|
|
Birken MTB maraton
|
Re: Birken MTB maraton
[Re: EgilS]
03/09/2009 17:24
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det blir neppe slik at man tar de 500 beste etter årets ritt og plasserer de i et eget ritt. Det vil være 500 som har lyst til å starte i et ritt med terreng, hvorav en god del neppe kjørte Birken i år.
Dette er et kjempetiltak, både for alle de som synes "landeveis-Birken" blir for kjedelig og for terrengsyklingen i Norge. Jeg tror dette kan være et fint tiltak for å rekruttere folk til mange av de andre terrengrittene rundt om kring som sliter med deltakelsen. At dette på noen måte skal ødelegge det andre rittet har jeg ingen som helst tro på.
Det å si at 500 som har lyst til å sykle terreng ikke skal få lov til det fordi det finnes noen få andre som da føler de ikke får "konkurranse" blir latterlig synes jeg. På mig virker det som vi snakker om forskjelliga saker. Det kan bero på at vi virker bruke helt forskjelliga antaganden (gjetninger) om hur det nye rittet kommer arrangeras neste år.
|
|
|
[Re: ]
03/09/2009 19:28
|
EgilS
More than words
|
More than words
La oss nå inderlig være slik at man utenfor elite _må_ ha seeding fra et ritt med et visst innslag av terreng, og kanskje av en viss varighet. Av de jeg kjenner til: 2 runder TSR, Bukkerittet, 1.5 runders Vestmarkritt, selv om ingen av disse er i nærheten av en vinntertid på 4t. Om man skal ha seeding for å delta i dette er det vel faktisk en del ritt som sikkert kan kvalifisere til dette. I tillegg til de du nevner har vi også Markatråkket, Gruverittet, Molde Challenge og Fjellsykkelrittet (her håper jeg på spennende endringer til neste år). Det er vel en del mindre ritt også som kunne ha fungert.
|
|
|
03/09/2009 19:59
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er strålende om arrangøren klarer å inkludere enda flere grupper i sykkelfesten mellom Rena og Lillehammer den siste helga i august. Hvis stifolket får sitt eget ritt ville det være topp og jeg kan ikke se at det skal gå på bekostning av noe annet.
Vi som liker mer terrengutfordringer enn Birken byr på frigir plass til andre ryttere + at mange nye forhåpentligvis kommer til. Med en sluttid på over 4 timer og en god del teknisk sykling så har jeg samtidig vondt for å se at begrensningen på 500 skulle være noe problem. (Det er ikke i nærheten av 500 som klager på lite terreng i Birken her inne.)
Sannsynligvis er det en fordel med seeding for å øke sikkerheten og flyten i rittet og det kan ikke minst bidra til at noen ritt blir mer attraktive ettersom de får seedingstatus til Birken MTB (f.eks Fjellsykkelrittet).
Det viktigste er uansett at arrangøren klarer å sette sammen ei morsom løype med den riktige miksen av utfordringer og flytpartier. Nei, dette blir en fest!
|
|
|
[Re: losen]
03/09/2009 20:17
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Hvem har sagt at dette blir for eliten forresten? Startet rundt 200 i eliten i år. For å fylle de siste 300 vil nødvendigvis også mange av de beste i aldersklassene forsvinne. Det blir garantert ikke 200 fra eliten på terrengbirken. Regner med at du kan fjerne alle landeveissyklistene på lista, samt at en del andre vil trekke over i aldersklassene fremfor å sykle terrengbirken. Så da blir elitefeltet som et helt vanlig norgescup-felt hvor deltagerantallet øker proposjonalt med andelen grus 
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
[Re: bjerkseth]
03/09/2009 20:37
|
kao
Ivrig
|
Ivrig
Hvem har sagt at dette blir for eliten forresten? Startet rundt 200 i eliten i år. For å fylle de siste 300 vil nødvendigvis også mange av de beste i aldersklassene forsvinne. Det blir garantert ikke 200 fra eliten på terrengbirken. Regner med at du kan fjerne alle landeveissyklistene på lista, samt at en del andre vil trekke over i aldersklassene fremfor å sykle terrengbirken. Så da blir elitefeltet som et helt vanlig norgescup-felt hvor deltagerantallet øker proposjonalt med andelen grus Nei, jeg får gjenta meg selv her siden det ser ut som det er mange som ikke har fått med seg at Tone Lien & co i hvert fall på nåværende tidspunkt tenker seg dette mer for terrengentusiastene enn for eliten spesielt. Kunne gjerne tenkt meg at eliten sykler dette også, men for meg gjør det ikke noe om de ikke gjør det, og jeg tror uansett ikke det har noe å si for statusen til det ene eller andre rittet.
|
|
|
03/09/2009 22:43
|
olechr
More than words
|
More than words
La oss nå inderlig være slik at man utenfor elite _må_ ha seeding fra et ritt med et visst innslag av terreng, og kanskje av en viss varighet. Av de jeg kjenner til: 2 runder TSR, Bukkerittet, 1.5 runders Vestmarkritt, selv om ingen av disse er i nærheten av en vinntertid på 4t. Om man skal ha seeding for å delta i dette er det vel faktisk en del ritt som sikkert kan kvalifisere til dette. I tillegg til de du nevner har vi også Markatråkket, Gruverittet, Molde Challenge og Fjellsykkelrittet (her håper jeg på spennende endringer til neste år). Det er vel en del mindre ritt også som kunne ha fungert. Molde challenge kvalifiserer ikke til noe annet en NM landvei spørr du meg. eneste rittet faren min kan kjøre bil bak rytterne i store deler av rittet. Hardt men veldig lite terreng. Ellers helt enig.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: ]
04/09/2009 11:50
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
La oss nå inderlig være slik at man utenfor elite _må_ ha seeding fra et ritt med et visst innslag av terreng, og kanskje av en viss varighet. Av de jeg kjenner til: 2 runder TSR, Bukkerittet, 1.5 runders Vestmarkritt, selv om ingen av disse er i nærheten av en vinntertid på 4t.
Hvorfor i alle dager er det viktig med kvalifisering til akkurat dette ene rittet av alle de fine rittene vi har? MTB maratons store fordel er jo at alle kjører samme løypa. Jeg ser ikke noen grunn til at man ikke skal sykle en evt mtbirken på lik linje med å stille i Terrengsykkelrittet eller Bukkerittet. Det blir hardt og slitsomt for de som ikke er i form, eller kan sykle terreng. I alle fall om det blir mye av det. Men det er vel ikke akkurat noen overraskelse. Her trenger jeg noen gode argumenter for at en terrengmaraton akkurat mellom Lillehammer og Rena skal være så spesiellt at man trenger kvalifisering. LarsB
|
|
|
[Re: larsb]
04/09/2009 12:03
|
Høggern
Entusiast
|
Entusiast
For min del så klarer jeg fint å sykle et ritt med mye grus engang i året:) Men bra opplegg
|
|
|
[Re: larsb]
04/09/2009 12:21
|
brede
Entusiast
|
Entusiast
Her trenger jeg noen gode argumenter for at en terrengmaraton akkurat mellom Lillehammer og Rena skal være så spesiellt at man trenger kvalifisering. LarsB Helt enig. Hvilke store terrengritt er det egentlig som samler så mye mer enn 500 deltagere? Det er ikke mange og ingen av dem konkurrerer mot deltagelse i landeveisbirken... Jeg tror at statusen til landeveis-birken er så høy at mange likevel vil kjøre denne siden den går samme dag som MTB Birken. Jeg tror ikke at dagens eliteryttere umiddelbart vil foretrekke MTB Birken. Det skal bli veldig spennende å se hva Team ETTO, Proteinfabrikken, Raumerrytterene, HR etc. ender opp med å prioritere. Det skulle ikke forundre meg om en god del av disse kjører landeveisbirken istedenfor MTB Birken på grunn av statusen og mediainteressen. Jeg håper det ikke blir sånn, men er langt i fra sikker på at "eliten" i MTB Birken blir like bra som i landeveisbirken.
Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
|
|
|
[Re: brede]
04/09/2009 12:40
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Mye synsing i denne tråden (fra mig og) då ingen vet vad Birken har tenkt at gjøre med det nye rittet. Helt enig. Hvilke store terrengritt er det egentlig som samler så mye mer enn 500 deltagere? Det er ikke mange og ingen av dem konkurrerer mot deltagelse i landeveisbirken... Jeg tror at statusen til landeveis-birken er så høy at mange likevel vil kjøre denne siden den går samme dag som MTB Birken.
Vi kan vel vende lite på saken. Hur mange grus mtb ritt samler 18000 deltagare (stemmer det?) på 90 sekunder? Jeg tror i alle fall at namnet Birken, tid på året og ok læge geografiskt gjør at mange fler vil delta på mtb birken jemført med tex terrengsykkel rittet. Sen i vilket ritt statusen blir tror jeg beror på vilket ritt eliten starter i.
|
|
|
[Re: fredriks]
04/09/2009 15:57
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Diskusjoner blir det visst uansett hva dem forsøker å gjøre... hehe, jaja
Endring av merkekrav +++ blir foreslått. Hva er forskjellen? Ikke noe, % vis andel er rettferdig uansett. Eller er det virkelig noen her som sykler med tunga i bakken for at naboen ikke skal klare merket?
Tror mange her fint kan stikke fingeren i bakken og bli litt mindre selvopptatt.
La oss heller glede oss over at Birken er et kjempe arrangemang som tusenvis av folk vil være med på. Mon tro om ikke en eller annen ung kar også får en aha opplevelse under disse turene, får interessen og knuser dere alle om et par års tid i både markatråkket og alt annet.
Sånt som dette er BARE positivt for hele sykkelsporten. Skjønn det.
Birken blir full i 2010 også den, med eller uten folk som ikke kan måle seg mot eliten i det mange av dere kaller et landeveisritt.
Spør dere heller, hvorfor blir Birken stort? hvorfor blir Grenserittet stort?
Hvorfor skal dem endre et konsept som fungerer så til de grader fordi 50-60 stk ikke klarer å se alt det positive disse rittene faktisk betyr for sykkelsporten?
Er en grunn til at de andre rittene ikke er så store. Så ta disse rittene for hva de er, blir med på morroa - eller la det være da vel. Jeg skal sykle neste år også jeg, OM jeg får plass. For det er det som er største problemet til Birken. Folk får ikke plass. Ikke om eliten skal sykle i mer terreng eller ikke.
Har sett Lars Ragnar Manengen skrive her inne tidligere, skulle vært artig å høre hva han mener om Birken. Jeg tror kanskje han sykler det som det rittet det ER jeg. Også sykler han mer sti-pregede ritt andre steder der det ER mer sti.
Synes personlig det er dritkult å se ankomsten til eliten etter å ha slitt meg over fjellet selv. De fleste av dere andre i pulje 1 osv, dere er hjemme for lenge siden når de kommer. Så rent bortsett fra en sammenligning i et excel ark etterpå så virker dere ikke så fryktelig interessert i andre ting enn å måle seg med "grom-gutta" tidsmessig.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Lurifax]
04/09/2009 16:15
|
EgilS
More than words
|
More than words
Hvorfor skal dem endre et konsept som fungerer så til de grader fordi 50-60 stk ikke klarer å se alt det positive disse rittene faktisk betyr for sykkelsporten? Så fint at du har snakket med Tone Lien og fått vite hvorfor de velger å utvide konseptet? Hvilke 50-60 personer er det du viser til? Du har sikkert navnene?
|
|
|
04/09/2009 16:16
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Endring av merkekrav +++ blir foreslått. Hva er forskjellen? Ikke noe, % vis andel er rettferdig uansett. Eller er det virkelig noen her som sykler med tunga i bakken for at naboen ikke skal klare merket?
Tror mange her fint kan stikke fingeren i bakken og bli litt mindre selvopptatt.
Her tror jeg du må forsøke å forklare hva du mener. Mulig det er klart for andre, men jeg fatter det i alle fall ikke. Merkekravet (som forøvrig ikke er en %-andel) bør etter min mening fortsatt henge så høyt at det betyr noe for de som klarer det, og at det er en skikkelig utfordring for de som ikke når opp. Det betyr at dersom de beste velger et annet ritt må beregningsmetoden endres (i klassen min vil i overkant av 100 flere ta merket om de 10 raskeste velger et annet ritt). Uenighet er det selvfølgelig, men jeg kan ikke noen innlegg som er så veldig preget av selvopptatthet i denne tråden. Mener du virkelig at det er noen av debattantene som ikke forstår at Birkebeinerrittet er kanonbra for norsk sykkelsport?
Redigert av Oystein L; 04/09/2009 16:44.
|
|
|
[Re: Oystein L]
04/09/2009 16:55
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Gå inn på forum på birken og her og se, det er på disse fora trykket om å endre birken virker å komme fra. Og da er det litt rart å se at når dem da etterkommer dette, så er liksom ikke det godt nok heller.
Jeg er ikke motstander av en ny og mer sti preget birk for de som ønsker det. Jeg er motstander av et hylekor som aldri virker å bli fornøyd uansett hva de forsøker å legge opp til.
Merkekravet: Jeg har hatt forståelse at dette beregnes ut fra snitttiden av de 5 beste i klassen pluss 25% så da kaller jeg det en % andel, om jeg tar feil, og har lest feil rundt dette så beklager jeg det. Det vil da alltid være samme mål uansett hvem som stiller til start. Er det da et år som de beste uteblir, vel så blir det enklere å nå merket, men hey, jeg tror nivået kommer til å holde seg, ja kan godt tenkes at det blir vanskeligere å nå kravet også, all den tid flere og flere sykler og veldig mange blir sånn la oss kalle dem semi gode mosjonister som setter en rimelig høy standard.
Hvilke innlegg rundt "krav" om mer sti / terreng i birken mener du bærer preg av forståelse for hva birken er?
Se litt på hele konseptet, det sier seg selv, med 20000 ute i løypa så MÅ man følge krav om sikkerhet fremfor krav om mer spektakulær løype profil. Synd for de som liker terreng, men sikkert helt ok siden dette er ETT ritt som mønstrer alt av folk som føler trang til å sykle ei ellers ganske hard, om enn i mine øyne litt kjedelig løype. Men stiller jeg neste år også? Jepp, nettop fordi Birken er Birken.
Jeg er bare en av mange, men kan hende er det flest av oss.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
04/09/2009 17:04
|
ØyNe
Veteran
|
Veteran
Gå inn på forum på birken og her og se, det er på disse fora trykket om å endre birken virker å komme fra. Og da er det litt rart å se at når dem da etterkommer dette, så er liksom ikke det godt nok heller.
Jeg er ikke motstander av en ny og mer sti preget birk for de som ønsker det. Jeg er motstander av et hylekor som aldri virker å bli fornøyd uansett hva de forsøker å legge opp til.
Merkekravet: Jeg har hatt forståelse at dette beregnes ut fra snitttiden av de 5 beste i klassen pluss 25% så da kaller jeg det en % andel, om jeg tar feil, og har lest feil rundt dette så beklager jeg det. Det vil da alltid være samme mål uansett hvem som stiller til start. Er det da et år som de beste uteblir, vel så blir det enklere å nå merket, men hey, jeg tror nivået kommer til å holde seg, ja kan godt tenkes at det blir vanskeligere å nå kravet også, all den tid flere og flere sykler og veldig mange blir sånn la oss kalle dem semi gode mosjonister som setter en rimelig høy standard.
Hvilke innlegg rundt "krav" om mer sti / terreng i birken mener du bærer preg av forståelse for hva birken er?
Se litt på hele konseptet, det sier seg selv, med 20000 ute i løypa så MÅ man følge krav om sikkerhet fremfor krav om mer spektakulær løype profil. Synd for de som liker terreng, men sikkert helt ok siden dette er ETT ritt som mønstrer alt av folk som føler trang til å sykle ei ellers ganske hard, om enn i mine øyne litt kjedelig løype. Men stiller jeg neste år også? Jepp, nettop fordi Birken er Birken.
Jeg er bare en av mange, men kan hende er det flest av oss. WORD
|
|
|
[Re: ØyNe]
04/09/2009 17:20
|
olechr
More than words
|
More than words
Det er jo det som er så Konge med MTB birken. De som vil ha et ritt som er mere sti får det mens resten får det slik det er nå. I pose og sekk.
|
|
|
06/09/2009 17:30
|
brede
Entusiast
|
Entusiast
Jeg synes MTB Birken er en genial ide og håper virkelig det blir gjennomført til neste år. Akkurat som Ole K sier så får vi i pose og sekk og kan velge det alternativet vi selv finner mest interessant. Selv om kanskje flertallet på dete forumet vil velge stisyklingen så tror jeg Birken på grus har kommet for å bli :-) Merkekravet: Jeg har hatt forståelse at dette beregnes ut fra snitttiden av de 5 beste i klassen pluss 25% så da kaller jeg det en % andel, om jeg tar feil, og har lest feil rundt dette så beklager jeg det. Det vil da alltid være samme mål uansett hvem som stiller til start. Er det da et år som de beste uteblir, vel så blir det enklere å nå merket, men hey, jeg tror nivået kommer til å holde seg, ja kan godt tenkes at det blir vanskeligere å nå kravet også, all den tid flere og flere sykler og veldig mange blir sånn la oss kalle dem semi gode mosjonister som setter en rimelig høy standard. Å diskutere merkekravet på landeveisbirken fordi man innfører MTB Birken er sikkert morsomt, men en titt på resultatene fra tidligere viser at det er nok andre ting som er betydelig viktigere enn at noen av de beste rytterne eventuelt velger MTB Birken I 2006 var det bare 37 rytter på herresiden som kjørte i eliteklassen. Det var selvfølgelig ikke fordi vi dette året ikke hadde ryttere som syklet fort, men fordi de kjørte i aldersklassene (og påvirket merkekravet). Dette året tok 19.9% av deltagerne i M30 merket. I 2008 fikk ryttere i eliteklassen resultat i aldersklassen sin, men talte ikke i merkeberegningen. Dette året tok 32.5% merket i M30. I 2009 var det samme regler som i 2008, men det var grisevær og da skiller tidene mellom de beste og nest beste mer. Dette året tok 23.3% merket i M30. Kort sagt så er det nok andre ting enn hvem som stiller i MTB Birken som påvirker merkekravet i landeveisbirken mest :-)
Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
|
|
|
[Re: brede]
11/09/2009 09:29
|
Kjell T. Ringen
Entusiast
|
Entusiast
Hva er kravet for å starte i eliteklassen?
|
|
|
[Re: Kjell T. Ringen]
11/09/2009 10:13
|
aselm
Entusiast
|
Entusiast
Hepp, trodde dere ville bli gladere for at det faktisk blir mye sti på veien over til Lhmr...handler om å få lov av grunneierne, men det blir sanns bare starten som vil ligne på VM-traséen, resten vil forhåpentlig vis gå på sti mellom Lauvlia og vesle Moste, Gjestbodåsen, Lunkefjell, Nordseter, Grøtåsen, Ballbergskaret, Rabben, Skurva, Skistadion og ned nord for hoppbakken...inn på traséen til grusrytterne først i siste bakken...
Dette er planen-ønsket vårt, det er et stykke igjen til bekreftelse, må få grunneierne på banen, merk dere det...
Jeg (ansv for Craft MTB-trasé og idé )er spurt om å hjelpe til med å finne løypa, sammen med Per Martin Gundersen, som laget VM-sporet...
Igjen: dette er bare foreløpig og vårt ønske, ingen ting er bestemt... men et tips om hvordan vi tenker...
Aksel Stifinner Hurra for Ultra
|
|
|
[Re: aselm]
11/09/2009 10:24
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har du noen mer information om sjelva opplegget? Når er det påmelding? seedning? vad skjer med elit klassen? dag? mål med konkurransen?
|
|
|
11/09/2009 11:23
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Da får vi bare ønske deg aselm og birkenorganisasjonen lykke til med å få sydd sammen opplegget. Uansett er det bra å se at birken ikke ser ut til å stivne i sin egen suksess på en stund enda. Hyggelig om vi kan få lekkasje en gang i blant på forumet  LarsB
|
|
|
11/09/2009 11:32
|
olechr
More than words
|
More than words
Hepp, trodde dere ville bli gladere for at det faktisk blir mye sti på veien over til Lhmr...handler om å få lov av grunneierne, men det blir sanns bare starten som vil ligne på VM-traséen, resten vil forhåpentlig vis gå på sti mellom Lauvlia og vesle Moste, Gjestbodåsen, Lunkefjell, Nordseter, Grøtåsen, Ballbergskaret, Rabben, Skurva, Skistadion og ned nord for hoppbakken...inn på traséen til grusrytterne først i siste bakken...
Dette er planen-ønsket vårt, det er et stykke igjen til bekreftelse, må få grunneierne på banen, merk dere det...
Jeg (ansv for Craft MTB-trasé og idé )er spurt om å hjelpe til med å finne løypa, sammen med Per Martin Gundersen, som laget VM-sporet...
Igjen: dette er bare foreløpig og vårt ønske, ingen ting er bestemt... men et tips om hvordan vi tenker...
Håper dere får det til. Mye av det du nevner er steder jeg håpet det skulle bli løype. Krysse fingra.
|
|
|
11/09/2009 11:49
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hepp, trodde dere ville bli gladere for at det faktisk blir mye sti på veien over til Lhmr...handler om å få lov av grunneierne, men det blir sanns bare starten som vil ligne på VM-traséen, resten vil forhåpentlig vis gå på sti mellom Lauvlia og vesle Moste, Gjestbodåsen, Lunkefjell, Nordseter, Grøtåsen, Ballbergskaret, Rabben, Skurva, Skistadion og ned nord for hoppbakken...inn på traséen til grusrytterne først i siste bakken... Her tror jeg en viss hytteeier på Sjusjøen må få tegnet dette inn på et kart og teste traseen inngående... (høres ut som en del pukk, f. eks Lille Moste - Gjestebodåsen)
|
|
|
[Re: Oystein L]
11/09/2009 12:52
|
aselm
Entusiast
|
Entusiast
Til de utålmodige...jeg driver kun med trasé, kan så langt knapt svare ang den...arrangøren er nok også i tenkeboksen fortsatt om resten av utformingen...regner med at nytt legges ut på nettsidene deres så fort noe blir klart...
Skal dryppe/lekke her av og til, når noe skjer som har med sporet å gjøre som er verdt et dryp/en lekkasje... Enn så lenge: Vær tålmodig....
Redigert av aselm; 11/09/2009 12:54. Rediger grunn: synonymbehov
|
|
|
11/09/2009 13:26
|
Klaus A.
Ringrev
|
Ringrev
Jeg melder i alle fall raskt overgang fra grus til sti 
mvh. Klaus A.
|
|
|
[Re: Klaus A.]
11/09/2009 15:58
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Må jeg velge blir jeg med på MTB birken, helt klart. Dette blir moro tenker jeg. Blir sannsynligvis samme dag da ? (ikke lest alt i denne tråden). Har tro på dette, og kult at dere oppdaterer oss på tenkt trase. Lunkefjell blir gøy.
|
|
|
[Re: Oddefa]
12/09/2009 07:35
|
aselm
Entusiast
|
Entusiast
Drypp-drypp: En liten lekkasje til på lørdags morgen: Det blir seff også noe grus, mellom Skramstad og Olshølen ser det ut til at vi vil følge traséen til dem med grus mellom øra (det er der vi så langt er i planleggingen!), ellers vil det også bli noen partier med pukk, grus, kjerreveipreg; alt snadder ei slik løype skal inneholde for at folk skal bli utfordret på sine terrengkunnskaper, samt ha muligheten til å kjøre forbi dem som ikke greier å holde farten oppe når det knoter seg til...event komme foran dem innen neste knot...fordi man er rask på grus og brukbar i det ulendte...osv...osv... over Lunkefjell derimot er stiene så brede og samarbeidsvillige at man kan kjøre forbi både her og der...
|
|
|
14/09/2009 07:11
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
Kan det ikke bli mulig å ta feil løypevalg underveis, dersom grus- og emtebebirken arrangeres samme dag?
Redigert av Juffe; 14/09/2009 07:12. Rediger grunn: kommabehov
'...once more, and more intensity!'
|
|
|
[Re: Juffe]
14/09/2009 11:53
|
aselm
Entusiast
|
Entusiast
Ikke om du følger den merkinga du skal følge, og det blir din oppgave å være oppmerksom. Det skal blir godt merket. Etter å ha merket Craft MTB-6dagers de to gangene det har gått, og fått folk frem til Oslo, føler jeg at jeg begynner å få dreisen på merking, for å si det slik...
|
|
|
14/09/2009 12:33
|
gauter
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hepp, trodde dere ville bli gladere for at det faktisk blir mye sti på veien over til Lhmr... Akkurat det tror jeg du kan ta med stor ro... Jeg er blant dem som opplagt håper dette vil bli en realitet i 2010. Men om dette eventuelle nye opplegget ikke skulle bli en umiddelbar braksuksess ved første avvikling, håper jeg det ikke blir slutt etter ett forsøk. Hvis man befinner seg et eller annet sted i det administrative systemet til landeveisBirken, kan man sikkert fort se seg blind og karakterisere det som flopp eller mislykka hvis det "bare" samler noen få hundre deltagere ved første gangs avvikling.
Gaute
|
|
|
|
|