Det er spådd regn lørdag. Hvilke forhåndsregler bør en ta når det gjelder spes kjede. Brukes det fett eller bare vannavstøtende olje. På med skjermer eller...?
Det er spådd regn lørdag. Hvilke forhåndsregler bør en ta når det gjelder spes kjede. Brukes det fett eller bare vannavstøtende olje. På med skjermer eller...?
Bruk sykkelolje for vått føre, for eks: Pedro's Chain. Skjermer skal du ikke ha!
Tar på en sprut sjerm under ramma og på med regnvest. Smack Smack
Men en sprutskjerm under ramma hjelper vel ikke mot "høy-farts-sprut" som blir kastet fremover med hjulet før det finner veien til ansikt og briller? Jeg er også litt bekymret for å ligge i felt i søle/regn. Ser man noe som helst da? Jeg har syklet alene i drittvær, men (heldigvis) ikke i ritt....
Tar på en sprut sjerm under ramma og på med regnvest. Smack Smack
Hvor handler du den Ole Christian? Og HVOR blir bildet av DBS riggen din av??
Cross senteret snellingen på alnabru har den sprayen. Noe jeg brukte når jeg kjørte cross. Sleit en del med chaincuck i drittvær så prøvde siden jeg hadde den hjemme, og det har funket som fjell.
Men en sprutskjerm under ramma hjelper vel ikke mot "høy-farts-sprut" som blir kastet fremover med hjulet før det finner veien til ansikt og briller? Jeg er også litt bekymret for å ligge i felt i søle/regn. Ser man noe som helst da? Jeg har syklet alene i drittvær, men (heldigvis) ikke i ritt....
Øystein
Jeg benytter en enkel skjerm som smekkes på under gaffelen foran, er som natt og dag sammenliknet med å kjøre uten. Anbefales HØYT dersom det regner i Birken.
(Hilsen en som syklet Drammensrittet uten, og angret bittert. Var direkte trafikkfarlig å kjøre hjem med masse regn og ræva syn. Ble ikke bra før kona skylte øynene med saltvann...)
blir det gjørme av 7 mm? vi snakker om grus her...
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Hva med en sånn RRP skjerm, da? Noen som har prøvd? Den veier vel omtrent ingenting, så hvis den fungerer skikkelig, må da det være en fin løsning på Birken i dårlig vær?
I 2005 da jeg skulle sykle for første gang blei det så seint som torsdag kveld spådd høljregn 2 dager etter. Jeg stressa avgårde til et nattåpent Storsenter for å kjøpe regnjakke. På lørdagen var det strålende sol og over 20 grader!
Det er bare tirsdag enda, varselet kan endre seg mye! Storm melder 1 mm nedbør på lørdag, det er slett ikke sikkert at det blir dritvær. På fredag kan vi studere varselet og kanskje bli litt klokere, evt. få enda mer panikk enn vi har nå
Det største problemet med regnvær og sprut slik jeg erfarer det er jo fra bakhjulet til han som ligger foran deg. Hjelper ikke med skjermer på egen sykkel da.
Hva med en sånn RRP skjerm, da? Noen som har prøvd? Den veier vel omtrent ingenting, så hvis den fungerer skikkelig, må da det være en fin løsning på Birken i dårlig vær?
MEN! Gjør dere noen andre dekkvalg nå som det ser ut til å bli vått og regn? F eks hvilket dekk suger seg minst til underlaget?
Dette er det en egen tråd om.
Forresten kan man bare dele en 1,5 liters flaske Farris på langs og stripse denne fast under underrøret. Vips effektiv skjerm som holder flasketuten ren.
MEN! Gjør dere noen andre dekkvalg nå som det ser ut til å bli vått og regn? F eks hvilket dekk suger seg minst til underlaget?
Dette er det en egen tråd om.
Forresten kan man bare dele en 1,5 liters flaske Farris på langs og stripse denne fast under underrøret. Vips effektiv skjerm som holder flasketuten ren.
Jeg har en halvannenliters flaske med Cola. Kan jeg bruke den, eller må det være Farris??
Jepp, har brukt slik til både XC, stisykkel og utforsykkel og det fungerer like bra uansett type sykkel
Hadde det på under en våt våt grusøkt på våren, og den hjalp mye. Hadde gerantert brukt sånn i Birken selv med dårlig vær.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Er vel det samme som gaffa lagt dobbelt rundt samme stedet?
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.