder før. Uheldig, eller...
Jeg mistenker gremlins.
"How can you call yourself a true tealover if you destroy the flavour of your tea by putting sugar in it? It would be equally reasonable to put in pepper or salt." -George Orwell
Hehe...På den andre siden har jeg piggdekk som faktisk fungerer liggende klar, så jeg skal nok klare å redde det inn på denne siden av jul... Inntil videre lar vi det være opp til moderatorene å bestemme hvem som henholdsvis får tittelen Spøkelseskladden og Mr NoShow 09...
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Kan jeg spørre om hvordan nivået på tirsdagsklubben er? En sykkelkompis med brukket arm og en som har parkert sykkelen for vinteren, så trenger sårt noen nye å sykle med Men vil nødig være med å gjøre turen kjip for dere andre.
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Kan jeg spørre om hvordan nivået på tirsdagsklubben er? En sykkelkompis med brukket arm og en som har parkert sykkelen for vinteren, så trenger sårt noen nye å sykle med Men vil nødig være med å gjøre turen kjip for dere andre.
Hvis ikke Tirsdagsklubben har hevet snitthastighet betraktelig siste 2-3 mnd, behøver du ikke tenke på om du henger med på farten...! Her snakker vi average under gangfart pga mye småstopp, runkepelling, teknisk, kosepjatt mm. Det er ikke her du trener O2-opptak og personlige rekorder. Her er det så vidt jeg vet bare å bli med.
Hvis ikke Tirsdagsklubben har hevet snitthastighet betraktelig siste 2-3 mnd, behøver du ikke tenke på om du henger med på farten...! Her snakker vi average under gangfart pga mye småstopp, runkepelling, teknisk, kosepjatt mm. Det er ikke her du trener O2-opptak og personlige rekorder. Her er det så vidt jeg vet bare å bli med.
Ok, høres veldig bra ut. Blir det tid og rom for sykling for oss uten lykter neste uke så stiller jeg
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Flott tur, greit å få "avlivet" alternativet etter rollercoaster. Stas med tre Knolly av sju totalt på samme tur. Vi skulle nesten tatt gruppebilde....;)
Ahh.. Dette gjorde godt, tross sliten kropp etter tung valgnattsjobbing! Og hyggelig med besøk fra Østfold, håper dere trivdes i Oslomarka!
Dessuten fikk jeg for min egen del Truls XL ut av hodet. Nå vet vi hva det innebærer liksom. Den nordre delen er rasende festlig med Rollecoasteren, men det betyr altså en drøy kilometer asfalt og nokså tung stigning for å treffe stien som går ned til svabergklatringen. Stien til svaberget, altså fra Hellerud og sørover igjen, er også flott.
Vedlagt skjermdump fra hele runden, samt closeup fra vårt nordlige frieri med Rollercoaster, kjipt boligfelt og sti sørover til svaberget igjen. Vi kunne kuttet noe asfalt med gangstier som ikke er merket på kartene, men likevel er det en del høydemetre som skal tas igjen i boligfeltet.
Så hva mener man? Jo, Truls XL duger, men man må være forberedt på kjedelig asfaltklatring. Rollercoasteren vil vi ikke være foruten, vil vi vel??
Hakke tid til sånn bildegreier Samlingen gjentar seg nok. vi får prøve å ta bilde da Lars Erik. Takk for turen folkens. Utrolig artig med litt mer crøx både opp og ned en det det er i østfold. Fint i østfold også men variasjon er gøy
Dessuten fikk jeg for min egen del Truls XL ut av hodet. Nå vet vi hva det innebærer liksom. Den nordre delen er rasende festlig med Rollecoasteren, men det betyr altså en drøy kilometer asfalt og nokså tung stigning for å treffe stien som går ned til svabergklatringen. Stien til svaberget, altså fra Hellerud og sørover igjen, er også flott.
Men det er med andre ord verdt det, på tross av bratt stigning på asfalt?
Men det er med andre ord verdt det, på tross av bratt stigning på asfalt?
Ja og nei. Asfalt er bajs, men vi tok nok en noe lengre sløyfe enn nødvendig. Kan den kortes ned via gangstier og slikt som ikke står på kartet, synes jeg det er verdt det.
Og med 16 stk på tur kan man prate tull&tøys og ta allergitablettene samtidig. Santacruz hadde tilløp til tunge allergianfall på asfalten, men vi reddet ham inn på cruxene igjen.
Men alternativet er jo eit nesten like langt strekk på grus, så med tanke på kor kjekt det er innover svaberga så er det ikkje sikkert at det er så dumt...